• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdyni do Wielkiej Brytanii. Nowe połączenie

VIK
28 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy serwis będą obsługiwały dwa statki - Containerships Stellar i Containerships  Nord (na zdjęciu). Nowy serwis będą obsługiwały dwa statki - Containerships Stellar i Containerships  Nord (na zdjęciu).

Kolejny armator uruchomił połączenie kontenerowe z Gdyni do Wielkiej Brytanii. Brexit spowodował, że transport morski stał się jeszcze bardziej atrakcyjny. W marcu na BCT postawił Unifeeder, a teraz Containerships.



Ten rok zaczął się bardzo dobrze dla terminali kontenerowych operujących w Gdyni. W lutym BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni zyskał nowe stałe połączenie kontenerowe, choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wrócił z regularnymi połączeniami armator Maersk. Na początku marca poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder, a pod koniec marca, że norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię Gdynia - Oslo - Kłajpeda z zawinięciami do terminalu BCT.

Czytaj też:

Z Gdyni do Oslo i Kłajpedy. Nowe połączenie



Teraz Containerships uruchomił nowy serwis kontenerowy na trasie łączącej region wschodniego Morza Bałtyckiego z południowo-zachodnim wybrzeżem Wielkiej Brytanii. Serwis Balt 7 stanowi kombinację dwóch dotychczasowych realizowanych połączeń łączących porty w Kłajpedzie i Gdyni z portami Teesport i Tilbury w Wielkiej Brytanii.

- Połączenie zostało zaprojektowane tak, aby zaspokajać wciąż rosnące zapotrzebowanie na puste kontenery na polskim rynku. Nowy serwis rozpoczął swoje działanie 25 czerwca i będzie obsługiwany wyłącznie przez zasilane paliwem LNG siostrzane statki Containerships Stellar i Containerships Nord o ładowności 1380 TEU - poinformował BCT w komunikacie.

Sojusz transportowy Bałtyk-Adriatyk



To nie koniec dobrych informacji z BCT w tym miesiącu. Kilka dni temu poinformowano o  powstaniu sojuszu operatorów intermodalnych Loconi Intermodal oraz Baltic Rail łączący BCT i Port Koper (Słowenia). 

Gospodarka morska w Trójmieście



Jest to inicjatywa oparta o już funkcjonujące serwisy intermodalne i morskie. Od lipca Loconi uruchamia nowy serwis kolejowy z BCT do Wrocławia. Baltic Rail od dawna oferuje połączenie z Wrocławia do Kopru. W ten sposób zostają połączone porty na dwóch krańcach Europejskiego Korytarza Bałtyk-Adriatyk, co otwiera znacznie szybszą i efektywniejszą drogę transportową z krajów basenu Morza Śródziemnego do Skandynawii i odwrotnie.

Połączenie intermodalne BCT w Gdyni i Port Koper. Połączenie intermodalne BCT w Gdyni i Port Koper.
 
- Obecnie wiele linii żeglugowych oferuje takie połączenia, transportując kontenery wokół kontynentu europejskiego z dwoma (lub więcej) przeładunkami w portach bazowych, co daje całkowity czas przewozu 20-30 dni. Zastosowanie szybkiego i częstego połączenia kolejowego w poprzek kontynentu oraz wykorzystanie obecnych morskich połączeń bliskiego zasięgu, jakie obsługujemy w BCT i Koprze, spowoduje skrócenie czasu przewozu kontenerów na tej trasie o połowę. Na przykład czas przewozu z portów Izraela i Egiptu do portów szwedzkich wyniesie ok. 14 dni, a z Turcji tylko 10 dni. Koszt przewozu z zastosowaniem mostu lądowego Koper - BCT Gdynia nie odbiega znacząco od poziomu stawek morskich - poinformował BCT w komunikacie.
VIK

Miejsca

Opinie (27) 2 zablokowane

  • (3)

    Brytolscy "Janusze" dali się oamamić retoryką pro-kremlowskiego polityka(dotąd marginalnego), on zrobił na tym karierę, a swoim rodakom zafundował wyjście z UE. Czemu w takim razie nie płacą ceł za przepływ towarów do EU, chyba byłoby sprawiedliwie?

    • 25 13

    • przecież płacą, eksport z UK do UE jest obciążany vatem, stąd im totalnie eksport siadł po brexicie

      • 10 1

    • (1)

      Litosci, Wielka Brytania wyszla z UE, bo tak jej sie oplacalo.
      Referendum to tylko wydmuszka.
      Chyba nie myslisz, ze o losach jednej ze swiatowej poteg decyduja "Janusze"?

      • 12 8

      • A jak wyglądała nagonka jaką rozkręcono żeby namówić ludzi na brexit? Potem okazało się, że na tym procesie skorzystało tylko wąskie grono tych co miało w tym interes, a reszta ludzi dała się nabrać.

        • 9 8

  • a ja myślałam,że se łódką popłynę do Londynu

    • 24 0

  • Juz myślałem że to promy pasażerskie (6)

    Brakuje mi połączeń morskich z Danią, Finlandią, Estonią czy nawet UK lub Francją. Byłaby to nawet niezła atrakcją

    • 42 1

    • Wystarczyłby z Kopenhagą, jak kiedyś pływał DFDS (1)

      • 5 1

      • Niestety nie pozostał...

        • 0 1

    • To je sobie otwórz skoro ci brakuje.

      • 2 5

    • (1)

      Kontenerowcami też można podróżować jako pasazer,taka ciekawostka

      • 5 0

      • Tak?

        A który armator ma coś takiego w ofercie?

        • 0 0

    • Ciekawe kto będzie tym pływał

      • 0 0

  • Fajnie ale samolotem i tak szybciej i pewnie taniej (2)

    raczej nie bde korzystal, ale jak ktos lubi popic to fajna opcja., Wsiadasz z kumplem, pijecie, spicie i plyniecie

    • 3 25

    • Ja robę innaczej. Ja piję sam, a żona dla towarzystwa polewa.

      Tak lepiej smakuje.

      • 7 1

    • Chyba jeszcze procenty w tobie krążą skoro tak słabo z czytaniem ze zrozumieniem

      • 5 1

  • Brawo Pani Prezydent (2)

    Miasto się rozwija

    • 4 18

    • To jakie działania podjęła Pani Prezydent w tej sprawie? Urzędnicy i politycy muszą przecinać wstęgi, bo inaczej ktoś mógłby zrozumieć małą przydatność, a nawet pasożytniczość tej grupy.

      • 8 3

    • Zacny trolling, milordzie ;)

      • 3 0

  • i niech się

    kręci...

    • 5 0

  • Ciekawe czy można kupić miejsce w tzw. gościnnej kajucie do UK? (2)

    Czasem armatorzy udostępniają taka opcje. Byłoby bardzo ciekawie zamiast samolotem, wyruszyć w rejs na Wyspy.

    • 18 0

    • (1)

      Dawno już nie ma czegoś takiego, a już na feederach, to w ogóle...

      • 2 0

      • kolega płynął tak z Odessy do Stambułu

        więc się trafiają. Ale droga. Ze 100 euro, jak nie lepiej

        • 0 0

  • w czasie od cut off do załadunku na statek... (2)

    ..to mój towar jest załadowany w Polsce i dostarczony do UK...a gdzie potem transport, wyadunek, odprawa, dostawa w UK....4 razy dłużej.

    • 0 1

    • Jeśli ma być szybko, to zgoda. Ale jeśli ma być tylko na czas, ale i tanio, to się może kalkulować

      • 1 0

    • Karo

      Od cut offu do wypłynięcia jest 1 dzień

      • 1 0

  • Kiedyś na statkach handlowych bywały kabiny pasażerskie.

    Można było popłynąć w rejs nie będąc marynarzem.
    Ciekawe czy jakieś linie jeszcze mają coś takiego w ofercie.

    • 4 0

  • Geografia

    Tilbury jest w poludniowo zachodniej czesci uk? Ciekawe

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Ciechowicz

Wiceprezes Agencji Rozwoju Pomorza. Nadzoruje prace Regionalnej Instytucji Finansującej, Działu Promocji oraz Centrum Obsługi Inwestora. Wcześniej pełnił funkcję wicedyrektora Departamentu Programów Regionalnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Współtwórca struktur wdrażania i zarządzania Funduszami Europejskimi na poziomie regionu. Współnadzorował realizację Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w województwie pomorskim w latach 2004 - 2006, w ramach...

Najczęściej czytane