• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopocki woonerf doceniony przez grono urbanistów

EBu
3 listopada 2023, godz. 17:30 
Opinie (146)
Najnowszy artykuł na ten temat Przebudowa ulicy w sąsiedztwie Monciaka

Woonerf tuż po oddaniu w czerwcu 2022 roku.

Sopocki woonerf na ul. ParkowejMapka, czyli ulica, gdzie nie ma podziału na osobną przestrzeń dla samochodów, rowerów i pieszych, został w całości oddany do użytkowania w czerwcu 2022 r. Teraz realizację tę doceniło grono z Towarzystwa Urbanistów Polskich, wyróżniając ją w konkursie na najlepiej zagospodarowaną przestrzeń publiczną w Polsce.



Czy byłe(a)ś na woonerfie na ul. Parkowej w Sopocie?

Wyróżnienie dla sopockiego woonerfu na ulicy Parkowej przyznano w kategorii Rewitalizowana Miejska Przestrzeń Publiczna.

Jury w tegorocznym konkursie przyznało 12 nagród i wyróżnień dla przestrzeni publicznych w całej Polsce. W drugim etapie konkursu zwycięzców wybierano z 44 zgłoszonych projektów, sopocki woonerf na liście znalazł się jako jedyny z Trójmiasta.

Docenione bezpieczeństwo i estetyka



W uzasadnieniu podkreślono kompleksowość działań mających na celu uporządkowanie przestrzeni w bardzo ważnej części miasta, położonej na styku z Morzem Bałtyckim. Projekt nie tylko uspokoił ruch samochodowy oraz poprawił bezpieczeństwo pieszych, ale i zmienił wygląd tej części Sopotu.

Nie wszyscy mieszkańcy są zadowoleni z woonerfu na ul. Parkowej Nie wszyscy mieszkańcy są zadowoleni z woonerfu na ul. Parkowej

Dodatkowo, według jury konkursu, uatrakcyjnienie nadmorskiego fragmentu miasta, stworzenie nowego przedpola ekspozycji i skierowanie ruchu turystycznego do tego fragmentu miasta pozwoliło na wyeksponowanie zabytkowej architektury na tym obszarze. Doceniono także wykonaną w ramach tego działania kanalizację deszczową oraz przebudowę infrastruktury podziemnej, co wiąże się z ochroną okolicznych terenów przed podtopieniami.



Promocja najlepszych przestrzeni publicznych



Przestrzenie publiczne mogą być zgłaszane do konkursu przez podmioty publiczne, prywatne, jak i organizacje społeczne, zgłoszenie nie wiąże się z wnoszeniem specjalnych opłat. Nagrody w konkursie przyznawane są od 2007 r., jego celem jest promocja rozwiązań tworzących nową jakość polskiej przestrzeni publicznej i propagowanie najlepszych zrealizowanych przedsięwzięć urbanistyczno-architektonicznych, utrzymanych na poziomie jakościowo nieodbiegającym od światowych standardów w tej dziedzinie.

Park Oruński. Nagroda TUP z 2019 r. Park Oruński. Nagroda TUP z 2019 r.

Kapitułę konkursu na najlepiej zagospodarowaną przestrzeń publiczną tworzą członkowie kolegium Towarzystwa Urbanistów Polskich, czyli zarząd główny oraz prezesi oddziałów, a także zaproszeni goście. W tegorocznej, XVII edycji konkursu kapituła obradowała w składzie 22-osobowym.

Uporządkowanie nawierzchni nie tylko oddało pierwszeństwo pieszym i rowerzystom, ale także pozwoliło lepiej wyeksponować sopocką architekturę. Uporządkowanie nawierzchni nie tylko oddało pierwszeństwo pieszym i rowerzystom, ale także pozwoliło lepiej wyeksponować sopocką architekturę.

Kolejny woonerf w Sopocie już jest, następne są w planach



Projekt nagrodzonej strefy woonerf został zrealizowany w Sopocie w kwartale ulic Parkowa - Kordeckiego - al. Wojska Polskiego - KilińskiegoMapka. Realizacja projektu, poza estetyzacją tej części miasta, wiązała się z kompleksowymi pracami związanymi z budową i przebudową infrastruktury podziemnej - wybudowane zostały nowe kanały deszczowe, przebudowana została większość sieci podziemnych. Z kolei na powierzchni zmienił się układ drogowy - strefa woonerf nie ma tradycyjnego podziału na jezdnię i chodnik, a piesi i rowerzyści mają pierwszeństwo na całej szerokości ulicy. Zmieniło się również oświetlenie, zieleń i mała architektura.

Woonerf na Parkowej to pierwsza tego rodzaju inwestycja w Sopocie. W sierpniu tego roku oddana została po kompleksowej modernizacji ul. Kolejowa. Planowane są kolejne tego typu realizacje.

Sopot ma drugi woonerf. Na Kolejowej pierwszeństwo pieszych i rowerzystów Sopot ma drugi woonerf. Na Kolejowej pierwszeństwo pieszych i rowerzystów
09:57 4 LISTOPADA 23

Ulica Parkowa Sopot

Ulica Parkowa w Sopocie została wyróżniona! Pierwszy woonerf w mieście doceniony przez Towarzystwo Urbanistów Polskich. Pierwszy woonerf w Sopocie ponad rok temu. Teraz doczekał się wyjątkowego wyróżnienia. Towarzystwo Urbanistów Polskich doceniło inwestycję w kategorii Rewitalizowana Miejska Przestrzeń Publiczna.
Ulica Parkowa w Sopocie została wyróżniona! Pierwszy woonerf w mieście doceniony przez Towarzystwo Urbanistów Polskich. Pierwszy woonerf w Sopocie ponad rok temu. Teraz doczekał się wyjątkowego wyróżnienia. Towarzystwo Urbanistów Polskich doceniło inwestycję w kategorii Rewitalizowana Miejska Przestrzeń Publiczna. Zobacz więcej
EBu

Opinie (146) 7 zablokowanych

  • Deptak, to sie nazywa deptak (4)

    • 20 7

    • Ale że the ptak?

      • 5 2

    • Obawiam się, że nie masz racji... (2)

      Deptak, to np. popularny Monciak lub Długa w Gdańsku - bez wjazdu samochodów.
      A po łónerfie auta prują jak szalone.

      • 5 3

      • chyba tworzysz (1)

        w dobrze zaprojektowanych woonerfach esowanie osi jezdni uniemożliwia szybką jazdę samochodem. Miasto powinno zlecić opracowanie badań, jak faktycznie kierowcy korzystają z tej przestrzeni miejskiej i egzekwować zachowywanie limitów prędkości takich jakie obowiązują w tzw. strefach zamieszkania (20 km/h). Jeśli taką prędkość uważasz za przejaw szalonej jazdy, wybierz się do dobrego konsultanta.

        • 1 1

        • Esowanie chyba w głowie Ci się porobiło...

          Dziś mało 3 auta mnie nie rozjechały na tym cudzie techniki.
          Także proponuję codzienne spacery łónerfem o różnych porach dnia i nocy przynajmniej przez rok, zanim zaczniesz się udzielać w kwestiach o których najwyraźniej nie masz bladego pojęcia. No chyba, że jesteś z UM Sopot, lub grupy tych nawiedzonych urbanistów. To sorry...

          • 1 2

  • Urbaniści nagrodzili. Pokornie czekaja na zlecenia.

    • 17 6

  • Opinia wyróżniona

    (9)

    Woonerf na ul. Parkowej w Sopocie stanowi dobry przykład, jak miasta mogą się rozwijać, uwzględniając potrzeby mieszkańców i promując nowoczesne i ekologiczne podejście do urbanistyki. Gratulacje dla twórców tego projektu i nadzieja na jego dalszy rozwój w innych miastach w Polsce.

    • 37 72

    • Widać że urbanista... (4)

      W dodatku spoza Sopotu.

      • 16 9

      • (2)

        no cóż ból gluteusa maksimusa wynika zapewne z braku miejsca do trzymania czterech dwudziestoletnich gruzów pod samymi drzwiami domostwa :)

        • 10 21

        • A do tego nawiedzony cyklista z obłędem w oczach... (1)

          • 9 9

          • cyklofobię i autoholizm się leczy

            co wyraźnie widać po jakości wpisów osób mających trudność z uznaniem prostej prawdy, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

            • 8 9

      • widać ze autoholik

        przypuszczalnie z internetu

        • 4 5

    • (1)

      Uwzględniając potrzeby mieszkańców? Mówisz o tych mieszkańcach, którzy nie mogą teraz zaparkować własnego auta pod własnym domem i muszą jeździć pół miasta w poszukiwaniu miejsca?
      Tak naprawdę wy, aktywiści rowerowi pseudoeko, macie w nosie prawdziwe potrzeby mieszkańców.

