- 1 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (98 opinii)
- 2 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
Trzcinowe parawany i parkany. Jak psujemy architekturę?
Polska parawanem stoi. Nie tylko tym na plaży, ale też na balkonie, tarasie, wokół ogródka parterowego mieszkania. Przebiega to tak: najpierw architekt dopieszcza detale projektu budynku, potem deweloper wstawia delikatny, ażurowy płotek wokół ogródka albo szklaną balustradę balkonu, a na koniec nowy mieszkaniec zasłania to parkanem rodem z działkowej altanki albo trzcinową matą.
- Wstawiane są też domki narzędziowe, trampoliny, pergole tarasowe i jak najwyższe ogrodzenia. Na kolejnych piętrach sytuacja wcale nie wygląda lepiej. Na rynku dostępny jest szeroki wybór różnorodnych przesłon balkonowych, zabudów tarasów i balkonów. Dodatkowo pojawiają się tam jednostki zewnętrzne klimatyzacji, rolety zewnętrzne i wiele innych elementów. Tymczasem degradując starannie wypracowane przez architekta i architekta krajobrazu rozwiązania, szkodzimy sobie i osobom w najbliższym naszym otoczeniu, niszcząc ład przestrzenny - wyjaśnia Mikołaj Ćwidak z Pracowni Architektonicznej.
Pracownie architektoniczne w Trójmieście
Potrafimy dostrzec, że miasto bez wielkopowierzchniowych billboardów wygląda lepiej, a nie potrafimy zauważyć, że rozwiązania dostępne w marketach nie pasują do starannie dopracowanej przez architekta wizji osiedla?
- Zupełnie nie rozumiem, po co ktoś kupuje mieszkanie z ogródkiem, jeśli od razu chce się osłonić trzciną i drewnianymi parawanami. Jeśli chcesz ogródek, ale chcesz ukryć się przed ludźmi, kup sobie domek za miastem, a nie mieszkanie przy głównej ulicy - mówi zdenerwowana postawą sąsiadów pani Magda, mieszkanka Gdańska.
Prywatność za wszelką cenę
Wbrew pozorom temat jest poważny, i to nie tylko z powodu zewnętrznej architektury, ale również ze względu na odbiór estetyczny międzysąsiedzki. Z jednej strony tyle mówi się o projektowaniu budynków z uwzględnieniem potrzeb mieszkańców, tworzeniu spójnych wizualnie koncepcji, pozbawia się miasta szpecących reklam, podczas gdy najczęściej to mieszkańcy nowych budynków wielorodzinnych sami działają sobie i sąsiadom na przekór.
- Wybierając mieszkanie patrzymy na piękno budynku i funkcje mieszkania. Dopiero przy użytkowaniu zaczynamy dostrzegać: a co z intymnością i prywatnością? I zaczyna się zabudowywanie i przesłanianie od innych par oczu. Pomysłów jest tak dużo, ilu mieszkańców w nowym budynku - mówi Anna Bogusławska-Szulska, projektant firmy Moduł Deweloper Gdynia.
Dla chcącego nic trudnego
Nasza rozmówczyni dodaje, że podczas procesu projektowego brane jest pod uwagę tworzenie gotowych rozwiązań, które zapewnią prywatność na balkonach, loggiach czy tarasach. Bardzo często deweloperzy są też otwarci na doradztwo w zakresie doboru materiałów, które będą pasowały do estetyki budynku. Nie ma więc problemu, żeby realizować także własne pomysły, ale z rozsądkiem... i bez budowania trzcinowych szałasów, wieszania płóciennych żagli czy plandeki.
- Podajemy rozwiązania materiałowe oraz możliwości kreowania prywatnej przestrzeni. Nasi klienci wiedzą, że jeżeli powstanie taka potrzeba, mogą nieodpłatnie uzyskać konsultacje architekta celem omówienia i pokierowania jego potrzeb, aby zachować estetykę i wizerunek budynku - dodaje Anna Bogusławska-Szulska.
Zdarzają się pojedyncze przypadki, gdy mieszkańcy nowych budynków korzystają ze specyfikacji materiałowych przedstawionych przez dewelopera. Należą jednak do rzadkości, bo wymaga to większego wysiłku i nakładów finansowych niż pójście do marketu, kupienie rolki z trzciną czy gotowych drewnianych płotków.
- Nie mogę już patrzeć na nowoczesne, eleganckie budynki obstawione trzciną, różnego rodzaju foliami czy plandeką. Sama mam mieszkanie z ogródkiem i jakoś nie zrobiłam z niego Bangladeszu. Wystarczy ruszyć głową i spojrzeć trochę szerzej - krytykuje Monika, mieszkanka Gdyni.
Miejsca
Opinie (416) ponad 10 zablokowanych
-
2022-07-11 10:39
Opinia wyróżniona
To po części wina projektantów (9)
Można iść dwoma drogami:
1. wstawiać szklane, przeźroczyste zabudowy balkonów i na siłę edukować estetycznie ludzi (tak, wiem, nie zasłaniaja architektury i jak balkony sa puste, to wyglada to pewnie ładniej) lub
2. wstawić szkło matowe i tym samym ograniczyć radosna twórczość mieszkańców, ale to pewnie parę złotych droższe i psuje "architekturę" na wizualizacji.
Porównujac to do innej trochę kwestii, warto projektować ścieżki tam gdzie jest już wydeptana trawa;-)- 271 6
-
2022-07-15 07:53
Ład przestrzenny
Ład przestrzenny niszczą projektanci, muszą się jeszcze wiele nauczyć.
- 1 0
-
2022-07-13 18:50
Projektant mógłby trochę się rozejrzeć po mieście zamiast przeglądać katalogi najciekawszych brył.
Może dotarłoby do pustego łba, że pusty balkon to teoria. W praktyce zawsze będą stoliki, doniczki - na każdym balkonie inne kolory, inne rozmieszczenie. No i przede wszystkim to, że ludzie się osłaniają od deszczu, słońca, ciekawskich spojrzeń.
- 2 0
-
2022-07-13 15:05
Niestety już od lat "architekci" projektują pod względem estetycznym mając głęboko gdzieś praktykę
Dokładnie na odwrót jak za komuny...
- 1 0
-
2022-07-13 01:04
dom od domu jest w odległosci 10m , jak tego nie zasłaniać ?
- 3 0
-
2022-07-12 10:54
Też tak uważam i niestety projektanci nie biora pod uwagę kilku kwestii. Blok w którym mieszkam jest tak ustawiony do innych zabudowań, że miedzy blokami stworzyl się silny korytarz dla wiatru. Mogliby pomyśleć i od razu zamontować balkonowe szklane zabudowania ale pewnie, nikt na to nie wpadł. Swoją drogą, wśród tak gestej zabudowy szkło, czy
Też tak uważam i niestety projektanci nie biora pod uwagę kilku kwestii. Blok w którym mieszkam jest tak ustawiony do innych zabudowań, że miedzy blokami stworzyl się silny korytarz dla wiatru. Mogliby pomyśleć i od razu zamontować balkonowe szklane zabudowania ale pewnie, nikt na to nie wpadł. Swoją drogą, wśród tak gestej zabudowy szkło, czy nawet jasne matowe przeszklenia pieknie odbijają słonce i doświetlają ciemne mieszkania naprzeciwko. W moim przypadku doświetla to zachodnie mieszkanie. Na tę chwilę bez dodatkowego obudowania balkonu nie ma szans tam posiedziecieć, bo wieje jak na Podhalu. A w sytuacji wynajmowanych mieszkań żaden z najemcow nie bedzie inwestował komuś w poprawę architektury i robił profesjonalną zabudowe.
- 4 0
-
2022-07-12 05:05
Blok buduje się na bloku
Odstęp między blokami jest często minimalny - oby się zmieściło w pseudo normach. Kawę można podać sąsiadowi z okna do okna... I znów wszystko przez kasę..
- 18 0
-
2022-07-11 16:07
Zgadzam się (1)
To całkowicie wina projektantów. Ludzie potrzebują prywatności i bliskości do miasta jednocześnie. A jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma i dostosowuje się to, co się ma do własnych potrzeb. Stąd przesłony. A dla architektów i deweloperów ich zainteresowanie kończy się na sprzedaży.
- 42 2
-
2022-07-11 20:35
Dokładnie tak. Ludzie chcą mieć trochę prywatności, a nie przechodniów zaglądających im do mieszkania.
- 32 1
-
2022-07-11 11:51
to deweloper decyduje czym zasłonić balkon
Architekt niestety ma g... do gadania
dewelopera interesuje aby było ładnie i tanio
a jak wstawisz zabudowę balkonu szklana przezroczystą to nawet jak ludzie nie będą mieć śmietnika na balkonie to każdy będzie miał inny wystrój typu stoliczek , krzesełko, i to już zaburzy estetykę
dlatego od razu powinno się wstawiać matowe szkło, ale to jest droższe a deweloper liczy te kilka złoty x ilość balkonów i wychodzą tysiące monet- 41 0
-
2022-07-11 08:31
Opinia wyróżniona
Gorsze są ubrania rozwieszone na linkach (15)
albo balkony wymalowane na inny kolor niż reszta elewacji.
parkany jak nie są w jaskarywym kolorze to są ok- 241 132
-
2022-07-11 13:46
Artyk (1)
Co za bezsensowny wywód na temat powyższy. Każdy ma prawo do intymności, budujecie bloki jeden na drugim i jeden drugiemu zagląda do chałupy to dopiero cyrk.
- 56 1
-
2022-07-11 18:04
Przecież każdy z piętra powyżej widzi co się w takim ogródku dzieje. Jednak chyba nie o intymność chodzi, a o manie grodzenia.
- 1 20
-
2022-07-11 13:02
(2)
Pranie na linkach przeszkadza?
Z pretensjami to do dewelopera.
Za komuny państwo budowało domy wielorodzinne z suszarniami, pralniami, wózkarniami i nawet w piwnicy schron był.- 66 0
-
2022-07-11 14:31
za komuny (1)
za komuny w tych suszarniach był brud, kurz i brzydki zapach..
- 10 23
-
2022-07-12 00:07
Jak nie dbałeś o czystość
to miałeś brud, kurz i smród. Wszystko zależy od kultury mieszkańców.
- 11 0
-
2022-07-11 12:20
Ubrania na linkach?
To najbardziej ekonomiczny i ekologiczny sposób na suszenie. Bardziej już nie można. I nie podnosi wilgoci w mieszkania. Mieszkania i miasta są do mieszkania.
- 79 3
-
2022-07-11 12:12
Gorsza to jest twoja głupota
- 8 2
-
2022-07-11 10:57
ubrania na linkach????
przecież to jest podstawowa funkcja balkonu. więc o co chodzi?
- 90 8
-
2022-07-11 09:57
(3)
ubrania wiszą na balkonach na całym świecie, ba czasem nawet na linkach nad ulicami, nagość Was nie gorszy a czyjeś pantalony tak?
- 118 7
-
2022-07-11 13:34
Pantalony.
Oni noszą stringi takie skąpe że ich w ogóle nie widać.
- 5 1
-
2022-07-11 10:10
No nie na całym (1)
a jak już to można wieszać sobie na suszarkach stojący których nie widać z miejsc publicznych.
te wiszące powinny być zakazane tak jak palenie na balkonach- 15 74
-
2022-07-11 11:46
Pranie wisi na sznurkach w całych Włoszech
Czasem w poprzek ulicy. I wszyscy mówią jakie to piękne i romantyczne. A u nas 1/10 tego to ponoć tragedia.
- 60 3
-
2022-07-11 09:38
"Przebiega to tak: najpierw architekt dopieszcza detale projektu budynku, " (2)
Co tu jest dopieszczone? :)
te kloce to dopieszczona architektura?- 137 4
-
2022-07-12 08:30
NP falowiec
Jak był nowy,to ciekawy,funkcjonalny.W bryle i kolorze .Obecnie po wielu przeróbkach administracji i lokatorów koszmarny i nie do życia.Galerie pogrodzono za zgodą administracji i siłowo przez lokatorów,uniemożliwiając innym dostęp do wind towarowych.Zrobiono to jest wbrew przepisom przeciwpożarowym i kulturze sąsiedzkiej.Kolor powinien być jednolity itd.
- 1 1
-
2022-07-11 11:27
Po 2005 roku
To jakoś wygląda. Chcesz zobaczyć kloce których detalami serio nikt się nie przejmował? Orunia górna- tylko ta straszą część: uranowa, krzemowa itp.
- 11 3
-
2022-07-11 09:07
Opinia wyróżniona
Mam mały domek w Trójmieście przy drodze gdzie ludzie często spacerują (25)
Ciekawość a wręcz wścibskość niektórych ludzi to przekracza wszelkie granice. Myślałem że początkowo ludzie są ciekawi nowo powstałego budynku dlatego tak się dokładnie przyglądają co się dzieje w moim ogródku. Ponad dwa lata minęły i ciekawość ludzi nie minęła każdy spacer to było zaglądanie do ogródka i najlepiej w okna. Czasem czułem się jak w
Ciekawość a wręcz wścibskość niektórych ludzi to przekracza wszelkie granice. Myślałem że początkowo ludzie są ciekawi nowo powstałego budynku dlatego tak się dokładnie przyglądają co się dzieje w moim ogródku. Ponad dwa lata minęły i ciekawość ludzi nie minęła każdy spacer to było zaglądanie do ogródka i najlepiej w okna. Czasem czułem się jak w Reality-show. Nasadzilem zieleń ale to zajmuje lata zanim ładnie się rozrośnie dlatego w tym roku zdecydowałem się postawić szczelny porządny płot i w końcu mam prywatność w swoim ogródku. Decydując się na domek w mieście liczyłem się z tym że będę obcować z ludźmi ale to przerosło moje oczekiwania.
- 536 32
-
2022-07-12 00:15
(1)
zgadzam się z ludzką wścibskością. Mieszkałem wiele lat w Sopocie na Łokietka w blokach Investu i mając ogród od strony wspomnianej ulicy to ludzie, wręcz przystają aby oglądać co mieszkańcy w domu robią - ja to zawsze tłumaczyłem, że to tylko ludzie co mają mocno z głową coś nie tak. Takie w Polsce mamy zwyczaje, że najlepiej się innych podgląda czyli wieś tańczy, wieś śpiewa
- 4 0
-
2022-07-12 10:01
dobrze że dopisałeś, że chodzi o bloki Ivest Komfortu. Po prostu ludzie ci przyglądali się czy blok wybudowany przez tego
dewelopera już zaczął się sypać czy jeszcze nie. Patrzyli i szukali ewentualnych pęknięć, a Tobie się wydawało, że patrzą Tobie do domu. Z Invest Komforetm tak jest, przyciąga uwagę nie swoją trywialną architekturą tylko żałosną jakością...
- 0 1
-
2022-07-11 15:07
to problem polski i polaków ktorzy wscibiaja nosa wszedzie i gapia sie jak uposledzeni albo zlodziejskie labska i galy (2)
co by tu zaiwanic. W holandii na polnocy ludzie maja w domach ogromne witrynowe okna i w nich nie ma zaslon , nikt z miejscowych nie lazi i nie gapi sie przez okna i nie wscibia nochala w nie swoje sprawy. Ale Polacy to juz tak gapia sie komentuja wytykaja placami stoja i bapia sie z bachorami i komentuja - taka mentalnosc bucow.
- 18 5
-
2022-07-11 18:48
to tak jak płoty w UK (1)
w PL mur na 2 m a w UK płotek na pół metra i bez furtki
- 3 0
-
2022-07-12 09:53
Oczywiście nie generalizuję, ale mieszkając w Szwajcarii zauważyłem, że wielu ludzi
nie tylko nie ma zasłon czy firan w oknach, ale i ogrodzeń przed domem, śliczny trawnik, kilka drzewek, piękny dom. Tam się po prostu super spaceruje nawet ulicami osiedla. W Polsce za to możesz na chodniku wejść w psią kupę. Kupę, którą zrobił pies wypuszczony za ogrodzenie "żeby pobiegał".
- 1 0
-
2022-07-11 12:22
Z tego co pamietam własnosc prywatna i moze robic co chce,ale jakos architekt niema nic przeciwko ogrodzonym osiedlom!
- 33 2
-
2022-07-11 12:09
(1)
Ci co sami się grodzą i potrzebują prywatności, najczęściej sami są najbardziej wścibscy na osiedlu.
- 8 19
-
2022-07-12 09:47
dokładnie tak!
- 1 0
-
2022-07-11 11:59
(2)
Część ludzi na pewno zagląda przez okno czy do ogródka celowo (choć nie wiem w jakim dokładnie celu), ale myślę, że czasami powód jest inny. Sam staram się nie podglądać ogródków i zaglądać do mieszkania przez okno, a często łapie się na tym, że idąc nudą ulicą siłą rzeczy oczy lądują właśnie tam. Jak się zorientuje to odwracam wzrok, ale bywa tak, że idę zamyślony i "gapię się" w czyjeś okna czy ogródki.
- 40 1
-
2022-07-12 00:17
(1)
ok, ale Ty idziesz a nie stoisz 10 minut gapiąc się w czyjeś okna więc, w Twoim przypadku jest wszystko ok
- 5 0
-
2022-07-12 15:38
Mam pokój na niskim parterze przy chodniku i zdarza się, że ktoś na chama przykleja twarz do szyby i gapi się do środka. Jakiegoś chłystka kiedyś zapytałem po otwarciu okna, czy szuka czegoś konkretnego, to spalił buraka i nie wiedział co z sobą zrobić i gdzie oczy podziać.
- 1 0
-
2022-07-11 10:50
Ochrona prywatności + monitoring
W naszej wspólnocie też zostały zamontowane wszelkie ww upiorne osłony i zasłony. Następnie w celu ochrony przed włamaniami i wandalizmem przegłosowano instalację monitoringu z kamerami wszędzie, również w ogródkach, z całodobowym nagrywaniem, oczywiście wszelkiej głównie aktywności mieszkańców. Gdzie logika?
- 26 7
-
2022-07-11 10:41
Ludzie się zastanawiają skąd miałeś na to pinionżki (1)
Pewnie ukradłeś
- 13 46
-
2022-07-12 08:14
on nie z pisu on nie kradnie
- 2 0
-
2022-07-11 10:17
(6)
Co ty w tym ogródku robisz, że nie chcesz żeby ludzie widzieli?
- 11 131
-
2022-07-11 16:17
(1)
nie twój interes
- 8 1
-
2022-07-11 23:27
interes sobie powieksza ;)
- 0 1
-
2022-07-11 11:37
Cały sens prywatności polega na tym żeby nie musieć na tego rodzaju pytania odpowiadać. Jego ogródek, jego sprawa.
- 90 3
-
2022-07-11 11:26
To nie twoja sprawa
- 38 2
-
2022-07-11 10:54
Regularnie
ostrzy Pinokia aż wióry lecą!
- 30 11
-
2022-07-11 10:48
Aco
A co cię to obchodzi.
- 118 6
-
2022-07-11 09:15
(3)
Trzeba było kupić mieszkanie na piętrze ! Nie byłoby rozczarowań !
- 13 145
-
2022-07-12 08:13
ciekawskie jajo
- 1 1
-
2022-07-11 13:00
(1)
A on właśnie chciał mieć ogródek. I co ciebie to obchodzi.
- 72 4
-
2022-07-12 09:39
no i ma, więc czego płacze?
