- 1 Wielcy mistrzowie do obejrzenia za darmo (13 opinii)
- 2 Paris Hilton na gdańskim jachcie (127 opinii)
Modne jedzenie: masło z alg i lody z awokado
7 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat)
Co roku pojawia się lista modnych produktów spożywczych, które mają zdominować kuchnie i restauracje. Podobno będziemy jeść lody z awokado, a zdrową przekąską będzie lilia wodna. Sprawdźcie, jakie kulinarne rarytasy pojawią się jeszcze w tym roku.
Wydarzenia kulinarne w Trójmieście
Amerykańska firma Whole Foods Market opublikowała listę produktów spożywczych, które ich zdaniem zdobędą miano "superfoods 2019" roku. Produkty pojawiać się będą także w serwisach społecznościowych, na zdjęciach internetowych gwiazd i zapewne zagoszczą, w mniejszym lub większym stopniu, w kartach dań szefów kuchni.
- Super żywność czy tzw. superfoods to trend wciąż raczkujący, choć zdobywający coraz większą popularność. Konta w mediach społecznościowe fit blogerów i świadomych blogerów piszących na tematy rodzinne, a w szczególności nastawiony na doznania wizualne Instagram, obfitują w zdjęcia bogatych w witaminy, związki bioaktywne i składniki odżywcze potraw. Mając takich ambasadorów jak Anna Lewandowska, Zosia Zborowska czy Monika Brodka możemy z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że superfood przestaną być tylko przelotnym trendem w social mediach, a staną się świadomym i przemyślanym elementem naszych decyzji i motywacji zakupowych - komentuje Kamila Kotowska, account manager w Personal PR.
Wielbiciele słodyczy mogą być zaskoczeni najnowszymi smakami lodów. W tym sezonie mają być przygotowywane z popularnego awokado i hummusu. Pewnie nie będą słodkie, ale na pewno zdrowsze od lodów, do których przywykliśmy.
Od teraz algi nie będą nam się kojarzyć już tylko z zabiegami kosmetycznymi i kremami. Przeżywają swoje pięć minut i w tegorocznym zestawieniu znalazły się w maśle. Inspiracje smakami z oceanu widać również w przekąskach: te z nasion lilii wodnej mają zagościć na naszych talerzach. Warto dodać, że na aktualnej liście super produktów znajdują się przenośne pakiety przekąsek zarówno słonych jak i deserów, wszystko w formie fit oraz ładnie zapakowane. Nietuzinkowo brzmią też kluski z krasnorostów morskich.
Dla smakoszy kawy pojawiły się chociażby "charcoal latte", czyli czarna kawa z aktywnym węglem lub "moon milk", czyli mleko ze zdrowymi dodatkami roślinnymi, np. z adaptogenenem, czyli bogatym w składniki odżywcze suplementem.
Twórcy listy twierdzą również, że w naszych kuchniach pojawi się mnóstwo smaków Azji, a to za sprawą zarówno rosnącej popularności tego rodzaju kuchni na świecie, jak i właściwościom tych produktów. Jagody goji, to modny produkt z zeszłego roku. Kolorowe owoce, w tym: guawa, pitaja i marakuja mają je zastąpić, choć bardziej prawdopodobne, że owoce i nasiona będą funkcjonować jednocześnie w naszych dietach.
Olej CBD pozyskiwany jest najczęściej z konopi przemysłowych, zwanych też siewnymi. CBD to skrót od kannabidiolu, który można znaleźć w roślinach konopi, ale nie ma właściwości psychoaktywnych. Olej ten podobno pomaga walczyć naszemu organizmowi ze stresem i ułatwia zasypianie.
Po modne produkty sięgają również najlepsi szefowie kuchni, traktując je jednak w autorski sposób.
- Przeglądając listę natknąłem się na dwa "modne produkty" w bieżącym roku: suszoną skórę z łososia i lody z hummusu. Odzwierciedlają one to, co robiliśmy jakiś czas temu w Białym Króliku, ale i nadal kontynuujemy: suszoną skórę z ryb, smażoną w tłuszczu na prażynkę i lody, które w ubiegłe lato zrobiliśmy z tradycyjnej mizerii.
Myślę, że słowo "modne" zastąpiłbym "kreatywne", ponieważ to kucharz, szef kuchni kreuje taką listę poprzez przetworzenie produktu i nadanie mu nowego smaku, wyglądu czy też nowe zastosowanie. Te listy właśnie pokazują, że z hummusu-pasty można zrobić lody, czy z różnych odmian owoców zaskoczyć na przykład niespotykaną konfiturą, którą możemy serwować z serami. Wszystko zależy od naszej wyobraźni, kreatywności i wysokiej jakości produktu - najlepiej regionalnego - opowiada Rafał Koziorzemski, szef kuchni restauracji Biały Królik.
Co prawda nie znalazło się na liście super produktów, ale z pewnością stanie się popularne w ciągu najbliższych miesięcy - różowe wino z... łez "jednorożca".
Różowe wina istnieją i można przypuszczać, że najchętniej sięgają po nie kobiety. Z myślą o nich powstało wino Lágrimas de Unicornio (co oznacza łzy jednorożca) hiszpańskiej marki Gik. Producenta możemy znać przede wszystkim za sprawą niebieskiego wina, które obiegło cały internet.
Nowe, niebieskie wino - jakie naprawdę jest?
Wino, o którym mowa, ma owocowo-cukierkowy smak i aromat. Producent opisuje je jako: "oryginalne różowe wino, które doda szczyptę magii każdemu przyjęciu". Z myślą o panach stworzono też GikLive, czyli kobaltowe (dzięki barwnikom antocyjanom i indygo) wino tego samego producenta.
Miejsca
Zobacz także
Opinie (35) ponad 10 zablokowanych
-
2019-03-08 14:40
za jakiś
czas ktoś to zakwestionuje i zaproponuje jeszcze ciekawszy zastaw, biznes się kręci, tylko szkoda lemingów
- 5 1
-
2019-03-08 17:39
Znając życie to foteczki ,popisy,usmieszki , jakie to ęęęę i ąąąą,,hehe ..:) (1)
Rachunek na miliony a potem MYK do maka bo bebzonik pusty :)))
- 7 3
-
2019-03-10 08:19
To znowu ty?
Zapomniałeś frustracie dopisać coś o memach i śledziu.- 0 1
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.