- 1 Co Tesla Cybertruck robiła w Trójmieście? (72 opinie)
- 2 Wielcy mistrzowie do obejrzenia za darmo (14 opinii)
- 3 Paris Hilton na gdańskim jachcie (127 opinii)
Maserati Ghibli. Nieco krótszy trójząb
Maserati Ghibli. Szybki i piękny.
Jeśli mielibyśmy szybko wymienić trzy przymiotniki definiujące najnowszy produkt Maserati, wybieramy: dystyngowany, szybki, ultraluksusowy. Czy nowy Ghibli stanie się wzorem segmentu premium executive?
W portfolio Fiat Group znajduje się obecnie dziewięć marek samochodów osobowych, w tym Ferrari, Alfa Romeo, Lancia czy właśnie Maserati. O ile o kondycję supersportowych aut z Maranello nie trzeba się martwić, to oprócz Alfy Romeo 4C, samochodowe gwiazdy w konstelacji Fiata świecą dość blado.
Inaczej jest w przypadku Maserati. To obecnie chyba najlepsze samochody segmentu premium wyjeżdżające z Włoch. Spójny, charakterystyczny design, nie ostentacyjny, lecz ze smakiem dawkowany luksus, komfort podróżowania, świetne właściwości jezdne i mocne silniki, to znak rozpoznawczy najnowszej generacji Maserati.
Najnowsze "dziecko" Maserati, model Ghibli publiczność po raz pierwszy zobaczyła na targach motoryzacyjnych w Szanghaju. W ubiegły weekend tę średniej wielkości limuzynę (4,97 metra, o 29 cm mniej niż w większym modelu Quatroporte) poznaliśmy także w Trójmieście, w salonie Prime Cars Gdynia, reprezentującym na naszym terenie markę Maserati.
Co oprócz niewątpliwej uczty dla oczu oferuje Ghibli? Mocne silniki. Dwa turbo V6, oba o pojemności trzech litrów, które standardowo współpracują z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów.
Najmocniejszy silnik, Twin Turbo osiągający 410 KM i 550 Nm momentu obrotowego możemy zamawiać w wersji z napędem na tylną oś (Ghibli S) lub na obie osie (Ghibli S Q4). Ta druga wersja do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekund. Wersji napędzanej na tylną oś sprint do "setki" zajmuje pięć sekund. Ghibli z benzynowym, trzylitrowym turbo V6 o mocy 330 KM (500 Nm) sto kilometrów na godzinę osiąga w 5,6 sek. Strzałka prędkościomierza Ghilbi zatrzyma się dopiero przy 285 km/h.
Diesel pod maską samochodu tej klasy nie dziwi już obecnie nikogo. Maserati po raz pierwszy wprowadza go także właśnie w Ghibli. Model Ghibli TD może pochwalić się trzylitrową jednostką V6 o mocy 275 KM i słusznym momencie obrotowym, 600 Nm. Przyspieszenie? 6,3 sekundy do "setki".
- Jesteśmy obecni w Polsce ponad rok i cieszymy się, że cały czas udaje się nam poszerzać wolumen klientów o nowe osoby, które na rynku opanowanym głównie przez limuzyny z Niemiec zdecydowały się rozpocząć motoryzacyjną przygodę z naszą marką - mówi Piotr Chałan z Maserati Polska. -Z propozycją cenową od ok. 85 000 tys. euro wychodzimy naprzeciw klientom do tej pory kierujących uwagę np. na Mercedesa klasy E lub BMW serii 5.
Nie każdy model Maserati dostępny jest na polskim rynku "od ręki". Na niektóre trzeba dość długo czekać. Po naszych drogach jeździ już kilkanaście nowych Maserati. Najczęściej kupowany model to Quatroporte.
Od początku stycznia do końca września 2013 roku na całym świecie klienci zakupili aż 22 500 samochodów z trójzębem w logo. Najlepsze rynki dla Maserati to Stany Zjednoczone i Chiny. Plan marki zakłada zwiększenie sprzedaży do 50 000 egzemplarzy rocznie do końca roku 2015. W wykonaniu ambitnego zadania może pomóc premiera suva Lavante planowana w drugiej połowie przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (73) 9 zablokowanych
-
2013-10-29 19:59
Maserati
Piękne auto, stylistycznie i technicznie najwyższa klasa.
- 1 1
-
2013-10-29 20:22
Re: Maserati Ghibli. Nieco krótszy trójząb
Dla mnie Maserati posiada to "coś" co sprawia, że jest to auto idealne, luksusowe i niepowtarzalne.
- 2 1
-
2013-10-29 22:15
Nadal ma przekładnię na tylnej osi czy
już normalnie?
- 0 0
-
2013-10-29 23:36
Golf lepszy
- 8 1
-
2013-10-30 22:53
Ten zegarek to ochydny
nic mądrego już się chyba nie wymyśli
- 0 2
-
2013-10-31 11:36
mamy takie dwa, w jednym śpi piesek
- 5 1
-
2013-11-01 11:04
maserati
Ida z duchem czasu, a zachowuja swoja indywidualnosc. Maserati to marka legenda, samochody dla prawdziwego znawcy i konesera
- 1 1
-
2013-11-06 15:25
nb
Maserati to mój niekwestionowany numer jeden. Styl, klasa, elegancja. Mam nadzieję, że kiedyś będzie mnie stać na własne.
- 0 0
-
2013-11-08 10:09
Drogo ;)
"Z propozycją cenową od ok. 85 000 tys. euro wychodzimy naprzeciw klientom do tej pory kierujących uwagę np. na Mercedesa klasy E lub BMW serii 5."
Stylistyka lamp rodem z hyundaia.
85 000 tyś euro, nieźle najdroższe auto świata, a poza tym BMW serii 5 można kupić już od około 55 tyś euro.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.