- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (152 opinie)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (79 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Zaostrzenie zakazu handlu już od lutego. Ile niedziel handlowych w 2022 roku?
Od lutego koniec z handlem w niedziele na tzw. "placówkę pocztową"? W życie wejdzie ustawa uszczelniająca zakaz handlu. Resort finansów przygotowuje teraz rozporządzenie ws. ewidencji sprzedaży, bo bycie placówką pocztową czynną w niedziele będzie możliwe, ale pod pewnymi warunkami.
Patent na tzw. "placówkę pocztową" jako pierwsza, bo jeszcze w 2018 r., wprowadziła sieć sklepów Żabka. Z czasem placówek pocztowych zaczęło przybywać i zaczęły sięgać po to rozwiązanie kolejne sieci, takie jak Abc, Lewiatan, Polomarket, Intermarche, Kaufland, Biedronka, Carrefour, Lidl i Auchan. Do tego grona dołączyło też kilka sklepów z innych branż niż spożywcza, czyli z budowlano-dekoracyjnej: Bricomarche, Jula, Obi, Castorama i Leroy Merlin, a także sieć dla dzieci Smyk oraz Empik.
Po miesiącach "kombinowania", jak uniemożliwić stosowanie sieciom obejścia, wypracowano ustawę uszczelniająca, którą pod koniec ub. roku podpisał prezydent. Wchodzi ona w życie od lutego. Na czym polega zmiana? Otwierać się będą mogły tylko sklepy, które na działalności "pocztowej" notują co najmniej 40 proc. miesięcznego przychodu ze sprzedaży detalicznej.
Sklepy będą musiały prowadzić specjalną ewidencję sprzedaży
Sklepy korzystające z wyjątków, czyli katalogu 32 wyłączeń od zakazu handlu, będą musiały prowadzić ewidencję sprzedaży tak, by mogły udowodnić, że ich "przeważająca działalność" rzeczywiście odpowiada ustawowym 40 proc. przychodów. Te kwestie będzie regulowało rozporządzenie, nad którym właśnie pracuje resort finansów.
Jak czytamy w uzasadnieniu do projektu rozporządzenia ministra finansów w sprawie ewidencji miesięcznego przychodu ze sprzedaży, "dzięki temu inspektorom pracy zapewniona zostanie możliwość weryfikacji przeważającej działalności stanowiącej co najmniej 40 proc. miesięcznego przychodu ze sprzedaży detalicznej, a tym samym sprawdzenia, czy dana placówka handlowa spełnia kryteria określone w ustawie". Cel? Niedopuszczenie do omijania zakazu handlu.
Jak wynika z projektu, ewidencja będzie prowadzona oddzielnie dla każdej placówki handlowej. Wpisów w ewidencji dokonuje się w sposób odzwierciedlający stan rzeczywisty, nie później niż do 20. dnia każdego miesiąca za poprzedni miesiąc. Zdecydowana większość sklepów tego warunku nie spełni, ale jak faktycznie będzie, pokażą najbliższe tygodnie.
Taka na przykład sieć Empik, która dopiero na początku grudnia ub. roku otworzyła się we wszystkie niedziele, od lat prowadzi sprzedaż internetową, a odbiór paczek jest możliwy w salonach stacjonarnych i klienci chętnie korzystają z tego rozwiązania, więc osiągnięcie tych 40 proc. być może będzie możliwe. Dziś sieć liczy ponad 290 sklepów zlokalizowanych zarówno w dużych, jak i małych miastach. Do 2023 r. ta liczba ma wzrosnąć do około 370.
Dark stores nową furtką?
Ciekawe, czy sieci handlowe znajdą kolejną lukę w przepisach. Rozwiązaniem może być na pewno tzw. dark stores. To m.in. sklepy autonomiczne bez obsługi. W ub. roku na Międzynarodowych Targach Poznańskich otwarto pierwszy Żappka Store. Koncept jest połączony z aplikacją Żappka i w placówkach nie ma obsługi - są one dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Jednak nie tylko duże, ogólnopolskie sieci widzą w tym przyszłość. Sieć sklepów Browarek na Śląsku wprowadziła karty lojalnościowe oraz kasy samoobsługowe, obsługujące płatności bezgotówkowe, a całość nie wymaga pracy sprzedawcy, tylko pracowników ochrony.
