NOWY NISSAN X-TRAILNajnowszy Nissan X-TRAIL należy do stosunkowo nowej klasy samochodów terenowych SUV (Sport Utility Vehicle). Seryjny X-TRAIL zachowuje stylistykę pierwotnej wersji studyjnej zaprezentowanej na Paris Motor Show 2000. Jego zwarta, opływowa linia nadwozia i nowoczesne, obszerne wnętrze wyznaczają nowe trendy w stylizacji samochodów terenowych. Pojemność kabiny umożliwia podróż w komfortowych warunkach pięciu osobom wraz z bagażem.
W terenowym Nissanie montowany jest silnik o pojemności 2 dm3 z zapłonem iskrowym nowej generacji rodziny QR. Moc tego silnika wynosi 140 KM, a nowoczesność jego konstrukcji gwarantuje niewielkie zużycie paliwa i stosunkowo małą toksyczność spalin. Jednostka posiada kadłub ze stopu aluminium, 16-zaworową aluminiową głowicę i dwa wałki rozrządu napędzane przez cichobieżny łańcuch. W układzie rozrządu zastosowano system ciągłej zmiany faz rozrządu - Continuously Variable Valve Timing Control (CVTC) - zapewniający optymalne napełnienie cylindra. Reakcja silnika na zmianę obciążenia jest szybka i bezzwłoczna w całym zakresie prędkości obrotowych - CVTS zapewnia wysoką wartość momentu już przy niskich obrotach. Auto jest wyposażone w 5-biegową skrzynię manualną.
X-TRAIL ma się sprawdzać w każdych warunkach i na każdej nawierzchni. Dlatego wlot powietrza do układu zasilania został - wzorem klasycznych terenówek - umieszczony wyżej niż w samochodach osobowych, co X-TRAIL"owi pozwala pokonywać nawet stosunkowo głębokie przeszkody wodne.
X-Trail w Japonii wszedł do sprzedaży już w listopadzie 2000, a jego premiera europejska odbyła się we wrześniu 2001.
NOWY NISSAN TERRANONajnowsza generacja Nissana Terrano - najlepiej sprzedającego się w Europie samochodu w segmencie "4x4" - została zbudowana w oparciu o sprawdzoną już, wytrzymałą konstrukcję, przy zachowaniu jej niemniej doskonałych własności jezdnych. Zmiany w wyglądzie zewnętrznym i we wnętrzu, wprowadzenie jeszcze bardziej dynamicznego 3-litrowego silnika diesla z turbodoładowaniem (dotąd montowano go w modelu Patrol GR) i wiodącego w klasie pakietu bezpieczeństwa powodują, że nowy Terrano to samochód idealny dla wszystkich użytkowników, którzy w swoim samochodzie cenią wszechstronność.
Obydwie odmiany nadwoziowe - 3-drzwiowa (5-miejscowa) i 5-drzwiowa (7-miejscowa) utrzymane są w stylu identyfikującym Terrano z wysokiej jakości autami 4x4. Terrano zaprojektowano w europejskim centrum technicznym Nissana w Cranfield (Wielka Brytania), ale samochód sprzedawany jest w 80 krajach całego świata. Nowy model różni się nieco od swojego poprzednika - wmontowanie większego silnika 3-litrowego wymusiło zmianę kształtu m.in. przedniego zderzaka. Teraz jest on znacznie bardziej masywny i rozbudowany. Powyżej zderzaka znalazł się nowy "grill", który nadaje Nissanowi Terrano masywniejszego wyglądu oraz nowe podwójne przednie reflektory. Terrano ma inne, 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz praktyczną osłonę koła zapasowego, które - tak jak w poprzednich odmianach Terrano - zamontowano na drzwiach bagażnika. Samochód jest dostępny w 10 kolorach nadwozia (cztery spośród nich są zupełnie nowe) i w 18 różnych wariantach kolorystycznych, w połączeniu z lakierowanymi (lub nie) bocznymi osłonami nadwozia i zderzakami, chromowanym lub utrzymanym w kolorze nadwozia "grillem".
Nissan Terrano oferowany jest z dwiema jednostkami - sprawdzoną już 2,7-litrową lub nową, 3-litrową. To wzmocni pozycję Nissana w segmencie aut z napędem "4x4". Obydwa silniki montowane są w wersjach 3- i 5-drzwiowych. Terrano z silnikiem 3-litrowym uzyskuje moc 154 KM (113 kW) już przy 3600 obr./min, zaś duża wartość momentu obrotowego jest dostarczana już od bardzo niskich prędkości obrotowych.. Rygorystyczny program testowy umożliwił obniżenie zużycia paliwa do poziomu niższego niż u konkurencji. Jeśli doda się do tego, że przerwy pomiędzy poszczególnymi przeglądami wydłużono z 10 do 15 tysięcy km, okazuje się że Nissan jest lepszy także pod względem kosztów eksploatacji. Nissan Terrano z nowym silnikiem jeździ szybciej (170 km/h), jest bardziej dynamiczny, cichszy i ekonomiczniejszy. Alternatywnie można otrzymać Terrano z silnikiem diesla TD27Ti, o pojemności 2,7 litra. Nissan Terrano z silnikiem 3-litrowym ZD30 może być wyposażony w 5-stopniową skrzynię ręczną lub 4-stopniową automatyczną. Pięciostopniowa skrzynia ręczna umożliwia uzyskanie znacznej siły napędowej już przy minimalnych obrotach. W nowym Terrano z 304 Nm momentu można skorzystać już przy obrotach 1600 obr./min, a więc niemal przy prędkości biegu jałowego. W zależności od potrzeb układ przeniesienia napędu w Terrano umożliwia jazdę z napędem jednej osi (tylko tylne koła) lub z napędem na wszystkie koła (w warunkach terenowych, na bezdrożach itp.).
NOWY NISSAN PICKUP Nissan wytwarza samochody z napędem na wszystkie koła już od 50 lat. Pickupy produkuje 10 lat dłużej. W Polsce dostępny jest z podwójną kabiną (Double Cab), silnikiem diesla lub benzynowym na zamówienie, z napędem na wszystkie koła z możliwością odłączania przedniej osi. Do dyspozycji są 3 poziomy wyposażenia i pięć nowych opcji kolorystycznych.
Amerykański zespół projektantów przy opracowywaniu linii nowego auta inspirowała rękawica bokserska. Podobnie jak ona, Pickup jest zwarty w sobie, co kojarzy się z ukrytą siłą drzemiącą gdzieś pod maską. Samochód jest silny i doskonale odzwierciedla sposób życia najchętniej przyjmowany przez jego właściciela. Z boku "pięści boksera" można dopatrzyć się zwłaszcza w przedniej części Pickup"a. Wysoka, zaokrąglona na brzegach maska przechodzi w pokaźnych rozmiarów "grill", a potem w wielki wlot powietrza w zderzaku. Na "grillu" o prostym kształcie podkreślającym styl auta, króluje nowy znak fabryczny Nissana. Całość uzupełniają reflektory z wyraźnie oddzielonymi światłami pozycyjnymi i kierunkowskazami (pod przezroczystym szkłem). Z tyłu nadwozia zastosowano praktyczny zderzak-stopień wytrzymały na duże obciążenia. Można korzystać z niego niczym z podręcznej rampy. Dzięki niemu w samochodzie można przewozić ładunki ponad wymiarowe.
W sektorze rynku opanowanym przez silniki diesla, do Pickup"a oferowany jest nowy turbodiesel YD25DDTi. Dostępna na zamówienie jest też benzynowa jednostka KA24DE. Nowoczesny YD25DDTi ma 4-cylindry, dwa wałki rozrządu i 16-zaworową głowicę. W silniku YD25DDTi wykorzystano najnowocześniejszą, unikalną technikę. M-Fire. Jednostka osiąga moc 133 KM przy 4000 obr./min, zaś moment obrotowy o wartości 304Nm jest dostępny już przy 2000 obr./min (w porównaniu z poprzednikiem moc wzrosła powyżej 28%, zaś moment obrotowy o ponad 24%). Dzięki temu lepsze są także osiągi nowego Pickup"a - jego prędkość maksymalna wzrosła do 158km/h, zaś "setkę" samochód osiąga w 13.3 s. W PICKUP-ie maksymalna masa przyczepy wzrosła do 3 ton. O 15 procent niższe jest także zużycie paliwa. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii (m.in. nowego wtrysku paliwa oraz M-Fire - użytego także w
Nissanach Patrol GR oraz X-TRAIL) znacznie zredukowano emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Drugi z silników, czterocylindrowy KA24DE (DOHC, 16-zaworowy) ma moc 133 KM, pojemność 2,4 litra i uzyskuje moment obrotowy 198 Nm przy 3600 obr./min. Nowy Pickup może mieć napędzaną tylko tylną oś lub obie osie (w terenie za pomocą specjalnej dźwigni zamontowanej przy dźwigni zmiany biegów można włączyć napęd na obydwie osie).