- 1 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (98 opinii)
- 2 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
- 6 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak poprawić tereny zieleni na Siedlcach?
Opracowanie Gdańskie Przestrzenie Lokalne dla rejonu ul. Kartuskiej, Zakopiańskiej i Bema przewiduje poprawę zagospodarowania istniejących terenów zieleni oraz warunków ruchu pieszego. Dwa tygodnie temu pisaliśmy o propozycjach zmian w obrębie pętli w Oliwie, a za kolejne dwa przedstawimy wytyczne dla sąsiedztwa falowca w Nowym Porcie.
Strefa wejściowa w tereny zieleni od strony Śródmieścia
W zakresie pierwszego z terenów (Kartuska) przewiduje się utworzenie "strefy wejściowej do parku od strony Śródmieścia" poprzez odpowiednią kompozycję zieleni niskiej i średniej oraz wprowadzenie elementów małej architektury.
Na skwerze Wilczewskiego proponuje się wprowadzenie ścieżek rekreacyjnych pomiędzy istniejącymi drzewami wraz z elementami małej architektury w tzw. punktach węzłowych, czyli istotnych miejscach pod względem kompozycyjnym i przebiegu powiązań pieszych.
Ponadto w obrębie skweru przewidziano miejsce pod wykonanie ogrodu deszczowego, odbierającego część wód z ul. Zakopiańskiej. Wskazano także na możliwość wykorzystania jego podwyższenia względem ul. Kartuskiej do montażu siedzisk - zwłaszcza w pobliżu lokali handlowo-usługowych.
Cztery strefy aktywności w obrębie parku Bema
Park Bema, stanowiący obszar dawnego cmentarza parafialnego kościoła Św. Barbary, zdecydowano się podzielić na cztery strefy aktywności:
- aktywnej rekreacji,
- pamięci i strefy symbolicznej,
- niewielkiej ingerencji,
- parku - strefy edukacyjnej.
W obrębie parku dokument GPL nie wskazuje natomiast potrzeby wykonania chodników w miejscu wydeptanych ścieżek. Czym podyktowana jest taka decyzja?
- Wszystkie elementy zawarte w karcie dla terenu parkowego (dawnego cmentarza) wynikają z projektu parku, procedowanego przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska - mówi Magda Zaborowska z Zespołu Komunikacji Społecznej BRG. - W karcie GPL skupiono się przede wszystkim na spójnym powiązaniu wszystkich elementów przestrzennych, na rozwiązaniach prowadzących do uspokojenia ruchu oraz na zagospodarowaniu skweru im. Ignacego Wilczewskiego i przeciwległej strony ul. Kartuskiej wraz z torowiskiem.
Gdańsk na grobach zbudowany. Nieistniejące cmentarze
Skwer przed dawnym gimnazjum, uspokojenie ruchu
Ostatnim z elementów zawartych w opracowaniu GPL dla Siedlec jest wspomniane wyżej urządzenie skweru przy ul. Kartuskiej na wysokości budynku Gdańskiego Centrum Świadczeń (dawne gimnazjum nr 2).
W zakresie układu drogowego opracowanie BRG przewiduje utworzenie strefy ruchu współdzielonego i uspokojonego w ul. Zakopiańskiej oraz Wyczółkowskiego. W ramach tych zmian istotne jest wykreowanie placu w rejonie obiektu handlowego i ronda, wyposażonego w elementy małej architektury i zieleń.
W dokumencie zawarto ponadto propozycję utworzenia tzw. zielonego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Kartuskiej.
Opracowanie GPL konsultowane z Radą Dzielnicy Siedlce
Wytyczne zawarte w opracowaniu GPL były konsultowane w czerwcu br. z Radą Dzielnicy Siedlce. Jak informuje BRG, przedstawiciele Rady zgłosili propozycje m.in.:
- wprowadzenia funkcji społeczno-kulturalnej lub gastronomii w miejscu sklepu rowerowego,
- zagospodarowanie pasów zieleni wzdłuż chodnika po południowej stronie torów tramwajowych zielenią wielopiętrową,
- przedłużenie strefy współdzielonej lub uspokojonego ruchu aż do najbliższych schodów prowadzących do ul. Legnickiej,
- urządzenia skweru przed budynkiem Gdańskiego Centrum Świadczeń.
- Wszystkie propozycje zostały wprowadzone do karty, którą przekazano Radzie Dzielnicy do ponownego zaopiniowania. Wytyczne były również konsultowane z Gdańskimi Wodami oraz Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni - dodaje Zaborowska.
Ostateczny kształt dokumentu został przyjęty przez Radę Dzielnicy Siedlce tzw. milczącą zgodą, tj. Rada nie zaopiniowała w żaden sposób w ustalonym terminie poprawionej wersji dokumentu, co jest równoznaczne z jego akceptacją w kształcie przedstawionym w artykule i na stronie BRG.
Gdańskie Przestrzenie Lokalne (w skrócie GPL)
Gdańskie Przestrzenie Lokalne to opracowania przygotowywane przez Biuro Rozwoju Gdańska docelowo dla ponad stu lokalizacji na terenie całego miasta.
Miejsca te mają być bezpieczne, łatwo dostępne oraz integrujące lokalną społeczność niezależnie od wieku, stanu zdrowia i stopnia sprawności fizycznej jej członków.
Ich lokalizacja jest dobierana w taki sposób, aby stworzyć spójną sieć, powiązaną z terenami zieleni, centrami usługowymi i transportem zbiorowym.