Jedynym problemem może być sprzedaż alkoholu w placówkach bez sprzedawcy, bo wówczas nie będzie miał kto sprawdzić, czy kupujący jest osobą pełnoletnią.
Jednak w ramach dark stores działają też sklepy, które są tak naprawdę magazynami, z których korzystają kurierzy. Dzięki temu są oni w stanie błyskawicznie dostarczać zamówienia. Pierwsze takie placówki już działają w Trójmieście.
Być może właśnie robotyzacja i zatrudnianie w sklepie tylko "pracownika ochrony", a nie sprzedawcy mogą być furtką pozwalającą na obchodzenie uszczelnionego zakazu handlu.
Niedziele handlowe w 2022 r.
Niedziele handlowe - styczeń 2022. Kiedy zrobisz zakupy na początku roku?
W myśl ustawy o zakazie handlu nadal mamy kilka niedziel z wyjątkami. W tym roku będzie ich siedem, a najbliższa już 30 stycznia. Niedziele handlowe w 2022 r.:
- 30 stycznia,
- 10 kwietnia,
- 24 kwietnia,
- 26 czerwca,
- 28 sierpnia,
- 11 grudnia,
- 18 grudnia.
Opinie wybrane
-
2022-01-18 11:42
Wytłumaczcie mi ! (6)
Zakaz handlu dotyczy sklepów, ale już nie kawiarni, restauracji itp. Pani na kasie nie może pracować w niedzielę bo ciężko (bez cienia ironii to naprawdę ciężka robota), ale pani kelnerka niech zap.....la z talerzami jak pershing na wysokości lamperii? W końcy kupowanie schabowego albo kawki i ciasteczka na spacerku po kościeled to też handel. Na
Zakaz handlu dotyczy sklepów, ale już nie kawiarni, restauracji itp. Pani na kasie nie może pracować w niedzielę bo ciężko (bez cienia ironii to naprawdę ciężka robota), ale pani kelnerka niech zap.....la z talerzami jak pershing na wysokości lamperii? W końcy kupowanie schabowego albo kawki i ciasteczka na spacerku po kościeled to też handel. Na kasę też się samo nie nabije. Jaka myśl przyświecała ustawodawcy gdy zdecydował że jednym odpoczynek w niedzielę się należy a drugim nie, choć wykonują podobną pracę?
- 29 3
-
2022-01-31 19:42
koniec zakazu handlu sklepy powinni zrobić piekarnie
to powinni lidla otworzyć kolego jako piekarnie bo bułki w nim pieką i sklep powinien założyć umowy z piekarniami piekarni nie dotyczy zakaz handlowy rząd myśli że już furtki nie znajdą jak zamkną placówki pocztowe jest wiele innych furtek do otwierania sklepów
- 0 0
-
2022-01-18 14:51
(1)
Już tłumaczę. W sektorze zaczęły rosnąć wynagrodzenia, więc w marketach wyliczyli, że zamknięcie sklepów w niedzielę dało by 1/7 mniejsze koszty płac. I obrót by nie zmalał, bo zakupy trzeba gdzieś zrobić, pod warunkiem, że inne sieci też się zgodzą na takie rozwiązanie. O taką jedność to zadbać trudno ale pożyteczni z jednego związku zawodowego
Już tłumaczę. W sektorze zaczęły rosnąć wynagrodzenia, więc w marketach wyliczyli, że zamknięcie sklepów w niedzielę dało by 1/7 mniejsze koszty płac. I obrót by nie zmalał, bo zakupy trzeba gdzieś zrobić, pod warunkiem, że inne sieci też się zgodzą na takie rozwiązanie. O taką jedność to zadbać trudno ale pożyteczni z jednego związku zawodowego dali radę zgłosić to jako swój pomysł, wciskając kit, że jest to korzystne dla pracowników a nie pracodawców. Bo jak wiadomo wyższa stawka za pracę w niedziele to był by komunizm.
- 0 2
-
2022-01-18 17:43
Dostrzegam poważną lukę w rozumowaniu
Twierdzisz, że te same markety które wyliczyły sobie obniżenie kosztów o 1/7 dzięki zamknięciu sklepów w niedziele teraz sabotują swoje własne plany przez otwieranie ich pod przykrywką punktów pocztowych. Coś tu się nie klei
- 1 0
-
2022-01-18 13:50
(2)
Może dlatego, że restauracje odwiedza się raczej w weekendy i jakby nie były wtedy otwarte to by upadły?