      • 15 6

      • autoholicy regularnie parkujący na nielegalu mają za to na względzie nie tylko "prawdziwe" potrzeby mieszkańców

        ale także potrzeby pasażerów przewożonych w swoich pojazdach. Te potrzeby w ich mniemaniu polegają na podtrzymywaniu prawa do parkowania na chodnikach i tworzeniu teorii, że na chodnikach największe zagrożenie bezpieczeństwa ruchu wywoływane jest przez rowerzystki uciekające rowerami z jezdni, po której jeżdżą mistrzowie kierownicy zaspokający swoje potrzeby jazdy "szybko ale bezpiecznie" z lekceważeniem wszelkich limitów prędkości.

        • 7 10

    • a gdzie ty widzisz ten rozwó? Bo ja widziałam na filmiku tylko dwóch rowerzystów...

      • 5 5

    • Inaczej byś gadał, jakbyś nagle nie miał gdzie samochodu zaparkować pod własnym domem.

      • 3 5

  • doceniam wybitną znajomosc jenzyyykooow obcych u pimaka (1)

    • 4 6

    • nie fascynuję się wpisami trolli nie sprawdzającymi jakości pisowni

      • 5 1

  • (3)

    Następna jakaś dziwna,nie Polska nazwa!!My Polacy mamy chyzia na nazewnictwo w obcych językach!!Co tylko się da!!To jest chore!!Ulica ma swoją nazwę i wystarczy!!

    • 9 6

    • Ale to ani chodnik ani ulica (2)

      Ni pies, ni wydra. Taki trochę stan urbanistycznego umysłu.

      • 1 4

      • to jest wysokiej jakości przestrzeń miejska przyjazna dla wszystkich mieszkańców (1)

        z małym wyjątkiem osób cierpiących na autoholizm i cyklofobię.

        • 4 3

        • Hahaha xD

          Widać, że siodełko chyba zbyt mocno uwiera kolegę a na łónerfie był tylko palcem po mapie.

          • 0 4

  • Opinia wyróżniona

    A gdzie zaparkują mieszkańcy? (18)

    Miejsc parkingowych jest za mało dla samych mieszkańców. Jak ten problem rozwiąże Miasto Sopot?

    • 54 29

    • (1)

      Sprawi, że sami posprzedajecie mieszkania inwestorom od krótkiego najmu i się wyprowadzicie! Tak, jak i ja - w Dolnym Sopocie nie da się żyć.

      • 27 8

      • I to jest niestety prawdziwa strategia rozwoju miasta Sopot...

        A teraz taka będzie dla całej Polski. Wszak sołtys już na Wiejskiej się umościł i pomysłów ma 100!

        • 13 11

    • Na swoich posesjach. (10)

      Miasto nie ma obowiązku zapewnienia miejsc parkingowych mieszkancom.
      Tym bardziej dobrze skomunikowanego centrum.
      A tutysci niech jeżdzą koleją

      • 21 15

      • (5)

        Dolny Sopot to nie jest dobrze skomunikowane centrum. Jeździ tam jeden autobus raz na pół godziny (187). Można się przejść na kolejkę/inne autobusy (lecą wszystkie praktycznie po linii Alei Niepodległości), ale np. moi rodzice są już na to za starzy i zwyczajnie po ludzku tyle nie przejdą. W Dolnym Sopocie nie ma też sklepów - ani mięsnego, ani nawet mniejszego marketu, po wszystko trzeba się fatygować na Niepodległości. To nie Gdańsk, żeby tu było sporo komunikacji miejskiej.

        • 25 8

        • Sopotu generalnie komunikacja miejska nie interesuje

          Zwalił jej zapewnianie na sąsiadów i jeszcze się dziwi, że tną kursy gdy nie pokrywa całości kosztów...