- 1 5
Wszystkie opinie
-
2022-07-11 08:15
"Wystarczy ruszyć głową i spojrzeć trochę szerzej" wlasnie, bo wlasne zdanie nie ma znamion uniwersalnosci, inni moga zyc po (2)
swojemu i byc moze dlatego maja parawany etc. bo ktos im patrzy na tarasy, przez okna etc
- 111 11
-
2022-07-11 09:15
Trzcina jest słaba przede wszystkim ze względu na jej kiepską trwałość i nieestetyczny wygląd (1)
Ale wcale mnie nie dziwi że ludzie chcą jakoś osłonić swoje ogródki gdy nie mają wysokiego parteru i każdy przechodzień widzi co mają na stole - nawet w biały dzień przy odpowiednim świetle wyraźnie widać co się dzieje w mieszkaniu.
- 14 4
-
2022-07-11 10:56
A kto tak i**otycznie to zaprojektował, wybudował i kupił? Wystarczy obejrzeć partery w blokach z PRL- były zawsze wyniesione, a do ogródka, jeśli był i był połączony z lokalem, schodziło się po pochylni. No i odległość od chodnika byłą dużo większa, z 10 metrów.
- 19 1
-
2022-07-11 08:16
Przesadzacie (16)
Nie dziwię się, że ludzie stawiają takie płoty skoro wszyscy z chodnika mogą im zajrzeć do mieszkania.
- 259 26
-
2022-07-11 08:34
Można to zrobić estetyczniej
- 15 25
-
2022-07-11 08:45
(10)
rozumiem chęć zasłonięcia się ale serio, można to zrobić dużo ładniej... u nas w bloku sąsiedzi mają żywopłot od zewnątrz a w środku tuje posadzili. Wygląda baaaardzo ładnie a nic nie widać :)
- 12 20
-
2022-07-11 08:46
hola hola (2)
Na wyrośnięcie żywopłotu trzeba czasu albo dużo zainwestować żeby go mieć od razu. A co do tego czasu?
- 22 10
-
2022-07-11 08:57
(1)
Do tego czasu żyjesz z własną decyzją zakupu mieszkania na parterze przy chodniku... Ludzie, sami coś kupujecie bez przemyślenia, a potem pretensje do innych.
- 17 27
-
2022-07-11 15:53
nikt nie ma pretensji, po prostu ludzie sobie radzą. a tuje to "zielony beton"
- 2 0
-
2022-07-11 10:57
Tuje i bardzo ładnie, To się zdeczko kłóci.
- 11 8
-
2022-07-11 11:07
Tańszy parawan ze słomy i nie trzeba dbać
- 2 5
-
2022-07-11 11:29
Nie zawsze można też sadzić żywopłot. (2)
- 2 4
-
2022-07-11 12:00
Dokładnie (1)
Bardzo często pod tymi ogródkami jest hala garażowa, a wtedy na ogródku nie można sadzić praktycznie nic prócz trawy.
- 10 0
-
2022-07-11 16:01
To gratuluję takiego zakupu.
- 2 3
-
2022-07-11 13:07
Za kilka lat te tuje wam zniszczą chodnik, albo się okrutnie rozrosną... Do tego wyjalowią glebę... Trzeba sadzic jałowce! To nasza rodzima roślina, wiecznie zielona, bardzo ładna i mniej szkód wyrządza!
- 6 0
-
2022-07-11 13:27
tuja truje, wiesz o tym?
- 5 2
-
2022-07-11 11:49
Nie tylko mogą zajrzeć, ale zaglądają
- 9 0
-
2022-07-11 13:20
cwaniaki wiedziały na co się decydują kupując tańsze mieszkanie na parterze (2)
- 4 6
-
2022-07-11 15:54
(1)
a może ktoś chce mieć namiastkę domu i dlatego kupił parter?
- 5 3
-
2022-07-12 14:32
Albo jest osobą starszą lub niepełnosprawną
- 2 0
-
2022-07-11 08:21
(3)
No dobra, ale lepiej patrzeć na drewniane ogrodzenie czy na czyjś goły brzuch na leżaku?
- 174 19
-
2022-07-11 10:09
Brzuch, a co jest strasznego w brzuchu?
- 10 6
-
2022-07-11 10:45
Patrzeć pod nogi, można wdepnąć w psie odchody, przecież to miasto.
- 11 1
-
2022-07-11 17:05
No właśnie, zaraz się znajdzie jakąś maDka która stwierdzi że latanie w samych majtkach na własnym balkonie jest zbyt strasznym widokiem dla jej brajanka i będzie kręcić afery na pół osiedla.
- 5 0
-
2022-07-11 08:26
(2)
Mgr inż. tym tekstem chce zrzucić z siebie odpowiedzialność za bałagan, a robi to czego wymaga deweloper - tanio i gęsto, bez prywatności. Te płoty jak zagrody jak dla zwierzyny to nie jest żadna "wizja osiedla". Liczy się sprzedaż, co potem to nieważne.
- 174 6
-
2022-07-11 23:19
I chyba szklane balkony i rozwiązania architektów maja sprawiać wrażenie że przestrzeni jest więcej ? Tu słabo z łączeniem potrzeb potencjalnych kupujących zreszta architekt z głowa o tym pomyśli ze ludzie z zasady wolą intymność
- 7 0
-
2022-07-18 13:46
mgr. inż nie wie jeszcze jak to jest mieć
przeszklony balkon i nie wyraża sobie temperatury w przylegającym pomieszczeniu. Może wie ale tak robi jak mu zleceniodawcy łażą?
- 0 0
-
2022-07-11 08:27
Opinia wyróżniona
(13)
Przede wszystkim ogródki w centrum miasta to głupota. Takie udawanie podmiejskiej zabudowy w miejscu gdzie pasuje to jak pięść do nosa. Na parterze powinny być albo usługi, albo po prostu mieszkanie bez ogródka. Potem siedzi się na paseczki trawnika wdychając spaliny pod czujnym okiem przechodniów i sąsiadów, jak na scenie. Zupełnie bez sensu.
- 202 88
-
2022-07-11 09:18
(1)
Kwestia aranżacji przestrzeni - miałam okazję widzieć taki niewielki ogródek przy osiedlu, który był świetnie wkomponowany. Ludzie niestety najczęściej nie mają na to pomysłu i dlatego tworzą takie betonowe lub trawiaste "wybiegi"...
- 24 3
-
2022-07-11 23:29
osiedle to podmiejska zabudowa w Gdansku
- 0 0
-
2022-07-11 09:40
(1)
wystarczyłoby żeby taka przestrzeń była wyżej niż przestrzeń wspólna. Jakieś półtora metra i byłoby git.
wystarczyłby wtedy mini płotek z żywopłotkiem i wyglądałoby to naturalnie.- 21 3
-
2022-07-11 11:48
Chcesz ogródek mieć na wysokości 1,5 metra? Powodzenia w jego uprawie...
- 2 10
-
2022-07-11 10:14
Ty krytykujesz te ogródki a większość krzyczy że wszędzie tylko beton .Jak to pogodzić , ma być zieleń czy nie ma jej być mają kosić trawniki czy ich nie kosić ?
- 24 4
-
2022-07-11 10:15
Jakim centrum miasta? Blokowiska budowane w szczerym polu to "centrum miasta"?
- 25 2
-
2022-07-11 10:52
(1)
Chodzi o retencję, ozdobę, bioróżnorodność.
- 6 1
-
2022-07-11 11:55
Czy rośliny inwazyjne to też bioróżnorodność?
Lub pochodzące z innych kontynentów artefakty niepasujące do naszego krajobrazu? Takich niestety bardzo dużo w ogródkach.
- 2 4
-
2022-07-11 11:27
Jakby robiono wysokie partery tak jak kiedyś nie było y problemu
- 21 2
-
2022-07-11 11:42
Mnóstwo ludzi marzy o domu z ogródkiem, ale mało kogo na niego stać, więc deweloperzy zaczęli na tym żerować i wciskają te żałosne ochłapy trawnika pod blokiem jako ogródki próbując podbić ceny parterowych mieszkań, które tradycyjnie uchodziły za "odpadowe".
- 23 0
-
2022-07-11 11:44
Chodzi o to
aby zarządca nie musiał utrzymywać zieleni na grodzonym osiedlu. Każdy możliwy skrawek sprzeda i jeszcze każe sobie za to płacić. A właściciele piesków z tych osiedli wyprowadzają je pod okna mieszkańców na nieogrodzonych osiedlach.
- 15 1
-
2022-07-11 11:47
Przede wszystkim ogródek w centrum miasta to wytchnienie w zieleni dla mieszkańców i miły widok dla turystów. Inna sprawa, że najlepiej wyglądają ogródki w części wspólnej, czyli na podwórkach. Nie zastawiają ich wysokie płoty, bo za nimi nie ma tarasów przy mieszkaniach. Fajnie, jak są zaprojektowane przez dewelopera (bardzo podobają mi się ogródki w osiedlu nad Kanałem na Stępce), ale czasem wystarczy zaangażowana sąsiadka na emeryturze :)
- 8 0
-
2022-07-11 12:13
Głupotą to ty sie popisujesz a pretensje miej do deweloperów ze tak mało miejsca zostawiaja
- 1 1
-
2022-07-11 08:31
Opinia wyróżniona
Gorsze są ubrania rozwieszone na linkach (15)
albo balkony wymalowane na inny kolor niż reszta elewacji.
parkany jak nie są w jaskarywym kolorze to są ok- 241 132
-
2022-07-11 09:38
"Przebiega to tak: najpierw architekt dopieszcza detale projektu budynku, " (2)
Co tu jest dopieszczone? :)
te kloce to dopieszczona architektura?- 137 4
-
2022-07-11 11:27
Po 2005 roku
To jakoś wygląda. Chcesz zobaczyć kloce których detalami serio nikt się nie przejmował? Orunia górna- tylko ta straszą część: uranowa, krzemowa itp.
