- 1 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (127 opinii)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (96 opinii)
- 3 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (65 opinii)
- 4 Młodzi zarabiają na Jarmarku (69 opinii)
- 5 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (173 opinie)
- 6 Kontrola L4. Zakwestionowano 1,1 tys. zwolnień na 1,5 mln zł (97 opinii)
Zobacz, jak pracuje ogromny kafar w Stoczni Wojennej
Prace przy budowie wnęki dokowej.
Na budowie wnęki dokowej dla PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni osiągnięto 85 proc. zaawansowania robót kafarowych. Pracuje tam drugi co do wielkości kafar w Europie. Maszyna służy do wbijania pali w dno.
We wrześniu 2021 r. władze PGZ Stoczni Wojennej i Portu Gdynia porozumiały się w sprawie relokacji doku pływającego należącego do stoczni. W związku z budową obrotnicy i demontażem pirsu nabrzeża Gościnnego już od kilku lat było wiadomo, że dok trzeba przesunąć. Zdecydowano, że trafi on do specjalnej wnęki, której budowę finansuje Port Gdynia. Dok jest jednym ze strategicznych dla tej stoczni elementów infrastruktury, umożliwiającym remonty największych polskich okrętów wojennych.
Wnęka na dok to jednak tylko część prac. W ramach całego przedsięwzięcia przebudowane zostaną też nabrzeże Południowe II, nabrzeże Zachodnie I i Pirs II. Prace na rzecz portu wykonują spółki z sopockiej Grupy NDI. Umowa podpisana pomiędzy Portem Gdynia a spółkami NDI SA i NDI Sopot SA opiewa na 82 757 758,61 zł brutto. Czas jej realizacji to 18 miesięcy. Aktualnie wykonywane są m.in. roboty kafarowe, palowe, rozbiórki, a także rozpoczęto prace żelbetowe.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania w pasie nadmorskim w Trójmieście
- Jesteśmy w kluczowym momencie realizacji tego projektu. Udało się zakończyć prace kafarowe na nabrzeżu wschodnim, niedługo zakończą się także na nabrzeżu północnym. Osiągnęliśmy około 85 proc. zaawansowania nie tylko robót kafarowych, ale też rozbiórek. Zakończyliśmy je na części lądowej, lecz kontynuujemy rozbiórkę podwodnych elementów konstrukcji. Zrealizowane dotychczas prace umożliwiły nam wykonywanie żelbetowej nadbudowy - mówi Paweł Ciomek, kierownik budowy z Grupy NDI.
Poza tym w grudniu zeszłego roku rozpoczęto roboty elektryczne, a obecnie planowane są wodociągowe oraz gazowe. W najbliższych tygodniach kontynuowane będą między innymi prace kafarowe i żelbetowe. Już wiosną generalny wykonawca przystąpi do robót czerpalnych.
Co ciekawe, inwestycja w gdyńskim porcie jest realizowana przy pomocy najnowocześniejszego sprzętu. Wśród maszyn, które robią wrażenie, jest m.in. drugi co do wielkości kafar w Europie.
- Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie właśnie takiego sprzętu ze względu na trudne warunki gruntowe, jakie tu występują. Duży kafar jest wykorzystywany do pogrążania w grunt stalowych rur o średnicy 1014 mm i długości 28 m. Sam bijak, czyli element uderzający i "wbijający" rury, waży 28 t. Kafar osiąga nieco ponad 70 t, a zestaw wraz z żurawiem gąsienicowym ponad 270 t - tłumaczy Paweł Ciomek.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-02-16 06:44
Piękny kafar (11)
Widać, że nie jesteśmy technologicznie zacofani. Wielkie uznanie dla firmy, która to buduje, taki piękny kafar bije w Polsce. Życzę powodzenia budowniczym.
- 16 8
-
2024-02-17 17:37
My zacofani ? Na jakim ty świecie żyjesz !
- 1 0
-
2024-02-17 13:44
Zacofani?! (2)
Afryka ja dalej niż my. Jesteśmy skansenem gdzie azjaci przyjeżdżają sobie fotki pstrykać cofając się 50 lat wstecz.
- 1 3
-
2024-02-17 17:36
(1)
cofają się wstecz? toś mi teraz zaimponował
- 2 0
-
2024-02-17 22:39
Ja tam od zawsze cofam do tyłu i slucham tylko faktów autentycznych
- 1 0
-
2024-02-16 12:44
Taki kafar to przeżytek, (1)
teraz pale wbija się wibracyjne i to dużo szybsza metoda.
- 0 4
-
2024-02-17 17:51
bredzisz. Wibracyjnie 15 do 20m poniżej dna? Powodzenia
- 1 0
-
2024-02-16 10:05
Jaki bijak (4)
Ktoś pismakowi podał głupią nazwę ten element każdego Kafara nazywa się BABĄ. Baba Bije Pale. Największy kafar Pływający to niemiecki ODYN . Może bić 40 metrowe pale
- 3 1
-
2024-02-17 17:53
poszukaj sobie filmików jak zagłębia się pale o średnicy 9-11m pod wieże elektrowni wiatrowych na morzu. Potem pisz. A, że baba - to prawda
- 0 0
-
2024-02-17 17:40
Kto ci takie głupty nagał ?
- 1 0
-
2024-02-17 17:37
(1)
średnica jest ważna, nie długość. Jak w życiu
- 1 0
-
2024-02-17 22:40
ci z 13 cm myślą inaczej :)
- 0 0
-
2024-02-15 09:31
Nieźle (6)
Imponujące są te inwestycje w Stocznię Wojenną i na dodatek dobrze skoordynowane. Będzie kawał nowoczesnego zakładu, a port do tego powiększy obrotnicę. Do pełni portowo-stoczniowego szczęścia brakuje Drogi Czerwonej i rozbudowy linii kolejowej do Maksymilianowa.
- 47 3
-
2024-02-16 12:48
Ta stocznia to jest porażka.
Budują strasznie drogo, słaba jakość i wydajność, wysokie koszty. Wszyscy w Polsce do tego dopłacamy.
- 2 7
-
2024-02-16 10:52
Rząd już zapowiedział cięcie wydatków na budowę linii kolejowych w polsce więc " pełni szczęścia" nie będzie.
- 4 4
-
2024-02-15 17:56
pełni szczęścia nie będzie bo z portu odszedł garsonka i nie będzie komu skończyć obrotnicy.
- 4 1
-
2024-02-15 12:50
hello, a ty mieszkasz pod lodem? zobacz kto jest premierem (1)
on zlikwidował stocznię w Gdyni i Szczecinie. Pod koniec jego rządów stocznia wojenna była w upadłości.
- 12 7
-
2024-02-17 17:46
Ale to tusk
Jemu się niewierzy
- 0 1
-
2024-02-15 09:56
i linii SKM na Oksywie, żeby do tego portu-stoczni w ogóle dojechać w godzinach szczytu
- 20 0
-
2024-02-18 12:52
Stocznia Wojenna
Największy problem to , niestety brak pracowników do pracy w stoczni. Dobrze, że poprawia się budowę stoczni.
Trzeba podjąć działania do podstawy organizacji szkół zawodowych, szkół średnich i wydziału Politechniki Gdańskiej
by rozpocząć naukę budowania i projektowania statków.- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.