- 1 4
-
2022-01-31 19:51
polskie sklepy będa
to sklepy tez upadną bo tego che ten rząd żeby upadły myślą że stworzą polskie markety
- 0 0
-
2022-01-18 17:39
Można zacząć chodzić w tygodniu
Albo w soboty. Skoro z zakupami da radę się przestawić to i z jedzeniem w knajpach. Wszak ten zakaz handlu miał umożliwić pracownikom spędzania niedzieli z rodziną. Panie kelnerki nie mają rodzin czy nie zasłużyły na odpoczynek? Argumentacja nie trzyma się kupy
- 4 2
-
2022-01-14 12:58
No i super, za 10 lat nie będzie w ogóle sprzedawców, tylko ochrona i samoobsługa (25)
Ciekawe czy to o to chodziło solidarności i kościołowi
- 469 43
-
2022-01-18 05:59
Ochrona sama pakuje
- 0 0
-
2022-01-16 13:06
chodzi a zakaz kupowania w niedzielę (1)
to te samoobsługowe też każą zamknąć.
Chory kraj.- 2 4
-
2022-01-17 16:48
...i gwałtowny spadek ilosci malych sklepów.
- 2 0
-
2022-01-16 10:18
tak się stanie niezależnie od wprowadzenia "niedziel bez handlu"
chodzi o koszt pracownika
- 6 1
-
2022-01-15 08:56
Jakie 10lat? Jak już masz bezobsługowe sklepy i to bez ochrony. Masakra jaki jesteś zacofany. To że czegoś nie ma w twojej okolicy to pamiętaj że nie znaczy że nie istnieje
- 2 5
-
2022-01-14 22:40
Nic nie zrozumiałeś z 89, albo (4)
Kościołowi i Solidarności chodziło o wygranie z komuną, i zbudowanie wolnego kraju i to się udało. To, że świat kapitalistyczny wchłonął Polskę i korporacje wprowadziły swoje rządy i prawa to już zupełnie inna bajka i konsekwencje o których nikt nie myślał walcząc z komuną. Twój komentarz świadczy albo o niewiedzy, albo o zwykłej złośliwości, albo
Kościołowi i Solidarności chodziło o wygranie z komuną, i zbudowanie wolnego kraju i to się udało. To, że świat kapitalistyczny wchłonął Polskę i korporacje wprowadziły swoje rządy i prawa to już zupełnie inna bajka i konsekwencje o których nikt nie myślał walcząc z komuną. Twój komentarz świadczy albo o niewiedzy, albo o zwykłej złośliwości, albo co gorsza ( ale w Gdańsku stolicy postkomunistów w Polsce ) to bardzo możliwe, czyli korzeni przodków w pzpr, ormo, zomo, milicji, sądach lub innych miejscach pracy Towarzyszy komunistów, których w Gdańsku jest cała masa.
- 10 32
-
2022-01-17 22:51
jasne.... ofiaro tewpał info
- 1 1
-
2022-01-15 08:59
(2)
Włodzimierz Czarzasty, przewodniczący SLD, parafrazując, skomentował słowa Władysława Frasyniuka o pokonaniu komunistów. Drogi Władysławie Frasyniuku! Żeście komunistów pokonali? No nie. Wyście się z nami, k****, przy Okrągłym Stole i 4 czerwca 1989 r. do-ga-da-li - pisze na Facebooku Czarzasty.