          • 15 1

        • żadne miejsce w Sopocie (za wyjątkiem niektórych rejonów Brodwina) nie jest położone dalej niż w zasięgu 15 minutowego (3)

          spaceru do stacji SKM Sopot, Sopot Wyścigi lub Sopot Kamienny Potok. Ważnym czynnikiem podnoszącym jakość skomunikowania Sopotu z innymi rejonami Trójmiasta jest jakość serwisu SKM i PKM. Ta ostatnia powinna być zelektryfikowana, tabor SKM wymieniony tak, by nie było "dziury wstydu" między peronem a wagonem, a częstotliwość połączeń powinna wzrosnąć do taktu co najmniej 5 minutowego w godzinach szczytu i 10-15 minut w godzinach pozaszczytowych. W sezonie w weekendy: co najmniej 10 minut lub częściej. Skupianie uwagi wyłącznie na "komunikacji miejskiej" (trolejbusach i autobusach, ew. meleksach) jest przejawem niedostatku wyobraźni. Najważniejsze dla jakości życia w mieście są warunki ruchu pieszych i rowerzystów, na dalsze odległości SKM/PKM.

          • 11 5

          • Bzdura wierutna. Mickiewicza chociażby w górnych rejonach jest położone dalej niż 15 minut od kolejki.

            • 4 6

          • 15 minut to może jest dla młodego, zdrowego człowieka. Moi i rodzice mają ponad 70 lat, matka chodzi o kulach, a ojciec ma problemy z kręgosłupem i nie postoi dłużej niż 10 minut. Świat nie składa się z samych młodych, zdrowych, pięknych i pełnoprawnych osób, a powiedziałabym, że w Sopocie tych starszych jest większość. 15 minut spaceru nie sprawi Tobie problemu, ale moim rodzicom, czy też ich sąsiadom, już tak. Dolny Sopot nie nazywa się Dolnym bez powodu. Reszta miasta jest pod górkę i ta górka dla osoby niepełnosprawnej jest ciężka. A zakupy trzeba robić, trzeba wybrać się do lekarza czy nawet na ciastko do kawiarni. I trudno to zrobić, jeżeli nie da się rady podejść na przystanek autobusowy. Starsi ludzie nie będą zamykać się w domu, bo miasto nie zadbało o komunikację miejską. Wybiorą auto.

            • 10 5

          • Powiedz to 80 latkom idącym do pracy ( po podniesieniu wieku emerytalnego dla naszego dobra).

            • 1 2

      • miasto ma obowiązek dbać o mieszkańców i zapewnic im różnoraką infrastrukturę. Parkingi też. (3)

        • 9 6

        • Nie, nie ma obowiązku zapewniania parkingów (2)

          Jeśli twierdzisz inaczej - podaj podstawę prawną.

          • 4 4

          • (1)

            To z jakiej paki zabiera moje podatki? Jestem mieszkańcem i chcę, żeby moje podatki, które płacę a tym mieście, szły na infrastrukturę, w tym także na parkingi!

            • 4 2

            • I nikogo twoje chciejstwo nie obchodzi

              • 1 1

    • zakup samochodu nie stwarza automatycznie roszczenia sobie prawa do domagania się od władz miasta

      by zapewniło darmowe miejsce do parkowania w przestrzeni publicznej. Jeśli ta prosta prawda nie będzie wystarczająco promowana w Trójmieście, będziemy mieli rzadsze okazje doświadczania przestrzeni publicznych wysokiej jakości. Miasto nie musi stopniowo przekształcać się w przestrzeń wyglądającą jak parking komisu używanych samochodów.

      • 7 9

    • No na tych samych parkingach, na obżeżach. W czym problem?

      • 5 2

    • Noech trajtkiem jezdza 21 , S'ka lub SKM

      Na cholerę im samochód , smochod jest potrzebny dla politykow i bogatych, gmin pieszo

      • 0 3

    • jak to gdzie

      na swojej posesji

      • 1 0

    • W ogole. Ma to w d....

