- 1 Trójmiejskie stocznie budują konsorcjum (71 opinii)
- 2 Wielkie inwestycje w sieci energetyczne (28 opinii)
- 3 Czy pod Gdańskiem powstanie fabryka za 2 mld euro? (244 opinie)
- 4 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (243 opinie)
- 5 Ursa już pod polską banderą (103 opinie)
- 6 Czy trudne studia gwarantują najwyższe zarobki? (120 opinii)
Z Gdyni do Wielkiej Brytanii. Nowe połączenie
Kolejny armator uruchomił połączenie kontenerowe z Gdyni do Wielkiej Brytanii. Brexit spowodował, że transport morski stał się jeszcze bardziej atrakcyjny. W marcu na BCT postawił Unifeeder, a teraz Containerships.
Ten rok zaczął się bardzo dobrze dla terminali kontenerowych operujących w Gdyni. W lutym BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni zyskał nowe stałe połączenie kontenerowe, choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wrócił z regularnymi połączeniami armator Maersk. Na początku marca poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder, a pod koniec marca, że norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię Gdynia - Oslo - Kłajpeda z zawinięciami do terminalu BCT.
Czytaj też:
Z Gdyni do Oslo i Kłajpedy. Nowe połączenie
Teraz Containerships uruchomił nowy serwis kontenerowy na trasie łączącej region wschodniego Morza Bałtyckiego z południowo-zachodnim wybrzeżem Wielkiej Brytanii. Serwis Balt 7 stanowi kombinację dwóch dotychczasowych realizowanych połączeń łączących porty w Kłajpedzie i Gdyni z portami Teesport i Tilbury w Wielkiej Brytanii.
- Połączenie zostało zaprojektowane tak, aby zaspokajać wciąż rosnące zapotrzebowanie na puste kontenery na polskim rynku. Nowy serwis rozpoczął swoje działanie 25 czerwca i będzie obsługiwany wyłącznie przez zasilane paliwem LNG siostrzane statki Containerships Stellar i Containerships Nord o ładowności 1380 TEU - poinformował BCT w komunikacie.
Sojusz transportowy Bałtyk-Adriatyk
To nie koniec dobrych informacji z BCT w tym miesiącu. Kilka dni temu poinformowano o powstaniu sojuszu operatorów intermodalnych Loconi Intermodal oraz Baltic Rail łączący BCT i Port Koper (Słowenia).
Gospodarka morska w Trójmieście
Jest to inicjatywa oparta o już funkcjonujące serwisy intermodalne i morskie. Od lipca Loconi uruchamia nowy serwis kolejowy z BCT do Wrocławia. Baltic Rail od dawna oferuje połączenie z Wrocławia do Kopru. W ten sposób zostają połączone porty na dwóch krańcach Europejskiego Korytarza Bałtyk-Adriatyk, co otwiera znacznie szybszą i efektywniejszą drogę transportową z krajów basenu Morza Śródziemnego do Skandynawii i odwrotnie.
- Obecnie wiele linii żeglugowych oferuje takie połączenia, transportując kontenery wokół kontynentu europejskiego z dwoma (lub więcej) przeładunkami w portach bazowych, co daje całkowity czas przewozu 20-30 dni. Zastosowanie szybkiego i częstego połączenia kolejowego w poprzek kontynentu oraz wykorzystanie obecnych morskich połączeń bliskiego zasięgu, jakie obsługujemy w BCT i Koprze, spowoduje skrócenie czasu przewozu kontenerów na tej trasie o połowę. Na przykład czas przewozu z portów Izraela i Egiptu do portów szwedzkich wyniesie ok. 14 dni, a z Turcji tylko 10 dni. Koszt przewozu z zastosowaniem mostu lądowego Koper - BCT Gdynia nie odbiega znacząco od poziomu stawek morskich - poinformował BCT w komunikacie.
Miejsca
Opinie (27) 2 zablokowane
-
2021-06-28 13:33
(3)
Brytolscy "Janusze" dali się oamamić retoryką pro-kremlowskiego polityka(dotąd marginalnego), on zrobił na tym karierę, a swoim rodakom zafundował wyjście z UE. Czemu w takim razie nie płacą ceł za przepływ towarów do EU, chyba byłoby sprawiedliwie?