- 15 2
-
2022-01-15 09:05
(1)
Więc nie gadaj że z komuna ktoś w Polsce wygrał. A jeśli twierdzisz że w Polsce jest kapitalizm to spróbuj jutro otworzyć chociaż budkę z zapiekankami. W kapitalizmie nie powinieneś mieć z tym najmniejszego problemu jeśli ja jutro założysz i otworzysz to zwrócę ci podwójnie kasę która zainwestujesz na start
- 13 1
-
2022-01-16 07:15
Pięknie napisane
- 3 1
-
2022-01-14 16:51
odpowiedz jest prosta (8)
dzień święty święcić. Z tego Bóg rozliczy. Teraz jest zwiększona liczba ludzi do rozliczeń. A będzie jeszcze większa
- 6 51
-
2022-01-16 10:14
Wroć do średniowiecza z tymi swoimi zabobonami
666
- 12 4
-
2022-01-15 08:01
a wg Biblii dzien swięty to sobota czyli szabat... (6)
- 31 5
-
2022-01-15 14:23
tylko co rozumiesz, przez "dzień święty święcić", leżeć plackiem i nic nie robić? Przecież to grzech
- 16 4
-
2022-01-15 08:57
(4)
W starym testamencie jak cos
- 10 1
-
2022-01-15 10:24
No tak (3)
A co jesteś antysemita?
- 12 2
-
2022-01-18 08:12
A jak jestem to co?
- 0 0
-
2022-01-17 09:04
Nie, rzymskim katolikiem, to jest inna wiara niż judaizm, poczytaj. (1)
- 4 6
-
2022-01-17 10:01
to jest ta sama bajka tylko inna wersja plagiatu
- 10 1
-
2022-01-14 15:30
(3)
To jest przyszłosć i zawody polegające jedynie na powtarzalnej pracy (czyt. kasowanie i rozkładanie towaru) będą wygaszane. Z kolei zwiększy się liczba stanowisk dla lepiej wykwalifikowanej kadry serwisującej całą automatykę i kadry nadzorującej system teleinformatyczny.
- 25 6
-
2022-01-14 22:46
większość zawodów, w których do wyszkolenia pracownika wystarczy kilka godzin zostanie zautomatyzowana (2)
a takie przepisy jak wciska PIS tylko to przyśpieszą
- 37 5
-
2022-01-17 19:03
Nie będzie tak.
- 1 1
-
2022-01-15 14:04
Panbuk
Jw
- 3 5
-
2022-01-14 14:21
(1)
Ochrona będzie, ale w postaci robopsa z Boston Dynamics, a nie pana Mietka z grupą inwalidzką.
- 51 2
-
2022-01-16 17:56
Robot pies
- 2 0
-
2022-01-14 11:13
czeski film (68)
Klienci chcą kupować, sklepy chcą sprzedawać, pracownicy chcą pracować, ale państwo się nie zgadza, bo nie. Bo Solidarność nie będzie popierać i kościół się obrazi. Gdzie my żyjemy.
- 942 101
-
2022-01-28 14:18
odnosi sie do pracy kobiet
dlaczego Polska kobieta ma byc niewolnikiem a zachodnie leza z tylkami
- 0 0
-
2022-01-26 18:16
Odp
To proszę sobie stanąć w niedzielę 12 godzin za kasą bez dnia wolnego ten kto nie pracuje w sklepie nie wie jak jest
- 0 0
-
2022-01-15 21:32
nie glosowle ale wyskoczylo ze glosowalem. ten portal jest koscielny czy pisuarowski????
- 0 3
-
2022-01-15 16:23
Jacy pracownicy chca pracowa????? Co to za gadanie............. Niedziela jest do odpoczynku.......
- 4 7
-
2022-01-15 12:27
Ruski trolu tuska pracownicy chca miec wolne soboty i niedziel! Nikt niechce pracowac w niedziele
- 0 11
-
2022-01-15 09:08
(1)
Nie wiedziałem że w Niemczech taki wpływ na tamtejsze władze ma kościół xD
- 1 1
-
2022-01-15 10:08
Coś ty taki niemieckolubny?
- 1 1
-
2022-01-14 17:26
Ja nie chce wal się sam pracuj w niedziele
- 4 7
-
2022-01-14 17:00
A Ty co chcesz ? Pewnie kupować bo pracować w niedzielę to już nie bardzo ... (1)
- 5 13
-
2022-01-15 09:41
Najwięcej o zakaz handlu płaczą ci co nie pracują w niedziele i nie mają ciekawego życia gdyż dla nich celem na niedziele była wizyta w galerii. Smutne mają życie więc trzeba im współczuć
- 7 13
-
2022-01-14 16:48
odpowiedz na pytanie (10)
czy chcesz pracować w niedzielę? Ja nie i od innych nie wymagam.
