Rubryka "Ekspert o cieple" to poradnik skierowany do wszystkich odbiorców ciepła. Radzimy m.in. jak oszczędzać ciepło, w jakie technologie inwestować, informujemy z jakich usług mogą korzystać klienci GPEC. Po dwumiesięcznej przerwie wracamy z naszym cotygodniowym poradnikiem. Mamy nadzieję, że znajdą w nim Państwo wiele interesujących, nowych informacji.
Wracamy, akurat w czasie kiedy kończące się lato funduje nam coraz chłodniejsze dni i wieczory. Wcale nie oznacza to jednak, że jesteśmy skazani na marznięcie we własnych domach. Pojęcie "sezonu grzewczego" od kilku lat przestało istnieć dla klientów GPEC. Dzięki usłudze "Ciepło przez cały rok" grzejniki mogą być ciepłe kiedy tylko wymaga tego obniżająca się temperatura we wnętrzach. Takie rozwiązanie zapewne szczególnie docenią osoby starsze, rodzice małych dzieci, osoby szczególnie podatne na przeziębienia oraz choćby... grzybiarze, których zbiory potrzebują ciepła do suszenia.
Nie musisz liczyć się z kosztamiCo bardzo ważne, korzystanie z całorocznej dostawy ciepła wcale nie oznacza wyższych kosztów. Eksperyment prowadzony w ostatnich latach przez GPEC w budynkach o różnym stopniu termomodernizacji i w różnych lokalizacjach, dowodzi że roczny koszt ogrzewania włączonego do dyspozycji mieszkańców przez 12 miesięcy podnosi się o 0,3 - 4,4 proc. Średnie miesięczne koszty ogrzewania na 1 mieszkanie (50m2) w czasie trwania eksperymentu wynosiły w zależności od stanu technicznego i wieku budynku od 1 zł do 16 zł. Co więcej, z rozmów jakie zostały przeprowadzone z mieszkańcami budynków, które brały udział w eksperymencie wynika, że nie chcą oni już, aby ciepło było wyłączane.
Technika myśli za człowiekaKoszty korzystania z systemu są niewielkie, dzięki nowoczesnej technice, w którą wyposażone są węzły, czyli tzw. automatyce pogodowej. To ona na bieżąco kontroluje stan temperatury na zewnątrz i - gdy jest zimno decyduje - że należy włączyć ogrzewanie. Temperaturę graniczną (taką, przy której węzeł cieplny zacznie pracować) określić mogą sami użytkownicy systemu.
Nie ma procedurAby móc korzystać z całorocznego ciepła wystarczy poinformować o tym GPEC. Informacje powinien on otrzymać od właściciela lub zarządcy budynku. W przypadku Wspólnot czy Spółdzielni Mieszkaniowych decyzję w imieniu ich Członków podejmuje odpowiednio Zarząd Wspólnoty lub Zarząd Spółdzielni, na wniosek mieszkańców. Mieszkańcy powinni więc w pierwszej kolejności zwrócić się właśnie do swojego Zarządcy i wyrazić wolę, aby węzeł został włączony.
W kolejnych odcinkach "Eksperta o cieple" napiszemy o tym jakie korzyści odnoszą klienci już korzystający z usługi "Ciepło przez cały rok".
Chcesz wiedzieć więcej? Zadzwoń! Nasi eksperci czekają na twoje pytania pod numerem telefonu: 0 801 150 801
Odpowiadamy na pytania zadane drogą elektroniczną: ekspert@gpec.gda.pl