• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"ZeroCat 120" statkiem 2014 roku

erka
15 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
"Zerocat" został doceniony przede wszystkim za innowacyjny napęd elektryczny. Prom posiada zestaw akumulatorów, które ładowane są na lądzie, a statek całą podróż odbywa napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi.
"Zerocat" został doceniony przede wszystkim za innowacyjny napęd elektryczny. Prom posiada zestaw akumulatorów, które ładowane są na lądzie, a statek całą podróż odbywa napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi.

Podczas uroczystości na targach SMM w Hamburgu, ogłoszono wybór "Statku roku 2014". W tegorocznej edycji zwyciężył prom o napędzie elektrycznym "ZeroCat 120".



Sukces tego akurat statku cieszy tym bardziej, że w całym przedsięwzięciu duży wkład miały polskie firmy. Aluminiowy kadłub katamaranu "ZeroCat 120" wykonała gdańska stocznia Aluship Technology, a w projektowaniu statku udział wzięło biuro projektowo-konstrukcyjne Nelton z Pruszcza Gdańskiego.

"Zerocat" to katamaran o długości 80 m i szerokości 20,8 m. Prom jest przeznaczony do przewozu 360 pasażerów oraz 120 samochodów. Pływać będzie na krótkich trasach w Norwegii i rozwijać prędkość 10 węzłów.

Przygotowania do wodowanie aluminiowego statku.

Przygotowanie do wodowania alustatku.

erka

Miejsca

Opinie (14)

  • ciekawe czy o tym wszystkim tam w Niemczech informowali ... (7)

    Tak właśnie wygląda wojna gospodarcza, najpierw się wykańcza przeciwnika (stocznie polskie, podwykonawcy itd), a potem one pracują dla ciebie - czyli Niemców, którzy spijają całą śmietankę i chwalą się kolejnym sukcesem.

    No ale to była właśnie cena jaką zapłaciliśmy aby być w tej nowoczesnej i zjednoczonej Europie.

    • 14 15

    • (2)

      Nikomu nie potrzebne są przestarzałe kadłubki klepane na potęgę przez nasze dwane stocznie, niektórzy to zrozumieli i poszli w innowacyjność, reszta wolała palić opony

      • 16 4

      • właśnie, trzeba było pójść w innowacyjność, a nie zamykać (1)

        dlaczego więc nie zrestrukturyzowano stoczni, górnictwa itd? tylko pozamykano?
        Ano bo takie były wytyczne z Brukseli i Berlina. Jak widać opłaciło się - Donaldowi.

        A kadłubki nie były wcale stare. Te kadłuby zamawiali zagraniczni kontrahenci, a nasze stocznie je wykonywały i robiły to bardzo dobrze. To nie sklep mięsny. Każdy statek jest robiony wg projektu i ma swojego odbiorcę.

        • 1 1

        • koszty zmodernizowania takiego molocha jak stara stocznia czy kopalnia

          są tak ogromne i czasochłonne ( i wcale nie zapewnia to sukcesu) że taniej wychodzi dać odprawy i sprzedać to ludziom którzy sami podejmą się tego zadania.

          • 2 1

    • wystarczy, że dopłacamy jako naród do górników i rolników (2)

      stoczniowcy niech sami na siebie parcuja

      • 3 2

      • ciekawe ze jak stocznie szly pelna para to doplacaly do tego kraju i ludzi (1)

        tego juz gnomos nie widzial bo pewnie za mlody. Kopalnie i huty ZAWSZE przynosily zyski ty gnomos do nikogo nie doplacasz. to twoje panstwo prze...je... pieniadze ktore zarobily stocznie huty i kopalnie. Wiec nie pie glupot.

        • 3 4

        • taaaaa

          trzynastki, czternastki, deputaty, nagrody okolicznościowe, wczasy pod gruszą, ośrodki wczasowe a do tego odprawa o jakiej marzy każdy. Jestem wystarczająco stary żeby wiedzieć jak to wyglądało i jak wygląda. Nie mówię że to lekka praca, ale wszystkim zabierali przywileje tylko nie górnikom, rolnikom i kolejarzom. Przejrzyj na oczy. Jak było na stoczni też wiem.

          • 6 0

    • kolejny sukces Niemiec

      w ogóle brak informacji o jakimś polskim udziale. Tylko niemiecka technologia by Siemens. wystarczy wklepać w gogle. Bo ta skorupa aluminiowa to w ogóle cos znaczy...

      • 1 0

  • Zapomnieli dodać że całą resztę też robią Polacy, na tym statku.Statek kończony jest w stoczni w Norwegi.

    • 10 0

  • Na Hel

    Na Hel powinno coś takiego pływać!!!

    • 8 0

  • akurat ten statek był wyposażany w Norwegii przez polskich pracowników. pracowałem na nim właśnie

    • 8 0

  • Czytelnik

    Po raz kolejny, miałem okazję się przekonac,że mieszkańcy Pruszcza Gdańskiego dysponują wielkim potencjałem i innowacyjnością. O mieszkańcach Trójmiasta mozna zresztą powiedziec to samo :)

    • 6 0

  • ale wyglada ze zaczal sie oddwrot eksportu najlepszych ludzi do europy - to wyjazd tuka.mam nadzieje ze reszta jemu podobnych wyemigruje.wtedy moze wroca ci wlasciwi

    • 1 1

  • Prośba do eminem

    Uprzejmie proszę komentatora eminem o kontakt.
    Tomasz Rawiński
    Instytut Elektrotechniki oraz KLT: Klaster Logistyczno-Transportowy
    tel. 58 3431291 w. 126 e-mail: tomasz.rawinski@iel.gda.pl

    Od dłuższego czasu śledzimy losy ZeroCat i jesteśmy bardzo zainteresowani
    kontaktem z kimś kto pracował w stoczni Fjelstrand.
    KLT prowadzi działania w kierunku rozpoczęcia budowy statków/promów
    elektrycznych w Gdańsku.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane