- 1 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 2 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (104 opinie)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
Reklama dźwignią handlu, także u deweloperów
Zbliżający się kryzys finansowy i zapowiedzi zaostrzenia przepisów o udzielaniu kredytów, sprawiają sporo kłopotów deweloperom, także trójmiejskim. W tej sytuacji firmy budowlane coraz więcej inwestują w promocję.
Bardzo popularne stało się także tworzenie witryn poświęconych konkretnej inwestycji. Specjalna przygotowana grafika kojarząca się z lokalizacją danej inwestycji ma zachęcić do dalszego zapoznania się z przedstawioną ofertą. Takie strony utworzyli m.in. Invest Komfort dla Sea Towers, Euro Styl - inwestycja Oliwa Park czy Hossa - Garnizon oraz Big Boy Building.
Inną popularną formą reklamy, jest zamieszczanie ogłoszeń w branży fachowej, w całości poświęconej nieruchomościom oraz w cyklicznych dodatkach do codziennej prasy. Duże, często zajmujące całą stronę wizualizacje, z pewnością przyciągają uwagę, zaś adresy stron internetowych, zachęcają do zajrzenia na wspomniane już witryny deweloperów.
Kolejnym sposobem na prezentację swoich inwestycji są organizowane cyklicznie targi mieszkaniowe. W tym roku w Trójmieście odbyły się już cztery edycje targów, w październiku czeka nas piąta. Najczęściej mają one miejsce na wiosnę oraz jesienią. Wiosną zwykle prezentowane są inwestycję dopiero planowane lub świeżo rozpoczęte. Jesienne edycje stanowią pewnego rodzaju podsumowanie roku oraz dokonanych już prac budowlanych. Na targach pod jednym dachem zapoznać można się z ofertami sporej liczby deweloperów, którzy na własnych stanowiskach, często pieczołowicie zaprojektowanych (organizowane są nawet konkursy na najlepsze stoisko), prezentują wszystkie realizowane przez siebie inwestycje - na makietach oraz ekranach TV.
To właśnie m.in. na ich potrzeby realizowane są filmy przedstawiające sielankowe życie na danym osiedlu, a także obrazujące postęp prac budowlanych. Standardowym elementem stoiska są także broszury reklamowe. Nie są to już jednak małe ulotki, podobne do tych, które zapychają nasze skrzynki pocztowe, a grube katalogi pełne zdjęć oraz informacji na temat danej inwestycji.
Co zrobić jednak, gdy w najbliższym czasie nie odbywają się targi, a zależy nam na spotkaniu z przedstawicielem dewelopera? Pomocne wtedy stają się tzw. centra nieruchomości oraz stanowiska w centrach handlowych, gdzie po zakupach możemy zapoznać się z ofertą mieszkaniową danej firmy.
Coraz częstszą praktyką jest tworzenie biur sprzedaży także przy placu budowy. Powstały one m.in. na osiedlu domów jednorodzinnych Nowiec w Gdańsku stawianych przez Inpro. 1 października podobny punkt został otwarty przez Ekolan w Apartamentach na Polanie przy ulicy Żniwnej w Gdyni .
Przed podjęciem decyzji na temat zakupu własnego lokum, można także coraz obejrzeć pokazowe mieszkanie czy dom. Powstały one m.in. na wymienionych wcześniej inwestycjach Ekolanu oraz Inpro, a także w najwyższym budynku mieszkalnym w Polsce - Sea Towers.
- Wejście wprost z placu budowy, do umeblowanego apartamentu, w którym są dywany, a w akwarium pływają rybki, robi dobre wrażenie. Wizyta w pokazowym apartamencie pozwala na uruchomienie wyobraźni - tego jak może wyglądać nasze przyszłe mieszkanie i jak będziemy się w nim czuli - mówi Iwona Janczewska, pełnomocnik zarządu Ekolanu.
- Dom modelowy pozwala przedstawić potencjalnym klientom w jaki sposób można urządzić i zaplanować poszczególne pomieszczenia. Ponadto można w ten sposób pokazać w rzeczywistości, a nie tylko w folderach i magazynach, najnowsze trendy, materiały i faktury - dodaje Rafał Zdebski, pełnomocnik zarządu Inpro.
Dość ciekawą formą reklamy w ostatnim czasie stały się także specjalne kierunkowskazy lub bilboardy ustawiane na terenie, bądź w pobliżu inwestycji. Informują one nie tylko jak dojechać na teren budowy, ale także dzięki wizualizacjom informują mieszkańcom miasta, co już wkrótce stanie na danym terenie.
Co ciekawe, pomorscy deweloperzy unikają najpopularniejszej w dzisiejszych czasach formy promocji - telewizji. Duże koszta, a poprzez nie wymuszony krótki czas spotu reklamowego, nie pozwalają na obszerną informację na temat swojej oferty. Ponadto taka reklama najbardziej pożądana byłaby przed programami poświęconymi tematyce budowlanej, a tych w naszej regionalnej telewizji mamy jak na lekarstwo.
Opinie (25) 6 zablokowanych
-
2008-10-16 12:18
wizualizacje zawsze oszukuja pokazuja miejsca które nieistnieja!!
potem sie okazuje ze lasku z forlderu niema,rzeczki niema a obok powstaja inne bloki które ci zasłonia swiatło w pokoju!!
i co im zrobisz blok postawiony a ze okolica która była w folderach nie istnieje to co ich to obchodzi!!
jak prognozuja jest juz kiladziesiat tysiecy mieszkan wybudowanych ktore niema kto kupic i beda tak stały około do 2012 chyba ze ceny spadna o 50 % wtedy chetni sie znajda a Banki tez niecha udzielac kredytów na tak drogie mieskania bo same twierdza ze sa za wysokie ceny a wiec zastaw mieszkania nie jest wystarczajacy bo po spadku mieszkanie niepokryje straty jesli kredytobiorca niesplaci kredytu.Anikt tego niewie lepiej niz bank- 0 0
-
2008-10-16 12:32
..
czy to takie trudne do zrozumienia ze mieszkania powinno sie kupowac u stabilnych firm ktore wykreowaly swoja marke na danym rynku przez lata ... pozdrawiam
- 0 0
-
2008-10-16 16:53
95 developerów to pospolici oszuści (1)
i szczęściem jest ten kryzys finansowy bo wielu z nich straci swe źródła utrzymania /czytaj - oszustwa/.
- 0 0
-
2008-10-16 18:51
pytanie brzmi:
..Kto z nich odpowie za manipulacje aby takowym na przyszłość zapobiec,które to ugotowały dziesiątki tysięcy rodzin kupujących własne ,,M". Czy znowu musi przyjść przysłowiowy ,,mr. Lenin" żeby wszcząć ogólną rewolucję i pozbawić majątków (i nie tylko) samych manipulatorów i ich rodzin? Takie rzeczy miały miejsce w podobnych sytuacjach przed wojną w ramach rewolucji komunistycznych... Oby nie miało to już nigdy miejsca..
- 0 0
-
2008-10-16 20:14
lepiej...... (1)
Wolę kupić mieszkanie przy kolei metropolitalnej, w przyzwoitym miejscu, niż stać godzinę w korku do pracy. Wolę mieszkać bliżej centrum niż wozić wiecznie całą rodzinę..... a to na basen, na angielski, na zakupy ... Płacic majątek na taksówki gdy wraca się z imprezy ??? masakra !! Kolejka ma byc nowoczesna i cicha ... to przecież warunek by dostac dofinansowanie z Unii.
Złośliwie życzycie deweloperom plajty... tylko nikt nie pomysli, że przez to padną inne firmy... i ogólnie ludzie stracą pracę... A co powiecie na powtarzające się w reklamach rodzinki z dziećmi... to jak reklamy ubrań albo biur podróży... na leżakach, w piżamach.... Sprzedają obietnice o latających ptakach i szumie fal... wzruszające....- 0 0
-
2008-10-17 04:23
fajnie
no tak to najlepiej mieszkac w sopcie blisko morza i centrum . . .
- 0 0
-
2017-02-07 14:34
Rodzaj reklamy powinien być zależny od rodzaju prowadzonej działalności. Tutaj na forum jest opisane jaki rodzaj reklamy wybrać: http://www.forum.swidnik.net/viewtopic.php?p=74900#p74900
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.