- 1 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (99 opinii)
- 2 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
Pomorskie Centrum Logistyczne będzie jeszcze większe
Firma GLP otrzymała pozwolenie na budowę kolejnego etapu Pomorskiego Centrum Logistycznego w Gdańsku.
Pomorskiego Centrum Logistyczne w Gdańsku powiększy się o prawie 40 tys. m. kw. GLP, wcześniej znane jako Global Logistic Properties - właściciel PCL otrzymał pozwolenie na budowę kolejnego etapu.
W sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk powstanie dodatkowe 38 920 mkw. powierzchni magazynowo-produkcyjnej. Nowy budynek będzie realizowany zgodnie z GLP Design Standard, czyli najlepszymi praktykami w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Nowe powierzchnie magazynowe w gdańskim porcie
Jesienią 2021 r. rozpocznie się budowa nowego obiektu, który będzie jeszcze lepiej dostosowany do potrzeb klientów i bardziej ekologiczny. Zwiększona do 12 m wysokość hali oznacza, że klienci zyskają dodatkowy poziom składowania, co może wygenerować nawet 20 proc. oszczędności na wynajmie.
Nowy głębokowodny terminal w Gdańsku. DCT buduje Baltic Hub 3
Wzmocniona konstrukcja dachu umożliwi instalację paneli fotowoltaicznych, a przesunięcie pierwszego rzędu słupów ułatwi manewrowanie wózkami widłowymi w strefie załadunku, która została powiększona do 24 m szerokości. Zwiększona nośność podłogi do 7 ton na m kw. wytrzyma nacisk ciężkich maszyn produkcyjnych. Inne udogodnienia to m.in. więcej światła naturalnego dzięki dwukrotnie zwiększonej liczbie świetlików, oświetlenie LED oraz inteligentny system monitorujący i sterujący zużyciem mediów.
Centrum dystrybucyjne obok DCT
Pomorskie Centrum Logistyczne to multimodalny obiekt, który ma doskonały dostęp do krajowych i międzynarodowych szlaków morskich, drogowych, kolejowych oraz lotniczych. Inwestycja znajduje się obok DCT Gdańsk - największego głębokowodnego portu na Bałtyku, do którego już zawijają największe statki transportowe świata, a jego rozpoczynająca się rozbudowa zwiększy możliwości przeładunkowe DCT do 4,5 mln TEU rocznie.
Przy terminalu kontenerowym DCT powstaną nowe magazyny
- Nasze centrum dystrybucyjne obok terminala kontenerowego DCT Gdańsk jest idealnym miejscem dla firm korzystających z frachtu morskiego, które cenią udogodnienia związane z przeładunkiem czy procedurami celnymi. Nowy obiekt o podwyższonym standardzie zapewni im realne oszczędności i efektywniejsze wykorzystanie zajmowanej powierzchni - mówi Magdalena Górska-Wojtas, Business Development Manager GLP.
GLP przejmuje Goodman Group
W Pomorskim Centrum Logistycznym istnieją już cztery budynki o łącznej powierzchni 150 tys. m kw. Kolejny obiekt będzie gotowy latem 2022 roku. Docelowo może tu powstać nawet 500 tys. m kw. wysokiej jakości przestrzeni logistycznej wraz z zapleczem biurowym.
Wielka inwestycja drogowo-kolejowa w porcie zakończona
W marcu 2020 r. GLP ogłosiło przejęcie Goodman Group w Europie Środkowej i Wschodniej. Wartość podpisanej umowy to 1 mld euro.
GLP jest już trzecim inwestorem kapitałowym na trójmiejskim rynku. W 2018 r. Mapletree Investment przejęła od Prologis ponad 1,5 mln m kw. powierzchni magazynowej obejmującej także gdański park logistyczny w okolicy portu lotniczego. W 2019 roku singapurski operator terminalowy PSA International został strategicznym udziałowcem w gdańskim terminalu kontenerowym DCT Gdańsk.
Miejsca
Opinie (65)
-
2021-08-11 10:25
Zdecydowanie lespsza inwestycja niz kolejne szkarane bezwartosciowe biurowce dla zaplecza zachodnich firm
- 11 5
-
2021-08-11 10:50
A co się szczypać, od razu do Górek lasy wyciąć.
- 5 1
-
2021-08-11 11:06
Czerwony alert da ludzkości,
planeta rujnowana. Dla niemowląt lepiej rezerwować miejsce w hospicjum niż w żłobku. A ci niszczą las strefie Natura 2000! To nie inwestycja, to dzieło destrukcji i nienawiści do życia. Protestowaliśmy. Olano nas, mieszkańców. Media zostały kupione, bo pokazują sprawę już tendencyjnie, z ominięciem pewnych faktów. Nie możemy obudzić się za późno. Spróbujmy coś z tym zrobić. Co na to organizacje broniące ludzi i środowiska?
- 9 3
-
2021-08-11 14:28
Dodatkowo
Oferujemy pracę w młodym zgranym i wesołym towarzystwie ale brakuje dopisku za śmieszne pieniądze.
- 4 0
-
2021-08-11 15:42
powstajace miejsca pracy ok ale co z komunikacja w tym rejonie praktycznie nie istnieje dojechac tam na 7 i powrot po 15 praktycznie niemozliwy tylko samochod lub rower a w ostatecznosci pieszo tragedia
- 5 0
-
2021-08-11 16:48
Dramat (1)
nie można tego wybudować jeżeli już nie w Szadółkach to chociaż na Przetocznej?
Koniecznie trzeba wyciąć las? A co z mieszkańcami tego lasu? Na grilla?- 9 5
-
2021-08-12 20:58
Nie
Nie da się. Potrzebne obok dla sprawnej obsługi portu, nie obwodnicy, a dzięki temu setki ton towarów dziennie nie przejeżdżają przez miasto i obwodnicę południową. Jak chcesz las, to se sadź liściaste, nie iglaste jak tam, myśląc przyszłościowo, czy nie będzie utrudniała rozwoju gospodarki, a w konsekwencji szansy na walkę z katastrofą klimatyczną, bo trzeba mieć na to jeszcze pieniądze.
Sosny to nie drzewa, a jeszcze nie zebrany materiał budowlany. Żadna strata.- 1 0
-
2021-08-11 17:55
Czy w pierwszej kolejności jest wydobywany bursztyn, przed wylaniem fundamentów?
- 3 2
-
2021-08-11 18:04
Generalnie wszystko tam łącznie z portem powinno zostać tam wyburzone i posadzone drzewa (1)
Precz z fabrykami i innymi zakładami. Bez drzew zginiemy.
- 3 5
-
2021-08-11 20:26
Brak dojazdu do portu dla ciężarówek i tirów, n i e przez środek osiedla mieszkaniowego ul.Wyzwolenia.Najpierw obwodnica dzielnicy Nowy Port,a póżniej rozwój portu.
- 4 0
-
2021-08-11 22:14
Brama wjazdowa (1)
Taki wielki moloch a w bramie wjazdowej dwie ciężarówki mają problem żeby się wyminąć
- 3 0
-
2021-08-12 06:02
N I E dla tirów na ul.Wyzwolenia
Te tiry do portu to powinny jeżdzić ul.Oliwską,na której od zawsze są bramy portowe,a nie środkiem osiedla mieszkaniowego,czyli ul.Wyzwolenia,która jest oddalona od portu gdańskiego.Radni miejscy i dzielnicowi jak zwykle b e z r a d n i.......po wyremontowaniu ulicy Oliwskiej ciężki transport już na nią nie wrócił,tylko został przeniesiony na odległą,osiedlową ulicę Wyzwolenia.
- 2 0
-
2021-08-11 22:17
A kolo dct ani jednego parkingu ogólnodostępnego ciężarówki parkują gdzie popadnie .....
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.