• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak odczarować branżę MLM? Konferencja "Show me, don't tell me"

Monika Sołoduszkiewicz
25 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Sobotnie spotkanie w Hotelu Sheraton poprowadził Olivier Janiak. Sobotnie spotkanie w Hotelu Sheraton poprowadził Olivier Janiak.

Sala konferencyjna sopockiego Hotelu Sheraton przeżywała w sobotę prawdziwe oblężenie. Wszystko to za sprawą konferencji "Show me, don't tell me", zorganizowanej zarówno dla tych, którzy są zainteresowani marketingiem sieciowym, jak i tych, którzy już w nim działają.



- Miło mi powitać państwa w stosunkowo nowej dla mnie sytuacji. Ponieważ nie jestem biznesmenem, to za chwilę oddam głos tym najlepszym w waszej branży. Dowiecie się dziś, jak wykreować własną drogę zawodową i z jakimi wyzwaniami będziecie musieli się zmierzyć. To pierwsza i jedyna taka konferencja, dlatego warto, bym wspomniał o jej pomysłodawcach - Marcelinie Ruszkowskiej, Mariuszu Radomskim oraz Krzysztofie Florianie Kwiatku, managerze Unique Club & Lounge - tymi słowy zgromadzonych gości powitał Olivier Janiak, konferansjer wydarzenia.

Jak działa marketing sieciowy? Jakie kroki należy podjąć, by odnieść sukces? Czym jest proces motywacji i jakiego zaangażowania oczekują od ciebie liderzy? Czy struktura MLM działa jak sekta? Dlaczego, by osiągnąć sukces musimy zacząć od siebie? Na te i wiele innych pytań odpowiedzieli prelegenci.

Pierwsze wystąpienie dotyczyło "Natury człowieka w marketingu sieciowym". Dariusz Holeniewski działający w branży MLM od czterech lat starał się rozprawić ze stereotypami, z jakimi spotykają się wszyscy zainteresowani strukturami marketingu sieciowego.

- Nie robimy ludziom prania mózgu. Dajemy im natomiast konkretną wiedzę i pozwalamy rozwijać umiejętności, niezbędne do budowania relacji z kolejnymi współpracownikami. Wiele osób postrzega MLM jako rodzaj piramidy finansowej, a ludzi odnoszących sukces za "podstawionych". Okazuje się, że niezwykle łatwo jest podważać przedsięwzięcia, w których perspektywy zysku są długoterminowe - zaznaczył Dariusz Holeniewski.

W dalszej części wykładu podkreślono, że niektóre z problemów, z jakimi mierzymy się na co dzień jest kreowanych przez nas samych. Boimy się rozmawiać o pieniądzach, nie ufamy zorganizowanym strukturom sprzedażowym, oczekujemy natychmiastowego zysku i nieustannie ulegamy prokrastynacji, czyli tendencji do odkładania pewnych czynności na później.

Kolejne dwie godziny należały do Mateusza Grzesiaka, psychologa, trenera rozwoju osobistego i autora licznych publikacji z zakresu psychologii sukcesu. W swoim wystąpieniu podkreślał konieczność wyznaczania sobie konkretnych celów i mierzenia się z problemami. Prelegent poruszył problem skonfrontowania dążeń jednostki z normami społecznymi, uwarunkowaniami kulturowymi a nawet oczekiwaniami rodziców wobec dzieci.

- Jako liderzy mamy nie tylko możliwość, ale i obowiązek uświadamiania innym, jak ważnym segmentem globalnej gospodarki jest sprzedaż. Zwłaszcza w kontekście tego, że wedle badań 75 proc. społeczeństwa podejmuje decyzje tzw. owczym pędem - mówił Mateusz Grzesiak.

W swoim wystąpieniu położył nacisk na tabu, jakim jest w Polsce mówienie o pieniądzach i podejrzliwość wobec osób odnoszących sukcesy finansowe.

- Polacy są bardzo przedsiębiorczy, ale wciąż kojarzą to z kombinatorstwem. Aż 80 proc. respondentów domaga się większej kontroli instytucji finansowych nad prywatnymi firmami. Z kolei 75 proc. Polaków uważa, że jedynym sposobem na wzbogacenie się są znajomości - podkreślał Mateusz Grzesiak.

