- 1 Co Tesla Cybertruck robiła w Trójmieście? (72 opinie)
- 2 Wielcy mistrzowie do obejrzenia za darmo (14 opinii)
- 3 Paris Hilton na gdańskim jachcie (127 opinii)
Noc zakupów. Sezon gwiazdkowy rozpoczęty!
30 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat)
Czarny piątek (ang. Black Friday) ma miejsce dzień po amerykańskim Dniu Dziękczynienia i rozpoczyna sezon zakupów gwiazdkowych. Centra handlowe są wówczas otwarte nocą i kuszą bardzo atrakcyjnymi promocjami. Coraz więcej europejskich - w tym i polskich sklepów - organizuje własne "Noce zakupów".
Dowbor pytała tłumnie zgromadzonych gości o to, jakie mają pomysły na gwiazdkowe prezenty. Szukając inspiracji na podarunek dla nastolatki, najbardziej spodobała się jej propozycja kupna książki, choć nie każdy się z nią zgodził.
Dziennikarka z sentymentem wspominała święta sprzed lat, kiedy to dostępność do wszystkich produktów była ograniczona. - Wysiłek włożony w zdobycie nawet najskromniejszej rzeczy nadawał jej prawdziwą wartość - stwierdziła. Trudno się z tym nie zgodzić.
Jednak ci, którzy lubią mieć dostęp do wielu marek i wybierać najlepsze opcje, mogli tej nocy zaszaleć. Wiele sklepów przygotowało bowiem jednorazowe akcje promocyjne. Dodatkowo każdy, kto zrobił zakupy, mógł wziąć udział w loterii - do wygrania były bony (m.in. o wartości 1000 zł) na... jeszcze więcej zakupów.
Wyjątkowego klimatu wydarzeniu nadał występ Magdaleny Steczkowskiej, która specjalnie dla gości wyśpiewała piosenki świąteczne, w tym bożonarodzeniowy hymn zespołu Wham "Last christmas" w niezwykle kobiecej aranżacji. Z recitalem (na żywo) w tle chodzenie po sklepach stało się znośne nawet dla zniecierpliwionych panów.
Sklepy, które przyłączyły się do akcji zniżkowej, to m.in.: Liu Jo (-30 proc.), Stefanel (-20 proc.), Gerry Weber (-15 proc.), Apia (-10 proc.), Stefanel (-20 proc.), Escada Sport (-30 proc.), Patrizia Pepe (-30 proc.), Tommy Hilfiger (-30 proc.), Charme (-30 proc.), Karen Millen (-20 proc.), Hexeline (-30 proc.), Deni Kler (do -40 proc.), Henri Lloyd (-30 proc.), Swarovski (-15 proc.), Kruk (- 10 proc.), Sisley (-15 proc.), Venezia (-20 proc.), Apart (do -20 proc.), Time Trend (-20 proc.), Noble Place (-20 proc.).
Zniżki dotyczyły całych kolekcji. Warto było zatem pokusić się o produkty ekskluzywne, na które niekoniecznie zdecydowalibyśmy się w cenach regularnych - takie jak zegarek od Cartiera (Noble Place, cena: od 10 tys. zł do nawet 120 tys. zł), czy też od Breitlinga (Apart, cena: od 13 tys. zł do 73 tys. zł).
- Klientki od jakiegoś czasu rozglądają się nie za kreacjami dla siebie, jak mają to w zwyczaju, ale za prezentami dla najbliższych. Gorączka przedświąteczna staje się już odczuwalna - zdradziła ekspedientka jednego z butików oferujących ekskluzywną odzież damską.
Bardziej wymagający konsumenci mogli zainspirować się również motoryzacyjnie - w centrum handlowym zaprezentowano sportowe BMW serii 4 Coupé z dynamicznym silnikiem BMW TwinPower Turbo. Dzięki trzem liniom stylistycznym - Sport, Luxury i Modern oraz pakietowi sportowemu M, auto można dostosować do wymagań i gustów każdego potencjalnego klienta.
Intensywna noc zakupów za nami, a to dopiero początek świątecznej gorączki. Warto już teraz zaplanować zakupy i nie czekać na ostatnią chwilę oraz niepotrzebnie się stresować, czy też kupować w pośpiechu czegoś absolutnie nieprzemyślanego. Kupowanie prezentów dla naszych najbliższych powinno być przyjemnością - bo przecież w późniejszym czasie będziemy ich nimi obdarowywać, a to jest w tym wszystkim najpiękniejsze.