• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Sharjah do Gdańska. Nowy holownik już w porcie

Wioletta Kakowska-Mehring
6 października 2023, godz. 08:35 
Opinie (66)

Do Gdańska dotarł kolejny holownik kupiony przez WUŻ Port and Maritime Services. Jednostka ta powstała w stoczni w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.



Holownik Pax projektu ASD 2811, mający 28 metrów długości i 11 metrów szerokości, o uciągu 60 T został zbudowany w stoczni Albwardy Damen w Sharjah w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

To już trzecia nowa jednostka zakupiona przez WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W sierpniu odebrano dwa holowniki. Holownik Ares o długości całkowitej ok. 28 m, szerokości 13 m i uciągu 82 ton został zbudowany według projektu Damen ASD 2813. Z kolei Mars to holownik również projektu ASD 2811. Obie jednostki zostały zbudowane w stoczni Damen Song Cam w Wietnamie.


Wszystkie jednostki wyposażone są w systemy przeciwpożarowe klasy FiFi1 i dziobowe wciągarki holownicze. Dzięki temu mogą zabezpieczyć port pod względem asyst pożarowych w trakcie wprowadzania i wyprowadzania statków, jak również asystowania podczas przeładunku gazu, ropy i produktów ropopochodnych.

Weglokoks kupił udziały w Porcie Północnym Weglokoks kupił udziały w Porcie Północnym

WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków i lodołamanie.


Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. W lipcu 2020 r. flotę zasilił holownik Ajax, który również zbudowano w Wietnamie. Jednostka typu ASD 2312 stworzona przez Grupę Damen ma 22,81 m długości, 11,40 m szerokości konstrukcyjnej oraz ponad 70 t uciągu na palu. We wrześniu 2018 r. podniesiono banderę na holowniku Atlas, a w listopadzie 2016 r. na Herkulesie.

Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 t). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus) Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 r. do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 t).

Miejsca

Opinie (66) 7 zablokowanych

  • (1)

    Pisowska Polska wstaje z kolan i kupuje w Azji. Ha ha ha :-)

    • 4 15

    • A biznes robi na wizach shengen

      • 0 0

  • fanie (2)

    hinska lelektronika zacznie sie sypac za 2 lata

    • 4 6

    • A myślisz że w polskich statkach jaka jest elektronika?

      • 2 1

    • A blachy, za trzy przerdzewieją

      • 0 0

  • Jedna (1)

    z niewielu firm, która nie dała okraść się a pracownikom pogratulować wytrwałości. Żaden komuch, żaden pisowiec, żaden liberał nie dał rady położyć łapy na firmie. Powodzenia

    • 19 2

    • f

      to czemu tu robisz idz tam!

      • 1 1

  • Gratulacje dla WUZ

    A niemiecki Fairplay w Gdyni maluje Odysa , inwestuje takze....w zlom...jak norweg sprzedawal to plakal ( ze smiechu ).

    • 15 2

  • niech przyholuje tego zwyrola Majtczaka

    • 3 0

  • a.projekt żegluga

    fakt dzierżawi tylko sprzęt od niemca z resztą nienajnowocześniejszy -
    użycza tylko siłę roboczą w postaci marynarzy ogólnopojętych wszystkich pracowników obsługujących jednostki pływające.za to krawaciarze z biur łupią ich na pensjach i właściwie słabo to wygląda przy gdańskiej firmie

    • 17 3

  • Opinia wyróżniona

    szkoda, że nie w Polsce (1)

    Żal tylko, że nasze stocznie nie są w stanie budować konkurencyjnych jednostek na tyle, żeby opłacało się kupować je w Polsce.

    • 10 0

    • Gawron

      kula się że śmiechu..

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Holownik "PAX" z Sharjah do Gdańska

    Do wszystkich narzekaczy! (1)

    Szkoda że nie polski? Ok!
    Pochwal się polskim telewizorem!
    Pochwal się polskim samochodem!
    najlepiej izerą!

    • 17 5

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Holownik "PAX" z Sharjah do Gdańska

      W Polsce są stocznie które specjalizują się w budowie statków , nie telewizorów , nie samochodów , nie izer .

      Wiec nalezaloby się spodziewać ze będą zajmowały się budowa statków , nie podpór do wiatraków.

      • 4 0

  • Polskie porty rosną w siłę a my ciągle narzekamy.

    • 3 3

  • Opinia wyróżniona

    ciekawe jak wyglądała trasa tego holownika, od stoczni do Gdańska - ile płynęli, którędy? (1)

    • 5 0

    • Zapewne najkrótszą drogą.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy. Działalność Perfect Consulting obejmuje usługi doradztwa personalnego oraz szkolenia interpersonalne. Firma specjalizuje się w stosowaniu oraz wdrażaniu narzędzi wspomagających zarządzanie kapitałem ludzkim. Ukończyła Zarządzanie i Marketing na WSAiB w Gdyni. Studia podyplomowe podjęła na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Gdańskim. Jest również absolwentką studiów MBA w Gdańska...

Najczęściej czytane