- 1 Państwowe firmy wymieniają zarządy (63 opinie)
- 2 "Kumulacja" wycieczkowców w Gdańsku (100 opinii)
- 3 Ile za lody, gofry i frytki nad morzem? (185 opinii)
- 4 Coraz więcej pracujących emerytów, także na Pomorzu (97 opinii)
- 5 Młodzi zarabiają na Jarmarku (72 opinie)
- 6 Spór o rurociąg pomorski. Z powodu kosztów wymaga dodatkowych analiz (176 opinii)
Zwiększy się ruch promowy w Trójmieście? Inwestycje w portach Gdynia i Gdańsk
Wyłoniono wykonawcę projektu nowego terminalu promowego w Gdyni. Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał w piątek umowę z firmą Tebodin Poland. Terminal ma powstać przy Nabrzeżu Polskim gdyńskiego portu. To nie jedyna inwestycja, która ma zwiększyć ruch promowy w Trójmieście. W ubiegłym tygodniu port w Gdańsku ogłosił, że szuka chętnych na dzierżawę Terminalu Promowego Westerplatte.
Na nabrzeżu zachowane ma być połączenie kolejowe do torów pierwszej strefy Nabrzeża Francuskiego
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Zgodnie z umową podpisaną z firmą Tebodin, projekt terminalu promowego ma być przygotowany do grudnia 2014 roku. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy wynosi ponad 3 mln zł brutto - mówi Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia. - Do nowego terminalu zawijać będą promy Stena Line, a być może również innego armatora, jeśli uda się go pozyskać.
Obecnie promy na trasie Gdynia-Karlskrona, obsługiwanej przez Stena Line, kursują codziennie z bazy promowej zlokalizowanej przy Nabrzeżu Helskim II
![zobacz na mapie Gdyni zobacz na mapie Gdyni](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Powstanie terminalu na Nabrzeżu Polskim pozwoli nam na dalszy rozwój linii Gdynia-Karlskrona. Infrastruktura nowego terminalu umożliwi prowadzenie operacji statkami o długości 240 m, które znajdują się we flocie Stena Line. Statki te mają pojemność frachtową 4,1 tys. metrów ładunkowych, co daje miejsce na około 250 ciężarówek w każdym rejsie. Jednocześnie każdy z tych statków może zabrać 1,3 tys. pasażerów - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Jak twierdzi Kiersnowski, umiejscowienie terminalu niedaleko wejścia do portu skróci rejs nawet o 30 minut. To z kolei może wpływać na oszczędność paliwa i energii. Połączenie kolejowe da możliwość rozwoju transportu intermodalnego na naszej linii. - Pasażerowie będą mogli korzystać z udogodnień, niedostępnych w obecnym miejscu. Liczymy też, że dzięki bliskości nowego terminalu do centrum Gdyni, jeszcze więcej turystów ze Szwecji będzie zainteresowanych naszą ofertą rejsów weekendowych połączonych z pobytem w Trójmieście - dodaje Kiersnowski.
Nacisk na zwiększenie ruchu pasażerskiego kładzie także port w Gdańsku. Jak informowaliśmy w tekście - Port szuka dzierżawcy Terminalu Promowego Westerplatte - spółka ogłosiła, że szuka chętnych na dzierżawę nieruchomości z dostępem do Nabrzeża Obrońców Westerplatte
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Obecnie promy na trasie Gdynia-Karlskrona, obsługiwanej przez Stena Line, kursują codziennie z bazy promowej zlokalizowanej przy Nabrzeżu Helskim II, w Basenie VIII.
Miejsca
Opinie (39) 1 zablokowana
-
2013-11-16 08:00
lepiej pozno niz wcale
- 5 0
-
2013-11-16 08:51
Stena Line jest częścią Gdyni i nie wyobrażam sobie, że miałoby jej nie być. Nowe miejsce będzie z pewnością bardzo korzystne, pod warunkiem, że od razu, wraz z oddaniem nowego terminala będzie gotowa cała infrastruktura, autobus do centrum, fajnie zagospodarowany teren, może mały hotel.
Nowe połączenia też mogłyby okazać się sukcesem :)- 6 3
-
2013-11-16 16:17
Lotnisko na Wiczlino
A lotnisko proponuję przenieść na Wiczlino. Pan Prezydent kocha samolociki.
- 1 1
-
2013-11-17 14:53
Nie ma się tak czym podniecać,
może i nowoczesny terminal promowy na nabrzeżu polskim będzie dobrym
rozwiązaniem dla Steny Line, ale dla portu i miasta to żadna wizytówka.
Otoczenie hałd węgla, złomu i innych śmieci nie przysporzy " najazdu " skandynawów. Ten teren raczej przypomina port w Zadupiogorsku i mimo bliskości centrum miasta jest bardzo zaniedbany, aż wstyd słuchać pasażerów
wycieczkowców idących połamanymi chodnikami pośród smrodu i pyłów
do śródmieścia. A to już spółka Jarosiński/Szurek ma głęboko i daleko....- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.