- 7 20
-
2022-01-16 12:15
Ja chcę pracować 7-15
i pracownicy handlu też by chcieli od 7. do 15. Nie wymagajmy od nich pracy w godzinach popołudniowych. Oni też chcą zjeść obiad z rodziną o normalnej porze.
- 9 3
-
2022-01-15 09:40
Pracowałem w niedziele i też miałem pracę gdzie niedzielę były wolne. Bardziej mi ta 2odpowiadala.
- 3 1
-
2022-01-15 09:03
Czytanie ze zrozumieniem boli
Myślenie też. A kto pisze o wymaganiu?
- 4 0
-
2022-01-14 19:55
Nie wymagam? (6)
Być może nie jeździsz komunikacją miejską, czy taksówką, więc rzeczywiście nie wymagasz, żeby ktoś pracował w niedzielę. Ale chciałabym zobaczyć jak bardzo nie będziesz wymagał żeby ktoś pracował w niedzielę jeśli Tobie/ Twojemu dziecku/ komuś bliskiemu zdarzy się wypadek, a tu szpital zamknięty, bo nikt lekarzy nie zmusza do pracy w
Być może nie jeździsz komunikacją miejską, czy taksówką, więc rzeczywiście nie wymagasz, żeby ktoś pracował w niedzielę. Ale chciałabym zobaczyć jak bardzo nie będziesz wymagał żeby ktoś pracował w niedzielę jeśli Tobie/ Twojemu dziecku/ komuś bliskiemu zdarzy się wypadek, a tu szpital zamknięty, bo nikt lekarzy nie zmusza do pracy w niedzielę...
Każdy wybierając pracę świadomie godzi się na jej warunki. Do niedawna warunkiem pracy w markecie była pewnie praca w niedzielę i każdy kto szedł do takiej pracy świadomie się na to godził. Jeśli nie chciał pracować w niedzielę, to szedł do innej pracy. Tak samo lekarze w szpitalu, kierowcy komunikacji miejskiej, pracownicy restauracji, taksówkarze, pracownicy hoteli i wielu, wielu innych...- 38 5
-
2022-01-16 10:02
wiesz co to są prace konieczne?
Zakupy takie nie są
- 4 6
-
2022-01-15 09:21
(1)
Aby porównać szpital do sklepu to trzeba być i**ota.
- 5 14
-
2022-01-16 02:06
kupno jedzenia dla dziecka jest poważniejszym powodem
do pojawienia się w sklepie niż 6 dzień zaparć na sorze...
- 4 0
-
2022-01-14 22:35
(2)
Właśnie - jak zakaz to zakaz, czy nie? A może by tak politycy się przestali w mediach w niedzielę pojawiać? Przecież powinni "dzień święty święcić". O ile byłoby przyjemniej...
- 21 0
-
2022-01-15 09:23
XD
- 0 0
-
2022-01-15 00:26
I telewizje wyłączać w niedziele.
- 17 1
-
2022-01-14 16:30
i zaczyna wszystko przypominać PRL (1)
komuchy u władzy robią wszystko żeby utrudnić nam życie, a my, kombinatorzy, dwoimy się i troimy żeby wyjść jakoś na swoje
- 30 2
-
2022-01-15 09:19
Kurde nie wiedziałem że w Niemczech jest tak zła sytuacja
- 2 9
-
2022-01-14 15:49
(1)
zyjemy w dobrym kraju tylko jest zle podejscie do pracownika jezeli przyjde w niedziele do pracy to mam zarobic jak za caly tydzien wtedy ludzie sie beda bic o niedziele
- 6 10
-
2022-01-15 09:19
Nawet w Skandynawii gdzie dbają o pracowników tyle nie płacą co byś chciał. W Szwecji za niedzielę masz dodatek 100% to samo w święta
- 9 0
-
2022-01-14 15:31
(3)
Pracownicy nie chcą pracować w niedzielę a klienci tylko się włóczą bez celu - sklepy nie mają żadnej korzyści
- 13 46
-
2022-01-14 16:52
(2)
Ale tankować w niedzielę już chcesz...i ciastko w cukierni...i schabowego, bo przecież niedziala! A czym różni się sprzedawca w sklepie od kucharza czy kelnera?
