- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (33 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (97 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (150 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (78 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (70 opinii)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (174 opinie)
Zobacz, jak przebudowuje się portowe nabrzeże
5 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku)
Przebudowa nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia.
Będzie szerzej i głębiej, co umożliwi obsługę większych jednostek. Trwa przebudowa nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. Aktualnie wykonywane są tzw. prace kafarowe. Grupa NDI ma 22 miesiące na wykonanie całości kontraktu.
Prace w Porcie Gdynia rozpoczęły się w grudni ub. roku, a prowadzi je Grupa NDI. Zadaniem jest przebudowa nabrzeża Indyjskiego na długości ok. 540 m, polegająca przede wszystkim na jego poszerzeniu o 6 m. Nowa ściana nabrzeża zostanie wykonana z kotwionych pali rurowych oraz stalowych grodzic. Kotwienie ściany odbywać się będzie na głębokości ok. 10 m pod powierzchnią wody. Podczas instalacji mikropali niezbędne będzie zaangażowanie pontonu typu jack-up, który zapewni stabilne podłoże dla wiertnicy.
Aż cztery oferty na dzierżawę gdyńskiego terminalu
Prace czerpalne zostaną wykonane do głębokości technicznej -15,5 metra. Kubatura prac czerpalnych to około 80 tys. m sześc. Teren inwestycji zostanie oczyszczony z niewybuchów i pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża masowcom przypływającym do Portu Gdynia. W przyszłości nowa konstrukcja nabrzeża będzie umożliwiała pogłębienie akwenu do -17 m.
- W ramach przebudowy wykonaliśmy m.in. tymczasowe stanowisko przeładunkowe, w skład którego wchodzą dwie dalby, pomosty komunikacyjne oraz platforma pływająca pod rurociągi przesyłowe dla użytkownika nabrzeża - mówi Zuzanna Matuszewska, inżynier budowy z Grupy NDI.
Aktualnie na nabrzeżu Indyjskim wykonywane są prace kafarowe: pogrążanie elementów ściany nabrzeża, takich jak pale rurowe i grodzice stalowe. Zaawansowanie tych robót wynosi 70 proc. W robotach kafarowych wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt, bez którego wykonanie prac trwałoby dużo dłużej. Są to m.in.: ponton kotwiony za pomocą pali o długości prawie 90 m, palownice i wibromłoty. Dodatkowo ich pracę wspomagają dźwigi, które dostarczają elementy konstrukcyjne o masie do 24 ton (rury stalowe stanowiska dalbowego). Dodatkowo trwa rozbiórka umocnienia dna oraz rozbiórka wyposażenia hydrotechnicznego i nawierzchni kolejowo-drogowej nabrzeża.
- W najbliższych tygodniach planujemy rozpocząć prace związane z wykonaniem robót żelbetowych, mikropali kotwiących, przeszukaniem dna akwenu i wydobyciem obiektów niebezpiecznych oraz roboty czerpalne. Mikropale będą montowane pod wodą i na lądzie - mówi Sylwia Rogall, dyrektor projektu z Grupy NDI.
VIK
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-04-05 14:08
Bardzo dobrze, przynajmniej jak jakaś pijacka morda wpadnie do kanału, to nurkowie będą mieli więcej do zwiedzania (1)
- 1 5
-
2023-04-05 20:28
wstyd takie głupoty pisać , byle pisać
- 2 0
-
2023-04-05 15:09
Super, że się samo przebudowuje
nie trzeba płacić za pracę nikomu.
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.