• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaczynasz? Wypromuj swój biznes już na starcie

9 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Nawet otwierając niewielką firmę warto skorzystać z porad specjalistów do spraw wizerunku. Nawet otwierając niewielką firmę warto skorzystać z porad specjalistów do spraw wizerunku.

W Trójmieście nowe lokale usługowe mnożą się jak grzyby po deszczu. Niestety, często znikają tak szybko, jak się pojawiają. Masz w planach otwarcie własnej restauracji? Właśnie ruszył twój salon fryzjerski? A może rozpoczynasz przygodę z osiedlowym sklepikiem? Poznaj kilka wskazówek gdyńskiej agencji Apella, które w prosty (i tani) sposób pomogą przyciągnąć klientów już na starcie.



1. Poinformuj o swoim istnieniu
Jeszcze przed otwarciem warto poinformować okolicznych mieszkańców o pojawieniu się nowego lokalu. Zacznij więc od dystrybucji ulotek, które nie tylko przybliżą przyszłym klientom specjalizację biznesu, ale także zaproszą na otwarcie. Takie materiały możesz zostawić w pobliskich sklepach, restauracjach, a nawet wręczyć przechodniom.

2. Zaproś do środka
Często skupiamy dużą uwagę na tym, jak nasz lokal wygląda w środku. Pomysłowy wystrój to jednak nie wszystko. Zmień punkt widzenia i zwróć szczególną uwagę na to, jak biznes wygląda od zewnątrz. Obskurna elewacja oraz brak szyldu z pewnością nie zachęcą przechodniów do tego, by go odwiedzić. Postaw na dobre pierwsze wrażenie.

3. Przywitaj się
Otwarcie to świetna okazja, aby przyciągnąć klientów i poinformować ich o nowym biznesie. Przygotuj drobny poczęstunek, specjalne rabaty lub zorganizuj porady specjalistów. Chodzi o coś, co sprawi, że to miejsce zostanie miło zapamiętane. Informację o otwarciu warto powiesić w witrynie, na tablicy przed lokalem oraz umieścić na stronie internetowej.

4. Zadbaj o kontakt z klientem
W lokalnym biznesie ważny jest dobry kontakt z lokalną społecznością. Spróbuj więc zaprzyjaźnić się ze swoimi klientami i przywiązać ich do siebie. Zaproponuj również specjalne rabaty i promocje dla stałych klientów. Oni z pewnością docenią ten fakt i będą wracać z przyjemnością.

5. Nie daj im o sobie zapomnieć
Karty dla stałych klientów to dobry pomysł, by wyrabiać w klientach nawyk powracania. Warto też postawić na różnego typu "przypominajki", czyli wszelkiego rodzaju gadżety z reklamą. Mogą to być kubki, długopisy, notesy, a nawet kalendarzyki o wielkości wizytówki. Wszystkie użyteczne gadżety mają zdecydowanie dłuższy cykl życia niż zwykła ulotka.

6. Pamiętaj o działaniach online
Internet to pierwsze źródło informacji, po które sięgamy w obecnych czasach. Popularne hasło "jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz" ma coraz większe znaczenie. Obecność w sieci jest więc koniecznością nawet dla małych lokali, w szczególności usługowych. Zadbaj więc o własny profil społecznościowy i wizytówkę w lokalnych serwisach.

7. Nie bój się korzystać z pomocy specjalistów
Z agencji reklamowych korzystają tylko duże firmy? Mit! Profesjonalne agencje, takie jak Apella SA, swoje usługi kierują zarówno do przedsiębiorstw z wieloletnim stażem, jak i do małych, dopiero zaczynających firm. Warto więc skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą dobrać strategię marketingową do możliwości firmy.

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (5)

  • jesli cie nie w internecie to nieistniejesz (1)

    To troche inaczej. Znam firmy o ktorych nic nie ma a nawet dbaja aby nic o nich nie bylo a super prosperuja. Powazne firmy, nie mowie o sklepie osiedlowym. A z drugiej strony szukam informacji w internecie ale ... jesli jakas firma ma tylko strone na fejsbuku to ją olewam. To brak szacunku do mnie jako klienta. Bo ja nie mam i nie chce miec fajsa. Wchodze tylko na strone www. Zadnych mediow spolecznosciowych. Nie mam nigdzie konta a jedyne co mam to poczte ale i tak z danymi z kosmosu. Naprawde mnie nie ma w necie. Wiec szukam tej firmy. Wazne jesli juz ma strone to aby byla ladna bo casem ludzie przechodza sami siebie z badziewiem. Ale to i tak najmniej wazne. Na stronie sprawdzam adres i godziny otwarcia. Reszta mnie malo interesuje. Wazne tak na prawde przy wyborze firmy jest opinia ale nie w necie. Tylko od ludzi przekazana mi osobiscie. Ale w przypadku restauracji to pelny parking i tlum w srodku jest sygnalem ze moze byc dobrze. Tak wiec zadnych fajsow sritow tłitów ani innych spolecznosciowek.

    • 7 0

    • ja jeszcze sprawdzam na www zakres cen i fotki produktów

      • 2 0

  • no więc jesteś dziwakiem (2)

    i najprawdopodobniej takich jak ty jest może z 5 % ogółu :) a na opinii garstki ekscentryków raczej warzywniakowi nie zależy ..

    • 0 2

    • (1)

      Jednakze te nas co jest 5% zarabiamy tyle co pozostale 95% wiec wydajemy adekwatnue wieksze sumy w miejscach o ktorych te 95% nie ma pojecia bo w necie tego nie znajdzie

      • 2 0

      • ekscentryk

        Masz rację.
        Swoją drogą to nieźle się teraz porobiło.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane