- 1 W sobotę Miss Scania i parada ciężarówek (48 opinii)
- 2 Szukają świadków śmiertelnego potrącenia (156 opinii)
- 3 W końcu powstanie wiadukt na Puckiej (195 opinii)
- 4 Rejestracja pojazdów w Gdyni już działa (12 opinii)
- 5 Prawo jazdy od 17. roku życia? (82 opinie)
- 6 Prezydent Gdyni chce dyskusji o parkowaniu (364 opinie)
O polskiej, globalnej marce samochodu możemy chyba na razie zapomnieć. Na otarcie łez pozostaje nam nasz wkład w produkcję takich aut jak np. Honda, Audi, Volvo, BMW czy Bentley a nawet... Ferrari California.
Działająca pod Gdańskiem firma Delphi produkuje podzespoły samochodowe. W jej trójmiejskiej fabryce powstają m.in. dźwigienki kierunkowskazów, podnośniki szyb, przełączniki tempomatów czy automatycznych skrzyń biegów.
Produkcja może niepozorna, ale nawet za nią stoi wielki zespół badawczy. A to właśnie polscy inżynierowie z Delphi włożyli sporo wiedzy i umiejętności w produkcję podzespołów dla supersportowego Ferrari California.
Polski rodowód mają kluczowe elementy, które zamontowano w tym supersamochodzie. Nasi inżynierowie z krakowskiego Centrum Technicznego Delphi współpracowali przy przygotowaniu projektu oraz procesu produkcyjnego kabli bez-halogenowych.
Co to takiego? To wiązki elektryczne powleczone ultra-cienkościenną, bez-halogenową izolacją . Ferrari będzie pierwszym europejskim producentem samochodów, który wprowadzi te niezwykle wytrzymałe przewody samochodowe. Posiadają wyjątkową odporność na przetarcia i na nacięcia - niemal dwukrotnie większą niż tradycyjne kable. Dodatkowo te kable nadają się do recyklingu.
Z kolei w Ostrowie Wielkopolskim powstaje skraplacz i parownik do układu klimatyzacji Ferrari, a fabryka w Krośnie produkuje amortyzatory MagneRide - jeden z najnowocześniejszych na świecie, produkowany seryjnie, adaptacyjny system kontroli zawieszenia.
Zobacz także
Opinie (38) 2 zablokowane
-
2009-01-06 18:22
(3)
wow
teraz po tym newsie czuje sie dumnym Polakiem
ohh yeee mamy prawie polskie Ferrari, ciekawe czy czasem nie mamy wkładu też w produkcję Porsche (może jakiś korek wlewu paliwa produkowany jest u nas a nie w Chinach).- 0 0
-
2009-01-06 18:38
Podobno syn kumpla tego co zaprojektował kierunkowskazy do Porsche wiedział gdzie jest Polska na mapie, tak więc można mówić, że Porsche jest nasze polskie.
- 0 0
-
2009-01-06 21:03
hahaahah
- 0 0
-
2009-01-07 21:44
fotele do porsche robi groklin
- 0 0
-
2009-01-06 20:07
Polacy mają welki wkład w naukę
Np. profesor Czochralski - to on opracował sposób hodowli monokryształów, które służą do produkcji układów scalonych - czyli pamięci półprzewodnikowych, procesorów, mikrokontrolerów. I to w 20-leciu międzywojennym. Podobnie niebieski laser został opracowany w Polsce...
NIEUKI DO SZKÓŁ a nie głupoty na forum wypisywać!- 0 0
-
2009-01-06 21:34
co ma piernik do wiatraka
nieuk to ty jestes co ma prof. czochr. i blue laser do smierdzacej fabryki przelacznikow glabie jeden naucz sie pisac posty na temat i o temacie prawda jest taka jezeli fabryka ferrari bedzie miala zwiekszone zapotrzebowanie na okablowanie i przelaczniki a gdanska filia nie bedzie nadazala to inna fabryka np w chinach bedzie produkowala identyczne produkty i nikogo nie bedzie obchodzilo czy wykonaly to polskie czy chinskie rece........................
- 0 0
-
2009-01-07 02:40
zawsze cos
ktos
- 0 0
-
2009-01-08 00:27
właśnie wyobraziłem sobie Ferrari na amortyzatorach Delphi... aaaahahaha!
- 0 0
-
2009-01-08 20:14
Do autora
weź ty sie puknij w łysy łeb zanim napiszesz bzdury o kluczowych komponentach itd :D
- 0 0
-
2009-01-10 09:55
a co to jest
bez-halogenowa izolacja???????
- 0 0
-
2013-04-29 12:58
ferrari jest do d*py
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.