- 1 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (126 opinii)
- 2 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (116 opinii)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (56 opinii)
- 4 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (107 opinii)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (30 opinii)
Parkiety drewniane. Co jest najmodniejsze?
Drewno to trwałe, uniwersalne, a jednocześnie eleganckie wykończenie podłogi. Różnorodność rodzajów, usłojenia i układu parkietu sprawia, że możemy dopasować efekt zarówno do wnętrza w stylu nowoczesnym, jak i rustykalnym, klasycznym czy skandynawskim. Nic dziwnego, że od lat jest jednym z najmodniejszych materiałów.
Parkiet drewniany - najnowsze trendy
Chociaż parkiet drewniany można układać w ciekawe wzory, od lat na popularności nie tracą zwykłe, klasycznie rozmieszczone klepki o różnych szerokościach i długościach. Osoby, które chcą nadać wnętrzu indywidualnego wyrazu decydują się na ułożenie po przekątnej, czyli tzw. jodełkę angielską lub klasyczną, a także jodełkę francuską, czyli układ desek przyciętych pod kątem 45 stopni, który przypomina harmonijkę.
- Popularnością cieszą się głównie jasne, bielone kolory, chociaż powoli do łask wracają też ciemne odcienie. Dużo klientów wybiera jodełkę klasyczną, ale w szerokości 100-120 mm - mówi Dorota Gardzijewska z Profi-Parkiet.
Mimo powrotu do jodełki angielskiej zarówno w klepkach parkietowych, jak i szerokich deskach, nie brakuje też zwolenników naturalnego dębu.
- Zdarza się oczywiście, że klienci wybierają wersję barwioną dębu, ale nawet wtedy wybierany jest bardzo zbliżony do naturalnej barwy, czyli lekko rozjaśniony - mówi Piotr Raszewski z firmy Studio Parkietów.
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się także stosunkowo nowy trend, jakim jest jodełka francuska.
- Jodełka francuska jest dość kosztownym wyborem ze względu na dużo odpadów materiałowych przy produkcji, a także dlatego, że jest dość trudna do ułożenia. Z tego względu jej montaż powinni wykonywać sprawdzeni i doświadczeni fachowcy - dodaje Piotr Raszewski.
Podłogi, posadzki, panele
Parkiet nie tylko na podłogi
Coraz więcej zwolenników w ostatnim czasie zyskuje parkiet montowany na ścianie.
- Faktycznie jest więcej tego typu realizacji niż lata temu. Myślę, że wynika to z faktu, że większość inwestorów korzysta z usług projektantów wnętrz i aranżacje są coraz ciekawsze. Nigdy nie są to jednak całe ściany wyłożone deskami tylko fragment, który jest elementem dekoracyjnym - wyjaśnia Piotr Raszewski.
Ceny parkietów drewnianych
Ceny parkietów drewnianych zaczynają się od 230 zł za m kw. i zależą od różnych czynników, takich jak gatunek drewna, wielkość elementów, grubość warstwy wierzchniej, rodzaj materiału, z jakiego wykonany jest podkład w przypadku podłogi warstwowej, oraz klasa drewna. Ceny montażu z kolei zależą od rodzaju podłogi, sposobu ułożenia parkietu oraz konieczności przygotowania posadzki.
- Najdroższa jest jodła francuska, nieco tańsza klasyczna, a najniższy koszt montażu dotyczy klasycznej deski - dodaje Dorota Gardzijewska.
Miejsca
Opinie (28) 2 zablokowane
-
2023-04-10 09:33
Opinia wyróżniona
Dla siebie drewno, na wynajem panele winylowe. (9)
- 38 2
-
2023-04-10 13:55
(8)
Dla siebie też panele. Nie dbam o lans, lecz o wygodę i komfort użytkowania
- 11 24
-
2023-04-12 08:52
Lans to jest właśnie teraz na panele winylowe (2)
No i spoko, jak kto chce. Tyle że nie wiadomo jak one będą sie sprawdzały za 10-15 lat bo to dość nowe rozwiązanie
- 4 0
-
2023-04-12 17:48
nowe?
Plytki PCV kladzone sa od 50 lat conajmniej.
To nowsza odslona dobrze znanej technologii.
Uzupelnionej o "fotografie" z jakims graficznym motywem.
Bez precyzyjnie wykonanej podlogi/wylewki i perfekcyjnego ulozenia efekt bedzie jak onegdaj...- 0 0
-
2023-04-12 11:56
Fajne są też dobrej jakosci laminaty wodoodporne
- 3 0
-
2023-04-12 08:34
Co nazywasz lans ? (4)
Parkiet drewniany ?
- 12 1
-
2023-04-15 15:53
Nie zauważam zewnętrznej różnicy pomiędzy parkietem, a panelami (1)
Natomiast widzę wyraźną różnicę w funkcjonalności na korzyść paneli
- 1 0
-
2023-04-16 07:52
Oczywiście. Całkowicie popieram
Wystarczy przeanalizować ile podłóg pokrytych jest parkietem np. w lokalach użyteczności publicznej?
Dlaczego są to śladowe ilości i to zazwyczaj tylko w starych budynkach? Bo dzisiejsze materiały są estetyczne i posiadają porównywalne właściwości z parkietem, a są wyraźnie bardziej odporne i łatwiejsze w utrzymaniu. Nawet boiska wWystarczy przeanalizować ile podłóg pokrytych jest parkietem np. w lokalach użyteczności publicznej?
Dlaczego są to śladowe ilości i to zazwyczaj tylko w starych budynkach? Bo dzisiejsze materiały są estetyczne i posiadają porównywalne właściwości z parkietem, a są wyraźnie bardziej odporne i łatwiejsze w utrzymaniu. Nawet boiska w nowoczesnych obiektach sportowych zamiast parkietów posiadają podłogi z tworzyw sztucznych.
Dzisiaj sportowcy nie noszą skórzanych butów, rękawic, czy wełnianych skarpet. Dzisiaj używa się specjalnej bielizny termicznej, o niebo lepszej od tworzyw naturalnych. Podobnie jest z podłogami.- 1 0
-
2023-04-12 08:42
rzeczy na które go nie stać (1)
- 12 1
-
2023-04-15 15:54
I tu się mylisz
Nie czuję potrzeby rozwijać tego tematu
- 1 0
-
2023-04-10 13:51
Opinia wyróżniona
Na podłodze mam panele (5)
Oczywiście nie jest to najdroższe wykończenie podłogi w mieszkaniu, ale dzisiejsze panele według mnie wyglądem i funkcjonalnością nie ustępują parkietom. Moje nowe mieszkanie wykończyłem w wysokim standardzie, zainstalowałem system inteligentnego zarządzania mieszkaniem, ale nie widziałem powodu, żeby na podłodze układać parkiet. Panele bardzo
Oczywiście nie jest to najdroższe wykończenie podłogi w mieszkaniu, ale dzisiejsze panele według mnie wyglądem i funkcjonalnością nie ustępują parkietom. Moje nowe mieszkanie wykończyłem w wysokim standardzie, zainstalowałem system inteligentnego zarządzania mieszkaniem, ale nie widziałem powodu, żeby na podłodze układać parkiet. Panele bardzo dobrze sprawdzają się w wielu moich mieszkaniach, które użytkuję od bardzo wielu lat. Nie potrzeba cyklinować, impregnować, a gdyby nawet zaszła potrzeba całkowicie wymienić pokrycie podłogi na nowe, to wymiana paneli jest błyskawiczna i tania.
- 13 37
-
2023-04-12 10:43
(1)
Przykro mi, ale plastik na podłodze dyskwalifikuje wysoki standard mieszkania.
- 5 4
-
2023-04-15 16:08
"Wysoki standard"?
Nazwa sama w sobie nie ma dla mnie znaczenia. Węgorz wędzony przyniesiony w reklamówce z Biedronki nie traci nic, a nic na smaku i wartości
- 2 0
-
2023-04-12 08:58
Kolejny szkodnik skupowacz mieszkan pod wynajem
- 5 6
-
2023-04-12 08:35
Nie masz pojęcia co mówisz. (1)
- 9 5
-
2023-04-15 16:01
Być może?
Mam już swoje lata i dużo doświadczenia (cztery mieszkania). Nigdy nie odczuwałem parcia na drewno naturalne. Lubię matariały, które można użytkować latami bezobsługowo
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2023-04-10 09:33
Opinia wyróżniona
Dla siebie drewno, na wynajem panele winylowe. (9)
- 38 2
-
2023-04-10 13:55
(8)
Dla siebie też panele. Nie dbam o lans, lecz o wygodę i komfort użytkowania
- 11 24
-
2023-04-12 08:34
Co nazywasz lans ? (4)
Parkiet drewniany ?
- 12 1
-
2023-04-12 08:42
rzeczy na które go nie stać (1)
- 12 1
-
2023-04-15 15:54
I tu się mylisz
Nie czuję potrzeby rozwijać tego tematu
- 1 0
-
2023-04-15 15:53
Nie zauważam zewnętrznej różnicy pomiędzy parkietem, a panelami (1)
Natomiast widzę wyraźną różnicę w funkcjonalności na korzyść paneli
- 1 0
-
2023-04-16 07:52
Oczywiście. Całkowicie popieram
Wystarczy przeanalizować ile podłóg pokrytych jest parkietem np. w lokalach użyteczności publicznej?
Dlaczego są to śladowe ilości i to zazwyczaj tylko w starych budynkach? Bo dzisiejsze materiały są estetyczne i posiadają porównywalne właściwości z parkietem, a są wyraźnie bardziej odporne i łatwiejsze w utrzymaniu. Nawet boiska w nowoczesnych obiektach sportowych zamiast parkietów posiadają podłogi z tworzyw sztucznych.
Dzisiaj sportowcy nie noszą skórzanych butów, rękawic, czy wełnianych skarpet. Dzisiaj używa się specjalnej bielizny termicznej, o niebo lepszej od tworzyw naturalnych. Podobnie jest z podłogami.- 1 0
-
2023-04-12 08:52
Lans to jest właśnie teraz na panele winylowe (2)
No i spoko, jak kto chce. Tyle że nie wiadomo jak one będą sie sprawdzały za 10-15 lat bo to dość nowe rozwiązanie
- 4 0
-
2023-04-12 11:56
Fajne są też dobrej jakosci laminaty wodoodporne
- 3 0
-
2023-04-12 17:48
nowe?
Plytki PCV kladzone sa od 50 lat conajmniej.
To nowsza odslona dobrze znanej technologii.
Uzupelnionej o "fotografie" z jakims graficznym motywem.
Bez precyzyjnie wykonanej podlogi/wylewki i perfekcyjnego ulozenia efekt bedzie jak onegdaj...- 0 0
-
2023-04-10 11:00
Jakie drewno przeciez to jest nie ekologiczne wycinaja przez to lasy!!Gdzie teraz sa ci hipokryci protestujacy przeciwko (1)
wycince w TPK
- 8 21
-
2023-04-12 11:19
Mamy tysiące hektarów sztucznie posadzonych monokultur, które można wycinać bez większej szkody dla środowiska.
Przyrodnicy walczą o ochronę jedynie kilku procent lasów, tych najcenniejszych przyrodniczo, o cechach zbliżonych do lasów naturalnych, gdzie występują ginące gatunki. Wystarczy przestać wysyłać drewno do Chin i nie zabraknie nam drewna, nawet jeśli zaprzestaniemy wycinki w najcenniejszych lasach.
- 3 0
-
2023-04-10 13:29
Najmodniejsze jest obecnie nie brać kredytu:)
Bo idąc tym systemem bankowym człowiek będzie cieszył się że ma spłacany na bieżąco i doceniał wylewkę betonową bo o deskach może już tylko pomarzyć :)
- 17 2
-
2023-04-10 13:51
Opinia wyróżniona
Na podłodze mam panele (5)
Oczywiście nie jest to najdroższe wykończenie podłogi w mieszkaniu, ale dzisiejsze panele według mnie wyglądem i funkcjonalnością nie ustępują parkietom. Moje nowe mieszkanie wykończyłem w wysokim standardzie, zainstalowałem system inteligentnego zarządzania mieszkaniem, ale nie widziałem powodu, żeby na podłodze układać parkiet. Panele bardzo dobrze sprawdzają się w wielu moich mieszkaniach, które użytkuję od bardzo wielu lat. Nie potrzeba cyklinować, impregnować, a gdyby nawet zaszła potrzeba całkowicie wymienić pokrycie podłogi na nowe, to wymiana paneli jest błyskawiczna i tania.
- 13 37
-
2023-04-12 08:35
Nie masz pojęcia co mówisz. (1)
- 9 5
-
2023-04-15 16:01
Być może?
Mam już swoje lata i dużo doświadczenia (cztery mieszkania). Nigdy nie odczuwałem parcia na drewno naturalne. Lubię matariały, które można użytkować latami bezobsługowo
- 2 0
-
2023-04-12 08:58
Kolejny szkodnik skupowacz mieszkan pod wynajem
- 5 6
-
2023-04-12 10:43
(1)
Przykro mi, ale plastik na podłodze dyskwalifikuje wysoki standard mieszkania.
- 5 4
-
2023-04-15 16:08
"Wysoki standard"?
Nazwa sama w sobie nie ma dla mnie znaczenia. Węgorz wędzony przyniesiony w reklamówce z Biedronki nie traci nic, a nic na smaku i wartości
- 2 0
-
2023-04-12 08:16
?
Kilka komentarzy i żaden na temat
- 5 2
-
2023-04-12 08:38
jeszcze niedawno deske warstwowa mozna bylo nabyc za 40-50pln m2 (3)
Obecne ceny dochodza do 200pln
Calkowicie z rynku zniknelo drewno egzotyczne...
Nie mozna wiec mowic o modzie. Co najwyzej o snobizmie lub zachciance.- 7 4
-
2023-04-12 08:41
konkurencja w postaci parkietow
Dla wyrobow "podlogopodobnych" juz dawno zostala zlikwidowana.
Obecnie trzeba intensyfikowac zyski za MDF w cenie 80pln m2- 0 0
-
2023-04-12 12:43
Kiedy było to niedawno? (1)
Bo 10 lat temu w zasadzie taka sama cena była. 200 za metr to nawet tanio jak na drewno... Spokojnie możesz znaleźć 500-700 za m2.
Standard to 230/m2, przy czym nikt nie pisze o dodatkowych kosztach, chociażby w postaci kleju lub listew przypodłogowych. Wtedy trzeb dodać sobie 50zł/m2. Nie wspomnę o przygotowaniu podłoża - tutaj różnie, no i robociźnie.- 0 0
-
2023-04-12 17:52
niedawno to bylo jakies trzy lata temu
Masowo sprzedawane w OBI i Castoramie deski warstwowe z okladzina z jasnego jesionu. Jedyne bez "fazy", ktora nadaje sie jedynie do zbierania kurzu.
Nawet przesycony akrylem bambus stal sie rarytasem.
Upadek...- 0 0
-
2023-04-12 09:18
Co ma do tego artykulu Parkitny?
Bo o nim tu akurat wspomniano.
- 1 0
-
2023-04-12 12:32
W domu mam parkietr fazowany
przyznam, że jest materiałem bardzo himerycznym i trudnym w prawidłowym położeniu ale odwdzięcza się estetyką i trwałością (chociaż tu można ostro dyskutować). U dziecka położyłem panel wielowarstwowy deskopodobny o najwyższej klasie ścieralności pod kolor parkietu i bardzo żałuję. Stosunkowo szybko starła się okładzina i "białe mięso" wylazło na wierzch. Razi po oczach strasznie. Na parkiecie takich problemów nie ma bo nawet jeżeli coś spadnie i go zarysuje ślad jest ledwo widoczny i zlewa się z rysunkiem słojów.
- 2 0
-
2023-04-12 12:40
Deska warstwowa... (1)
Panele laminowane to nieporozumienie - nie tłumi dźwięku, nie grzeje. Naturalne drewno jest zwyczajnie cieplejsze w dotyku. Do tego deska warstwowa nie skrzypi, nie luzuje się jak parkiet.
- 2 1
-
2023-04-13 08:25
Chyba też liczy się jakość drewna i wykonania, mamy parkiet dębowy z lat 60-tych, trzyma się dobrze, jest piękny
a dużo domowników mieszka i biega po nim ( dzieci).
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.