      • 0 1

  • Pomijając kwestie estetyczne... (6)

    Wszak de gustibus non disputantum est, jednak jaki cymbał jeden z drugim uznał, że ten łónerf poprawia bezpieczeństwo pieszych???!
    Raz, że szanowne jury musiało nigdy tam nie być w godzinach zwiększonego ruchu samochodowego (np. w wysokim sezonie), a dwa, że taki wynik na kilometr śmierdzi "ustawką" i oparciem się na propagandowych i jednostronnych materiałach z urzędu miasta.
    Niemal codziennie spacerowałem w okolicach tegoż "cudownego" łónerfu przed i po jego powstaniu i faktycznie jest ładniej niż było - ale o to akurat nie było trudno, natomiast przede wszystkim rzuca się w oczy drastycznie zmniejszona liczba miejsc parkingowych, czy rozjeżdżone rabaty lub rozbite kosze na śmieci, a przede wszystkim brak bezpieczeństwa pieszych! Kierowcy (zwłaszcza spoza Sopotu) widząc kawałek drogi cisną ile fabryka dała.
    Proszę sprawdzić choćby fragment od ul. Chrobrego przy salonie optycznym w stronę morza. Wąski pas jezdni, za to szerokie rabaty. Pieszy nawet nie ma gdzie uskoczyć.
    Kto to projektował???

    • 15 8

    • Wyzwaniem jest przypuszczalnie brak odpowiedniej kampanii promującej sens uspokajania ruchu w mieście (5)

      Kto z osób wypowiadających się na tym portalu wie, że w Sopocie jedynie na 3 ulicach obowiązuje limit prędkości 50 km/h? Na większości ulic Sopotu obowiązuje limit 30 km/h, dzięki czemu poziom bezpieczeństwa ruchu jest niezły. W strefie zamieszkania, którą jest woonerf w pewnym przybliżeniu limit prędkości wynosi 20 km/h i warto go przestrzegać eliminując ruch tranzytowy sporadycznie pojawiających się tam samochodów. Warto promować sens redukcji skali przejazdów odbywanych samochodem w takim mieście jak Sopot, w którym praktycznie "wszędzie blisko" (pieszo lub rowerem), na dalsze odległości warto poprawiać jakość serwisu SKM i PKM.

      • 1 5

      • To, że limit wynosi 30

        niestety nie oznacza, że ktokolwiek jeździ 30

        • 5 0

      • Sporadycznie pojawiających się samochodów? (1)

        Na pewno wiesz o czym piszesz?
        W samym tylko dniu dzisiejszym, spędziwszy na łónerfie nie więcej niż 5 minut, mało nie rozjechały mnie 3 samochody, przed którymi musiałem uskakiwać na rabatę.
        A co do limitu... to, że sobie ktoś namaluje na ulicy jakieś znaczki, nie oznacza że one mają jakiekolwiek znaczenie. Sopot też m.in. próbował zakazać spacerów z psami i przegrał w sądzie z kretesem. Za to Cocomo czy Zatoka Sztuki prosperowały świetnie przez lata, by spragnionym atrakcji turystom żyło się lepiej. Niezła ekipa specjalistów rządzi tym miastem, nie ma co!

        • 1 1

        • Już nie dramatyzuj z tym uskakiwaniem

          Idziesz normalnie, frustrat jedzie w tym samym tempie za Tobą. Jak zatrąbi (nielegalnie), idziesz wolniej. Uczą się szybko.

          • 3 1

      • (1)

        Z ciekawości - mieszkasz w Sopocie?

        • 0 0

        • Co to za pytanie?

          Ci którzy się zachwycają łónerfami na bank są albo spoza Sopotu, albo nie korzystają z nich na co dzień.
          Ci którzy patrzą na nie realistyczne i nie ulegają narzuconym zachwytom muszą korzystać chcąc nie chcąc z tego wątpliwego "dobrodziejstwa" nazbyt często.

          • 0 1

  • A mieszkańcy? Urbaniści tam nie mieszkają. (5)

    • 9 6

    • znam wielu urbanistów mieszkających w Sopocie (3)

      Wielu mieszkańców rozumie sens wdrażania programu uwalniania kolejnych ulic i placów Sopotu i innych miast Trójmiasta od nadmiaru jeżdżących i parkujących samochodów. Sklepy i lokale położone przy ulicach całkowicie uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów z reguły notują zwiększenie liczby klientów i obrotów, co łatwo można sprawdzić w wielu miejscach Trójmiasta (ulica BMC w Sopocie, Stągiewna i wiele innych ulic w Gdańsku)

      • 2 3

      • Ty już chyba dość dawno uwolniłeś swój mózg od myślenia...

        Nie wspominając o znajomych urbanistach.

        • 1 4

      • Ehe na pewno xD tak jak świętojańska w Gdyni, gdzie wprowadzono płatne parkowanie, wprost tętni życiem xD

        • 1 2

      • Hahahaha

        ale kogos odkleiło .

        • 0 1

    • Urbaniści maja super domy, i extra auto. i to z dala od innych,

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Sopot wylał dziecko z kąpielą (7)

    Zamiast zrobić odpowiednie parkingi masowe na przedmieściach i zakaz wjazdu do miasta dla stonki oraz zdecydowanie go egzekwować, poszedł na łatwiznę i zaorał masę miejsc parkingowych oraz utrudnił życie przede wszystkim mieszkańcom miasta, którzy i tak już mają dosyć tej całej "tyrystyki" i patowynajmu krótkoterminowego.
    A do tego próbuje jeszcze zbić na tym kapitał polityczny i zrobić sobie dobry PR. Żałosne.

    • 59 36

    • (2)

      W końcu uda ci się zdać to prawko i uzbierasz na własny samochodzik, w końcu mieszkając u rodziców i będąc przez nich wszędzie wożonym można naprawdę przyoszczędzić niemałe pieniądze.
      Ach, zapomniałem, praca pewnie hańbi zaś za internetowy aktywizm rowerowy nie dostajecie pieniążków.
      No cóż...

      • 4 20

      • Proszę czytaj ze zrozumieniem...

        To nie boli.

        • 10 0

      • Ty na mieszkanie w dobrej lokalizacji raczej nie nazbierasz

        Skoro dla Ciebie prawo jazdy jest jakimkolwiek osiągnięciem. Każdy je ma.

        • 8 0

    • przecież na "przedmieściach" Sopotu (w Gdańsku i Gdyni) są masowe parkingi (3)

      jeśli są płatne, często świecą pustkami. Parking przy Ergo Arenie ma zdecydowanie charakter masowy, Sopot nawet zadbał o obsługiwanie go przy pomocy meleksów dowożących parkujących tam kierowców do centrum miasta. Uwolnienie centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów jest przez wielu mieszkańców postrzegane jako ułatwienie w poruszaniu się i znaczna poprawa komfortu życia - inaczej mówiąc trudno zakwalifikować powyższy tekst inaczej, jak przejaw samochodozy lub autoholizmu, co na jedno wychodzi.

      • 11 4

      • Chciałeś błysnąć, ale coś nie pykło... (2)

        Parking przy Ergo jest owszem, ale... jak tu zachęcić do korzystania z niego, kiedy przejazd trwa ze 20 minut i kosztuje 4 zł od osoby w jedną stronę?!
        Jeżeli miasto faktycznie chce odciążyć centrum, przejazd powinien być dużo szybszy i darmowy. I nie tylko do 20tej, bo w lato o tej porze miasto tętni życiem. No ale urzędnicy o tym mogą nie wiedzieć, bo przecież nie pracują...
        Nic więc dziwnego, że turysta woli zajechać "z fasonem" na plażę i bawić się do białego rana, blokując parkingi i urządzając głośne rajdy nocne.
        A co z drugim końcem Sopotu, od strony Gdyni? Gdzie tam podobny parking, cwaniaczku?
        Niestety miasto samo zachęca stonkę do autoholizmu, a Tobie więcej pomyślunku życzę. I poluzuj najwyraźniej przyciasne rowerowe gacie.

        • 2 7

        • darmowy, darmowy. (1)

          czyli za pieniądze mieszkańców Sopotu, tak?

          • 2 0

          • Niekoniecznie... może być np. z opłaty klimatycznej/uzdrowiskowej

            Którą powinien uiszczać każdy turysta.
            Tym bardziej w apartamentach na patowynajem krótkoterminowy.

            • 0 1

  • Wo co?

    • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Mieszkaniowe: dom mieszkanie wnętrze

targi

Co W Trawie Piszczy?

269 - 947 zł
konferencja
Mieszkania Domy
Cena
Gdańsk Jelitkowo
33200 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
23350 zł/m2
Gdynia Orłowo
23300 zł/m2
Gdańsk Sobieszewo
20950 zł/m2
Gdańsk Młode Miasto
20850 zł/m2
Sopot Dolny Sopot
31050 zł/m2
Gdynia Kamienna Góra
19650 zł/m2
Sopot Górny Sopot
17500 zł/m2
Sopot Kamienny Potok
17000 zł/m2
Gdańsk Brzeźno
16500 zł/m2
* na podstawie bazy ofert Trojmiasto.pl

Najczęściej czytane