• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakupy "na zapas". Według agencji Nielsen wzrost o 17 proc.

VIK
10 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Sprzedaż makaronu wzrosła o 65 proc., mąki - o 84 proc., a ryżu - o 95 proc. Sprzedaż makaronu wzrosła o 65 proc., mąki - o 84 proc., a ryżu - o 95 proc.

Aż o 95 proc. wzrosła sprzedaż ryżu i o 66 proc. mydła - wyliczyła agencja Nielsen, zajmująca się analityką pomiarową. Już jak pokazują liczby, a nie tylko zdjęcia pustawych półek w sklepach, w ostatnim tygodniu lutego ruszyliśmy do sklepów robić zapasy.



Kilka dni temu zapytaliśmy naszych czytelników, czy w obawie przed wybuchem epidemii robią zapasy żywności? Aż 73 proc. stwierdziło, że nie zamierza robić większych zakupów niż dotychczas. Tylko 9 proc. przyznało, że jeszcze nie, ale na pewno je zrobią, a 18 proc. przyznało, że cały czas gromadzi zapasy jedzenia.

W ankiecie spokój, a w sklepach ruch



Według danych firmy Nielsen w tygodniu od 24 lutego do 1 marca 2020 roku sprzedaż tzw. produktów FMCG, czyli artykułów spożywczych, kosmetyków i chemii gospodarczej poszła w górę o 17 proc. względem analogicznego tygodnia rok wcześniej. Liczby te można wiązać z większymi zapasami na wypadek pojawienia się w Polsce koronawirusa - pierwszy jego przypadek w naszym kraju odnotowano 3 marca.

Szczególnie chętnie Polacy kupowali produkty suche i sypkie. Sprzedaż makaronu wzrosła o 65 proc., mąki - o 84 proc., a ryżu - o 95 proc. W tym czasie sprzedano też blisko 480 tys. sztuk żeli antybakteryjnych do rąk, sprzedaż mydła poszła w górę o 66 proc., a papieru toaletowego o niemal jedną czwartą.

Zakupy "na zapas" jak na święta albo większe



- Dla wielu kategorii obserwujemy wyjątkowy pozasezonowy wzrost sprzedaży w tygodniu 9., zarówno w porównaniu do poprzednich tygodni, jak i do tego samego tygodnia rok wcześniej. W wybranych przypadkach poziom sprzedaży odpowiada sprzedaży świątecznej, a w niektórych nawet znacznie ją przewyższa. Niepewność związana z aktualną sytuacją zdrowotną ma istotny wpływ na zachowania konsumentów. Z jednej strony postępują oni zgodnie z zaleceniami instytucji sanitarnych, ale czasami reagują również nadmiernie poprzez gromadzenie wybranych artykułów pierwszej potrzeby - mówi Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca Nielsen Connect w Polsce.
Nielsen jest globalną spółką zajmującą się analityką pomiarową i analizą danych. Bada głównie sektory dóbr konsumpcyjnych. Spółka prowadzi działalność w ponad 100 krajach, obejmując ponad 90 proc. światowej populacji.
VIK

Opinie (112) ponad 20 zablokowanych

  • Masakra

    Wcale nie o 17% tylko w mniejszych sklepach nawe po 100% mięso w górę to jakieś chore jest

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane