- 1 Czołgi, haubice i wyrzutnie w Porcie Gdynia (60 opinii)
- 2 Płaca minimalna w 2025 r. wyniesie 4666 zł (191 opinii)
- 3 Kiedy możemy wyjść wcześniej z pracy? (29 opinii)
- 4 Amerykański krążownik w Porcie Gdynia (102 opinie)
- 5 Northvolt szuka inwestora i oszczędności (210 opinii)
- 6 Alan Aleksandrowicz w zarządzie BPO (64 opinie)
Zobacz, jak pracuje ogromny kafar w Stoczni Wojennej
Prace przy budowie wnęki dokowej.
Na budowie wnęki dokowej dla PGZ Stoczni Wojennej w Gdyni osiągnięto 85 proc. zaawansowania robót kafarowych. Pracuje tam drugi co do wielkości kafar w Europie. Maszyna służy do wbijania pali w dno.
We wrześniu 2021 r. władze PGZ Stoczni Wojennej i Portu Gdynia porozumiały się w sprawie relokacji doku pływającego należącego do stoczni. W związku z budową obrotnicy i demontażem pirsu nabrzeża Gościnnego już od kilku lat było wiadomo, że dok trzeba przesunąć. Zdecydowano, że trafi on do specjalnej wnęki, której budowę finansuje Port Gdynia. Dok jest jednym ze strategicznych dla tej stoczni elementów infrastruktury, umożliwiającym remonty największych polskich okrętów wojennych.
Wnęka na dok to jednak tylko część prac. W ramach całego przedsięwzięcia przebudowane zostaną też nabrzeże Południowe II, nabrzeże Zachodnie I i Pirs II. Prace na rzecz portu wykonują spółki z sopockiej Grupy NDI. Umowa podpisana pomiędzy Portem Gdynia a spółkami NDI SA i NDI Sopot SA opiewa na 82 757 758,61 zł brutto. Czas jej realizacji to 18 miesięcy. Aktualnie wykonywane są m.in. roboty kafarowe, palowe, rozbiórki, a także rozpoczęto prace żelbetowe.
- Jesteśmy w kluczowym momencie realizacji tego projektu. Udało się zakończyć prace kafarowe na nabrzeżu wschodnim, niedługo zakończą się także na nabrzeżu północnym. Osiągnęliśmy około 85 proc. zaawansowania nie tylko robót kafarowych, ale też rozbiórek. Zakończyliśmy je na części lądowej, lecz kontynuujemy rozbiórkę podwodnych elementów konstrukcji. Zrealizowane dotychczas prace umożliwiły nam wykonywanie żelbetowej nadbudowy - mówi Paweł Ciomek, kierownik budowy z Grupy NDI.
Poza tym w grudniu zeszłego roku rozpoczęto roboty elektryczne, a obecnie planowane są wodociągowe oraz gazowe. W najbliższych tygodniach kontynuowane będą między innymi prace kafarowe i żelbetowe. Już wiosną generalny wykonawca przystąpi do robót czerpalnych.
Co ciekawe, inwestycja w gdyńskim porcie jest realizowana przy pomocy najnowocześniejszego sprzętu. Wśród maszyn, które robią wrażenie, jest m.in. drugi co do wielkości kafar w Europie.
- Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie właśnie takiego sprzętu ze względu na trudne warunki gruntowe, jakie tu występują. Duży kafar jest wykorzystywany do pogrążania w grunt stalowych rur o średnicy 1014 mm i długości 28 m. Sam bijak, czyli element uderzający i "wbijający" rury, waży 28 t. Kafar osiąga nieco ponad 70 t, a zestaw wraz z żurawiem gąsienicowym ponad 270 t - tłumaczy Paweł Ciomek.
Miejsca
Opinie (80) 5 zablokowanych
-
2024-02-17 18:21
przedsiębiorstwo znowu zadłużone
syndyk w drodze, przjejedli sprzedany teren, lulek do paki
- 0 2
-
2024-02-17 22:36
może w końcu zbudujemy nowoczesne okręty wojenne, oraz podwodne.... w końcu pogonili misiewiczów z PGZ
I szalony Antek też już w opozycji, ruski szpion nie ma już jak rozwalać Polskiej armii itp. Szkoda tylko miliardów wydanych na niepotrzebne, chaotyczne zakupy ekipy z PiS. Ciekawe ile łapówek wzięli od Korei i USA.
- 0 2
-
2024-02-17 22:44
zbudowali halę, teraz całość osuwa się do basenu i muszą palować (3)
gospodarka pana jarka czy jak tam ten prezesik ma w dowodzie
- 1 2
-
2024-02-17 22:54
bo to jest tajny plan PiS, hala podwodna do budowy podwodnych dronów i okrentóf
- 0 0
-
2024-02-18 09:43
Ale ty głupi jesteś xDDD jakby się osuwało to by nie wywoływali dodatkowych drgań.
- 1 0
-
2024-02-18 13:13
niecka dokowa: mówi ci to coś?
- 1 0
-
2024-02-18 12:52
Stocznia Wojenna
Największy problem to , niestety brak pracowników do pracy w stoczni. Dobrze, że poprawia się budowę stoczni.
Trzeba podjąć działania do podstawy organizacji szkół zawodowych, szkół średnich i wydziału Politechniki Gdańskiej
by rozpocząć naukę budowania i projektowania statków.- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.