- 1 Wielcy mistrzowie do obejrzenia za darmo (13 opinii)
- 2 Paris Hilton na gdańskim jachcie (127 opinii)
Wielbicieli whisky właściwie nigdy nie brakowało. Co więcej, dzisiaj nie tylko się ją degustuje - wiąże się z nią cały styl życia. Festiwale i kluby miłośników trunku to jeden z wielu elementów przynależności do tej grupy. Można ją także pokazywać przez zainteresowanie gadżetami związanymi właśnie z whisky.
- Whisky, oznaczająca "wodę życia", to alkohol, który bez wątpienia kojarzy się z napojem prawdziwego gentlemana. Towarzyszy najsłynniejszym bohaterom filmów i książek. Sztuka picia whisky polega na degustowaniu i delektowaniu się nie tylko smakiem, ale i barwą oraz zapachem. Wśród praktycznych i stylowych akcesoriów, które przypadną do gustu każdemu wielbicielowi whisky, wyróżniamy karafkę. Dobrze, aby była z grawerem, który nada indywidualny charakter. Nie można pominąć kamieni, które wykonane są ze specjalnego materiału, jakim jest steatyt, dzięki czemu mogą magazynować i przechowywać temperaturę z otoczenia przez długi czas. Dodatkowo nie wchłaniają zapachów jak lód - mówi Agnieszka Świst-Kamińska, doradca wizerunkowy i właścicielka Szkoły Męskiego Stylu.
Jednym z klasycznych gadżetów są kamienie, oryginalnie zwane stone whisky. Działają jak kostki lodu, ale nie topnieją, dzięki czemu nie rozwadniają whisky.
Wydarzenia kulinarne i degustacje w Trójmieście
Schłodzoną whisky mają zapewnić również szklanki Whisky Wedge. Utrzymują trunek w odpowiedniej temperaturze dzięki silikonowym formom, w które nalewamy wody, wkładamy do szklanki i wrzucamy do zamrażarki. Lód, który się wytworzy topnieje dużo wolniej niż tradycyjne kostki.
Dla prawdziwych koneserów marka Lux Coin zaprojektowała monetę z kroplą najstarszej whisky. Moneta ta kryje w sobie kapsułę z kroplą najstarszej rocznikowo whisky na świecie: Old Vatted Glenlivet z 1862. Na rewersie zobrazowano proces tworzenia whisky, który rozpoczyna się od słodowania, a kończy w momencie zabutelkowania trunku. Whisky Coin - bo tak nazywa się oficjalnie moneta, powstała w wyniku współpracy z australijską mennicą Perth - jednym z najbardziej rozpoznawalnych producentów złotych sztabek i monet na świecie. Została wybita w nakładzie jedynie 300 egzemplarzy o wadze dwóch uncji złota najwyższej próby i kosztuje 34 tys. zł.
Światowe marki whisky coraz chętniej nawiązują nietuzinkowe współprace. Tak powstała whisky inspirowana słynnym serialem "Gra o tron". Nazwano ją White Walker i sprzedawana jest w białej butelce z motywem szronu. Wygląd butelki ma przypominać konsumentom hasło, z którego słynie serial: "Zima nadchodzi" (org. Winter is coming). Oryginalny aromat trunkowi zapewnia karmelizowany cukier, wanilia oraz czerwone jagody.
- Obecnie najbardziej "rozgrzewającą" świat whisky kampanią jest limitowana kolekcja tego trunku wypuszczona przez kilka szkockich destylarni, z których każda nawiązuje do jednego z wielkich rodów w serialu "Gra o Tron" (w związku ze zbliżającym się finałowym sezonem - emisja w kwietniu 2019 roku). W akcji udział bierze m.in. Singleton, Cardhu, Oban czy wspomniany wcześniej Talisker. Dla miłośników whisky można znaleźć smaczki w coraz większej liczbie dziedzin życia - mówi Łukasz Dusza, kreator wizerunku i właściciel firmy Time for design.
