- 1 W sobotę Miss Scania i parada ciężarówek (48 opinii)
- 2 W końcu powstanie wiadukt na Puckiej (195 opinii)
- 3 Szukają świadków śmiertelnego potrącenia (156 opinii)
- 4 Prawo jazdy od 17. roku życia? (81 opinii)
- 5 Rejestracja pojazdów w Gdyni już działa (11 opinii)
- 6 Czytelnik: zasnąłem za kierownicą (135 opinii)
Volvo Car Corporation rozpoczyna produkcję elektrycznego modelu Volvo C30 dla europejskich klientów leasingowych. Pierwsze dostawy już jesienią - głównie dla firm, władz i agencji rządowych. Można zamawiać je także w Polsce.
Volvo C30 Electric będzie produkowany i dostarczony klientom leasingowym w całej Europie. Od jesieni ubiegłego roku przeprowadzono testy floty około 50 aut. Były to głównie testy wewnętrzne, realizowane w ramach Volvo Car Corporation.
Elektryczny model Volvo C30 był także częścią projektu "One Tonne Life", w ramach którego pewna szwedzka rodzina otrzymała zadanie, by funkcjonować w sposób możliwie najbardziej ekologiczny przez sześć miesięcy. Do końca przyszłego roku wyprodukowanych zostanie ok. 250 aut. Liczba ta zostanie zwiększona w zależności od zainteresowania klientów na rynku.
Egzemplarze Volvo C30 Electric będą produkowane na zwykłej linii montażowej w fabryce w Gandawie, a następnie transportowane do Göteborga, gdzie zainstalowany zostanie silnik, akumulatory oraz inne charakterystyczne dla tego modelu elementy elektroniczne. Akumulatory będą zamocowane w miejscu, gdzie normalnie znajduje się zbiornik paliwa oraz w specjalnej części tunelu centralnego auta. W rezultacie rozmiary bagażnika pozostaną bez zmian.
Volvo C30 Electric ładuje się z tradycyjnej domowej wtyczki. Pełne ładowanie trwa ok. 7 godzin. Zasięg operacyjny auta wynosi do 150 km przy pełnym naładowaniu. Maksymalna prędkość wynosi 130 km/h, a 50 km/h samochód osiąga w cztery sekundy.
Zobacz także
Opinie (50) 4 zablokowane
-
2011-06-13 10:44
Ciekawe jaka jest cena (2)
- 23 0
-
2011-06-13 15:15
trzy piędziesiąt (1)
w kredycie 50/50
- 7 1
-
2011-06-16 12:52
1/30000
- 0 0
-
2011-06-13 10:51
czego by nie wyprodukowali to i tak nie nadaje się na polski drogi... (3)
- 14 6
-
2011-06-13 16:21
Jeep Wrangler Rubicon albo stary Nissan Patrol GR i dasz radę uwierz mi:) (2)
- 6 2
-
2011-06-16 11:45
stary nissan patrol gr 2.8td z padającą uszczelką pod głowicą?
nie dziękuję, miałem, nie polecam
- 1 0
-
2011-06-16 12:53
Brudasy polskich ulic
- 0 0
-
2011-06-13 11:02
Zasięg operacyjny auta wynosi do 150 km przy pełnym naładowaniu (8)
czyli realnie okolo 80 km. Troche mało
- 14 5
-
2011-06-13 12:56
to tylko taka zabawka (3)
i wcale nie taka ekologiczna, bo by wydobyć metale rzadkie potrzebne do elektroniki w tym cacku pewnie trzeba przerzucić całą hałdę ziemi w Chinach.
- 4 3
-
2011-06-13 17:43
(2)
Jaka ekologia? Ile węgla potrzba aby elektrownia mogła zasilic ten samochód?Rozumiem że w Polsce mamy tylko zieloną energię? s****ie w banie jak długo będzie emisja szkodliwych gazów w produkcji prądu,to tak długo nie będzie ekologicznych samochodów zasilanych prądem.
- 5 3
-
2011-06-15 08:21
(1)
Substancje emitowane w elektrowni można łatwo odfiltrować, w przeciwieństwie do warunków w samochodzie.
Poza tym sprawność elektrowni jest dużo wyższa niż silnika spalinowego.- 0 0
-
2011-06-15 10:32
filtrowanie
grubo obniża sprawność takiej elektrowni
- 0 0
-
2011-06-13 19:44
80km Troche mało?? (3)
Samochody elektryczne są do jeżdżenia po mieście. Na noc wracają do garażu gdzie są łądowane. Czy to takie trudne do zrozumienia?
- 3 5
-
2011-06-13 21:27
tak
- 3 1
-
2011-06-14 12:04
po mieście rowerem można jeździć (1)
nie każdy ma garaż!
- 1 1
-
2011-06-16 10:23
Codziennie robię około 110 km, a jeżdżę wyłącznie po mieście. Nie każdy dojeżdża autem 10 km z domu do pracy (wtedy rzeczywiście rower jest najlepszy).
- 2 1
-
2011-06-13 11:02
volt
Panie Redaktorze, proszę nie brać za wyznacznik poprawnej polszczyzny wypowiedzi jednego z naszych byłych prezydentów. Jednostki miar podlegają odmianie. 220 metórw, a nie 220 metr. Wolty odmienia się podobnie.
- 24 0
-
2011-06-13 11:08
Bateryjka słaba
Fajnie musi wyglądać takie auto jak już przejedzie 100-120km. Coś jak króliczek Duracell na zwykłych bateriach. Można sobie zasymulowac w sklepie zabawkowym;-))
- 3 3
-
2011-06-13 11:45
uwielbiam volvo i Szwecką rejestracje samochodową
- 6 4
-
2011-06-13 12:18
220 volt to było kiedyś (4)
teraz jest 230 volt
- 14 6
-
2011-06-13 12:29
a jedna k voltów, niezależnie ile (2)
- 3 5
-
2011-06-13 13:08
a jednak jednak
- 2 4
-
2011-06-13 14:54
no chyba, że jeden
- 0 0
-
2011-06-13 23:26
teraz jest
230 woltów, lub 230V
- 1 0
-
2011-06-13 15:04
mam nadziej ze to bedzie full automat bez kija i sprzegla i skora na siedzeniach ! bo to 21 wiek !
no i do tego nawigacja i klimatyzacja nie chce sie pocic !
- 5 1
-
2011-06-13 15:11
BEZSENS (1)
mamy braki prądu w sieci i grożą nam czasowe wyąłczenia przez zwykłe urządzenia domowe, a tutaj taki prądożerca w domu?
samochód na wodę, to byłaby rewolucja tutaj to tylko populistyka...:(- 5 5
-
2011-06-17 02:54
bezsens
"samochód na wodę" to dopiero jest "populistyka"
- 0 0
-
2011-06-13 15:34
150 km dla flot, to słabo (7)
Przedstawiciele handlowi więcej muszą smigac dziennie.
- 5 2
-
2011-06-13 16:24
1200-1600 tygodniowo, 5-7 tyś miesięcznie a nawet 80 tyś rocznie to chyba tylko diesel...
- 4 0
-
2011-06-13 18:01
po pierwsze to mozna wlasnie pojezdzic te 150 km i pozniej podladowac (5)
.. i kolejnego dnia dalej ...
Po drugie wiekszosc aut elektrycznych ma opcje szybkiego doladowania auta, czasami 15-30 minut, ktore pozwala, wprawdzie nie w pelni, ale doladowac auto w czasie nidlugich postojow. Wlasnie taki przedstawiciel ma przerwe obiadowa - laduje auto, przyjechal do klienta, ma chwile przestoju .. .znowu laduje auto.
Troche trzeba zmienic myslenie o "tankowaniu", bo w przypadku EV "stacje benzynowe" sa praktycznie wszedzie. Sa nawet pomysly aby bezprzewodowo ladowac samochody na czerwonym swietle czy autobusy na przystankach.
Jak dla mnie powyzej tych 100-150 km problem zasiegu jest tak na prawde sztuczny. 90% ludzi na codzien wystarczyloby mniej niz 50 km (mowa o Europie oczywiscie).- 1 6
-
2011-06-13 18:37
byłem w holandi
i widziałem jak z żalem gość podjechał na stację a tu dwa jedyne słupki zajęte...
wodór to jest przyszłość a nie prąd z węgla i zero parametrów- 4 1
-
2011-06-13 18:43
bezprzewodowo ładować? ej coś mi tu gwiezdne wojny cytujesz chyba?! (2)
indukcyjnie może i tak ale musi być kontakt minimalny z tym, że to żadna energia z cewki na co? na ebonit? Można szczoteczkę Brauna tak ładować, to nie 6 klasa i fizyka, że każdemu się włosy jeżyły na "odległość" :)
- 6 0
-
2011-06-13 21:43
wodór ciężko opanować bo jest mocno wybuchowy (1)
ale jak widziałem jeżdżące projekty na discovery science to wygląda sensownie, widzę w tym przyszłość. Ogniwa wodorowe mają olbrzymią pojemność, silniki potężne, zasięg jeszcze większy a tankowanie to niemal operacja przyjęcia na lotnisko Air Force One ale chyba warto?
Zero emisji szkodliwych, zamiana w tlen, paliwo to woda nawet brudna bo cząstki stałe można odfiltrować - idealnie! I to jest ekologia.- 3 1
-
2011-06-17 03:06
pojemność ogniwa paliwowego?
"ogniwa wodorowe" niestety obecnie to mają olbrzymią masę, objętość i cenę. Do tego niską sprawność.
Wodór być może będzie paliwem przyszłości ale jeszcze nie teraz.
Podobnie ma się sytuacja napędu elektrycznego w samochodach, ze względu na ograniczenia technologiczne (przede wszystkim z magazynowaniem czy tez pozyskiwaniem energii elektrycznej w samochodzie) to jeszcze nie jego czas.- 0 0
-
2011-06-15 05:57
nie masz pojęcia o czym mówisz
Przedstawiciel i przerwa obiadowa... Dobre sobie. Inna sprawa, że wystarczająco trudno jest znaleźć miejsce parkingowe, a jeszcze szukać specjalnego z gniazdkiem?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.