- 1 Wojsko okazyjnie sprzedaje działkę w Gdyni (115 opinii)
- 2 Dolne Miasto. Pierwszy budynek w PPP (100 opinii)
- 3 Park Południowy i Jasień. Nowe plany (54 opinie)
- 4 Nowy park w centrum Gdyni aż do mariny (122 opinie)
- 5 Najem krótkoterminowy. Co może wspólnota? (218 opinii)
- 6 Jak urządzić mieszkanie na wynajem? (29 opinii)
Nowy teren spacerowy i rekreacyjny nad Motławą ma 315 metrów, prawdopodobnie jeszcze w tym roku powstanie kolejne 150 metrów drogi.
Nad Motławą, przy ul. Sienna Grobla, a więc na Polskim Haku, w pełni dostępny jest nowy teren spacerowy - 300 metrów chodnika z rabatami kwiatowymi, ławkami, stojakami rowerowymi. Teren został zagospodarowany przez dewelopera wzdłuż nowej zabudowy kosztem 11 mln zł. Miasto przejmie go do utrzymania.
Póki co rzadko ktokolwiek udaje się tam na spacer, bo trzeba najpierw znaleźć się na Ołowiance albo na Szafarni, z których dalej ruszyć można w kierunku Siennej Grobli. Przez przypadek nikt się tam zatem nie znajdzie, chociaż jest to w tej chwili najszybciej zagospodarowywany teren w obrębie Śródmieścia Gdańska.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – nowe mieszkania w Śródmieściu Gdańska
Właśnie w tym miejscu dwa etapy inwestycji Nadmotławie zrealizował deweloper Robyg. Realizacja pierwszego etapu zbiegła się w czasie z przebudową i remontem nabrzeży wokół Polskiego Haka. Wcześniej ich stan uniemożliwiał urządzenie tam bezpiecznych terenów spacerowych i realizację inwestycji. Zasadnicze prace przy nabrzeżach zrealizował Urząd Morski w Gdyni, ale deweloper od czasu uzyskania pozwolenia na budowę Nadmotławia widział, że przebudowa drogi i urządzenie terenów spacerowych w tym miejscu będzie jego zadaniem.
Ukwiecony bulwar za 11 mln zł
I oto zasadnicza cześć tych prac została zakończona, uzyskała pozwolenie na użytkowanie. Deweloper za ponad 11 mln zł przebudował infrastrukturę wodociągową i gazową, wyremontował jezdnię i chodnik, posadził drzewa, stworzył kwiatowe klomby oraz ogrody deszczowe. Dzięki nowym chodnikom, ławkom czy stojakom rowerowym gdańszczanie zyskali nowe miejsce na spacery i przejażdżki rowerowe. Projekt osiedla i bulwarów powstał w pracowni SIM Architekci.
- Zgodnie z umową pozostało nam do skończenia jeszcze 150 metrów drogi, do skrzyżowania z ul. Na Stępce. Mam nadzieję, że uda nam się z tego wywiązać jeszcze w tym roku, jak tylko uzyskamy pozwolenie na wykonanie tych prac. Jego wydanie wstrzymywał poprzedni konserwator zabytków, ponieważ w jezdni są tam zabytkowe tory - tłumaczy Oscar Kazanelson, przewodniczący Rady Nadzorczej Robyg.
Historia powojennej przetwórni ryb na Polskim Haku
Do tej pory w ramach "urządzania" nadmotławskich bulwarów wykonano:
- przebudowę 315 metrów drogi,
- przebudowę 630 metrów chodnika,
- 19 miejsc postojowych,
- 518 m kanalizacji deszczowej,
- 363 m kanalizacji sanitarnej,
- 491 m wodociągu,
- 266 m gazociągu,
- 24 nasadzenia drzew z systemem napowietrzającym,
- nasadzenie 6299 szt. roślinności niskiej,
- 452 m kw. ogrodów deszczowych,
- 25 ławek,
- 21 stojaków rowerowych.
- Od 2009 r., kiedy Robyg jest obecny w Gdańsku, dużo inwestujemy w infrastrukturę tego miasta. Wybudowaliśmy 13 tys. mieszkań, sprzedaliśmy 14 tys., na infrastrukturę wydaliśmy w tym czasie ok. 200 mln zł - podkreślał Oscar Kazanelson.
Kolejne inwestycje na Polskim Haku
Robyg wybudował dwa etapy swojego osiedla i sprzedał wszystkie mieszkania oraz lokale w tej inwestycji, ale to nie koniec.
- W ramach zakończonych etapów Nadmotławia już powstało 668 mieszkań, ale planujemy kolejne etapy, w których zbudowane zostanie kolejne 750 mieszkań. To będą kolejne cztery budynki pomiędzy drugim etapem a Martwą Wisłą. Jeśli otrzymamy pozwolenie na budowę, to prace mogłyby się rozpocząć jeszcze w tym roku - informuje Zbigniew Okoński, doradca zarządu firmy Robyg.
Po drugiej stronie rzeki, przy ul. Stępkarskiej, będąca w grupie Robyg firma Vantage Developmentbuduje lokale na wynajem.
Zbliża się także realizacja zabudowy na końcu Polskiego Haka. Projekt przygotowany przez pracownię JEMS Architekci ma tu realizować znany już w Trójmieście Capital Park. W przygotowaniu są kolejne inwestycje w tej części miasta.
Tunel poprawi dojazd na Polski Hak. Najwcześniej po 2030 r.
Według planów Polski Hak i prawobrzeże Motławy mają zostać zintegrowane z Młodym i Głównym Miastem - połączone komunikacyjnie oraz dostępne dla pieszych.
Służyć ma temu przede wszystkim planowany od lat tunel pod Motławą. Plany zagospodarowania przestrzennego, w oparciu o które będzie mógł powstać, są już uchwalone, trwają przygotowania do projektowania inwestycji.
- Liczymy, że realizacja tego projektu będzie możliwa po 2030 r. Umieszczenie w tunelu nitki tramwaju pozwoli Miastu Gdańsk starać się o środki na realizację tego projektu z budżetu Unii Europejskiej - poinformował Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska po uroczystym przecięciu wstęgi na bulwarach.
Mapa inwestycji
Zależy ci na lokalizacji? Sprawdź na naszej mapie inwestycji mieszkaniowych i biurowych, gdzie aktualnie w sprzedaży są nieruchomości z rynku pierwotnego.
Inwestycje
Nadmotławie
8 ogłoszeń
Miejsca
Opinie (142) 9 zablokowanych
-
2024-07-13 15:40
I co z tego skoro niema kladki albo tunelu.nikt normalny nie bedzie 5km nakladal od neptuna aby tam lezc id..i z u.m!
- 6 2
-
2024-07-13 16:01
Ostatnio.
Ostatnio tam chodziliśmy, aż do tego rumowiska i wertepów na końcu.Mocne, nowe barierki, trochę wędkarzy i tylko my.Teren wydaje się być niepopularny i opuszczony,a jest fajny.
- 6 0
-
2024-07-13 16:26
Bulwar do czasu .....
Potem szlaban i widok z drugiej strony Motławą...
- 5 2
-
2024-07-13 16:26
(2)
W różnych częściach Motławy powinny powstać jeszcze dodatkowo cztery szerokie mosty, lub kładki pieszo rowerowe, łączące różne części naszej gdańskiej wyspy, ale nie takie wąskie jak kładka Trzaskowskiego w Warszawie, czyli bubel na potrzeby głupiego słoikowego elektoratu liberalno- lewicowego, tylko porządny i efektowny most lub kładka. Most może być zwodzony, a kładka obrotowa.
- 2 2
-
2024-07-13 18:23
dałem minusa bo nie zgadzam się z opinią na temat pieszo-rowerowej kładki warszawskiej (1)
generalnie w Gdańsku warto wykorzystać cieki wodne do poprawy konkurencyjności ruchu pieszych i rowerzystów wobec osób uzależnionych od samochodów: zwodzone kładki pieszo rowerowe i bezkolizyjne promenady pieszo rowerowe wzdłuż Motławy, kanału Raduni i Martwej Wisły to nadal niedoceniany potencjał rozwoju infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w Gdańsku.
- 0 0
-
2024-07-13 18:34
Najpierw czytałem opinie o warszawskiej kładce, ale kilka dni temu sam nią przechodziłem z towarzyszącą mi osobą, i niestety potwierdzam tę opinię wcześniej czytające, że kładka jest za wąska. Ona jest albo tylko dla pieszych, albo tylko dla rowerzystów. Jednocześnie rowerzyści i piesi się tam nie mieszczą. Oczywiście na wcisk tak, czyli jak szczury.
- 0 1
-
2024-07-13 19:00
Alez pieknie w tym naszym Dancyg
- 0 2
-
2024-07-13 19:41
Miasto to tylko deweloperce robi dobrze
Niby deweloper to opłacił ale już utrzymanie w przyszłości bierze na siebie miasto. I tak jest zawsze, tam gdzie zaprzyjaźniona deweloperka to od razu zagospodarowany teren. A jak mieszkasz szaraczku w normalnym miejscu to się nawet śmietnika nie doprosisz od miasta, albo drzew, bo ci każą projekt do BO składać.
- 5 0
-
2024-07-13 21:53
Mam nadzieję, że jest to przejaw początku doceniania roli promenad nadwodnych w naszym mieście
oczywiście z dopuszczeniem ruchu rowerowego. Warto myśleć o uzupełnieniu tej promenady w stronę Podwala Przedmiejskiego, pod którym powinno się zapewnić bezkolizyjny przejazd dla rowerów i dalej do ulicy Toruńskiej, a nawet do początków Opływu Motławy przy Żabim Kruku.
- 1 0
-
2024-07-13 22:55
RObyg....czyli deweloper (1)
Śmiech na sali Panie Grzelak...deweloperka rządzi miastem.
- 7 0
-
2024-07-14 16:01
Raczej zydzi ktorzy np wczoraj dokonali kudobujstwa w oostaci 80 zabitych w strefie gazy
- 0 0
-
2024-07-14 07:22
POnownie apartamenty dla zagranicznej klasy niższej i dla prostych tutek
u góry lokale na krotki nocleg na dole kilka restauracji, które uwierzą w magię tego miejsca i podziałają podobnie jak na starej stoczni, z 5 zostanie jedna. Oto dzisiejszy przedwojenny Danzig
- 4 0
-
2024-07-14 07:51
A gdzie pomnik?
W 1975 miała tutaj miejsce tragedia z udziałem promu. Mój dziadek tam zmarł. Kiedyś był pomnik ku pamięci zmarłym. A teraz nie ma nic
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.