Słynny zespół i słynna whisky: tak powstała Blackened American Whiskey, będąca owocem współpracy zespołu Metallica z mistrzem destylacji - Dave'em Pickerellem. W tym przypadku połączenie legendy muzyki z eleganckim trunkiem, za jaki uchodzi whisky, wydaje się być bardzo trafione.
Słynny producent tweedu [rodzaj tkaniny - przyp.red.], Harris Tweed, nawiązał współpracę z producentem whisky i wyprodukował "inteligentną tkaninę" pachnącą whisky. Możliwe jest to dzięki zawartym w niej mikrokapsułkom z aromatem.
Designerskie słuchawki stworzyła natomiast marka Grado wraz z whisky Bushmills. Drewno, którego użyto do ich produkcji, pochodzi z recyklingowej beczki z irlandzkiej destylarni.
- Whisky to wyjątkowa rodzina alkoholi. Można być jej wielkim fanem lub po prostu jej nie lubić, jednak ciężko być obojętnym. Skoro więc whisky kocha się lub nienawidzi, nie powinno dziwić, że dla fanów, których rynek bardzo szybko rośnie, poszerza się ofertę i tworzy cały styl życia. Dlatego poza smakiem marki chcą dać swoim wiernym smakoszom coś więcej. Najbardziej charakterystyczne i najpopularniejsze są sygnowane przez destylarnie szklanki do whisky, np. wyjątkowe egzemplarze, ręcznie maczane w laku (którym zabezpieczane są również butelki) szklanki Maker's&Mark. Jednak rynek alkoholowy wkracza również w świat mody. Tutaj świetnym przykładem jest opisywana jakiś czas temu współpraca producenta butów marki Oliver Sweeney oraz producenta whisky Talisker - którzy wspólnie wypuścili linię obuwia z dodatkową przegródką na piersiówkę z whisky - podsumowuje Łukasz Dusza.
Zmienia się również kultura picia whisky, powstają whisky bary czy degustacje tego trunku.
- Od wielu lat w Polsce jest dostępna whisky, natomiast dopiero w ostatniej dekadzie zmieniło się podejście gości do jej konsumpcji. Miało na to wpływ wiele czynników, a na pewno jednymi z głównych są większa świadomość konsumentów oraz powstawanie cocktail barów, które zmieniły kulturę picia. W związku z tym zaczęto coraz częściej zwracać uwagę na to, co się pije, a nie ile. Wraz z tą zmianą nastąpiło również zwiększenie wachlarza dostępnego asortymentu. To wszystko powoduje, że goście są bardziej otwarci na nowe smaki. My ze swojej strony, jako Eliksir, staramy się podążać tą drogą i dostosowywać się do panujących trendów. Nie tylko łączymy alkohol w koktajlach i foodpairingu, ale także dajemy szansę poznania świata cygar, które idą w parze z dobrym alkoholem. Na naszych półkach znajduje się ok. 250 różnych alkoholi, z tego ok. 70 różnych rodzajów whisky. Whisky w naszej karcie mamy skatalogowane ze względu na region, z którego pochodzą oraz ich rodzaj, tj.: Szkocja: blended, speyside, highlands, islay, orkney, compbeltown, skye, lowlands, Irlandia, Japonia, Stany Zjednoczone (rye oraz burbony) i Francja - mówi szef baru w restauracji Eliksir, Pavlo Gorianskyi.
Miejsca
Opinie (36) 2 zablokowane
-
2019-02-28 23:20
Pindolenie o męskim stylu i...
proponowanie kostek do whisky. Litości!
- 3 0
-
2019-03-01 16:49
Narobiliście mi chęci ;)
Idę się napić whisky.
- 2 3
-
2019-03-01 23:23
Polacy tankują z dnia na dzień więcej
A ten portal to wszystko wspiera. Litości.
- 1 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.