- 1 Co Tesla Cybertruck robiła w Trójmieście? (72 opinie)
- 2 Wielcy mistrzowie do obejrzenia za darmo (14 opinii)
- 3 Paris Hilton na gdańskim jachcie (127 opinii)
Teraz podobny do innych modeli marki. Nowy BMW X5.
To nie jest zupełnie nowy model, chociaż koncern BMW twardo twierdzi, że zmiany są w nim na tyle poważne, że należy mówić o BMW X5 trzeciej generacji. Witamy właśnie kolejną odsłonę bawarskiego SAV-a, który bardzo nie lubi, gdy nazywa się go SUV-em.
W Trójmieście BMW X5 oficjalnie zaprezentował się w przepastnych, postindustrialnych wnętrzach wielkiej hali Stoczni Gdańskiej. I świetnie do tych wnętrz pasował. W surowym klimacie cegieł i stali imponował śnieżnobiałym kolorem, gabarytami (jest nieco większy od poprzednika sprzed liftingu, ma też większy bagażnik, który "urósł" do 650/1870 litrów), odświeżonym designem upodobniającym go teraz do innych modeli marki i jakością wykonania. Jeśli ktoś jeszcze nie wie, jak powinien wyglądać samochód segmentu premium, powinien zasiąść w X5. Dla konkurencji kabina tego samochodu może być jak wzorzec metra.
W przypadku BMW X5 możemy mówić o rzeczywistym rynkowym sukcesie. Od momentu, w którym w 1999 roku na rynku pojawiła się pierwsza generacja tego samochodu (oznaczona wewnętrznym kodem E53), na całym świecie sprzedano ponad 1,3 mln sztuk "iksa" z cyfrą 5. Był to pierwszy suv tej marki, chociaż BMW nie przepada za taką klasyfikacją. Koncern woli określenie SAV czyli Sport Activity Vehicle.
Umiejętność poruszania się w trudnym terenie - w przypadku tego pojazdu - to tylko wartość dodana. Owszem, X5 może zjechać z utwardzonych dróg, pokonać niewielkie wzniesienie czy koleiny, jednak o prawdziwej dzielności w terenie, w przypadku tego samochodu nie można mówić. BMW X5 kocha równy, gładki asfalt i na nim czuje się najlepiej.
W nastawionym na komfort X5 znajdziemy całą listę opcji, dodatków i asystentów z serii BMW ConnectedDrive, mających dopełnić wysoki komfort podróżowania savem. Wśród nich jest m.in. system Night Vision z funkcją rozpoznawania ludzi i zwierząt, aktywny tempomat z funkcją całkowitego wyhamowania pojazdu czy system audio Bang&Olufsen o mocy 1200 watów.
Wersje? Obok topowej xDrive50i z benzynowym silnikiem V8 o pojemności 4.4 litra i mocy 450 KM, są także dwie wyposażone w silniki diesla: M50d, o pojemności trzech litrów z trzema turbosprężarkami, generujący łącznie 381 KM oraz xDrive30d (3.0/258 KM). Zamawiać możemy również wersje xDrive40d oraz xDrive35i. Wśród nich "skromnie" prezentują się też wersje xDrive25d, oraz sDrive25d z napędem na jedną oś. Pod maską tych wersji X5 kryje się silnik diesla mający... tak, cztery cylindry. Pierwszy raz trafiają one pod maskę dużego BMW.
Do Europy X5 przypływa z amerykańskiej fabryki koncernu w Spartanburgu.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (72) ponad 10 zablokowanych
-
2013-11-17 09:56
Taaaaa... (1)
"Jeśli ktoś jeszcze nie wie, jak powinien wyglądać samochód segmentu premium, powinien zasiąść w X5. Dla konkurencji kabina tego samochodu może być jak wzorzec metra."
Jasne! Zwłaszcza te zegary z lat 90... Panu redaktorowi polecam przed napisaniem takiej bzdury udać się do salonu Land Rovera (Nowy Range) albo Mercedesa (Nowy ML) i zobaczyć jak to powinno naprawdę wyglądać.
Zaprosili na premierę, nakarmili, napoili, to się trzeba odwdzięczyć..?
P.S.
Ten samochód mi się podoba, ale nienawidzę czytać głupot.- 7 3
-
2013-11-17 10:28
"de gustibus non est disputandum", czyli o gustach się nie dyskutuje. Mi bardzo odpowiadają zegary w BMW. Po co zmieniać coś co jest dobre? Sporo klientów marki to konserwatyści lubiący sprawdzone rozwiązania a nie jakieś upstrzone, kolorowe i mało czytelne nowinki.
- 4 5
-
2013-11-18 18:29
(5)
Sąsiadowi zwinęli takie 2-letnie z podwórka, w nocy, a wszyscy byli w domu. Musieli przejechać 50 metrów po działce. Nie mam szacunku do BMW, bo w tej cenie auto powinno być tak zabezpieczone, że nie do ruszenia.
- 5 3
-
2013-11-19 08:39
(4)
Od kradzieży ma się autocasco. Jak będą chcieli to zwiną każdy samochód, więc żeby spać spokojnie trzeba mieć AC i tyle w temacie. Rozumiem, że masz za to szacunek np. do VW? To przejrzyj statystyki kradzieży i zobacz jakie auta są najczęściej kradzione. BMW nie ma nawet w pierwszej 20-tce, że już nie wspomnę o pierwszej 10-tce.
- 2 5
-
2013-11-19 19:18
(2)
"znawca" co nigdy nie miał samochodu, a jak miał to taki, którego nie chcieli ubezpieczyć w zakresie AC. Auto Casco powiadasz - po dwóch latach płacą max 60% pierwotnej wartości auta. Załóżmy sobie, że kupujesz taki za 350 tys, po dwóch latach kradną i ubezpieczyciel wypłaca 200 tys. Czujesz stratę?
- 2 1
-
2013-11-20 08:18
(1)
To chyba ty nigdy nie miałeś AC skoro nie wiesz, że dla nowych samochodów (do 3 lat) istnieje coś takiego jak suma gwarantowana - oddają jak za nowe. Nie ośmieszaj się zatem jakimiś dyrdymałami. AC mam od zawsze, bo przy wartości samochodu ok. 500tys. zł jest ono wg mnie niezbędne. A po 3 latach zmienia się auto i tyle. W leasingu jest podobnie - jak zawiną to bierzesz nowe i masz wszystko gdzieś. Jakaś tam strata może być, ale co to jest kilka/kilkanaście tysięcy.
- 1 3
-
2013-11-20 18:45
No to proszę o konkretne nazwy ubezpieczalni, które ubezpieczają pełną wartość auta wg ceny zakupu przez 3 lata! Z tego co ja wiem - max 1 rok nawet przy kupnie pakiety dealerskiego na 2 lata...
- 2 1
-
2013-11-23 07:30
Statystyka adac x6 na szczycie kradzionych aut. Kropka znawco.
- 0 0
-
2013-11-19 11:14
Silniki
Ciekawie prawi przedstawiciel BMW Zdunek, yyy 3 cylindrowy na dwóch turbinach 30d, trzy zero dwa cylindry 40d, to w końcu jakie tam będa silniki coś mało tych cylindrów. Może potrzeba się doszkolić Panie Marcinie
- 4 0
-
2013-11-19 16:31
w sam raz do wożenia dzieciaków do szkoły!
- 1 0
-
2013-11-20 20:14
Co tam robili ci
bladzi faceci w majtach, obłapiający się na początku filmiku? :D
- 2 0
-
2013-11-22 23:09
Co ludzie widzą w SAV-ach czu SUV-ach ?
Drogi w Polsce nie są może najlepsze, ale nie są aż tak złe aby kupować taki duży samochód. Chodzi mi właśnie o te gabaryty. Gdybym potrzebował dużego samochodu, to kombi w zupełności by wystarczyło (ze względu na większą przestrzeń bagażową). Co się zaś tyczy wyposażenia, to samochody typu sedan, również takowe mogą posiadać. Jeśli o mnie chodzi, to jeżdżę samochodem, który jest o około 45 cm węższy od tego X5, a i tak nieraz zdarza mi się przejechać wolne miejsce parkingowe, bo wiem, że będę miał potem problem aby wysiąść. Jeżdżąc takim kolosem to już w ogóle miałbym problem aby gdziekolwiek zaparkować. A trzymać samochód tylko po to aby raz na jakiś czas pojechać nim gdzieś w trasę - mija się z celem.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.