- 11 3
-
2022-07-12 08:30
NP falowiec
Jak był nowy,to ciekawy,funkcjonalny.W bryle i kolorze .Obecnie po wielu przeróbkach administracji i lokatorów koszmarny i nie do życia.Galerie pogrodzono za zgodą administracji i siłowo przez lokatorów,uniemożliwiając innym dostęp do wind towarowych.Zrobiono to jest wbrew przepisom przeciwpożarowym i kulturze sąsiedzkiej.Kolor powinien być jednolity itd.
- 1 1
-
2022-07-11 09:57
(3)
ubrania wiszą na balkonach na całym świecie, ba czasem nawet na linkach nad ulicami, nagość Was nie gorszy a czyjeś pantalony tak?
- 118 7
-
2022-07-11 10:10
No nie na całym (1)
a jak już to można wieszać sobie na suszarkach stojący których nie widać z miejsc publicznych.
te wiszące powinny być zakazane tak jak palenie na balkonach- 15 74
-
2022-07-11 11:46
Pranie wisi na sznurkach w całych Włoszech
Czasem w poprzek ulicy. I wszyscy mówią jakie to piękne i romantyczne. A u nas 1/10 tego to ponoć tragedia.
- 60 3
-
2022-07-11 13:34
Pantalony.
Oni noszą stringi takie skąpe że ich w ogóle nie widać.
- 5 1
-
2022-07-11 10:57
ubrania na linkach????
przecież to jest podstawowa funkcja balkonu. więc o co chodzi?
- 90 8
-
2022-07-11 12:12
Gorsza to jest twoja głupota
- 8 2
-
2022-07-11 12:20
Ubrania na linkach?
To najbardziej ekonomiczny i ekologiczny sposób na suszenie. Bardziej już nie można. I nie podnosi wilgoci w mieszkania. Mieszkania i miasta są do mieszkania.
- 79 3
-
2022-07-11 13:02
(2)
Pranie na linkach przeszkadza?
Z pretensjami to do dewelopera.
Za komuny państwo budowało domy wielorodzinne z suszarniami, pralniami, wózkarniami i nawet w piwnicy schron był.- 66 0
-
2022-07-11 14:31
za komuny (1)
za komuny w tych suszarniach był brud, kurz i brzydki zapach..
- 10 23
-
2022-07-12 00:07
Jak nie dbałeś o czystość
to miałeś brud, kurz i smród. Wszystko zależy od kultury mieszkańców.
- 11 0
-
2022-07-11 13:46
Artyk (1)
Co za bezsensowny wywód na temat powyższy. Każdy ma prawo do intymności, budujecie bloki jeden na drugim i jeden drugiemu zagląda do chałupy to dopiero cyrk.
- 56 1
-
2022-07-11 18:04
Przecież każdy z piętra powyżej widzi co się w takim ogródku dzieje. Jednak chyba nie o intymność chodzi, a o manie grodzenia.
- 1 20
-
2022-07-11 08:36
XX
A kto chce mieć cała społeczność w oknach . Te nowoczesne mieszkania partery prawie na chodniku lub ulicy więc każdy chce się oddzielić od głupiego zaglądania i od spalin choć to nic nie da. Gorszym problemem jest to co niektórzy mają na balkonach takie małe pakamery ale jak mówią to co na zewnątrz to i wewnątrz czyli syf.
- 73 12
-
2022-07-11 08:38
To takie wiejskie podejście! (6)
Każdy chce po swojemu inaczej niż ma reszta.
Do tego te talerze, gacie na linkach, okna w innym kolorze niż reszta ma, balkon wymalowany na inny kolor... polacy mają kicz i tandetę we krwi- 40 82
-
2022-07-11 10:54
To się nazywa wolność mośku. (4)
- 20 10
-
2022-07-11 11:09
Ja to nazywam po imieniu - wieśniactwem (1)
- 9 21
-
2022-07-11 12:28
Nazywaj to jak chcesz.
Ja wolę być wolnym "wieśniakiem", który ze swoją własnością robi co chce, a nie wielce nowoczesnym niewolnikiem, na smyczy urzędów i polityków. Przerażające jest to, że coraz większa grupa takich nowoczesnych niewolników głośno domaga się jeszcze większej kontroli i ograniczania resztek wolności. Każda władza chętnie z takiego nawoływania skorzysta. Świat Orwella nadchodzi wielkimi krokami, a sam autor pomylił się tylko co do czasu jego nastania - na szczęście dla dwóch, może 3 pokoleń, które zdążyły lub zdążą jeszcze zaznać względnej wolności, po której nastanie Nowy Lepszy Świat...
- 9 2
-
2022-07-11 11:50
Opinia wyróżniona
(1)
To jest barbarzyńskie podejście do tzw. wolności. W krajach zachodnich przepisy regulują kwestie ogrodzeń itp. Jest wolność a nie dowolność co razem tworzy ład przestrzenny, którego w naszym kraju po prostu nie ma.
- 16 17
-
2022-07-11 16:08
Za dużo regulacji.
