Zapraszamy na kolejną odsłonę cyklu Parakino: Symptomatyczne erupcje awangardy.
Podobne wydarzenia
9 sierpnia - 11 września 2024, godz. 18-22
Gdańsk,
Teatr Szekspirowski
bilety 0-19 zł
ulgowy 0-16 zł
ulgowy 0-16 zł
wtorek, godz. 20:30
Gdańsk,
Kino Kameralne Cafe
bilety 25 zł
Artyści i filmy:
Martine Syms, Notes on Gesture, 2015, 10:30 min.
Kim Schoen, Is it Opera or is it Something Political, 2009, 7 min.
Mary Reid and Patrick Kelley, This is Offal, 2016, 12:51 min.
Stanya Kahn, It's Cool, I'm Good, 2010, 35:24 min.
Kuratorka pokazu: Gosia Wojas
Symptomatyczne erupcje awangardy to zestaw prac artystóww z USA, które koncepcyjnie i formalnie kwestionują kanony i struktury reprezentacji. Wykorzystując różne strategie w ruchomym obrazie, Stanya Kahn, Mary Reid i Patrick Kelley, Kim Schoen i Martine Syms poddaja analizie budowe znaczeń w strukturach i dyskursach historycznych. Poprzez kwestionowanie teraźniejszości i przemieszczenie przeszłości, proponowane dzieła dekonstruują konwencjonalnie rozumiana reprezentację i jej strukturalne granice. Praca Martine Syms, Notes on Gesture, dekonstruuje gesty, słowa i zachowania powszechnie wiązane z czarnoskórą kobiecością.
W "Czy to jest opera, czy jest to coś politycznego", Kim Schoen przedstawia 7 minutowy monolog kobiecej aktorki jako transgresywny akt zerwania i prowokacji w symboliczny język. Akt absurdu rozgrywa się także w pracy Mary Reid i Patrick Kelley, "This is Offal", w którym artyści wykreowali wyrazistą retorykę, by przedstawić kwestię kobiecej (nie)widzialności w sztuce i dyskursach historycznych. W "It's Cool, I'm Good", Stanya Kahn używa dowcipu, humoru i teorii abiekcji Kristevej, wskazując strukturalne niespójności, które zakłócają stateczną, znajomą codzienność.
Martine Syms, Notes on Gesture, 2015, 10:30 min.
Kim Schoen, Is it Opera or is it Something Political, 2009, 7 min.
Mary Reid and Patrick Kelley, This is Offal, 2016, 12:51 min.
Stanya Kahn, It's Cool, I'm Good, 2010, 35:24 min.
Kuratorka pokazu: Gosia Wojas
Symptomatyczne erupcje awangardy to zestaw prac artystóww z USA, które koncepcyjnie i formalnie kwestionują kanony i struktury reprezentacji. Wykorzystując różne strategie w ruchomym obrazie, Stanya Kahn, Mary Reid i Patrick Kelley, Kim Schoen i Martine Syms poddaja analizie budowe znaczeń w strukturach i dyskursach historycznych. Poprzez kwestionowanie teraźniejszości i przemieszczenie przeszłości, proponowane dzieła dekonstruują konwencjonalnie rozumiana reprezentację i jej strukturalne granice. Praca Martine Syms, Notes on Gesture, dekonstruuje gesty, słowa i zachowania powszechnie wiązane z czarnoskórą kobiecością.
W "Czy to jest opera, czy jest to coś politycznego", Kim Schoen przedstawia 7 minutowy monolog kobiecej aktorki jako transgresywny akt zerwania i prowokacji w symboliczny język. Akt absurdu rozgrywa się także w pracy Mary Reid i Patrick Kelley, "This is Offal", w którym artyści wykreowali wyrazistą retorykę, by przedstawić kwestię kobiecej (nie)widzialności w sztuce i dyskursach historycznych. W "It's Cool, I'm Good", Stanya Kahn używa dowcipu, humoru i teorii abiekcji Kristevej, wskazując strukturalne niespójności, które zakłócają stateczną, znajomą codzienność.