- 1 Co Tesla Cybertruck robiła w Trójmieście? (75 opinii)
- 2 Wielcy mistrzowie do obejrzenia za darmo (14 opinii)
- 3 Paris Hilton na gdańskim jachcie (127 opinii)
Jubileuszowe BMW 5 jeździ po Trójmieście
Jubileuszowy drift najmocniejszym w historii BMW M5.
"30 Jahre M5" czyli trzydzieści lat modelu M5. Jeden z trzystu unikatowych egzemplarzy, jakie wydano z okazji jubileuszu modelu na przełomie 2014 i 2015, wyjechał na trójmiejskie drogi. Warto się porozglądać, bo można spotkać go na ulicy!
Oficjalnie BMW "trzydziestkę" modelu M5 świętowało latem, jednak zanim zamówione egzemplarze trafiły do klientów, nadeszła zima.
- To najmocniejsze BMW M5, jakie kiedykolwiek powstało - mówi Adam Gosk, kierownik działu sprzedaży w BMW Zdunek. - Samochód na krótko pojawił się w naszym salonie, przekazaliśmy go już klientowi.
Jubileuszowe BMW M5 to przede wszystkim potężna moc. 4,4-litrowa V-ósemka biturbo generuje moc 600 zamiast 560 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 700 zamiast 680 Nm. Dzięki temu ważące 1870 kg M5 z siedmiobiegową, automatyczną dwusprzęgłową skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (standardowy model w 4,3 s) i rozpędza się do (niestety ograniczonych elektronicznie) 250 km/h.
M5 jest seryjnie wyposażone w pakiet Competition z obniżonym o 10 mm zawieszeniem, sztywniejszymi stabilizatorami i przeprogramowanym trybem M Dynamic.
Z zewnątrz samochód poznamy po ciekawym lakierze nazwanym Frozen Dark Silver z palety Individual oraz detalach w kolorze dymionego chromu. "Obuwie" BMW M5 to 20-calowe, dwukolorowe obręcze z ogumieniem 265/35 ZR 20 z przodu i 295/30 ZR 20 z tyłu. W środku na kierowcę i pasażerów czeka tapicerka ze skóry i alcantary oraz aluminiowe okładziny deski rozdzielczej.
Pierwsze BMW zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Amsterdamie w 1984 roku. Szybko ochrzczono go mianem "rekina". Limuzyna szybsza od Porsche? To była prawdziwa sensacja. Samochód posiadał oznaczenie E28 i do 1987 roku wyprodukowano go w liczbie ponad dwóch tysięcy sztuk. Zamontowany w samochodzie sześciocylindrowy, 3,5-litrowy silnik miał moc 286 KM. Łącznie powstało już pięć generacji tej bardzo szybkiej i niezwykle eleganckiej limuzyny.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (95) 5 zablokowanych
-
2015-01-13 18:45
Tico ma ładniejsze felgi
- 11 3
-
2015-01-13 19:33
no jo ! - a kto nabył to " urządzenie " ?...
- 2 0
-
2015-01-13 22:19
Auto cudowne ale mam bekę, że Gosk pracuje u Zdunka. Niedługo podobno mają dołączyć do teamu Groblewski i Plichta.
- 7 2
-
2015-01-13 22:46
"Gdyby nie Niemce, nikt z nas nie jezdzilby w Beemce". (1)
Tak kiedys powiedzial TeDe. Cos w tym jest.
- 6 4
-
2015-01-13 23:06
ale zacytowałeś wieszcza z monopolowych rewirów
No jestem pod wrażeniem tej odkrywczej myśli. Zapiszę sobie ten dzień w notatniku... Ziooooom
- 7 3
-
2015-01-14 02:47
SKANDAL !
- 0 0
-
2015-01-14 05:26
:)
jeden z trzystu unikatowych egzemplarzy...
to nasze auta są unikatowe, spawane z trzech różnych, przebieg jak połowa dawcy, zostawiają 4 ślady a i tak pojeżdżą dłużej od nowiuśkiego ByMyWy :)- 2 1
-
2015-01-14 07:52
A kiedy bedzie w ofercie stokowej na Wielkopolskiej ?
- 1 2
-
2015-01-14 07:58
raptem pare koni i nm wiecej zalatwione oprogramowaniem silnika.
Koszt zaden ale doplata pewnie solidna.
- 3 1
-
2015-01-14 08:19
czarny w srodku:(
jw
- 1 1
-
2015-01-14 19:35
Nie dla burakow dla tego, ze nie da nalać się tam gnojówki ON, no pewnie można
ale i tak na gnojówce nie pojedzie tylko na wykwintnej benzynce!!!! No ale można kupić 520d dorobić spojlery, napis M5 na butapren i też się pojeździ :-)))))))))))))))
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.