• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Citigo. Ma miejski urok

Bawo,Mart,Ps
18 września 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Skoda Citigo. Przemyślana i dojrzała konstrukcja. Idealna do miasta.



Małe, typowe miejskie autko z koncernu Volkswagena. Brzmi nudno? Absolutnie nie. Kto do małej Skody wsiądzie, szybko znajdzie się pod jej urokiem. Citigo świetnie czuje się w miejskich klimatach.



Podobno najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Jeśli tak, to ten test, malutki Citigo w optymistycznym kolorze sprint green zdaje na piątkę, zwłaszcza z pakietem Elegance Plus. Przyzwoite, jasne materiały we wnętrzu, panoramiczne okno dachowe, optycznie powiększające i tak wcale nie najmniejszą przestrzeń zwłaszcza z przodu samochodu, do tego wygodne fotele i doskonała widoczność. Citigo wręcz zachęca do jazdy. Co prawda z boku drzwi i z bagażnika wystaje goła blacha, nie możemy jednak zapominać, że mamy do czynienia z autkiem z segmentu budżetowego.

  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance
  • Skoda Citigo Elegance


Pozytywne wrażenie sprawia też silnik - benzynowy, trzycylindrowy i jednolitrowy. Moc? 75 KM. Jest całkiem dobrze wyciszony, a w mieście zapewnia lekkiej skodzie całkiem dobre przyśpieszenia. Na trasie jest nieco gorzej, by dotrzymać kroku innym kierującym wskazane są wysokie obroty i częste wachlowanie dźwignią zmiany biegów.

Żywiołem Skody Citigo jest jednak miasto i tu czuje się najlepiej. Jeśli ktoś potrzebuje małego samochodu, głównie do poruszania się w gąszczu ulic, może zapomnieć o większej Fabii. Citigo całkowicie spełni wszystkie oczekiwania, także pod względem pojemności bagażnika - 250 litrów wystarczy nawet na solidniejsze zakupy, dodatkowo można złożyć tylne siedzenia. Nikt nie zapłacze też przy dystrybutorze - średnie spalanie w cyklu miejskim u nas wyniosło minimalnie powyżej 5 litrów na 100 km. Nieźle. Dobrze sprawdza się dość sprężyste zawieszenie Citigo, a w tej klasie pojazdów układowi kierowniczemu można wybaczyć przeciętną precyzję.

Skoda Citigo to naprawdę udany samochód. Za luksus w niej trzeba jednak słono zapłacić. W testowanym egzemplarzu w wersji Elegance dodatkowe elementy wyposażenia, w tym m.in. podgrzewane siedzenia i ich regulacja na wysokość, tempomat, nawigacja, dodatkowe głośniki z tyłu podnoszą cenę Citigo o ponad 10 tys. zł, aż do 49 990 zł. Dużo? Rezygnując z dodatków, w zupełnie bazowej wersji wyposażenia Citigo pozbawiony nawet wspomagania kierownicy kosztuje poniżej 30 000 zł.

Biorąc pod uwagę bardzo dobre rozplanowanie wnętrza, przestronność, ergonomię i właściwości jezdne, także "gołej" Skodzie warto się przyjrzeć. Jeśli ktoś nie musi oszczędzać, może "dopakować" solidnie Citigo, a wtedy radość z użytkowania jeszcze znacząco wzrośnie. W kategorii małych, miejskich pojazdów, naszym zdaniem, konkurencji trudno będzie dotrzymać kroku w rywalizacji z przemyślanym pojazdem jakim jest Skoda Citigo.

Samochód do testów użyczony przez ŠKODA Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Bawo,Mart,Ps

Opinie (56) 4 zablokowane

  • za 25 tys.zł to tak

    • 7 3

  • Czekam na Skodę Rapid!!!

    Już nie mogę doczekać się jazdy próbnej :-))
    Obecnie Fabia II Lifting 1.2 TSI

    • 6 3

  • a bagażnik z pełną tapicerką to dają w wersji super GTX ???

    • 4 2

  • Skodzianka (5)

    Marka dziadkow,frajerow i nieudacznikow zyciowych

    • 5 16

    • i takiego buraka jak ty

      • 4 3

    • Czy nieudacznicy zyciowi to ludzie na kierowniczych stanowiskach (2)

      posiadających Octavię z 160 konnym silnikiem i całkiem fajnym wyposażeniem????

      • 2 1

      • Sorry

        Ale ta twoja Octavia to badziewie budowane na bazie starego Golfa V,oczywiscie gorzej od VW wykonczone co jest juz normą u zielonej kury.Ludzie na kierowniczych stanowiskach? Chyba w Biedronce

        • 1 3

      • Jak kupiła firma, to co mieli do powiedzenia...

        • 0 1

    • Dla lolków zostają samochodziki z klocków...

      • 1 1

  • Polecam do miasta DODGE RAM

    • 17 2

  • (1)

    Reklamują te auta poniżej 30tys zł ale jak się chce mieć podstawowe rzeczy to cena rośnie o 30%

    • 3 3

    • z każdym autem w salonie tak jest, więc skąd nerwy?

      • 3 0

  • 50k za Skode? Prosze was. (2)

    Lepiej kupic kilkuletnia Audice lub VW.

    • 5 5

    • 2pac

      Jasne k...a nówka nieśmigana z Rajchu po dziadku esesmanie co jeździł do kościoła ... dorośnij, dojrzej lata 90-te już minęły.

      • 4 0

    • 30 tyś wersja podstawowa, to raczej nie duzo :/

      • 2 0

  • po co ta reklama

    jak dealer nie wywiązuje się z dostawą

    • 3 4

  • 49 tys za autko miejskie? Wczoraj przejeżdzałem obok salonu skody i reklamowali Octavię za taka kwotę - pewnie podstawowy golas, ale to juz kompakt.

    • 7 1

  • Projekt Up! / Citygo / Mii jest bardzo nowatorski i został doceniony w cywilizowanym świecie

    Samochód klasa A do miasta z wnętrzem (i rozstawem osi, komfortem jazdy, wyposażeniem) subkompaktu, wybór wersji, marki i wyposażenia... cen.... spory;) Sprytny naprawdę. Dla niektórych samochód jest nadal wyznacznikiem statusu majątkowego i rozmiaru...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Przejazdy Ferrari, McLaren, Lamborghini i Inne #ZbieramyNaKaretke (11 opinii)

(11 opinii)
zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorska Miss Scania (15 opinii)

(15 opinii)
parada, zlot

Trójmiejski Grill Motocyklowy Moto-Zone

w plenerze, street food

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CNG?

 

Najczęściej czytane