- 1 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (97 opinii)
- 2 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
- 6 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
Małe domy jednorodzinne. Wysyp ofert w Trójmieście i okolicach
Niższa cena za metr kwadratowy, brak opłat do wspólnoty, większa niż w mieszkaniu powierzchnia użytkowa, ale bez nadmetrażu, ogródek, garaż, prywatność - to najczęściej wymieniane plusy małych domów położonych na obrzeżach miasta. Takie nieruchomości stały się zatem niezwykle popularne w ofertach deweloperów. W naszym katalogu jest aż 70 takich inwestycji w sprzedaży lub w przygotowaniu.
OSIEDLA MAŁYCH DOMÓW W TRÓJMIEŚCIE I OKOLICACH
Zakup działek budowlanych w takich lokalizacjach nie jest tak kosztowny, a to przekłada się na niższe ceny finalnego produktu u deweloperów. Dodatkowo w koszty utrzymania nie trzeba wliczać czynszu, często obniża je także fotowoltaika i pompy ciepła.
Domy w podmiejskich lokalizacjach posiadają ogródki, a w okolicy jest sporo terenów zielonych. To kryteria wyboru miejsca do życia, na które zaczęliśmy zwracać dużo większą uwagę podczas pandemii.
Barometr Cen Nieruchomości. Ile kosztuje mały dom?
Wszystko to sprawia, że - jak wynika z naszego katalogu inwestycji - osiedla małych domów, z garażami lub bez, stanowią ponad 1/5 będących obecnie w Trójmieście w sprzedaży inwestycji.
Prywatność w domu i... księdze wieczystej
- W czasie pandemii ludzie zamknięci w domach zdali sobie sprawę, jak ważny jest dla nich kawałek zieleni - mówi Alicja Nowakowska, specjalista ds. sprzedaży w Apartrade Grupa Deweloperska. - Dlatego wiele osób przenosi się na tereny podmiejskie, gdzie w zamian za kilkanaście minut więcej dojazdu do centrum zyskują przestrzeń, własny ogród, czystsze powietrze, spokój i ciszę oraz poczucie prywatności.
Dzielnice - wizje przestrzeni. Zobacz zmiany planowane w różnych zakątkach Gdańska
Mieszkańcy dużych osiedli, gdzie budynki usytuowane są blisko siebie, mogą podziwiać za oknem widok mieszkania sąsiada, co dla niektórych osób może być uciążliwe. W domu ten problem nie występuje.
- Klienci doceniają lokalizacje pozwalające na komfortową egzystencję, swobodę, odpoczynek i rekreację, a przede wszystkim za intymność bez mimowolnego zaglądania sobie z sąsiadami w okna - potwierdza Iwona Jabłonka, specjalista ds. reklamy w AM Projekt.
Decydując się na kupno samodzielnego domu, zwykle stajemy się także jego jedynymi właścicielami, wraz z wydzieloną działką. Powoduje to oczywiście, że jesteśmy sami - także finansowo - za tę własność odpowiedzialni, ale wiele osób na dom decyduje się właśnie dlatego, że życie we wspólnocie okazało się dla nich zbyt trudne.
Atrakcyjne koszty zakupu i utrzymania
Cena nieruchomości zawsze odgrywa niebagatelną rolę przy jej zakupie, zwłaszcza teraz, kiedy rodzinom drastycznie spadła zdolność kredytowa.
Tymczasem według wskazań naszego Barometru Cen Nieruchomości za nieruchomość mieszkaniową z rynku pierwotnego w Gdańsku przyjdzie nam zapłacić powyżej 10 tys. zł za m kw., a w Borkowie jest to niecałe 7 tys. zł. Miejscowość płynnie łączy się z Gdańskiem. To różnice pokazane na średnich. Gdyby porównać koszt zakupu mieszkania na Morenie i małego domu w Baninie czy Pruszczu to różnica będzie jeszcze większa.
Rodzina plus pies. Musi być ogródek
Kolejnym powodem, dla którego coraz częściej wybieramy mały domek poza miastem, jest chęć założenia rodziny. Gdy pojawia się dziecko, małe mieszkanie w bloku już nie wystarcza.
- Mieszkaliśmy z mężem i synem przedszkolakiem w dwupokojowym mieszkaniu, w nowym bloku. Większy metraż był nam coraz bardziej potrzebny, a my od kilku lat szukaliśmy nowego miejsca dla nas. Wcale nie byliśmy zdecydowani, czy to ma być mieszkanie, czy dom - po prostu byliśmy zmęczeni ciasnotą i szukaliśmy "naszego miejsca" - wspomina Anna, która 100-metrowy domek na Ujeścisku kupiła 4 lata temu. - Trafiliśmy na szeregowy domek z malutkim, niewymagającym ogródkiem. Było nas stać na jego zakup, wykończenie, a teraz utrzymanie, zwłaszcza że mamy kozę do ogrzewania. Nic więcej nam nie potrzeba. Mamy nawet garaż, ale wykorzystujemy go jako wielką przechowalnię, więc nawet jakby go nie było, to nasz domek i tak jest w sam raz - dodaje.
Wysokie ceny nieruchomości w mieście wynikają przede wszystkim z tego, że działki pod zabudowę są drogie. Płaci się za lokalizację, bliskość do centrum, sklep dosłownie pod domem. Ma to jednak swoje minusy, takie jak hałas, zanieczyszczenia, brak prywatności czy wysokie koszty eksploatacji. Coraz częściej jest też problem z parkingiem. Przy zakupie domu dalej od centrum garaż jest wliczony w cenę, często do dyspozycji jest nawet kilka miejsc parkingowych.
- To ważny argument dla klientów, że kupując dom w Tokarach czy Tuchomiu, do dyspozycji będą mieli obszerne ogrody i dwa miejsca postojowe w cenie - mówi Aleksandra Rekuć, specjalista ds. sprzedaży w Lokum z Gdańska. - Proponujemy też elastyczne aranżacje wnętrz, aby maksymalnie i w zależności od potrzeb rodziny można było wykorzystać przestrzeń wewnątrz - dodaje.
Nowe Inwestycje Mieszkaniowe. Premiery w ofertach deweloperów z listopada 2022
Dom to niejedyne miejsce, które możemy zaaranżować wedle własnego gustu oraz potrzeb. Do dyspozycji jest także ogród. Większość projektów przewiduje duże okna w salonie oraz szerokie drzwi do ogrodu. Dzięki temu staje się on integralną częścią domu.
- Ogród to przestrzeń, która pozwala zorganizować na własnej działce miejsce do relaksu, grilla w rodzinnym gronie, miniplac zabaw dla dzieci, a nawet przydomowy ogródek z warzywami i owocami - mówi Alicja Zalewska-Milka z 3City Estate Sp. Z o.o. - Chociaż Jasieńskie Domy to zabudowa bliźniacza to duże ogrody są atutem inwestycji, na które, w połączeniu z lokalizacją z wygodnym i szybkim dojazdem do centrum, klienci zdecydowanie zwracają uwagę.
Garaż wielofunkcyjny
Kolejną właściwością zabudowy jednorodzinnej jest możliwość posiadania własnego garażu. Jeśli możemy z niego przejść bezpośrednio do domu, to na pewno docenimy to w mroźne czy deszczowe dni. Miejsce to pełni więcej funkcji niż tylko parkowanie samochodu.
- Dom, bez względu na to, czy jest mały, czy duży, musi posiadać garaż. Spełnia on zarówno funkcje miejsca postojowego dla samochodu, jak i pomieszczenia odpowiadającego komórce lokatorskiej w bloku. - Bez garażu nie będziemy mieli gdzie przechować rowerów czy kosiarki do trawy - mówi Robert Szubert, prezes zarządu MR Projekt II. - Dom bez garażu będzie oczywiście tańszy, ale może nie spełnić naszych oczekiwań. Poza tym w dzisiejszych czasach każde miejsce postojowe jest na wagę złota, posiadanie dwóch samochodów w rodzinie jest już praktycznie standardem, więc dom musi posiadać choć jeden garaż i przynajmniej 1-2 dodatkowe miejsca postojowe - dodaje.
Komfortowa praca zdalna
Nikogo nie trzeba przekonywać, że pandemia bezpowrotnie zmieniła nasz system pracy. Niedawno parlament przyjął nowelizację Kodeksu pracy, która na stałe wprowadza do przepisów pracę zdalną. Wiele przedsiębiorstw przeszło na tryb pracy hybrydowej. Dlatego ważna jest nie tylko dobrze rozwinięta infrastruktura w okolicy, ale też dostęp do szybkiego internetu i wydzielona przestrzeń do pracy przy komputerze, którą dom zapewnia.
Zieleń, wygoda i bezpieczeństwo. Nowe kryteria wyboru miejsca do życia
- Nowoczesny dom powinien mieć doprowadzony światłowód, co zapewni nam wygodny i szybki dostęp do internetu i usług multimedialnych. Tego rodzaju udogodnienie w dalszym ciągu nie jest standardem, szczególnie w mniej zurbanizowanych lokalizacjach. Warto zwrócić uwagę na ten aspekt, bo internet z sieci komórkowych nie zawsze zapewnia komfortowe warunki pracy - zwraca uwagę Robert Szubert z MR Projekt, które wznosi osiedle Ekosfera, gdzie szybka sieć będzie dostępna.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Miejsca
Opinie (471) 8 zablokowanych
-
2022-12-18 12:22
Opinia wyróżniona
Kupiłem w 2021 (30)
Kupiłem szereg pod Gdańskiem. Niecałe 400k PLN za 102m2. Ogródek, 3 poziomy, co prawda brak garażu, ale wraz z narzeczoną nie możemy się doczekać, aż dom zostanie oddany do użytku. Całe życie mieszkałem w mieście, więc wyprowadzka na wieś będzie czymś zupełnie nowym.
- 58 49
-
2022-12-25 10:34
Poczekaj na bombelka
To się przekonasz jakie miody się wiążą z wiecznymi dojazdami
- 0 0
-
2022-12-23 11:02
Jest to jakieś rozwiązanie. Jeżeli pracujesz zdalnie - to ok. Ale generalnie jest teraz taka polityka lewackich rajców
aby utrudniać wjazd samochodów do miasta. Jeżeli mieszkasz "w środku" to masz jeszcze do dyspozycji SKM i komunikację miejską. MIeszkając gdzieś tam...nie dość, że nie masz komunikacji miejskiej to jeszcze miasto ma ciebie głęboko gdzieś. Przykład - zrobili PKM-kę ale nikt nie pomyślał o parkingach przesiadkowych. Czyli nawet, jeżeli dojedziesz samochodem do stacji PKM to nie będziesz miał go gdzie zostawić. NIestety w urzędach - myślenie boli, branie łapówek nie boli.
- 2 0
-
2022-12-21 06:59
super, czyli po 30 metrów na poziom. takie 3 kawalerki:D
a brak garażu odpokutujesz zimą
- 1 0
-
2022-12-19 21:20
to sobie poodśnieżasz (1)
- 1 1
-
2022-12-20 23:32
oprócz podjazdu nie ma czego
utwardzona droga gruntowa bez chodnika, nie mam obowiązku odśnieżać z resztą nawet jakbym miał to przecież właśnie to zakładałem kupując dom
- 0 0
-
2022-12-19 16:27
co ty dajesz? to pod gdanskiem to ile km od granicy miasta? (1)
ja w 2019 w jankowie placilem 3600 za metr, dom 150 plus garaz i strych użytkowy (czyli schowek na "smieci"). dziś w jankowie podobne metraze w cenie startowej 1milion
- 2 2
-
2022-12-19 20:08
to dobra cena
ja budowałem się w latach 2011-2014. Łącznie mi wyszło 3 koła za metr, a przecież dużo wcześniej to robiłem i to jeszcze duży metraż bo 400 metrów a takie domy średnio za metr wychodzą taniej. Gdybym budował połowę mniejszy to pewnie cenowo wyszłoby jak u ciebie.
- 0 0
-
2022-12-18 14:59
3 poziomy (6)
Moja siostra mieszkała w takim szeregowcu i serdecznie przeklinała kursowanie po schodach góra - dół ileś razy dziennie. Dopóki jesteś młody to jeszcze jeszcze, ale w starszym wieku to będzie masakra.
- 52 5
-
2022-12-18 18:48
(5)
Mam 3 poziomy i nigdy więcej, choć narzekać nie powinienem bo pięknie położony, cicha dzielnica i w mieście.Jeśli dom to tylko parterowy tylko w takiej lokalizacji to niestety marne szanse.
- 16 0
-
2022-12-18 19:09
(4)
Mało kogo stać na parterowy, jak sobie policzyłem to budowa parteraka 136m2 na dość sporej działce (wraz z zagospodarowaniem) na gotowi prawie 1800000pln
- 1 12
-
2022-12-19 09:31
1 500 000 to ja dałem w tym roku za działkę w Oliwie (3)
Jedyny minus to wytyczne konserwatora i 200 letnie drzewa dookoła, bo trzeba mocno się nakombinować, żeby wpasować fajny dom.
- 5 2
-
2022-12-19 14:50
tym bardziej że za 1,5 bańki dużej działki nie kupisz w mieście (2)
nie kwestionuję twojego wyboru oczywiście bo kazdy z nas ma inny gust
- 3 0
-
2022-12-19 18:05
Prawie 1500 m2 prostokąta 45x32m (1)
Jest naprawdę ok
- 0 0
-
2022-12-19 20:05
a to spoko, wystarczy
a jak z sąsiedztwem? Bo to jednak jest miasto. Ja też mam dom w mieście, aczkolwiek na samej jego granicy. Za ulicą postawili bloki. Gdybym nie miał z tyłu starego drzewostanu to by mi się z tych bloków gapili do domu. Te drzewa stare co masz wystarczająco cię odgradzają?
- 0 0
-
2022-12-18 14:52
102 metry na trzech poziomach to luksus jak cholera... (9)
- 32 6
-
2022-12-18 17:29
(8)
Ale czy tu mowa o luksusie, czy o zwykłym życiu?
- 20 8
-
2022-12-19 09:30
102m na 3 poziomach to nawetnie jest zwykłe życie (7)
Ale jak gadałem kiedyś z deweloperem po co buduje takie kurniki i kto to kupuje to odpowiedział wprost: "to jest oferta dla blokersów, którzy nigdy nie mieszkali w domu, ale bardzo chcą"
- 20 1
-
2022-12-19 20:37
No i co w tym złego ? (2)
Że ktoś chce się wyprowadzić z bloku do domu za miastem a ma ograniczony budżet ( chociaż i tak nie mały ) to tak jak by czymś złym było kupienie sobie taniego chińskiego czopera bo nie stać mnie na harleya ? Też nic złego .
- 6 2
-
2022-12-20 05:40
Moim zdaniem szkoda kasy na tandetę (1)
Osoby, które mają bardzo ograniczony budżet powinny tym bardziej zwracać uwagę co kupują. Na tandetny dom mogą pozwolić sobie tylko ci, co mają na tyle gotówki, żeby mogli w każdej chwili zmienić miejsce zamieszkania. Biedni będą męczyć się do końca życia, jeżeli kupią byle co.
- 3 1
-
2022-12-20 23:30
ale ten dom nie jest tandetny tylko nieduży
bardziej tandetne jest mieszkanie gdzie musisz liczyć się z większymi kompromisami. Trzydzieści parę metrów na kondygnację to nie tragedia. To w zasadzie masz kawalerkę na kazdym piętrze.
- 0 0
-
2022-12-19 20:01
to masz po 34 metry na każdej kondygnacji (3)
na dole salon z kuchnią, na górze sypialnie. Czy to źle? No pałac to to nie jest ale całkiem spoko mały domek. Kwestia tego co kto lubi. Jak ktoś chce za wszelką cenę namiastkę domu to nie będzie szukał mieszkania.
- 9 1
-
2023-01-17 18:33
(1)
Są różne oferty... Poddasze jest najczęściej nieużytkowe, nie jest wliczane do metrażu, podobnie jak powierzchnia, gdzie wysokość wynosi 60 m2 i na drugiej ze skosami drugie tyle.
- 0 0
-
2023-01-17 18:40
Wycięło mi cześć poprzedniej wypowiedzi, więc sprostuję:
Są różne oferty... Poddasze jest najczęściej nieużytkowe, nie jest wliczane do metrażu, podobnie jak powierzchnia, gdzie wysokość wynosi mniej niż 140 cm. Może być 60 m2 na pierwszej kondygnacji i na drugiej ze skosami drugie tyle.- 0 0
-
2022-12-25 10:35
I zapierdzielasz
Po schodach góra dół odcisną do nocy
- 0 0
-
2022-12-18 14:43
(3)
Pożałujesz gdy tylko spadnie śnieg
- 33 8
-
2022-12-19 16:28
dlaczego pożałuje gdy spadnie śnieg? wystarczy mieć umowę z firmą, która zajmuje się tym tematem. (2)
- 1 11
-
2022-12-20 09:47
(1)
Zejdziesz na ziemię jak zamieszkasz i szybko zatęsknisz za miastem wspomnisz moje słowa.
- 3 2
-
2022-12-20 23:25
ja już równe 8 lat mieszkam i nadal nie tęsknię, ale nie odmawiam takim jak ty innego zdania. Po prostu mieszkanie na uboczu mnie satysfakcjonuje. Mam co prawda dom a nie szereg pod Gdańskiem, ale śniegi nie są problemem. Odśnieżone mam max 1 dzień po opadach, ale jeszcze się nie zdarzyło bym nie mógł wyjechać nawet w najgorszą zamieć, a ze 3-4 razy się już zdarzyła.
- 0 0
-
2022-12-18 13:07
102m szereg to komfort jak 60-70m w mieszkaniu rozkladowym.
Bo wiatrolap, bo skosy, bo schody, bo bojler i kotlownia, bo brak piwnicy.
Mieszkanie 102m to ma na ogol juz 5 pokoi. Ewentualnie 4 ale wszystkie po sypialnie po kilkanascie m minimum. Przy szeregu 102m, 4 pokoje i mniejsze niz sypialnie w bloku. A juz 70-80m szeregi np. W baninie maja 2 sypialnie tylko. Masakra.- 38 5
-
2022-12-18 12:52
Trzeci poziom to poddasze że skosami takimi
Że stoisz wyprostowany tylko na środku pokoju. Ale szacus
- 35 6
-
2022-12-18 10:22
Opinia wyróżniona
Nam wystarczyłoby i 70 m. Duży dom =dużo sprzątania. (15)
A także dużo kasy na ogrzewanie, oświetlenie itp.
Wolę większą działkę a mniejszy dom.- 131 25
-
2022-12-19 16:30
jak ktoś kupuje dom np.150-200 metrów, to raczej stać go na wydatek kilku stówek tygodniowo na kogoś, kto posprząta
- 1 7
-
2022-12-19 15:10
I trzeba go ogrzać (4)
- 7 2
-
2022-12-19 20:09
no co ty
- 0 0
-
2022-12-19 16:30
tak. i trzeba też za prąd zapłacić i woda zazwyczaj więcej wychodzi niż w chowie klatkowym 40m2 (2)
jednak pamiętaj o tym, że jak ktoś ogarnia duży dom, to w większości przypadków stać go na wyższe opłaty
- 2 5
-
2022-12-20 06:26
No, no. Nie ma to jak chów na wolnym wybiegu (1)
Jak nazwać miniogrórki w szeregowcach? Przez mikroskopijne powierzchnie takich trawniczków nawet z wybiegiem niewiele ich łączy.
- 1 1
-
2022-12-20 23:37
ale kawałek trawnika jest dużo większy niż balkon
więcej swobody, a to że trzeba dom ogrzać... no proszę cię, co to za argument? Myślisz że nabywca Corvetty albo czegokolwiek z większym silnikiem jest zaskoczony tym że będzie musiał teraz więcej płacić za paliwo?
- 0 0
-
2022-12-19 15:03
Kilkanaście minut na dojazd.....jak pięknie to napisali.Napiszcie raz chociaż prawdę,że kilkadziesiąt minut trzeba dojeżdżać na te wiochy.Przestańcie zawsze koloryzować.Kilkanaście minut to sie teraz jedzie w korkach ale z Gdyni do Sopotu .
- 20 0
-
2022-12-18 21:31
(4)
sprzątania tyle samo.. brudzi sie wolniej, bo jest większa powierzchnia na którą przypada brud, masz jej więcej do wysprzątania ale sprzątasz rzadziej
- 10 16
-
2022-12-19 13:21
(3)
Brudzi się szybciej, bo do domu wnosisz brud prosto z dworu, w mieszkaniu zanim przejdziesz przez klatkę i windę to większość obleci po drodze.
- 7 6
-
2022-12-19 13:52
(2)
tak ale tylko korytarz albo garderoba w której się rozbierasz. Generalnie kurz to głównie naskórek ludzki. To generuje najwięcej brudu ale też nie jest zależne od powierzchni domu. Generalnie polecam budować największy dom na jaki was stać. Ten komfort jest bezcenny.
- 3 10
-
2022-12-19 15:04
(1)
Naskórek ludzki ! Ha ha ha ! Co za brednie .
- 2 7
-
2022-12-19 15:50
polecam się dokształcać, wtedy mniej rzeczy dziwi
- 12 0
-
2022-12-18 10:31
Może popatrz na projekty (2)
Dom 70m2 to jak dwupokojowe w bloku. Tylko w bloku sypialnie masz 12m2 a w tym domu po 9m2, a cała kuchnia z salonem wyjdzie z 25m2 maks.
- 22 7
-
2022-12-20 01:05
(1)
Dwupokojowe to obecnie 35 mkw
- 0 0
-
2022-12-20 06:19
Dwupokojowe, to minium ok. 45m2, częściej 50m2
Mniejsze, to jednopokojowe kawalerki, mające czasami wydzielone miejsce na łóżko, szumnie nazywane sypialnią.
- 1 0
-
2022-12-18 14:01
Opinia wyróżniona
(44)
Każdy ma inne potrzeby. Ja wolę mieszkać pod miastem. Mogę pobawić się z dziećmi w ogródku, przejść się na spacer z psem między polami. Nie lubię multipleksów, wolę obejrzeć film na Netflixie bez słuchania odgłosów jedzenia popcornu. Nie potrzebuję spędzać weekendu w galerii handlowej. Tłumy mnie męczą. Szkoda mi kasy na restauracje, bo przeważnie jedzenie nie warte jest swojej ceny. Rzadko kiedy korzystam z wielkomiejskich rozrywek, za to w lesie jestem przynajmniej 2 razy w tygodniu.
- 140 34
-
2022-12-23 22:09
A co na to twoje osamotnione, wykluczone z rówieśniczego grona dzieci ? ( dzisiaj i jutro)
- 0 0
-
2022-12-20 06:39
To ty generalnie introwertyk - odludek jesteś!
- 0 0
-
-
2022-12-19 16:07
Za duzy metraz niestety. (1)
Ale tak to fajne miejsce
- 0 0
-
2022-12-20 01:15
Popieram poprzednika, brakuje oferty około 100m + garaż, firma i inwestycja fajna, mówię to jako klient - kilupilem kiedyś mieszkanie
- 0 0
-
-
2022-12-19 15:07
(1)
Pustelnik ! Współczuję !
- 4 1
-
2022-12-20 01:10
Zazdroscisz
- 0 2
-
2022-12-19 13:43
Nie zapomnij wspomnieć ile czasu dojeżdżasz do pracy samochodem. (9)
Nie każdy może pracować zdalnie, a mieszkając w mieście masz lepszą komunikację - domyślnie miejską.
- 13 1
-
2022-12-19 13:55
5 minut z buta na przystanek (8)
a potem 9-11 minut polregio i jestem we Wrzeszczu
- 3 7
-
2022-12-20 09:52
Jak się nie spóźni. (1)
- 0 0
-
2022-12-20 23:54
a jak się spóźni to pojadę innym
potrzebuję pojechać raz na dwa tygodnie więc dodatkowe 4 minuty mnie nie przerażają
- 0 1
-
2022-12-19 21:04
A co się dzieje po 22-23? (5)
Czy dojazd też taki szybki? Gdy dzieci podrosną będą musiały wracać o 20 lub będziesz musiał po nie jeździć, bo po którejś godzinie nie będzie już połączenia.
- 5 2
-
2022-12-19 23:29
jak się synek nawali to między 23 a 4 będzie musiał kombinować a to i tak raz na miesiąc może (4)
potem sobie poradzi komunikacją. Jak 20 lat temu studiowałem to garowałem u kumpli w polibudowym akademiku DS8. Nie miał mnie kto przywieść a zawsze gdzieś spałem. Z resztą nikt imprez nie kończył przed 3 więc to nie jest nadal argument.
- 3 3
-
2022-12-20 07:59
Nie te czasy. (3)
Teraz dziecko będzie wydzwaniać, żeby rodzic przyjechał, a i rodzic nie prześpi nocy bez latorośli w domu.
- 1 1
-
2022-12-20 23:51
czasy się nie zmieniły
wywal telewizor to nie zauważysz różnicy
- 0 0
-
2022-12-20 13:09
(1)
Moja koleżanka z pracy ostatnio nie mogła pić na firmowej imprezie, bo następnego dnia miała wstać rano, żeby odwieźć 17-letniego "synka" na siłownię. Tylko kilka kilometrów, dałby radę rowerem, ale po co, skoro mamusia jest na zawołanie. Ręce mi opadły jak to usłyszałam.
- 2 0
-
2022-12-20 23:53
twoja koleżanka to niesamowity wyjątek. Znam takich patoli ale to może 3% społeczeństwa jakbym miał policzyć. Z resztą nie mój problem.
- 0 0
-
2022-12-19 12:44
w lesie jest niebezpiecznie (6)
bo są tam kleszcze
- 7 3
-
2022-12-19 16:34
i policja się czai za drzewem żeby mandaty za wejście do lasu wlepić
- 5 0
-
2022-12-19 13:37
I dziki. (1)
- 6 1
-
2022-12-19 15:15
dziki tylko w mieście
- 3 1
-
2022-12-19 13:38
I wściekłe lisy. (1)
- 4 0
-
2022-12-20 08:57
ale nie ma wściekłych bab i zblazowanej młodzieży miejskiej
- 0 0
-
2022-12-19 12:47
i wilcy jeszcze tam som
- 8 0
-
2022-12-19 12:16
Jak już będę na emeryturze (11)
to też wyprowadzę się za miasto.
- 5 8
-
2022-12-20 01:08
(1)
Nie wiadomo czy dozyjesz
- 0 0
-
2022-12-20 06:30
Z takim podejściem, to z góry wiadomo
- 0 0
-
2022-12-19 13:24
(8)
Jak będziesz na emeryturze to będzie ci zależało żeby mieć sklep pod nosem i blisko do lekarza, szczególnie że samochodem nie da się jeździć w sędziwym wieku. Chyba że będzie cię stać na taksówki z tej wsi. Poza tym siły do zajmowania się ogródkiem już nie te. Widzę w rodzinie, że po 70-tce już ledwo wyrabiają na działce i zmniejszają powierzchnię wymagającą pielęgnacji - grządki warzywne i kwietne zamieniają na trawnik albo całoroczne byliny.
- 21 1
-
2022-12-20 05:55
(1)
Potwierdzam, że z wiekiem zmniejsza się powierzchnię swojego ogródka pod uprawę. Tak czynił mój tata, ale do ostatnich swoich dni nie mógł doczekać się wiosny, kiedy będzie mógł rozpocząć prace polowe. Mnie uprawa ziemi nigdy nie pociągała. Nie potrzebuję własnego ogrodu, wystarczy mi las i parki, po których lubię jeździć rowerem i spacerować.
- 3 1
-
2022-12-20 23:50
twój wujek jest idealnym przykładem tego jak bardzo się od niego różnisz. Każdy ma inne priorytety. Mnie miasto nie kręci, 35 lat w nim mieszkałem. Teraz potrzebuję spokoju.
- 0 1
-
2022-12-19 13:54
bez przesady, 70 na karku to jeszcze nie grób (5)
samochodem nadal możesz jeździć, nie jesteś też jeszcze niedołężny
- 6 11
-
2022-12-20 13:06
(2)
Wujek dopiero co przeszedł na emeryturę, ma 67 lat i jazda samochodem już go męczy. Jeszcze 3-5 lat temu bez problemu jechał zwiedzać Polskę po 600 km jednego dnia, a teraz trasa dłuższa niż godzinna go męczy, woli posiedzieć w fotelu i wypić piwko.
- 2 1
-
2022-12-20 23:44
67 :D ja p....e. Nie znam nikogo w tym wieku kto miałby takie problemy. (1)
Twój niedołężny wujek, ledwie 8 lat starszy od Brada Pitta nie jest żadnym wyznacznikiem. Po prostu się zaniedbał jak mało kto.
- 0 0
-
2022-12-21 13:15
Nie napisałam, że jest niedołężny, tylko że długa jazda samochodem go męczy, ma problemy z koncentracją przez tyle godzin i wzrok już gorszy. Naprawdę sądzisz, że Brad Pitt dałby radę wsiąść w samochód i przejechać 600 km bez odpoczynku, czy może ktoś go wozi?
- 0 0
-
2022-12-20 01:09
(1)
Przy obecnym stanie sluzby zdrowia srednia wieku sie nie podnosi
- 3 1
-
2022-12-20 23:40
ale też nie maleje. Niemniej średnio umieramy w wieku w którym nadal nie jesteśmy inwalidami. I to jest największy szok.
- 0 0
-
2022-12-19 12:15
(1)
jedyny minus to komunikacja, jak nie masz pracy zdalnej to pozostaje tylko auto
- 15 1
-
2022-12-19 14:51
Auto
Auto i korek. Fajnie chodzić się wyluzować w lesie, ale stanie w korku podnosi ryzyko chorób serca.
- 12 2
-
2022-12-19 12:11
(4)
A ja mam dom w mieście,
- 15 3
-
2022-12-19 14:05
Zalezy gdzie ten dom w miescie
Niestety najczesciej obok punktowcow a w nocy nieciekawe typki szwendaja sie dookola.
- 3 6
-
2022-12-19 12:17
(2)
I to jest to. Zazdroszczę, chciałbym mieć dom np. na Przymorzu Małym.
- 14 2
-
2022-12-20 05:48
A ja nie. Żadnego domu,... (1)
Tylko mieszkanie w nowoczesnym apartamencie, na Dolnym Tarasie może sprostać moim wymaganiom.
- 3 1
-
2022-12-20 23:38
apartamenty nie są nowoczesne
jeśli nie domykają się w nich drzwi od kibla kiedy na nim siedzisz
- 1 1
-
2022-12-18 18:26
W Oliwie mogę być w lesie równie często jak Ty, a w dodatku równie często nad morzem.
- 30 4
Wszystkie opinie
-
2022-12-18 10:06
(8)
Mały domek to jest to. Jak budowałem 88m2 dla dwóch osób to mieszkający w bloku na 60m2 mówili jak to taki mały hehe. Największą frajda dla mnie to kawałek trawnika i w sezonie kawa/obiad/piwo w ogrodzie.
- 63 28
-
2022-12-18 10:10
zazdraszczam :)
- 14 7
-
2022-12-18 10:25
88m2 w domu to mniej niż 60m2 w bloku (3)
Po prostu w bloku w tym metrażu nie musisz mieć schodów, kotłowni, pomieszczenia gospodarczego i wiatrołapu.
Przeglądałem setki projektów i PU do codziennego życia odpowiadająca M4 około 70m2 dla małego domu to minimum 130m2 z garażem, biorąc pod uwagę, że prawie każde nowe M4 w mieście ma już halę garażową i komórkę lokatorską.- 33 9
-
2022-12-18 18:19
(2)
Te hale i komórki to dopiero zło, codziennie musisz sąsiadów oglądać, komórki mają typowo 2 metry i nic w zasadzie w nich nie zmieścisz, w każdej hali syf i bałagan ale kto co woli
- 5 12
-
2022-12-18 20:13
Ale bzdury wypisujesz
- 8 3
-
2022-12-18 21:37
Mam piwnice 15m2
- 2 0
-
2022-12-18 11:18
Mały dom do 100m. Mały domek to 35-45m (1)
Polska trudna język.
- 4 7
-
2022-12-19 05:55
35m2 to mały garaż a nie dom
- 6 0
-
2022-12-19 14:08
Kiedys taki jeden w pracy mowil ze ma beke z ludzi co kupuja domy po 100-120m2
Bo on wybudowal 300m2, bylo to 15lat temu. Ciekawe jakie ma dzisiaj rachunki za prad i gaz...
- 8 0
-
2022-12-18 10:08
(11)
Dom rodzinny to przeżytek zeszłej epoki. Teraz, aby w życiu do czegoś dojść, trzeba być elastycznym singlem, który umie zmieścić swój dobytek do walizki na kółkach, celem sprawnego przemieszczania się po świecie. Mieszka się tam, gdzie jest praca. Wynajem mikro apartamentów z możliwością szybkiego wypowiedzenia umowy to jest przyszłość.
- 31 97
-
2022-12-18 10:12
(2)
Tak jak mówisz. Najprzyjemniej masz wtedy gdy siedzisz na kibelku i śmiało sięgasz rękoma do blatu kuchennego...
- 57 4
-
2022-12-18 11:19
A noga otwiera drzwi gościom. (1)
Góra dwóm....bo więcej na antresolę nie wejdzie
- 22 1
-
2022-12-20 08:06
Gości zaprasza się do restauracji, kawiarni
- 0 0
-
2022-12-18 11:42
(3)
Haha, jeszcze żeby wynajem takiej klatki dla chomika był jeszcze opłacalny względem znoszenia takiego upokorzenia rodem z Hongkongu, ale tu z cenami odleceli na Marsa i reklamują coś takiego jako istne spełnienie życia w wielkim mieście. Znajdzie się chętny naiwniak, to i znajdzie się sprzedawca.
- 12 2
-
2022-12-18 13:01
Wole 2 pokoje w gdansku wrzeszcz, oliwa ewentualnie morena (2)
niz w tej cenie szereg gdzies przy lub za obwodnicą. A to dlatego, ze nie potrzebuje owych do mieszkania ale jako lokata kapitalu i na wynajem. Lepiej sie wynajmie i duzo mniej problemowe jest mieszkanie 2 pokojowe :) a sam mieszkam w mieszkanku, 4 pokoje, nie za duze, nie za male, w sam raz aby tez utrzymanie nie przytlaczalo, jak dla nas rodziny 2+2, nie zmanierowanych ludzi. Nadwyzka kasy wlozona w dodatkowe 2 mieszkania i sie kreci. Pozwala nam to miec swiety spokoj, wakacje, wyjazdy itp. A domy czy szeregi niech se kupuje kto chce. temat nie dla mnie. Wartosc 3 mieszkan, to okolo 1,5mln lekko licząc. Mieszkalem kiedys w domu. Nigdy wiecej. Chce zyc, a nie bawic sie w majsterkowicza lub project managera budowlancow. W mieszkaniu drobne naprawy samodzielnie z pomoca castoramy ogarne w 2h, za pol darmo. W domu uzeractwo, zawsze cos i tysiace wydane. A grill rozpalony raz na rok. Bo sie nie chce czesciej.
- 28 10
-
2022-12-18 21:30
Szanujmy inne poglądy na życie. Naprawdę to nie polityka. Mieszkam w Gdańsku mam około 98m2, nad jeziorem dom 96 m2. Uwielbiam mieszkać " na wsi" od czerwca do września.
- 4 2
-
2022-12-19 14:17
Rozkmina typu wole mieszkanie niz dom nie ma sensu.
Jeden woli zielony sweterek i chleb razowy a drugi bluze z kapturem i bulke z pasztetowa. Jeden ma tarasik i lubi majsterkowac, drugi ma dwie lewe rece i nadsluchuje sasiada w kiblu.
- 4 1
-
2022-12-18 13:43
To dobre jak jesteś wiecznym samotnym singlem nie masz zobowiązań, dzieci i rodziców ktorym pomagasz. (2)
- 14 0
-
2022-12-18 14:43
A po co mi zobowiązania jakieś. Wystarczy rozejrzec się wokół i zobaczyć jak wielu ledwo już dyszy po ciężarem tych tzw. zobowiązań.
- 12 4
-
2022-12-18 15:37
Zobowiazania sobie kazdy sadzi do łba.
Choc nie musi. Leasing na suva, dom, jakies kredyty itp. Zycie ponad stan i stres. Po co to komu?
- 9 2
-
2022-12-19 13:39
Korpo- szczurom dziękujemy nie potrzebujemy takich komentarzy.
- 0 1
-
2022-12-18 10:09
A ja mam taki od 3 lat i dobrze sie zyje (3)
- 27 11
-
2022-12-18 12:36
Brawo każdy woli coś innego (1)
Jedni wola np pełna wygodę i wakacje w hotelu. A inny domek w lesie. Jeśli chodzi o dom to tylko wolno stojący i duży ogród
- 13 1
-
2022-12-18 22:20
tylko mało takich w centrum trójmiasta i pasie nadmorskim
ja mam w owym pasie szeregowiec i nie narzekam. jest spory ogród , jest 170m.kw. i nie stoję na spacerowej/AK/słowackiego pół dnia. to, że mam po obu stronach sąsiadów mi nie przeszkadza. przynajmniej dwie ściany dogrzeją :-)
- 2 3
-
2022-12-18 17:09
Ja od sześciu lat w camperze i super
Każdy powinien mieszkać w camperze. Mieszkanie w camperze nie ma wad i same zalety :)
- 9 2
-
2022-12-18 10:10
(2)
Hahaha atrakcyjna cena.
- 24 4
-
2022-12-18 21:43
Do tego te szeregowce/bliźniaki itp. to architektoniczny koszmar
niezbyt udane połączenie "american dream" z chińskim osiedlem robotniczym.
W bonusie kompletny brak infrastruktury i całkowita zależność od auta.
Jak już miałbym kupować taki dom, to poza Trójmiastem - cena od razu dwa razy mniejsza a zamiast 2 godzin a aucie 2,5 do 3 godzin - nawet z Elbląga do centrum Gdańska nie jedzie się dużo dłużej niż np. z Banina.
I jak kupisz dom na wiosce to w tej wiosce masz chociaż pocztę, przemysłowo-monopolowy i szkołę. A gdzieś na polu w okolicy Szemudu nie ma nic.- 13 2
-
2022-12-19 12:58
7 koła za metr w Borkowie ahahahaha
- 3 0
-
2022-12-18 10:12
(6)
Niby osiedla budowane w obrębie miasta(stoloczne bloki, kurniki, patodeweloperka, brąz zieleni) nie są dobrym i przyjaznym miejscem do życia, ale takie przykładowe domki na peryferiach to też nie jest wygranie zycia. Wszystko fajnie, ale jest tez parę niuansów na które warto zwrócić uwagę:
-budowa takiej zabudowy głównie na wypizdowach, częste przekłamania ofertowe w nazwach lokalizacji,
-skumulowanie takiej ilości zabudowy ile się da na danej działce dewelopera, niczym klocki w tetrisie(więc posesje przed domem są malutkie)
Wychodzi na to, że decydujący się na domek za miastem niby i trochę przyoszczedzi na metrze, ale tylko nieznacznie. Do tego dojazdy i stanie w korkach zjedzą mu to co w ten sposób przyszczedzil.- 94 5
-
2022-12-18 11:37
My i tak mamy w Gdańsku niezłą tą zabudowę z lat 70 (2)
W UK czy USA taka zabudowa jest w znacznie gorszym stanie. A jednak mieszkając w centralnych dzielnicach masz te parę godzin więcej dziennie na życie. Mieszkając na przedmieściach spędzasz czas w aucie wpatrzony w czerwone światło stopu auta przed tobą.
- 21 3
-
2022-12-18 15:17
Dlaczego z góry zakładasz że mieszkając poza miastem codziennie do niego dojeżdżasz? (1)
- 5 8
-
2022-12-18 16:50
bo patrząc na korki na drogach dojazdowych tak właśnie jest
chyba że jest pusto? i codzienne raporty drogowe kłamią?
i jasne jak masz koło 30 i pracujesz w IT to spoko - siedzisz tam sobie i gapisz się na te drzewa, wdychasz w ziemie to czym palą Twoi sąsiedzi
ale potem pojawią się dzieciaki, zajęcia poza lekcyjne, pytania czy wioskowe LO czy jednak coś z większymi szansami na przyszłość w Gdy czy Gda.
znam ludzi którzy spędzają 14h poza domem w tygodniu, a potem w weekendy podobnie
albo odmawiają dzieciom części aktywności, bo przecież na 1,5h zajęcia 2x w tygodniu na Przymorzu nie będą pchać się 1h w jedną stronę.
ja bym domek chciał na Aniołkach czy Diabełkowie, ale nie stać mnie. A jak już będzie mnie stać, to nie będę pewnie chciał.- 19 2
-
2022-12-18 12:41
Dokładnie tak (1)
dodatkowo okazuje się, że 1/3 parteru to garaż. A ogródek ma 30m2, tyle co nic. Oczywiście brak normalnej drogi dojazdowej, piach i błoto przez większość roku. Nie mówię o tak prozaicznych sprawach jak dojazd karetki po jakiejś godzinie.
- 22 1
-
2022-12-18 18:23
smieszne są znaki na tych polnych osiedlach: zwolnij, kurzysz :)
do tego deszcz, toniesz w błocie, snieg, zakopujesz sie. I takie to zycie z ta swoja imitacją ogródka. Po kilku latach zauwazasz, ze wlasciwie masz go gdzies
- 14 0
-
2022-12-18 13:20
Jak mieszkasz za miastem to nie masz korków.
Chyba ze masz na mysli jakieś dojazdy ze strony o której ty myslisz. Do granic miasta Gdanska jedziesz bocznymi drogami a korki to zaczynaja sie juz dla tych co ,mieszkaja w Gdansku i dzielnicach na obrzeżach. ja mieszkam 40 kilometrów od Gdanska i słuchając muzyczki podziwiając ładne widoczki jadę płynnie bez korków az do miejsca gdzie wszyscy blokowicze stoja w korkach. Wczesniej gdy mieszkałem w Gdansku stałem w korkach te 40 minut od domu do pracy.
- 3 19
-
2022-12-18 10:19
Szereg i bliźniak to namiastka domu a nie dom (15)
Mieszkam w szeregu w Gdańsku i o ile standard mieszkania jest bez porównania lepszy niż w bloku to nie jest to to samo co dom wolnosty. Minusem szeregów/bliźniaków jest nie tylko sąsiad ale też mniej przestrzeni.
W życiu nie zapłaciłbym za bliźniak aktualnie żądanych w Gdańsku kwot czyli powyżej 1,5mln złotych, bez wzglyna to jaki by ten bliźniak nie był. Tym bardziej, że najczęściej jest tam mały garaż na jedno auto i 3 kondygnacje wepchnięte na małej działce.- 101 8
-
2022-12-18 10:54
To jest coś za coś. Więcej kondygnacji na mniwjszej działce.
Szeregi są alternatywą dla mieszkania w mieście. Mam tu na myśli Wrzeszcz, Oliwę, Redłowo, Wzgórze Św. Maksymiliana, Morena, Przymorze i tp.
Dom z dużą działką w tych kolalizacjach jest już dla bardzo zamożnej klienteli także nie porównywałbym ze sobą domów szeregowych i wolnostojących w miastach a nie na peryferiach. Coś kosztem czegoś. Życie.- 18 2
-
2022-12-18 11:17
Nie mierzy wszystkich swoją miara (12)
Nie każdy to ślepa na 150m działce. 400 m i bliźniak to już wystarczy.
Jak nie masz 1.5mln to po co ten wywod.- 2 13
-
2022-12-18 11:38
Wystarczy skrytykować jakiś głupi stan rzeczy funkcjonujący na rynku(sorka, ale płacić prawie dwa miliony za szeregowiec w mieście, to marnotrawstwo pieniędzy), to zaraz odezwie się jakiś wielce zamożny król życia, który wrzucił w to kasę i zgrywa wielkiego króla życia... Mam nadzieję, że leasing za skarpety jest zapłacony?
- 16 4
-
2022-12-18 12:41
Wspólna bryła budynku i sąsiad to problem a nie rozmiar działki (10)
Oczywiście, są bliźniaki z większą działką, z dwustanowiskowym garażem ale to cały czas bliźniak.
Problem to sąsiad, po pierwsze nie wiadomo kto się trafi, po drugie potencjalne problemy przy remontach itp. jeden remontuje , drugi nie . Dodatkowo ozbieżność gustów i mamy folklor.
2 mln za coś co nie daje pełnej prywatności, niezależności i kontroli to stanowoczo za dużo. Taki bida luksus za duże pieniądze.- 19 2
-
2022-12-18 13:01
Ani to dom jednorodzinny, ani mieszkanie w budynku wielorodzinnym (3)
Brak opłat do wspólnoty nie jest zaletą, ale wadą. Wspólnota czuwa na tym, żeby roboty utrzymaniowe, naprawy, remonty, zagospodarowanie części wspólnych tworzyły spójną, estetyczną całość. "Wolnoć Tomku w swoim domku", z powodu złudnych oszczędności niektórych właścicieli, w przyszłości ich nieremontowana i źle utrzymywana nieruchomość stanie się slumsem.
- 26 5
-
2022-12-18 14:49
Swiete słowa. Jak nie ma bata w postaci przymusowych oplat to nikt nic nie robi wokół siebie a jak się coś stanie to tylko patrzy zeby płacił kto inny. Przy takiej mentalność tzw. wolnosc to się tylko czkawka odbija.
- 11 4
-
2022-12-19 16:43
ale przecież np. na osiedlach blizniakow działają np. stowarzyszenia, bo to się bardziej opłaca, niż zlecać obsługę firmie (1)
zewnętrznej w ramach wspolnoty. są stałe składki, zdecydowanie niższe niż to, co wołały firmy, mające opiekować się wspólnotą. wystarczy tylko się ogarnąć
- 0 0
-
2022-12-19 21:28
Wspólnota, też może samodzielnie zarządzać nieruchomością. Wystarczy tylko się ogarnąć
Tylko komu chce się ogarniać, tzn brać na siebie obowiązki i odpowiedzialność? Wybrany zarządca nieruchomości wykonuje wszystkie czynności za wspólnotę mieszkaniową, dzięki czemu właściciele mieszkań mają święty spokój,
Za święty spokój trzeba zapłacić, niestety. Coś za coś- 2 0
-
2022-12-18 13:05
(5)
Nie nazwałbym tego bieda luksusem. Mimo wszystko masz powierzchnię mieszkalną ponad 100 metrów, do tego garaż i kawałek ogródka i jesteś w mieście.
Czasy kiedy każdy malował, remontował, kładł dach w innym kolorze już raczej minęły (bylo tak w swoim czasie w Gdyni Dąbrowie).
Ponadto takich nieruchomości nie kupują raczej "druciarze". Każdy, szczegolnie, jak ma wydać 1,5-2 mln złotych, chce mieszkać ładnie i poczucie estetyki jest na o wiele lepszym poziomie niż w latach 90.
Można też na osiedlu szeregowców powołać wspólnotę i dbać o części wspólne i wizerunek. Żaden problem.
Tak jak ktoś wspomniał jesteś mimo wszystko w mieście w jego centralnych dzielnicach, odpadają dojazdy, utrzymywanie kilku samochodów i ponoszenie innych kosztów braku infrastruktury.
Także uważam, że szeregowiec w mieście jest bardzo dobrą alternatywą dla dużego mieszkania.- 6 8
-
2022-12-18 19:34
(4)
Z jednym się zgodzę, szereg to bardzo dobra alternatywa dla mieszkania, powiem nawet więcej szereg to lepszy standard niż mieszkanie, ale my tu nie mówimy o mieszkaniach tylko o domach.
Co do pozostałych pomysłów to powiem ci good luck! Remonty to się zaczynają po 20 latach i wtedy dopiero widać jak każdy segment odbiega od początkowego projektu. Kwota 1,5-2 mln to cały czas pułap ciułacza kredyciarza a nie prezesa czy biznesmena, a sytuacja finasowa w przeciągu lat różnie się rozwija o różnych mieszkańców szeregu, jeden ma segment zadbany a inny ruderę do generalki. Sam przytocztłes szeregi z lat 90-ych, myślisz , że współczesne za 30 lat będą wyglądać lepiej?
Co do wspólnoty to zapomnij. Wystarczy kilka osób i i nie ma jednomyślności.
U nas na 10 domków , było aż 2 łamistrajków.- 10 0
-
2022-12-18 20:07
(1)
Szereg, to alternatywa dla mieszkania, ale czy lepszy standard?... Moim zdaniem niekoniecznie.
Kupiłem świadomie mieszkanie w niewielkim, bardzo dobrze zlokalizowanym, dwupiętrowym apartamentowcu (77m2 pow. użyt. + 16m2 pom. przynależne + dwa miejsca parkingowe w garażu podziemnym). W budynku jest oczywiście winda i nie ma żadnych barier architektonicznych. Dla dwojga, straszych osób takie mieszkanie jest zdecydowanie mniej wymagające pod względem utrzymania i bardziej komfortowe, niż dom wolnostojący, czy szeregówka.- 9 4
-
2022-12-19 23:22
pewnie jest tak jak mówisz, ale nie rozmawiamy tu o emerytach tylko ogólnie o przeciętnych ludziach którzy muszą podjąć tę decyzję, a przeciętnie to my mamy po 40 lat mniej wiecej
- 0 0
-
2022-12-19 16:44
ale kto będzie tam mieszkał 20 lat? dzieci wyfruną z domu i narka. no chyba ze ktos się załadował kredytem pod sam korek (1)
i
- 2 1
-
2022-12-19 21:55
zdecydowana więjszość
u mnie na osiedlu na kilkanaście segmentów , ja mieszkam 10 lat, jeszcze 2 segmenty zmieniały właścicieli, pozostali mieszkają tam blisko 30 lat
- 0 0
-
2022-12-19 16:41
tylko weź znajdź sensowne mieszkanie w Gdańsku, szczególnie na rynku pierwotnym
zaczniesz szukać czegoś blisko centrum/wrzeszcza, zaspa czy tam przymorze, to zaraz się okaże, że część wykupiona pod wynajem, część pod bookingi. kilka lat temu chciałem kupić nawet fajne mieszkanko w garnizonie. jednak zorientowałem się, że nie wytrzymam imprezowego tempa "sąsiadów"
- 0 0
-
2022-12-18 10:22
Opinia wyróżniona
Nam wystarczyłoby i 70 m. Duży dom =dużo sprzątania. (15)
A także dużo kasy na ogrzewanie, oświetlenie itp.
Wolę większą działkę a mniejszy dom.- 131 25
-
2022-12-18 10:31
Może popatrz na projekty (2)
Dom 70m2 to jak dwupokojowe w bloku. Tylko w bloku sypialnie masz 12m2 a w tym domu po 9m2, a cała kuchnia z salonem wyjdzie z 25m2 maks.
- 22 7
-
2022-12-20 01:05
(1)
Dwupokojowe to obecnie 35 mkw
- 0 0
-
2022-12-20 06:19
Dwupokojowe, to minium ok. 45m2, częściej 50m2
Mniejsze, to jednopokojowe kawalerki, mające czasami wydzielone miejsce na łóżko, szumnie nazywane sypialnią.
- 1 0
-
2022-12-18 21:31
(4)
sprzątania tyle samo.. brudzi sie wolniej, bo jest większa powierzchnia na którą przypada brud, masz jej więcej do wysprzątania ale sprzątasz rzadziej
- 10 16
-
2022-12-19 13:21
(3)
Brudzi się szybciej, bo do domu wnosisz brud prosto z dworu, w mieszkaniu zanim przejdziesz przez klatkę i windę to większość obleci po drodze.
- 7 6
-
2022-12-19 13:52
(2)
tak ale tylko korytarz albo garderoba w której się rozbierasz. Generalnie kurz to głównie naskórek ludzki. To generuje najwięcej brudu ale też nie jest zależne od powierzchni domu. Generalnie polecam budować największy dom na jaki was stać. Ten komfort jest bezcenny.
- 3 10
-
2022-12-19 15:04
(1)
Naskórek ludzki ! Ha ha ha ! Co za brednie .
- 2 7
-
2022-12-19 15:50
polecam się dokształcać, wtedy mniej rzeczy dziwi
- 12 0
-
2022-12-19 15:03
Kilkanaście minut na dojazd.....jak pięknie to napisali.Napiszcie raz chociaż prawdę,że kilkadziesiąt minut trzeba dojeżdżać na te wiochy.Przestańcie zawsze koloryzować.Kilkanaście minut to sie teraz jedzie w korkach ale z Gdyni do Sopotu .
- 20 0
-
2022-12-19 15:10
I trzeba go ogrzać (4)
- 7 2
-
2022-12-19 16:30
tak. i trzeba też za prąd zapłacić i woda zazwyczaj więcej wychodzi niż w chowie klatkowym 40m2 (2)
jednak pamiętaj o tym, że jak ktoś ogarnia duży dom, to w większości przypadków stać go na wyższe opłaty
- 2 5
-
2022-12-20 06:26
No, no. Nie ma to jak chów na wolnym wybiegu (1)
Jak nazwać miniogrórki w szeregowcach? Przez mikroskopijne powierzchnie takich trawniczków nawet z wybiegiem niewiele ich łączy.
- 1 1
-
2022-12-20 23:37
ale kawałek trawnika jest dużo większy niż balkon
więcej swobody, a to że trzeba dom ogrzać... no proszę cię, co to za argument? Myślisz że nabywca Corvetty albo czegokolwiek z większym silnikiem jest zaskoczony tym że będzie musiał teraz więcej płacić za paliwo?
- 0 0
-
2022-12-19 20:09
no co ty
- 0 0
-
2022-12-19 16:30
jak ktoś kupuje dom np.150-200 metrów, to raczej stać go na wydatek kilku stówek tygodniowo na kogoś, kto posprząta
- 1 7
-
2022-12-18 10:25
obrzeża? (16)
chyba zadu.....a, ktoś policzył ile kosztuje roczny dojazd do centrum? Borkowo to blokowiska z autohandlem przed oknami, podobnie Kowale. Zero infrastruktury kulturalnej, gastronomicznej. Spacer między blokami i autami. Park? To te przylegające do obwodnicy haszcze.
- 126 10
-
2022-12-18 10:30
(2)
a po co dojeżdzc do centrum? W okolicach Borkowa i Kowal masz pełną infrasturkturę. Jedynie praca. No ale to tez mozna inaczej rozwiazać
- 12 30
-
2022-12-18 21:35
Tak można nie pracować (1)
Albo na zdalnym jako kucharz, pielęgniarka czy mechanik
- 7 3
-
2022-12-19 14:42
głowa i komputer, tyle wystarczy do pracy
- 0 5
-
2022-12-18 10:36
Oni o tym nie myślą
A później pod każdym raportem, pod każdym wątkiem o budowie/remoncie czegokolwiek płacz i lament. I na nikim to już wrażenia nie robi - widziały gały co brały. Będą się kisić w korkach do usranej śmierci.
- 26 2
-
2022-12-18 13:36
No odezwał sie miastowy celebryta. Mieszka w centrum w bloku obok spalin i w smogu i jest lepszy. (5)
- 7 15
-
2022-12-18 20:13
Smog to masz po wsiach i osiedlach domkowych właśnie, w mieście dolny taraz nikt nie pali węglem (3)
- 17 5
-
2022-12-18 22:45
To sobie sprawdź jakie jest (2)
zanieczyszczenie powietrza w miejscu gdzie mieszkasz. I gdzie jest największe. Na pewno na wsi.
- 3 1
-
2022-12-19 00:13
Zdziwiłbyś się
Na wsi jest mało stacji pomiaru zanieczyszczeń powietrza ale tam gdzie są to zimą wcale nie jest dobrze. Często gorzej niż w miastach.
- 9 1
-
2022-12-19 09:59
Sprawdź sobie, sprawdź. Na przykład na Airly sprawdź sobie gdy jest mróz Chmielno.
Niby głębokie Kaszuby a zanieszyczenie powietrza jak na Śląsku.
- 4 0
-
2022-12-18 21:46
Mieszka w centrum w bloku
pudło, od niedawna 30km od GD, z racji pracy zwiedzam okolicę.
- 0 3
-
2022-12-18 21:27
A po co liczyć dojazdy do centrum? (2)
Co tam takiego jest, że miałbym codziennie jeździć? Wieczne korki? Kolejna biedra? Czy może światowej sławy barber?
- 6 6
-
2022-12-19 09:01
np lepsze liceum dla twojego dziecka (1)
zajecia dodatkowe, ale zapewne nie wybiegasz myslami tak daleko ani nie uczysz sie na doswiadczeniach innych. A potem bedzie zdziwienie
- 8 0
-
2022-12-19 14:41
do liceum to sobie wsiądzie w kolejkę i w 15 minut dojedzie
a zajęcia dodatkowe to ma na lotnisku w Pruszczu. Centrum nam niewiele oferuje.
- 0 4
-
2022-12-19 10:54
Jak pracujesz w oliwie (1)
Jak pracujesz w oliwie na etacie to nie kupuj bliźniaka w Borkowie. Jak mieszkasz na zaspie to pracując w kowalach tez musisz dojechać. Trzeba pod swój tryb życia ustawiać sobie mieszkanie.
- 9 0
-
2022-12-20 01:15
Q
Akurat prace to sie co kilka lat zmienia
- 1 1
-
2022-12-19 16:47
Borkowo to tak naprawdę dzieli się na dwie części, blokowiska i stare Borkowo, które od kilku lat jest zabudowywane
nowymi domami. infrastruktura kulturalna i gastronomiczna to w centrum. Jechać do centrum Gdańska, czy to tygodniu czy w weekend to jakiś dramat. Kulturę i gastronomię można sobie w domu urządzać i jest ciekawie
- 0 2
-
2022-12-18 10:27
Bliźniak czy szeregowiec to nie dom (17)
To jest leżący blok.
Sąsiad za ścianą i pozamiatane, obojętnie czy ujada jego pies czy córka uczy się od sierpnia kolęd na fortepianie.- 86 9
-
2022-12-18 11:21
Chyba twój z karton gipsu (8)
Bo u mnie w bliźniaku nic nie słychać.
- 8 19
-
2022-12-18 12:06
A sąsiad zagląda co robisz na ogródku? (7)
- 16 1
-
2022-12-18 12:11
(5)
Latem z sąsiadem pijemy piwo przez płot.
- 5 8
-
2022-12-18 12:36
...a zimą wymieniamy się żonami (3)
- 23 1
-
2022-12-18 21:29
Oczywiście, bo twoja nam się znudziła... (2)
- 4 4
-
2022-12-18 21:32
Ja mam męża (1)
- 3 1
-
2022-12-18 22:42
No cóż. Związki jednopłóciowe coraz mniej dziwią
ale jednak
- 2 2
-
2022-12-18 12:43
Zalosne
- 5 1
-
2022-12-18 18:54
A niech zagląda. Mam super sąsiadów i nie zasłaniamy okien.
- 2 8
-
2022-12-18 12:40
Dom wolnostojąct to też wyjący pies sąsiada, kosiarka, imprezy w ogrodzie, jedynie stukania za ścianą nie ma. (2)
Tym bardziej że działki 1500m też nie dają prywatności, tylko rolnik z domem przy polu albo miliarder ma prawdziwą prywatność o której każdy marzy
- 35 0
-
2022-12-18 18:05
Potwierdzam. (1)
Co chałupa to ujadający na powietrze kundel a "somsiad" kończy sianokosy w połowie grudnia jak nie ma śniegu. Za to lokalni złodzieje wiedzą dokładnie kiedy cię okroić jak wyjedziesz na 2 dni i nie ma samochodu przed domem.
- 20 5
-
2022-12-19 08:47
Dom bez garażu?
I bez systemów alarmowych? Hmmmm
- 2 6
-
2022-12-18 12:44
albo grillowanie cały lipiec i połowę czerwca.
- 12 1
-
2022-12-18 18:53
(1)
Mi się poszczęściło. Szereg I super sąsiedzi. Ogródek nieduży ale piękny, jest gdzie wypic kawę i odpocząć a człowiek się nienarobi.
- 5 8
-
2022-12-18 21:33
Też kiedyś miałem fajnych sąsiadów
Potem sprzedali i wprowadziło się chamstwo
- 15 1
-
2022-12-18 21:29
(1)
Ujadającego psa to słychać na kilkaset metrów, więc czy szereg czy wolnostojący dom, nie robi w tym wypadku różnicy. A mało kogo stać na 2 hektarową działkę...
- 1 5
-
2022-12-20 01:17
Trzeba bylo zostac w bloku
- 0 0
-
2022-12-18 10:31
Polecą ceny polecą, te pseudodomy patodeweloperów tynkowane w środku zimą (10)
Dachy z listewek z jakich kiedyś budowało się latawce, po taniości, najpierw z zewnątrz okładają styropianem a potem w takiej temperaturze jak teraz tynkują w środku. Jeleń który to kupi za ponad 700000 nigdy nie pozbędzie się wilgoci ze środka. Narobiło się patodeweloperów dużo ich wybrakowanych produktów, ceny spadną tak jak 10 lat temu, nie 700 a po 350 będą te czworaki sprzedawać
- 81 38
-
2022-12-18 10:38
Oho, specjalista się znalazł :)
W tym kraju każdy jest specjalista od wszystkiego, mamy jak widać przykład. Tak swoją drogą, ocieplenie 20 + 20 jest nie wystarczające? :)
- 20 17
-
2022-12-18 11:56
Ale zły jesteś, ze cie nie stać (1)
Ja tynkowałem w zime i zadnej wilgoci nie mam(Wtf).. w zime dach robiłem i elewacje i jest ok od 10ciu lat
- 16 15
-
2022-12-18 13:30
naprawdę? jedyne co zdołałeś wycisnąć ze swoich zwojów to 'Ale zły jesteś, ze cie nie stać?'
Stać to trzeba umieć. Szczerze to zwracać uwagę na takie barachła za śmietniskiem to strata czasu
- 8 7
-
2022-12-18 12:06
Dziewiąty rok mieszkam w deweloperskim szeregu i to co opowiadasz to stek bzdur z okrężnicy wyssanych.
- 11 13
-
2022-12-18 13:31
ceny nie spadną (3)
Ludzie od lat łudzą się, że ceny nieruchomości spadną. Może w jakimś miasteczku na Podlasiu. Ale na pewno nie w pomorskim. Za dużo atrakcyjnych terenów - morze, Kaszuby, jeziora. Wiele osób chce się wyprowadzić ze śmierdzącej Warszawy i zamieszkać tu, a zarabiają lepiej niż lokalsi.
- 22 7
-
2022-12-18 16:10
wszystko to prawda (2)
ale nie dotyczy to obrzeza miasta czy terenow za miastem, za chwile koszty kredytow, mediow i paliwa bedzie tak wysoki, ze nie majac 15k netto dochodu nie utrzymasz takiego domu za miastem....
- 9 5
-
2022-12-19 14:31
zaraz mateuszek i spółka dopłaca do kredytów
paliwem bym sie nie przejmowal bo zdalne we wsi przejdzie a i biedronka zeby dorobic na kasie tez sie znajdzie
- 1 2
-
2022-12-19 14:32
jesli ktoś sie decyduje zamieszkac pod miastem musi sie z tym liczyc
pamiętaj jednak że dużo osob pracuje zdalnie, dom można ogrzac pompą ciepła a zasili z paneli fotowoltaicznych, auta tez jezdza na prad!
- 2 1
-
2022-12-18 14:45
eee... a czym się różnią domki od dewelopera od bloku od dewelopera?
To że nie wolno tym rekinom biznesu ufać i trzeba każdy kąt najpierw sprawdzić (i to najlepiej z rzeczoznawcą) to niestety wiadomo.
- 6 2
-
2022-12-21 00:02
Nooooo jasne
Chciałbyś. Haha
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.