Materiały przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska mogą okazać się szczególnie pomocne przy realizacji zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego, wydatkowaniu środków finansowych rad dzielnic oraz sporządzeniu nowych planów zagospodarowania przestrzennego.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-10-24 12:10
Myślę, że warto zastanowić się nad ścianą zaparkowanych aut odgradzających park przy Bema od ciągów pieszych (11)
Nie mówię, żeby całkowicie likwidować parkingi, ale trzeba jakoś ucywilizować nie tylko park, ale też wejścia do parku
- 14 23
-
2023-10-24 13:14
Czy ta ściana zaparkowanych aut jest teraz z Tobą w pokoju? (8)
Jedno wejście od strony skrzyżowania Powstańców i Bema jest przy przejściu dla pieszych i nie ma bezpośrednio obok żadnych zaparkowanych aut (wręcz nie może być, bo parkować trzeba w określonym odstępie od skrzyżowania i przejścia). Drugi wejście od strony Pankiewicza też nie ma żadnych samochodów.
Zapewne odnosisz się do parkingu wzdłużJedno wejście od strony skrzyżowania Powstańców i Bema jest przy przejściu dla pieszych i nie ma bezpośrednio obok żadnych zaparkowanych aut (wręcz nie może być, bo parkować trzeba w określonym odstępie od skrzyżowania i przejścia). Drugi wejście od strony Pankiewicza też nie ma żadnych samochodów.
Zapewne odnosisz się do parkingu wzdłuż Bema. Tam nie ma wejścia do parku, parking służy mieszkańcom ul. Bema, jak i odwiedzającym park (gdzieś trzeba zaparkować i nie zawsze można przyjechać komunikacją). Moim zdaniem postulat likwidacji jedynego parkingu obok parku, który nie rzuca się w oczy jest absurdalny.- 13 2
-
2023-10-24 16:01
Tyle że nie służy on wcale tylko mieszkańcom ! (7)
A parkują na nim wszyscy interesanci i pracownicy pobliskich szpitali sądów Urzędu Miejskiego i wszelakich instytucji zlokalizowanych w okolicy mieszkańcy to znikomy procent ! więc gdy się wygoni tych wszystkich tam parkujących to gdzie oni się przeniosą ? na okoliczne ulice i będą blokować wszystkim chodniki na parkingi płatne w okolicy decyduje się niewielu kierowców !
- 4 2
-
2023-10-24 20:09
Dokładnie tak. Likwidacja parkingu dla idei likwidacji parkingu absolutnie nie ma sensu.
Parking czy dla mieszkańców, pacjentów, czy kogokolwiek jest potrzebny. Nawet dla ludzi odwiedzających park i to nie tylko ten przy ul. Bema, ale również przy Hevelianum.
- 5 0
-
2023-10-24 16:20
Transport publiczny (5)
Pytanie, ilu z tych interesantów byłoby w stanie dojechać transportem publicznym albo rowerem? Pewne sporo ale się nie chce albo pierdylion powodów żeby tego nie robić....
- 5 3
-
2023-10-25 17:35
Można tylko wystarczy chcieć ! oczywiście są wyjątki osób niepełnosprawnych !
Ale w większości to zdrowe młode lenie którym nie chce się przejść tych paru kroków !
- 0 2
-
2023-10-24 20:07
Do szpitala starszych ludzi najlepiej przywozić rowerem cargo (1)
Brawo Panie Mencwel!
- 6 1
-
2023-10-25 17:29
Do szpitala to do szpitala a nie do parku !
Bo to jest różnica ! Do szpitala podwozisz taką osobę i odjeżdżasz nie blokując nikogo wtedy szukasz wolnego parkingu lub odjeżdżasz do miejsca zamieszkania !
- 0 2
-
2023-10-24 19:27
(1)
Tak ludzie co przyjeżdżają z całego województwa do szpitala wojewódzkiego będa przyjeżdżac od siebie zbiorkomem . Gratuluję logiki
- 6 3
-
2023-10-25 17:33
A może niech ci ludzie co przyjeżdżają z '' całego Województwa ''
Jak piszesz zaczną parkować na środku ulicy przed szpitalem ! może wtedy będzie OK ! dla tych co chcą są parkingi w całej okolicy i nie trzeba wyszukiwać sobie na siłę problemu ! Bo to wygląda na złość babci odmrożę sobie uszy !
- 0 2
-
2023-10-24 13:03
Tyle że w miejsce tego parkingu powinno się wybudować
Nowy wielokondygnacyjny parking na przynajmniej 150 aut a nie zabierać możliwość parkowania w każdym możliwym miejscu !
- 3 7
-
2023-10-24 12:49
Wejście do parku jest od strony Zakopiańskiej i ze skrzyżowania Bema - Powstańców Warszawskich. A tłumów podążających z samej ul. Bema do parku nie należy się spodziewać.
Naprawdę w dzielnicy Siedlce jest wiele ważniejszych spraw do rozwiązania.- 8 2
-
2023-10-24 09:26
Plac zabaw (1)
Aż się prosi, aby w takim miejscu powstał plac zabaw z prawdziwego zdarzenia.
- 21 29
-
2023-10-26 09:39
Plac zabaw jest obok
plac zabaw jest między blokami po drugiej stronie ulicy jakies 300m dalej, korzystają z niego dzieci ze wszystkich okolicznych bloków bo np. w bloku w którym ja mieszkam dzieci jest tyle że na palcach jednej ręki można policzyć. Plac kosztował ponad 60 tyś juz kilka lata temu, wszyscy muslielismy sie na niego zrzucić z naszych czynszów. Także przystopujmy już z tymi placami, kto za to bedzie płacił??
- 1 0
-
2023-10-24 20:18
Jaką moc sprawczą ma ta wizja?
Czy to jest zwykły pomysł opłacony z pieniędzy podatników, który nigdy nie zostanie wprowadzony w życie? Brakuje w artykule wzmianki o tym co dalej się będzie z tym działo.
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.