• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmodernizowana lokomotywa manewrowa Lotos Kolej

erka
14 lipca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

Zmodernizowana lokomotywa spalinowa typu 6Dg przeznaczona jest do prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych.

Spółka Lotos Kolej modernizuje swój tabor. W Gdańsku pracuje już pierwsza z trzech lokomotyw manewrowych typu 6Dg. Nowa lokomotywa to zmodernizowany przez spółkę Newag spalinowóz serii SM42. Kolejne dwa pojazdy trafią do Gdańska jeszcze w lipcu.



Zmodernizowana lokomotywa spalinowa typu 6Dg przeznaczona jest do prowadzenia lekkich pociągów towarowych oraz prac manewrowych.
W ramach moder­ni­za­cji ze sta­rej loko­mo­tywy pozo­sta­wiono jedy­nie ostoję, wózki z sil­ni­kami trak­cyj­nymi i zbior­nik paliwa, które prze­szły naprawę główną. W opar­ciu o nową doku­men­ta­cję kon­struk­cyjną zabu­do­wane zostało cał­ko­wi­cie nowe nad­wo­zie. W loko­mo­ty­wach 6Dg zasto­so­wany został nowy agre­gat prą­do­twór­czy. Dotych­cza­sowy sil­nik a8c22 zastą­piony został dwunastocylindrowym wyso­ko­pręż­nym sil­ni­kiem spa­li­no­wym C27 pro­duk­cji ame­ry­kań­skiej firmy Cater­pil­lar o mocy 708 kW (962 KM) połą­czo­nym przez ela­styczne sprzę­gło z zespo­łem prąd­nic syn­chro­nicz­nych (prąd­nica główna i pomoc­ni­cza).

Zasto­so­wano mikro­pro­ce­so­rowe ste­ro­wa­nie i dia­gno­stykę loko­mo­tywy. Agre­gat prą­do­twór­czy wypo­sa­żono w nowo­cze­sną chłod­nicę sil­nika i powie­trza doła­do­wa­nego, cał­ko­wi­cie nowy układ dolo­towy i wyde­chowy. Powyż­sze roz­wią­za­nia wpły­nęły na zna­czące zre­du­ko­wa­nie zuży­cia paliwa i oleju sil­ni­ko­wego oraz zwięk­sze­nie nie­za­wod­no­ści pojazdu.

Loko­mo­tywy wypo­sa­żone są w nowo­cze­sny układ hamul­cowy z zasto­so­wa­niem zin­te­gro­wa­nej tablicy pneu­ma­tycz­nej, sprę­żarki śrubo­wej oraz sprę­ży­no­wego hamulca posto­jo­wego. Napędy pomoc­ni­cze (napęd wen­ty­la­to­rów sil­ni­ków trak­cyj­nych oraz napęd sprę­żarki) reali­zują sil­niki asyn­chro­niczne zasi­lane z prąd­nicy pomoc­ni­czej poprzez falowniki. Zasi­la­nie sil­ni­ków trak­cyj­nych reali­zuje prąd­nica trak­cyjna poprzez dio­dowy zespół prostowników.

Dla loko­mo­tywy zapro­jek­to­wano cał­ko­wi­cie nową kabinę maszy­ni­sty wypo­sa­żoną w dwa ergo­no­miczne sta­no­wi­ska maszy­ni­sty, wypo­sa­że­nie socjalne, pano­ra­miczne szyby czo­łowe, kli­ma­ty­za­cję i wydajne ogrze­wa­nie oraz kom­for­towe, regu­lo­wane i obro­towe fotele moco­wane na pro­wad­ni­cach do ścian bocz­nych, umoż­li­wia­jące cał­ko­wite scho­wa­nie pod pul­pit. Kabina posa­do­wiona jest na ostoi poprzez ele­menty metalowo-gumowe, które redu­kują jej drgania. Loko­mo­tywy przy­sto­so­wane są do jed­no­oso­bo­wej obsługi trak­cyj­nej oraz mogą być wypo­sa­żone w układ ste­ro­wa­nia radiowego.

Lotos Kolej - spółka zależna Grupy Lotos - jest drugim największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z ponad 8 proc. udziałem w rynku (wg. pracy przewozowej). Lotos Kolej koncentruje się nie tylko na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej Lotos. Spółka wykonuje również usługi przewozowe dla klientów zewnętrznych zarówno w komunikacji krajowej, jak również we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi w ruchu międzynarodowym. Lotos Kolej eksploatuje ok. 100 lokomotyw różnych typów, w tym pojazdy Bombardiera na platformie TRAXX oraz lokomotywy E6ACT Dragon gliwickiego Newagu.

Zobacz, jak wygląda najnowocześniejsza lokomotywa towarowa w kraju - lokomotywy E6ACT Dragon.

erka

Miejsca

Opinie (31)

  • (2)

    prawie każdy z tych Panów ma wąsa to jakiś obowiązek w lotos kolei?:)

    • 5 2

    • Tak. Od szynowego w górę.

      • 1 1

    • Bo kolejarze zawsze wyprzedzali modę o kilka lat. Wąsy będą trendy od 2020 roku.

      • 2 0

  • Konkurs?

    Może lokomotywa powinna być zgłoszona do konkursu w kategorii origami z tektury???

    • 4 1

  • My Polacy już taka naturę mamy:( nie ważne, ze zmodernizowane, nowa szata graficzna, w środku komfortowa bardziej (każdy z nas docenia stanowisko pracy jakie ma), ważne pomarudzic kolor nie taki a dlaczego dach taki?
    Ech zawsze zle........

    • 4 2

  • 6Dga 6Dgb

    Bardzo Wam Koledzy z Lotosu wspolczuje, jezeli jest to wersja 6Dga. ta czeska elektronika oraz wadliwe sterowanie maszyna. Masakra!

    • 0 2

  • a za parę miesięcy nagle się okaże że właścicielem zostanie DB...

    • 1 1

  • Ciekawe kiedy NEWAG doprowadzi do stanu używalności

    klimatyzację w Dragonach , bo na razie w zadnym nie działa prawidłowo a serwis tylko obiecuje i nic z tym nie robi. Lokomotywa ma tylko potężną moc ...

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations. Absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego. W przeszłości kierownik literacki Teatru Muzycznego pod dyrekcją Jerzego Gruzy; dziennikarka - z-ca redaktora naczelnego, redaktor naczelna, publicystka i komentatorka „Głosu Wybrzeża”; prezes zarządu wydawnictwa Baltic Press (wydawca anglojęzycznego dwumiesięcznika „Baltic Transport Journal”; dyrektor Biura Zarządu...

Najczęściej czytane