- 1 0
-
2022-07-11 12:28
Dzbanie po pierwsze by wszyscy mieli tak samo to ktoś musi za to zapłacić tak?Za wymiany okna straych kto zaplaci by wszystkie
były takie same ,albo dzwi kto zaplaci za wymiene by były takiesame co Kto bedzie placił jak jednego nie bedzie stac !!
- 2 0
-
2022-07-11 08:40
To może niech architekt dopasuje swoją wizję do potrzeb ludzi? (4)
Problemu wtedy nie będzie.
- 264 5
-
2022-07-11 10:49
Dokładnie..mi na przykład na jednym ze zdjęć zamieszczonych w artykule nie podoba się kolor flagi naszych "przyjaciół" zza wschodniej granicy.
- 7 19
-
2022-07-11 14:41
Dokladnie (2)
O tym pomyślałam czytając ten artykuł. Architekt żali się, że mieszkańcy psują koncepcję i ład wizualny. Skoro to powszechny problem to może warto byłoby na etapie projektowania wziąć to pod uwagę. W końcu te budynki nie są dla architekta do patrzenia tylko dla mieszkańców do użytkowania.
- 27 0
-
2022-07-11 15:56
(1)
Architekt może by to uwzględnił, ale deweloper każe robić jak najtaniej... To chyba oczywiste, że większość ludzi chce mieć jakąs prywatność w swoim ogródku i na swoim balkonie...
- 3 1
-
2022-07-12 17:37
Skoro sprzedaje duszę
to niech nie pyszczy.
- 2 0
-
2022-07-11 08:45
Brak szerszego spojrzenia architektów (8)
Zachęcam architektów do spojrzenia szerzej na powody stawiania takich zasłon.
Po pierwsze, nie zawsze są one stawiane tylko dlatego żeby zachować dyskrecję. W swoim ogrodzie, przy płocie, właśnie takim cieniutkim ażurowym, mam nasadzenia, a zaraz za płotem chodzą psy. Nie chcę żeby mi szczały i powodowały choroby i obumieranie sadzonek. Ponadto, zaraz obok jest budowa. Jest to jedyna forma jakiegokolwiek osłonięcia się przed wiecznym pyłem. Bo przecież przy cięciu płyt betonowych deweloper ma w poważaniu sąsiedztwo i nie inwestuje w pilarki z odciągiem.
Po drugie, płotki ażurowe są często stawiane po taniości, z maksymalną przeziernością. Owszem są na rynku rozwiązania ażurowe, które dają poczucie prywatności, ale nie są montowane. Co więcej, zgodnie z umową, nie mogę ich sam wymienić na swój koszt.
Po trzecie, tak, chcę mieć w ogrodzie prywatność. Ogród to nie tylko domena domów za miastem. Niektórzy mają mieszkania z fajnymi ogrodami, a nie jakimiś pato 10-metrówkami. I działa to, jak ktoś już zauważył w dwie strony. Ja chcę mieć prywatność i też nie chcę kogoś epatować swoimi zachowaniami czy wystrojem ogrodu, który komuś może nie odpowiadać.- 194 11
-
2022-07-11 10:11
"tak, chcę mieć w ogrodzie prywatność" (4)
to trzeba było sobie kupić dom, a nie mieszkanie. Mieszkasz we wspólnocie - dostosuj się, a nie zmuszaj wszystkich, by z znosili Twoje fanaberie.
- 5 66
-
2022-07-11 11:31
Ale to jest mój ogródek! (2)
Trzeba było samemu kupić mieszkanie na parterze!
- 31 3
-
2022-07-11 11:53
(1)
Ogródek jest może i twój, ale zgodnie z prawem ogrodzenie to część wspólna nieruchomości, tak samo jak elewacja budynku. To powinno być uregulowane przepisami krajowymi albo w ostateczności wspólnoty/spółdzielni
- 5 19
-
2022-07-11 16:00
Wszystko chciałbyś mieć uregulowane, narzucone przez kogoś. Co to za mentalność?
Co to za mentalność?
- 8 2
-
2022-07-12 23:45
Nie są to moje fanaberie, a tym bardziej Twoje pieniądze golasie.
- 1 0
-
2022-07-11 11:30
Dokładnie. U nas zrobili 90cm płotek i myślą, że jest zarąbiście.
- 13 1
-
2022-07-11 11:55
(1)
Fakt. Architekci i deweloperzy powinni przewidzieć na etapie planowania tego typu problemy i zawczasu przygotować odpowiednie rozwiązania- bez polegania na dobrą wolę nowego nabywcy. Dodatkowo wszelkie kwestie montażu tego typu "akcesoriów" powinno być uregulowane już w umowie sprzedaży a następnie w przepisach wspólnot mieszkaniowych.
- 6 2
-
2022-07-12 23:48
Nie wszystko możesz regulować. Co do zasady właściciel lokalu nie może bez zgody WM motać wg swojego uznania z elewacją, ale już z balkonem / tarasem to spoko.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.