• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Cupra Formentor po gruntownej modernizacji. Na plus czy minus?

mJ
11 września 2024, godz. 07:45 
Opinie (18)
Nowa Cupra Formentor po faceliftingu. Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.

Pierwsze pytanie, które nasuwa się zaraz po zobaczeniu nowego Formentora: wygląda lepiej czy jednak mniej atrakcyjnie od poprzedniej wersji? Zdania są mocno podzielone, ale wy oceńcie to sami. Poznajcie Cuprę Formentor po faceliftingu nieco bliżej.



Która Cupra Formentor podoba ci się bardziej?

Po tym, jak Cupra oficjalnie stała się samodzielną marką, odcinając poniekąd "pępowinę" od Seata, na każdym kroku udowadnia, że było to świetne posunięcie, a kolejne Cupry nie są jedynie mocniejszymi wersjami Seatów. Cupra jedzie własnymi ścieżkami i widać, że ma na to pomysł. Właśnie sporym kuracjom odmładzającym poddane zostały flagowe modele - Formentor i Leon. To też obraz nowego kodu stylistycznego Cupry, który będzie stosowany we wszystkich oferowanych modelach.

  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
Formentor to absolutna gwiazda producenta z Barcelony. Model, który szybko zaskarbił sobie sympatię klientów. Przebojowy i gustowny wygląd, ciekawe opcje silnikowe - to wyróżniało pierwszego Formentora. Co się zmieniło w zmodernizowanym crossoverze i czy nadal pozostał drapieżny?

Przede wszystkim stylistyka zewnętrzna, a do tego Formentor otrzymał więcej ekologicznych materiałów i odświeżoną gamę silnikową.

  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.

Wygląd



Już na pierwszy rzut oka widać, że facelifting nie był tylko delikatnym odświeżeniem. Auto zachowało ciekawą bryłę, ale za to zdecydowanie zmieniono przód i tył Formentora.

Moim zdaniem nowy Formentor nieco... złagodniał. Nie jest tak zadziorny jak wcześniej, acz atrakcyjnego wyglądu z pewnością nie można mu odmówić. Jednym zapewne się to podoba, a drugim nie. Kwestia gustu. Mnie osobiście bardziej przypadł do gustu pas przedni przedliftowego Formentora. Za to bardziej podoba mi się tył zmodernizowanego crossovera.

W pasie przednim ciekawie prezentują się światła matrix LED z trójkątną sygnaturą Cupra, natomiast tylne światła to już popis hiszpańskich projektantów. LED-owa listwa rozciąga się na całą szerokość auta, a wisienką na torcie jest iluminowane logo marki. Rewelacyjnie to wygląda.



Nowa Cupra Formentor po faceliftingu. Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.

Silniki - więcej mocy



Aktualnie w ofercie silnikowej Formentora znajdziecie wiele ciekawych pozycji. Każdy dopasuje auto do swoich potrzeb. Bazowym silnikiem pozostało 1,5 TSI z manualną 6-biegową skrzynią. Opcjonalnie można wybrać miękką hybrydę o tej samej pojemności i mocy z 7-biegowym automatem.

W ofercie próżno szukać 190-konnej benzyny, bo ta ma teraz 204 KM. Mocniejsza wersja będzie dostępna w sprzedaży w późniejszym terminie. Podobnie jak inna 2-litrówka (VZ) o mocy 265 KM.

Już teraz dostępne są za to hybrydy Plug-in 1,5e o mochach 204 KM i 272 KM. I co bardzo istotne - zasięg na samym prądzie w obu wersjach wynosi ponad 100 km.

Klienci mogą także zamawiać Formentora z silnikiem diesla. To dobrze znana pozycja - 2,0 TDI o mocy 150 KM. Na szczycie listy jest oczywiście benzynowe 2,0 TSI o mocy 333 KM.

Nowa Cupra Formentor po faceliftingu. Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
Do jazd testowych otrzymaliśmy Formentora z miękką hybrydą - 1,5 eTSI o mocy 150 KM. Ta jednostka, choć oferuje najmniejszą moc, dla wielu kierowców będzie wystarczająca. Świetnie poradzi sobie zarówno w miejskiej dżungli, jak i na trasie, gdzie oferuje zadowalające osiągi.

To, co bardzo istotne - 1,5 eTSI jest niezwykle ekonomiczną jednostką. Podczas jazdy testowej, bez szaleństw, średnie zużycie benzyny wyniosło 6,3 l na 100 km.



Nowa Cupra Formentor po faceliftingu. Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.

Wnętrze



Producent z Barcelony chwali się użyciem we wnętrzu Formentora większej ilości materiałów ekologicznych. Co ciekawe, w przypadku obicia foteli można wybierać między mikrofibrą wykonaną w 73 proc. z recyklingu, ekologiczną skórą lub materiałem tekstylnym.

Z kluczowych zmian - dotykowy panel do sterowania klimatyzacją i głośnością audio w końcu stał się podświetlany. To znacznie ułatwia obsługę urządzeń po zmroku.

  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
Poprawiono także jakość systemu multimedialnego, a sam ekran powiększono do 12,9 cala. Zwiększono moc ładowarki indukcyjnej, która teraz dodatkowo jest chłodzona.

Trzeba przyznać, że wnętrze Cupry Formentora ma to "coś". A gustownego stylu kokpitowi nadają "miedziane" wstawki i klimatyczne oświetlenie ambientowe.

  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
Cennik gruntownie odświeżonego Formentora startuje od kwoty 138 400 zł za podstawową wersję ze 150-konnym silnikiem benzynowym TSI. Cennik jedynego w ofercie diesela otwiera kwota 157 700 zł. Natomiast za słabszą, 204-konną hybrydę Plug-in należy zapłacić co najmniej 205 700 zł. Topowy Formentor VZ z 333-konnym silnikiem pod maską to koszt rzędu 238 400 zł.

Samochód testowy, który do jazd przekazał dealer Cupra Plichta, został skrojony na kwotę 181 942 zł.

  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
  • Nowa Cupra Formentor po faceliftingu.
mJ

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (18)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Przejazdy Ferrari, McLaren, Lamborghini i Inne #ZbieramyNaKaretke (11 opinii)

(11 opinii)
zlot, imprezy i akcje charytatywne

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Wrak Race Moto Show - Siła dla Olafa

imprezy i akcje charytatywne, rajd / wędrówka

Sprawdź się

Sprawdź się

W skład Grupy Zdunek wchodzą marki:

 

Najczęściej czytane