- 58 6
-
2022-01-15 09:18
(1)
Zróbmy jak Szwedzi automaty do tankowania. I będziesz mógł sobie paliwo nawet całą niedzielę tankować i pracownik żaden nie będzie do tego potrzebny
- 2 7
-
2022-01-16 02:03
były
przy galerii. a tankować na orlenie można apka, na circle k chyba też
- 3 0
-
2022-01-14 15:26
(1)
taki/a jesteś pewna, że pracownicy z własnej woli chcą pracować ?
- 10 23
-
2022-01-14 20:56
Większość ludzi wolałaby nie pracować nie tylko w niedziele ale w ogóle tylko pieniędzy tez wszyscy chcą i dlatego chodzą do
- 28 3
-
2022-01-14 15:02
Nie obrazaj Czechow
- 7 4
-
2022-01-14 14:52
w Kaczystanie
- 18 3
-
2022-01-14 14:42
Nie wszyscy pracownicy się zgadzają. (3)
- 12 20
-
2022-01-14 15:32
np. pracujesz ,kiedy wszyscy w rodzinie mają wolne , a kiedy wszyscy pracują ty masz wolne ? (2)
Szkoły , urzedy ,przychodnie zdrowia do pracy w niedzielę , Śmiało !
- 12 28
-
2022-01-17 12:27
Stacje benzynowe, szpitale, straz pozarna, komunikacja miejska i sporo innych - czyli oni maja pracowac. Dlaczego?
- 6 0
-
2022-01-15 09:16
Zgadzam się. Dla mnie kpina jest że aby iść jakieś urzędowe sprawy załatwić muszę brać specjalnie wolne bo urząd po 16 zamknięty w soboty i niedziele również.
- 23 0
-
2022-01-14 14:31
Nie byłbym taki pewny czy pracownicy przebierają nogami za pracą w niedzielę (8)
- 11 45
-
2022-01-15 09:01
To niech decydują pracownicy (2)
A nie PiS i kościół
- 21 2
-
2022-01-15 09:15
(1)
Pracownicy hahabahahaha no ku.... spadłem z krzesła xD wymień mi firmy gdzie pracownic ma coś do decydowania?
- 9 3
-
2022-01-16 20:52
właściwie pracownicy zdecydowali czyli Solidarność :)
- 2 0
-
2022-01-14 15:29
(4)
Za niedziele dostawali więcej kasy, myśle że chętny zawsze się znajdzie
- 40 6
-
2022-01-28 14:22
praca kobiet
Polki maja godnosc jak nikt na zachodzie
- 0 0
-
2022-01-16 14:35
Chyba emeryci...
- 0 0
-
2022-01-15 09:14
(1)
Ta ile więcej? Wolne w tygodniu dostawali przeważnie a nie dodatkową kasę
- 8 4
-
2022-01-16 10:10
Więcej dni wolnego w tygodniu znaczy mniej godzin na etat a to oznacza średnio większą stawkę godzinową. Czyli pracownik pracujący w niedzielę zarabia więcej niż ten co pracuje tylko od poniedziałku do piątku.
- 11 5
-
2022-01-14 14:14
wystarczy ze sie zrzeszą i założą "kościół" (1)
Podstawą religii był by konsumpcjonizm i nikt by nie mógł zamknąć sklepów (czyt. świątyń), ani zakazać praktyk religijnych wiernym (czyt. klientom). Chyba ze zakaz dotyczył by wszystkich kościołów - a wiemy ze to nie możliwe. Z tego co pamiętam do rejestracji wystarczy 100 osób i oplata skarbowa w wysokości 10zl. Od razu bym dołączył do takiej organizacji.
- 45 2
-
2022-01-15 01:48
Podoba mi się ten tok myślenia!
To wtedy kasjerzy staną się... kapłanami?
- 28 0
-
2022-01-14 13:53
Pracownicy nie chca pracowac w niedziele. (9)
Zapytaj sie niemca czy chce pracowac w niedziele..
- 29 91
-
2022-01-17 09:11
niemiec nie chce pracowac w niedzielę, w niedzielę niemiec robi zakupy a Polsce i tankuje samochód, bo ma tu ...taniej..
- 7 0
-
2022-01-14 22:32
Ale wiele osób w niedzielę pracuje - a tu nagle taka troska właśnie o pracowników handlu. To zwykła hipokryzja.
- 47 2
-
2022-01-14 16:58
a znasz niemcki ; ze takis swiatowy :
- 25 3
-
2022-01-14 16:59
handel w niedzielę (3)
Przeprowadziłeś jakieś wiarygodne badanie, że tak twierdzisz? Znam wielu ludzi, którzy chętnie pracują w niedzielę.
- 54 11
-
2022-01-15 09:12
(2)
Jak się nie ma.nic ciekawszego w życiu do robienia albo jest się tylko nastawionym na kasę kasę i jeszcze raz kasę to tak mówi się że chętnie by się pracowało. Wiem z własnego doświadczenia jak byłem młody i nastawiony aby mieć tylko więcej i więcej to każdy weekend pracowałem dodatkowo jako barman. Ale z biegiem czasu żałuje tamtego mojego podejscia
- 6 27
-
2022-01-17 09:13
to daj pracowac innym, ja ty pracowałeś. niech będzie wybór a nie przymus. proste
Niektórym studentom czy rodzicom, kasa za prace w niedziele ratuje skóre. Rozumiesz czy na obiad policzki wołowe na złotej zastawie???
- 9 0
-
2022-01-15 15:13
Czy wiesz,
że pracujący w handlu to jest/było tylko 17% osób pracujących w niedziele ogółem? Ty chyba nie masz pojęcia, co działoby się na świecie, gdyby niedziela była rzeczywiście w 100% wolna od pracy dla wszystkich... Co za dekiel...
- 24 3
-
2022-01-14 15:07
(1)
z czym do ludzi
- 37 3
-
2022-01-15 13:54
No właśnie....
Co mi będziesz wciskać że chce jak nie chce...tym bardziej że muszę oglądać wasze tępe mordy
- 6 12
-
2022-01-14 11:16
żyjemy w zapyziałym ciemnogrodzie, tu sie nie opłaca pracować, najlepiej nic nie robić i chodzic do kościoła (9)
i wierzyć w zabobony
- 160 23
-
2022-01-14 16:01
Nie zabijam nie kradnę...
...Nie wierzę. Polecam każdemu.
- 47 8
-
2022-01-14 14:33
Otwórz sklep i pracuj w niedzielę oraz inne dni tygodnia. Jako właściciel będziesz mógł (6)
- 26 100
-
2022-01-16 14:34
A jak ktoś ma 2 sklepy monopolowe np.w NP ?
- 1 0
-
2022-01-14 15:00
Nie chce otwierać sklepu (4)
Pracuję gdzie indziej i mi tam dobrze, mimo że też mam pracujące soboty, niedziele i nocki.
Najwyraźniej nie zrozumiałeś sensu tego, co tu zostało napisane.- 125 11
-
2022-01-14 15:29
Nudzisz sie w niedzielę , po sklepach biegasz ? (3)
- 10 90
-
2022-01-14 16:58
handel w niedzielę (2)
Nie rozumiesz (człowieku), że handel w niedzielę to nie kwestia braku innych zajęć lecz kwestia wolności?
- 84 10
-
2022-01-16 20:50
Nie to kwestia wykorzystywania pracowników, który nie mają wyjścia i muszą pracować w niedzielę. Państwo jest po to aby regulować takie sprawy. Kurde cała Europa do której z lubością się porównujemy nie ma z tym problemu a my mamy.
- 4 15
-
2022-01-15 09:09
To za naszą zachodnią granicą wolności nie ma xD
- 16 32
-
2022-01-14 11:53
tutaj rządzi Solidarnościa ośłizgły Duda wraz z grupka starców z poprzedniej epoki, którym na
konto wpływa sowita kasa za...pogadanki przed mikrofonem do starych ludzi. Młodych tam nie ma. oni maja kase każdego miesiaca za nic. Wywalić Dude z Solidarności i oddać ją w zarządzanie młodym ludziom...na zasadzie wolontariatu społecznego...
- 114 11
-
2022-01-14 10:21
Rząd by mógł się do roboty wziąć, a nie takimi bzdurami się zajmują (7)
ludzie chcą robić zakupy, chcą pracować. dajcie ludziom żyć!
- 77 8
-
2022-01-14 10:27
Załóż sklep i sam sprzedawaj (6)
Właściciel może
- 8 39
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.