• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sunreef Yachts pracuje nad jachtem wodorowym

Wioletta Kakowska-Mehring
26 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (49)

Na ulicach Gdańska pojawiły się autobusy wodorowe, na torach w trójmiejskich portach testowana będzie pierwsza polska lokomotywa wodorowa, a w dziale badawczo-rozwojowym Sunreef Yachts trwają prace nad super jachtem żaglowym, przetwarzającym metanol na czysty wodór. Bezemisyjny katamaran będzie mierzył ponad 90 stóp i połączy najnowsze technologie wodorowe z napędem elektrycznym.



Pojazdy napędzane wodorem to przyszłość, ale już nie w teorii. Ostatnio autobusy wodorowe były testowane na ulicach Gdańska. Ostatecznie zdecydowano się na wynajęcie 10 autobusów tego typu na okres 10 lat. Z kolei w trójmiejskich portach już zapowiedziano testy pierwszej polskiej lokomotywy wodorowej, jaka otrzymała dokumenty dopuszczające do eksploatacji. PKN Orlen przeprowadzi jej próby na terenie zakładów. Lokomotywa będzie też testowana przy obsłudze manewrowej w portach.


Lokomotywa manewrowa SM42-6Dn została zbudowana przez polskie zakłady Pesa. Autobusy, jakie wybrał Gdańsk, też są polskie. Produkuje je firma PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy, spółka należąca do Zygmunta Solorza.

Teraz nad pierwszym polskich katamaranem wodorowym pracuje Sunreef Yachts. Co więcej, ma to być jednostka bezemisyjna, ponieważ połączy najnowsze technologie wodorowe z napędem elektrycznym.


- Zero Cat będzie wykorzystywał generator wodoru do produkcji wodoru z metanolu na pokładzie. System będzie korzystał z czystej energii wytwarzanej przez system energii słonecznej jachtu, z ogniwami fotowoltaicznymi wbudowanymi w całą konstrukcję jachtu. System ogniw paliwowych będzie generował czystą energię przy zerowej emisji. Energia ta będzie wykorzystywana zarówno do napędu elektrycznego, jak i do zasilania urządzeń na jachcie - poinformował Sunreef Yachts.

Wykorzystując zaawansowane technologie, wiedzę inżynierską i głębokie zrozumienie zasad zrównoważonego projektowania, Sunreef Yachts stara się na nowo zdefiniować granice luksusowego żeglarstwa, jednocześnie minimalizując jego wpływ na środowisko.

- Naszym celem jest zrewolucjonizowanie branży poprzez oferowanie wymagającym klientom wyjątkowych, bezemisyjnych doświadczeń żeglarskich. Ten projekt stanowi kamień milowy w naszym nieustannym zaangażowaniu w ochronę naszych oceanów i zachowanie naturalnego piękna mórz - powiedział Nicolas Lapp, CTO i współzałożyciel Sunreef Yachts.

Miejsca

Opinie (49) 8 zablokowanych

  • Jakiej firmy będzie silnik? (1)

    Bo raczej nie stworzą go ale kupią.

    • 0 0

    • Polskie technologie, buahahaaaa

      spółka ElectroMobility Poland (EMP), która realizuje państwowe przedsięwzięcie zmierzające do wybudowania fabryki i rozpoczęcia w niej produkcji e-auta, ujawniła wreszcie, z kim będzie współpracować i podpisała umowę licencyjną na platformę pojazdu. To najważniejszy element, baza, na której budowany jest samochód. Dostarczy ją chiński Geely Holding, który stanie się partnerem technologicznym EMP. Pomoże stworzyć trzy bateryjne modele

      • 0 0

  • Polska liderem (2)

    Liderem w budowie jachtów, liderem w technologii wodorowej, liderem wzrostu PKB i nie mówie tutaj tylko o jednym kontynencie a o całym świecie!

    Nie popieram PiS, nie mam kompleksów aby być dumny z Polski. Jestem dumny nie tylko z powodu historii ale przede wszystkim z powodu tego jak sobie świetnie radzimy

    Zapraszam do komentowania wszystkie osoby zakompleksione z powodu pochodzenia, nie wiem czy można wam już pomóc ale chociaż ulżyjcie sobie

    • 0 2

    • Liderem we wsystkim! W tym pisflacji i edukacji

      A propagandy to nawet Korea Północna zazdrości.

      • 0 0

    • Kompleks czy nie spostrzeganie świata przez propagandę partyjną?

      • 0 0

  • Kadłub (2)

    dalej z laminatu poliestrowo szklanego super "eco".

    • 7 1

    • Do tego metan, który jest jednym z najgorszych gazów cieplarnianych (:

      • 1 0

    • Oj tam

      Kupując nowe auto el co 3 lata też jest się eko
      Albo wymieniając funkcjonujący tel bo stary, jest stary

      • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w obszarze badań i rozwoju technologii informatycznych, pełniąc funkcje zarządcze polskich oddziałów czołowych korporacji informatycznych: 1999-2010: Intel Technology Poland (Dyrektor Generalny i Prezes Zarządu); 1997-1999: Olicom Poland (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny); 1991-1997: CrossComm-Poland (Dyrektor Finansowy, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny) Pełnił funkcje w organach doradczych: członek...

Najczęściej czytane