- 25 13
-
2021-06-28 14:21
przecież płacą, eksport z UK do UE jest obciążany vatem, stąd im totalnie eksport siadł po brexicie
- 10 1
-
2021-06-28 14:58
(1)
Litosci, Wielka Brytania wyszla z UE, bo tak jej sie oplacalo.
Referendum to tylko wydmuszka.
Chyba nie myslisz, ze o losach jednej ze swiatowej poteg decyduja "Janusze"?- 12 8
-
2021-06-28 16:26
A jak wyglądała nagonka jaką rozkręcono żeby namówić ludzi na brexit? Potem okazało się, że na tym procesie skorzystało tylko wąskie grono tych co miało w tym interes, a reszta ludzi dała się nabrać.
- 9 8
-
2021-06-28 13:38
a ja myślałam,że se łódką popłynę do Londynu
- 24 0
-
2021-06-28 14:21
Juz myślałem że to promy pasażerskie (6)
Brakuje mi połączeń morskich z Danią, Finlandią, Estonią czy nawet UK lub Francją. Byłaby to nawet niezła atrakcją
- 42 1
-
2021-06-28 17:49
Wystarczyłby z Kopenhagą, jak kiedyś pływał DFDS (1)
- 5 1
-
2021-06-28 18:58
Niestety nie pozostał...
- 0 1
-
2021-06-28 19:40
To je sobie otwórz skoro ci brakuje.
- 2 5
-
2021-06-28 20:56
(1)
Kontenerowcami też można podróżować jako pasazer,taka ciekawostka
- 5 0
-
2021-06-29 11:33
Tak?
A który armator ma coś takiego w ofercie?
- 0 0
-
2021-06-29 13:15
Ciekawe kto będzie tym pływał
- 0 0
-
2021-06-28 15:02
Fajnie ale samolotem i tak szybciej i pewnie taniej (2)
raczej nie bde korzystal, ale jak ktos lubi popic to fajna opcja., Wsiadasz z kumplem, pijecie, spicie i plyniecie
- 3 25
-
2021-06-28 15:42
Ja robę innaczej. Ja piję sam, a żona dla towarzystwa polewa.
Tak lepiej smakuje.
- 7 1
-
2021-06-28 17:42
Chyba jeszcze procenty w tobie krążą skoro tak słabo z czytaniem ze zrozumieniem
- 5 1
-
2021-06-28 17:14
Brawo Pani Prezydent (2)
Miasto się rozwija
- 4 18
-
2021-06-28 17:28
To jakie działania podjęła Pani Prezydent w tej sprawie? Urzędnicy i politycy muszą przecinać wstęgi, bo inaczej ktoś mógłby zrozumieć małą przydatność, a nawet pasożytniczość tej grupy.
- 8 3
-
2021-06-28 23:40
Zacny trolling, milordzie ;)
- 3 0
-
2021-06-28 18:14
i niech się
kręci...
- 5 0
-
2021-06-28 18:53
Ciekawe czy można kupić miejsce w tzw. gościnnej kajucie do UK? (2)
Czasem armatorzy udostępniają taka opcje. Byłoby bardzo ciekawie zamiast samolotem, wyruszyć w rejs na Wyspy.
- 18 0
-
2021-06-28 23:42
(1)
Dawno już nie ma czegoś takiego, a już na feederach, to w ogóle...
- 2 0
-
2021-06-29 17:02
kolega płynął tak z Odessy do Stambułu
więc się trafiają. Ale droga. Ze 100 euro, jak nie lepiej
- 0 0
-
2021-06-28 22:37
w czasie od cut off do załadunku na statek... (2)
..to mój towar jest załadowany w Polsce i dostarczony do UK...a gdzie potem transport, wyadunek, odprawa, dostawa w UK....4 razy dłużej.
- 0 1
-
2021-06-28 23:44
Jeśli ma być szybko, to zgoda. Ale jeśli ma być tylko na czas, ale i tanio, to się może kalkulować
- 1 0
-
2021-06-29 06:35
Karo
Od cut offu do wypłynięcia jest 1 dzień
- 1 0
-
2021-06-29 11:31
Kiedyś na statkach handlowych bywały kabiny pasażerskie.
Można było popłynąć w rejs nie będąc marynarzem.
Ciekawe czy jakieś linie jeszcze mają coś takiego w ofercie.- 4 0
-
2021-06-30 18:13
Geografia
Tilbury jest w poludniowo zachodniej czesci uk? Ciekawe
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.