- 1 Wielcy mistrzowie do obejrzenia za darmo (13 opinii)
- 2 Paris Hilton na gdańskim jachcie (127 opinii)
W szkatułce z biżuterią - bestie, motyle i ptaki
Moda goni za nowością, lubi szokować, bywa zmienna i kapryśna, jak kobieta. Dlatego gdy projektanci biżuterii puszczają wodze fantazji, potrafią przenieść nas w tajemniczy i bajkowy świat średniowiecznych bestiariuszy, skarbów mórz i tajemniczych ogrodów. W szkatułce z menażerią znajdziemy pszczoły, motyle, tygrysy, kolibry a nawet... ryby.
- W biżuterii obserwujemy obecnie mocny trend na wzory zwierzęce. Oferujemy klientom szeroki wybór biżuterii zdobionej takimi właśnie motywami. Najczęściej występują wzory, które imitują skórę egzotycznych zwierząt. Właśnie taką ofertę przedstawia najnowsza kolekcja Calvina Kleina Spellbound. Znana marka proponuje oryginalne bransolety, wisiory i pierścionki zdobione motywem skóry pytona w aż 6 wersjach kolorystycznych. W marce Michael Kors najpopularniejszym wzorem, który cieszy się wielkim powodzeniem, jest biżuteria z elementami imitującymi cętki lamparta (od łańcuchów i bransoletek po pierścienie). Pandora posiada obecnie najszerszy wybór biżuterii z motywami zwierzęcymi. Od zawieszek w kształcie psów, kotów, słoni, a nawet żab, po kolekcję Murano, w której zawieszki zdobione są motywem pytona, lamparta i popularnymi paskami zebry - tłumaczy Sławomir Langowski z Mini Max.
Niezwykłe zlecenie Maharadży
Rośliny i zwierzęta od 1858 roku pozostają domeną jubilerów marki Boucheron. Małe dzieła sztuki, wymagające często kilkudziesięciu godzin pracy, zachwycają nie tylko bajeczną formą, ale też funkcjonalnością. Dzięki małym zawiasom i ruchomym elementom z łatwością zamienimy naszyjnik w biżuteryjny pasek lub bransoletkę. Sprawcą najbardziej niezwykłego i największego zlecenia w ponad 150-letniej historii marki był maharadża Patiali, Bhupinder Singh. Z ponad 7,5 tys. diamentów i blisko 1,5 tys. szmaragdów przywiezionych w 1928 roku do paryskiego butiku Louisa Boucherona powstało 149 sztuk biżuterii dla władcy i jego haremu.
Świat zwierząt
Tajemniczy, piękny, oniryczny - taki miał być bestiariusz zaprojektowany przez zespół Chopard z okazji 150-lecia istnienia marki. W 2010 roku świat poznał linię "Świat zwierząt" obejmującą blisko 150 projektów inkrustowanych kamieniami szlachetnymi. Do najbardziej rozpoznawalnych należą wężowe kolczyki i okazały naszyjnik z kolibrem i kwiatem lotosu.
- Stworzenie wielu propozycji z kolekcji "Animal World" wymagało prawdziwie tytanicznej pracy. Dziewięćdziesiąt godzin spędzono nad biało-czarnym bocianem z różowym klejnotem kunzite w dziobie. Mackę złotej ośmiornicy, która owija się wokół perły ozdobiono ponad pół tysiącem diamentów - mówi Agnieszka Królak z gdyńskiego salonu z biżuterią.
Kultowa pantera
Rysownicy, jubilerzy i projektanci przez lata związani z marką Cartier z dużą odwagą szukali inspiracji w rycinach zwierząt, mitologii greckiej i egipskiej, poprzez cytaty z chińskiej dynastii Song, po najlepsze wzorce XX-wiecznej secesji. Najbardziej kultowym motywem marki jest jednak pantera, która w świecie biżuterii tak jak w dżungli, pozostaje symbolem władzy, siły i elegancji. Od 1914 roku chętnie sięgają po nią członkowie rodzin królewskich oraz gwiazdy srebrnego ekranu. W 2010 roku bransoletka projektu Cartiera dla Wallis Simpson (żony Edwarda VII) została sprzedana za blisko 12,5 mln dolarów, czyli trzykrotność swojej szacowanej ceny.
Bez wątpienia premiera nowego albumu Francisa Chaille'a Royal Cartier: High Jewelry i Precious Objects, to nie lada gratka na wszystkich wielbicieli wyjątkowej biżuterii i pięknie wydanych książek. U Chaille'a nie brakuje szczegółowych informacji, tabel i specjalistycznego słownictwa, dlatego to dobra propozycja dla tych, którzy posiadają już pewną wiedzę o świecie jubilerskim. Książka przenosi nas w XIX wiek, przybliżając początki założenia marki, a kończy na najnowszych jej projektach. Firma została założona w 1847 roku i przez wiele lat pozostawała pod wyłączną kontrolą rodziny Cartierów. Cartier w 2014 roku uplasował się na 6 miejscu rankingu najcenniejszych marek świata segmentu dóbr luksusowych Instytutu Millward Brown (wartość marki to blisko 9 mld dolarów).
Miejsca
Zobacz także
Opinie (5) 1 zablokowana
-
2015-07-07 11:46
No i proszę. (3)
Myślałem, że czasy "piasków pustyni" i "tygrysich oczek" dawno minęły.
- 9 4
-
2015-07-07 17:28
Nie myl pojęć. (2)
Cartier i Chopard to legendarne marki. Choć należałoby chyba napisać wielką literą: Marki. Mistrzostwo w sztuce biżuteryjnej.
Z naszego polskiego poletka polecam zapoznać się z twórczością Pana Pawła Waś z podwarszawskich Błoni. Też ma pszczółkę w swojej kolekcji, i kolibra :)- 3 5
-
2015-07-08 08:40
To ty mylisz pojęcia. (1)
Osoba wyżej pisze o tym, że ta moda już była i dawno minęła, a ty wyskakujesz z legendą marki i jej mistrzostwem. To śmieszne, że taka niekumata osoba jeszcze zwraca uwagę innym, ze niby "pojęcia mylą".
- 5 3
-
2015-07-08 17:50
Nigdzie w tekście nie ma mowy o piasku pustyni - wielcy świata biżuteryjnego nie używają namiastek kamieni szlachetnych przy produkcji pojedynczych sztuk. Nikt tam nie idzie na kompromis skoro odbiorców stać na naprawdę drogą biżuterię.
Co do tego, że "moda dawno minęła" - tak dziwnie się składa, że właśnie na światowym rynku święci triumfy. Rozumiem, że nie dotarło to jeszcze do niektórych osób :) Poza tym, w pewnych kręgach, np. pantera Cartiera nie wychodzi z mody.- 2 2
-
2015-07-09 14:07
Krzykliwe, nie mój styl.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.