Zwrócono także uwagę na słabości branży MLM. Zdaniem Mateusza Grzesiaka koniecznym jest przesunięcie motywacji - z pieniężnej na rozwój, czyli relacje, edukację i zdobywanie życiowych umiejętności.

Oba wystąpienia miały dynamiczny charakter i wyraźnie przypadły do gustu uczestnikom konferencji. Anegdotom związanym z drogą zawodową prelegentów i licznym dygresjom, towarzyszyły gromkie brawa i salwy śmiechu.

Drugą część spotkania prowadził Jakub Wesołowski.

Po części biznesowej, uczestnicy konferencji udali się na bankiet zorganizowany w Unique Club & Lounge.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (77) 10 zablokowanych

  • To jakiś nowy kościół i wiara? (5)

    • 69 21

    • to najpopularniejsza z religii monoteistycznych! (1)

      wiara w absolutną wartość pieniądza. marketing to sztuka kłamstwa w służbie pieniądza, a ci którzy mu służą, to k....

      • 27 6

      • kapłani?

        • 3 5

    • Mnie najbardziej smieszy nazwa (1)

      Unique Club & Lounge BUAHHAHAHAHA co to kurna ma byc??? jakis zakompleksiony lalus to otwieral?? gdzie polskie nazwy??

      • 24 4

      • RE: Mnie njbardziej smieszy nazwa

        Czepiassz się nazwy klubu bo nie jest w języku ojczystym mimo że jest w polsce , ale jak chodzisz kupować polskie ubrania to nie widzisz że nazwy sklepow są w języku angielskim ?!

        • 0 3

    • Religia

      Chrystus też miał przeciwników

      • 6 2

  • Polacy kojarzą to z kombinatorstwem??Nie mają racji wkoncu Budyń 8 mieszkań Nowak zegarków (1)

    oraz tysiace przykładów o tym nie świadczą ? Janiak lalus tez na wszystko sobie zapracował bardzo ciężką pracą:)

    • 31 12

    • A prezes Kaczyński willę od komuchów !

      • 3 3

  • wow

    Janiak to jednak "menski" jest hy hy

    • 16 8

  • Janiak... Jabłczyńska... któraż to firma MLM chciała się wypromować?

    na fotkach sami lansiarze... a prawdziwy MLM robią zwykli ludzie co to im konferencje nie są potrzebne

    • 26 23

  • Kto był? (1)

    Byli Liderzy bardziej lub mnie utytułowani ze wszystkich firm MLM :-) Bycie razem :-) Jest moc :-)

    • 17 13

    • Mateusz Grzesiak czyżby syn Henryka?

      • 0 0

  • MLM wciskanie kitu na level 'master' (5)

    Psychologia sprzedaży, dorabianie filozofii do wciskania ciemnoty, nowa religia wydawania mamony, a dorobią się nieliczni stojący najwyżej. Życie. A plebs z nadzieją na mannę będzie żył. Polityka czy biznes wszędzie tak samo.

    • 42 23

    • Paranoja internetowa (2)

      Słychać krzyk rozpaczy.....Ci z MLM to fajansiarze, szpanerzy, dorobieni na "niewinnych duszach". Co to w ogóle za paranoja? Narzekasz na rządy, na pogodę czy na zdrowie, a wszystko to może się zmienić w momencie gdy otwierasz oczy i szukasz możliwości na "lepsze jutro". Nie można winić osoby za to, że jest zaradna, uczciwa i potrafi zrobić ze swoim życiem to co większość z Was uważa za rzecz nieosiągalną. To raczej niedowiarków powinno zwać się nieudacznikami.
      Od dziecka wpaja się Nam , aby dobrze się uczyć znaleźć dobrą pracę etatową tylko po to, aby w wieku 67 lat otrzymać w "prezencie" od Państwa około 30% wypracowanych przez Nas pieniędzy. Jeżeli chcesz dokonać zmian musisz ruszyć swoje 4 litery i to po prostu zrobić.
      Obecnie mamy modę na bieganie. Sporo ludzi zaczęło żyć aktywniej. Ich też powinniście zaliczyć do jakiejś sekty, ponieważ razem jeżdżą na wycieczki rowerowe, spędzają wspólnie chwile. Na motocyklach w grupach też nie powinno się jeździć bo to przecież "gangi".
      Niestety potrzeba jeszcze sporo czasu zanim myślenie Polaków się zmieni.
      Powodzenia Życzę w Życiu prywatnym jak i zawodowym. Mnie MLM nauczył wiele. Przede wszystkim szacunku do drugiej osoby, ponieważ każdy może stać się moim Partnerem biznesowym.

      • 4 7

      • (1)

        "Mnie MLM nauczył wiele. Przede wszystkim szacunku do drugiej osoby, ponieważ każdy może stać się moim Partnerem biznesowym."

        To się nazywa oportunizm i dlatego ludzie wami gardzą bo we wszystkich i we wszystkim widzicie tylko pieniądze. Jak bakterie kałowe, które rozkładają wszystko.

        • 13 1

        • To dziwne. Wydawało mi się ze ludzi się szanuje za to ze są. Tak mnie przynajmniej uczono. Nigdy nie pomyślałem ze mogę zmienić zdanie bo mogą być potencjalnymi partnerami. Materializm ponad wszystko.

          • 3 0

    • plebs zawsze będzie plebsem, a współczesny pomysł na zaktanie plebsowi gęby

      to nabożna konsumpcja.

      • 2 0

    • asd

      Czyli jesteś ten plebs bo nie masz ambicji żeby być na tym szczycie.

      • 0 0

  • Towary z MLM to pseudotowary (6)

    Żona kiedyś kupiła parę kosmetyków i potem dosłownie nie mogła się opędzić od tej koleżanki aby częściej kupowała. Koleżanka, przyprowadziła swoje koleżanki z kolejnymi kosmetykami i innymi supertowarami. Mało tego, koleżanki przyprowadziły facetów z towarami dla mnie. Normalnie ledwo wybrnęliśmy z tego.
    Kupować się powinno w sklepie ,markecie, centrum handlowym itp.,, a nie od domokrążców.

    • 45 27

    • MLM (1)

      To nie był MLM tylko nieprofesjonalny sprzedawca, prawdopodobnie z firmy sprzedaży bezpośredniej

      • 5 6

      • z takiego owada w kropki

        • 3 0

    • A czym taki towar różni się od kupowanego w sklepie? Nowy znawca jakości się pojawił w sieci.

      • 2 2

    • (1)

      jasne, zwłaszcza że tam płacisz jeszcze często ponad 200% marżę, ale jak wolisz, kupuj w sklepach ;D często gorsze produkty i dla jasności - nie piszę tego, jako osoba działająca w branży mlm, ale osoba, której jeden z takich produktów (sprzedany drogą bezpośrednią) uratował życie

      • 0 1

      • tusz do rzęs?

        • 3 0

    • czyli trafiliscie na totalnych amatorow, potem nie dziwne ze takie zdania kraza o branzy mlm . Ja kupuje od roznych firm i wiem ze sa duzo lepsze produkty bo musza byc, sklady takze .

      • 0 0

  • Wschodzące gwiazdy z marykej też były? (3)

    Liski to sprzedają, owieczki łykają. Kupkę w papierek im owiną i wmówią, że mogą sobie pozwolić na smak luksusu. I jeszcze ci prowadzący. Słodycz aż mdli.

    • 19 16

    • ... (2)

      Zazwyczj nie wdaje sie w dyskusje z takimi Orlami jak Ty,ale az sie cisnie....zazdrosc Cie zzera,to sie do roboty wez.

      • 4 8

      • a jednaki nie wszyscy sa ulepieni z marketingowego stolca :) (1)

        • 7 0

        • Mentalność bardziej powszechna. Takie typy kategoryzują ludzi w systemie zero-jedynkowym. Jak kupujesz i "łykasz", to jesteś traktowany jak pączek w maśle. Jak tylko jesteś zdolny do krytyki, mieszają z g... robiąc to zbiorowo. I nie mam zamiaru wchodzić w dalszą dyskusję z mieszaczami g...

          • 1 1

  • Nowy, lepszy, korpo-świat...

    marketing sieciowy... sukces... motywacja... zaangażowanie... oczekiwania liderów.

    • 33 10

  • Warto wiedzieć

    Warto wiedzieć od środka jak to wygląda, zapamiętać, by skutecznie trzymać jak najbardziej z daleka i nie dać się w to wrobić :D

    • 24 21

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane