• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Morskie Wieże w Gdyni - rusza inwestycja

ms
19 września 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Invest Komfort zmienia właściciela
Invest Komfort, jeden z trójmiejskich deweloperów, świętował w ostatni weekend dziesięciolecie swojej działalności. Wszyscy wszystkim wręczali prezenty i składali życzenia, ale największą atrakcją wieczoru była informacja o starcie najbardziej spektakularnej inwestycji mieszkaniowej w północnej Polsce: dwóch kilkudziesięciometrowych wież z mieszkaniami, powierzchniami biurowymi i usługowymi.

W swojej dziesięcioletniej historii Invest Komfort wybudował w Trójmieście i na Półwyspie Helskim kilkanaście obiektów, bądź kompleksów mieszkaniowych, najczęściej o podwyższonym standardzie. Pomimo to, jego najnowsza inwestycja z pewnością - o ile zostanie zakończona sukcesem - przyćmi wszelkie jego dokonania.

Sea Towers, bo taką nazwę nadano najnowszemu projektowi, to zespół dwóch połączonych łącznikiem wież, z których wyższa liczy sobie 116 metrów. Kompleks powstanie w północnym narożniku Basenu Prezydenta w Gdyni. W jego wnętrzach oprócz apartamentów mieszkalnych, znajdą się także powierzchnie biurowe i usługowe (3 kondygnacje), rekreacyjne (1,3 tys. m kw.) i handlowe. Na szczycie wyższej wieży znajdzie się sala bankietowa i taras widokowy. Sprawną poruszanie się po ciągach komunikacyjnych pionowych zapewni siedem wind.

Autorem projektu jest wiedeński architekt Andrzej Kapuścik. Prace budowlane właśnie się rozpoczynają.

Do budowy Sea Towers Invest Komfort przygotowywał się od dawna. W posiadanie działki wszedł jeszcze w 2003 roku. Przez cały 2004 r. trwał lobbing w gdyńskim ratuszu i radzie miasta, mający na celu przekonanie urzędników i radnych, że stumetrowa budowla nie zakłóci ładu urbanistycznego miasta.

Ostatecznie zgodę uzyskano pod koniec października ub.r., a w dniach poprzedzających jej wydanie mieliśmy do czynienia z burzliwą dyskusją architektów "za" i "przeciw" na łamach trójmiejskiej prasy. Warto przypomnieć, że obszerny tekst popierający koncepcję Invest Komfortu został wtedy przyjęty do druku przez Gazetę Wyborczą jako materiał reklamowy, podczas gdy Dziennik Bałtycki potraktował go jako głos w dyskusji.
Podstawowe parametry budynku:
276 lokali mieszkalnych, w tym:
- 262 apartamenty - od 42 do 135 m kw.
- 14 penthouse"ów - od 148 do 277 m kw.
łączna powierzchnia użytkowa części mieszkalnej - około 21,4 tys. m kw.
10 lokali usługowych - ok. 1 tys. m kw.
biura - ok. 4,1 tys. m kw.
ok. 400 miejsc postojowych w halach garażowych oraz na zewnątrz budynku
ms

Opinie (206) 2 zablokowane

  • niektórzy z was dyskutuja jak slepy o kolorach

    Gdynia to jedyne miasto w Polsce, i tak się składa, że jedno z niewielu w Europie, które posiada tak długą i łatwo dostępną linie brzegową (ok.12,5 kilometra - nie licząc terenów stoczniowych i portowych), wiec pytam się co komu ma zasłaniać?
    Tę właśnie niespotykana lokalizacje Gdyni w czasie PRL zniesmaczyli architektonicznie "Władze" nic wiec dziwnego, ze b. Gł. Architekci tego miasta pouciekali do Afryki Poł. i innych miast na świecie, pozostawiając to co zostało. Całe szczęście, że przyroda nie do końca dała się zniszczyć i ciągle znajdziemy tam wspaniałe punkty widokowe, trasy spacerowe wzdłuż wybrzeża morskiego, przystanie żeglarski.
    Nie wiem, czy wybudowanie kompleksu i zespołu szkół katolickich z basenem pod nosem prywatnych posesji było dobrym rozwiązaniem na ul.Tatrzańskiej. Największa bzdura i niedźwiedzia przysługa, proponować tu na forum cos takiego.
    Architektura "wież" troszkę nawiązuje do gdyńskeigo modernizmu. Duże przeszklenia, fasady, elementy może nie wyokrąglone, ale dodają elegancji a wszystko doskonale komponuje się z morzem.
    Ja osobiście uważam jeden mankament to spr. dojazdu (być może będzie dobry, ale ul, Waszyngtona i Pułaskiego są raczej wąskimi i tam się znajduje Nauta, Policja i duzo innych zakładów) i trochę mały w tych budowlach parking podziemny.

    • 0 0

  • Do gdynianki

    To turyści będą oglądać Panoramę miasta stojąc w połowie budynku. Jeśli tam beda mieszkania i firmy to i tak turyści tam nie wejdą. A jak kogos rajcuje taki widok i ma kase to sobie kupi tam mieszkanie lub biuro. Znów stwarzasz sztuczne problemy!!!

    • 0 0

  • Marzyciele.

    Zakład że i tak tego cuda nie wybudują

    • 0 0

  • W pelni zgadzam sie z Waszkazem. Co do dojazdu to moze z tym byc faktycznie problem, ale z drugiej strony gdzie by nie byl. Samochodow jest coraz wiecej i bedzie jeszcze wiecej, wiec problemy z komunikacja beda wszedzie. Zgadzam sie co do wspanialego wykorzystania ul. Tatrzanskiej. Przy tej budownie jakos nikt nie krzyczal a powstala wielka, w sumie malo estetyczna, maszynka do robienia kasy. Jesli tak ma wygladac tworzenie amfiteatru wokol Gdyni to ja dziekuje; -)

    • 0 0

  • WaszkaZ

    Racja. O wszystkim pomyślano ale czy wzięto pod uwagę dojazd do tej budowli? Jeśli tu ma być 276 mieszkań, lokale usługowe i biura to będą potężne korki! Witawa jest mniejsza (albo i nie) a całą krzyżówkę na Witominie przebudowano dla jej potrzeb a tu nie ma czego przebudować.
    Waszyngtona, Pułaskiego i Skwer to wąskie uliczki, na których już tworzą się korki...

    • 0 0

  • Dojazd Sea Towers

    Mysle, ze inwestor pomyslal tez o dojezdzie do tego budynku. Planujac taka inwestycje koniecznoscia jest zapewnienie przyszlym mieszkancom, ktorzy pewnie tanio tych mieszkan nie kupia, jak najlepszego dojazdu. Obecnie do Gemini tez troche osob jezdzi i wiekszych korkow w tamtych okolicach nie ma. Jak jednak dodamy Sea Towers i Gemini to troche samochodow nam wyjdzie; -)

    • 0 0

  • Ania,

    Projektantów korki nie obchodzą. Zobacz, architekt mieszka w Wiedniu. Przecież nie będzie na codzień jezdził po Gdyni. No i po co ma przejmować się twoimi problemami z dojazdami.

    • 0 0

  • ""hha nareszcie głowki ruszyły"

    Kolejkę linową doprowadzą,albo przez Hel drgą morską!!!! Najpierw dokształcanie,a pózniej budowanie!!!!!

    • 0 0

  • Do Ani

    Projektanta faktycznie moze to nie obchodzic, ale developera, ktory pozniej musi sprzedac prawie 300 mieszkan na pewno tak. Przeciez projektant wstepne zalozenia dot. danej inwestycji otrzymuje od developera i tam sa scisle okreslone wymagania i zalozenia dot. m.in. komunikacji. Architekt w duzej mierze musi przyciagnac oko, a developer interesuje sie glownie atrakcyjnoscia lokali dla potencjalnych kupujacych, w tym rowniez ich atrakcyjnoscia pod wzgledem komunikacji.

    • 0 0

  • wiecie do? dajcie spokuj z tym marudzeniem, tak zaraz korki będą na całą gdynię, g..no będzie a nie korki, taki sam skowyt był jak zaczęli remontować błędnik "co to będzie, miasto stanie itd." i co z tego wyszło? remont remontem a życie sobie, wyluzujcie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Co W Trawie Piszczy?

269 - 947 zł
konferencja
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
33200 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23350 zł/m2
Gdynia Orłowo
23300 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
20950 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
20850 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
31050 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
19650 zł/m2
Sopot Górny Sopot
17500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
17000 zł/m2
Gdańsk Brzeźno
16500 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane