- 1 Młody naukowiec zaczyna staż w medycznym laboratorium Harvardu (39 opinii)
- 2 Co się zmieni w nowym roku szkolnym 2024/25? (181 opinii)
- 3 Czego uczą się dorośli? (79 opinii)
- 4 Nowe wymagania na maturze 2025. Co się zmieni? (84 opinie)
- 5 Nawet 1000 zł za wyprawkę szkolną dla dziecka (97 opinii)
- 6 Chaos w sprawie religii w szkołach (272 opinie)
Co z wakacyjną opieką w przedszkolach?
Lipiec i sierpień to zwykle czas wakacji i urlopów, który przedszkola wykorzystywały jako przerwę, by przeprowadzić niezbędny remont czy dać ten czas pracownikom na skorzystanie z urlopów. W tym roku jednak ze względu na epidemię koronawirusa dzieci musiały zostać w domach, a wraz z nimi rodzice, korzystając ze zwolnień czy urlopów. Przymusowe "wolne" sprawiło, że nikt nie myśli o wakacyjnym odpoczynku, dlatego już teraz zastanawiają się, czy opieka przedszkoli w tym czasie będzie wystarczająca.
Problem zapewnienia wakacyjnej opieki dzieciom w wieku wczesnoszkolnym powraca co roku, jednak tym razem sytuacja może być jeszcze trudniejsza. Jeśli do czasu wakacji uporamy się z pandemią koronawirusa, większość osób przekonuje, że wakacje będą czasem pracy, a nie odpoczynku. W związku z tym oferta opieki dla dzieci dla wielu osób będzie bezcenna.
Przedszkola w Trójmieście
Jeśli w tym czasie nie będziemy mogli liczyć na pomoc rodziny, a nie stać nas na zorganizowanie dodatkowej opieki w domu, warto pamiętać o zapisach do wakacyjnych przedszkoli. Jak w tym roku wyglądają zapisy w trójmiejskich samorządach?
Koronawirus w Trójmieście - wszystkie informacje
W Sopocie zapisy online
W Sopocie zapisy do przedszkoli na lipiec i sierpień będą prowadzone od 4 do 22 maja 2020 r.
- Zgłosić będzie można dziecko telefonicznie lub e-mailem do swojego rodzimego przedszkola, podając dane dziecka i wybrany miesiąc, w którym dziecko ma uczęszczać do przedszkola - informuje Anetta Konopacka z sopockiego magistratu.
Podczas przerwy wakacyjnej plan pracy przedszkoli w Sopocie wstępnie wygląda tak: w lipcu dyżury będą pełniły przedszkola nr 1, 2, 4, 8, z kolei w sierpniu będą to przedszkola nr 5, 10, 12.
Czytaj też: Przedszkole nie działa? Czesne należy zapłacić
Miesięczna przerwa w Gdyni
Również przedszkola prowadzone przez samorząd gdyński planują miesięczną przerwą - w lipcu lub sierpniu.
- Jak na razie trzymamy się zasad takich jak co roku, ale wiadomo, sytuacja jest dynamiczna, więc wszytko może się jeszcze zmienić - zapewnia Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni.
Czytaj też: Właściciele przedszkoli i żłobków apelują o zrozumienie i pomoc
Dotychczas przerwy w pracy poszczególnych przedszkoli ustalane były rotacyjnie - placówki wymieniają się "parami" i położone są zazwyczaj najbliżej siebie. Jeśli dane przedszkole ma przerwę w pracy w lipcu, to za rok pracowało będzie najprawdopodobniej w sierpniu.
- Miesiąc, w którym przedszkole będzie miało przerwę w pracy, konsultowany jest na początku każdego roku z rodzicami, aby mogli oni podjąć swoje decyzje urlopowe. Zasadą powinno być, iż dziecko uczęszcza do przedszkola w tym miesiącu wakacyjnym, w którym pracuje jego przedszkole. Jeśli rodzice nie mogą dopasować swoich planów urlopowych i nie mogą zapewnić opieki dziecku w tym miesiącu, w którym jego przedszkole ma przerwę w pracy, mogą zgłosić to dyrektorowi swojego przedszkola, który w każdej indywidualnej sprawie skieruje dziecko do pracującego w tym miesiącu i dysponującego wolnymi miejscami przedszkola - wyjaśnia Grzegorczyk.
Jak dodaje, wszystkie sprawy związane z opieką przedszkolną w okresie miesięcy wakacyjnych rodzice ustalają w swoim macierzystym przedszkolu, z jego dyrektorem.
Dyżury w Gdańsku
W okresie wakacyjnym gdańskie przedszkola będą pełnić dyżury podobnie jak w ubiegłych latach.
- W związku z zaistniałą sytuacją zmianie ulegają zasady zapisów dzieci do przedszkoli na dyżury wakacyjne. Zapisu należy dokonać drogą e-mailową na adres przedszkola, a nie bezpośrednio w wybranym przedszkolu. Odpowiedź z przedszkola dot. przyjęcia dziecka rodzice otrzymają również drogą e-mailową w terminie do 5 czerwca 2020 r. na adres e-mailowy, z którego wpłynął wniosek o przyjęcie dziecka na dyżur - informuje Joanna Bieganowska z biura prasowego gdańskiego magistratu.
Termin zapisu pozostaje bez zmian, tj. od 24 kwietnia do 31 maja 2020 r.
Miejsca
Opinie (328) 9 zablokowanych
-
2020-04-14 21:15
"Przedszkolanki też pracują" (21)
Nie wiem, jak wygląda zdalne nauczanie w innych przedszkolach, ale ja pracuje codziennie, oprócz zabaw i zadań dla wszystkich moich przedszkolaków, przesyłam rodzicom zadania indywidualne. Niezmiernie mi przykro, ale jak zwykle nauczyciel przedszkola nie jest doceniony - mimo skończonych fakultetów i ciągłego podnoszenia kwalifikacji, aby wspierać dzieci na początku edukacji
- 122 11
-
2020-04-14 21:27
Opinia wyróżniona
Dokładnie (15)
Też jestem nauczycielką przedszkola i spędzam obecnie przed komputerem więcej godzin niż zajęłaby mi praca plus dojazd. Tworzę własne różnorodne zadania dla dzieci, staram się, aby je zaciekawić. Nie gotowce - kolorowanki jak myślą inni. Do tego mailowanie z rodzicami, rady on-line. Prowadzenie strony przedszkola, na której codziennie umieszczam dodatkowe pomysły. Niedługo pisanie gotowości szkolnej. Ale jak zwykle społeczeństwo myśli, że nic nie robimy... Strasznie jest to przykre i krzywdzące.
- 79 13
-
2020-04-16 19:26
gdzie jest takie przedszkole, gdzie przedszkolanki cos robia z dziecmi online?
- 2 1
-
2020-04-16 17:12
Brawo ale...
Może pani się udziela, może pani musi. Ja oprócz przekazania książek do domu, nie otrzymałam z przeszkol żadnej pomocy, inicjatywy itp. Jesteśmy zostawieni sami sobie a kiedy w końcu będzie szansa na powrót do pracy, nie będziemy mieli co zrobić z dziećmi.
- 0 0
-
2020-04-16 07:10
(1)
To już nie chcę myśleć co by było gdyby Pani pracowała w szkole. Nauczycielka z przedszkola mojegopoęcioletniego dziecka przysyła nam materiały (2,3 strony A4) raz w tygodniu. Np.link na Youtube z piosenką do odsłuchania, opaska na głowę z pinteresta czy inna kolorowanka. Szczerze pisząc to nie wiem po co to..? Dzieci inaczej podchodzą do tematu i
To już nie chcę myśleć co by było gdyby Pani pracowała w szkole. Nauczycielka z przedszkola mojegopoęcioletniego dziecka przysyła nam materiały (2,3 strony A4) raz w tygodniu. Np.link na Youtube z piosenką do odsłuchania, opaska na głowę z pinteresta czy inna kolorowanka. Szczerze pisząc to nie wiem po co to..? Dzieci inaczej podchodzą do tematu i pracują gdy są w grupie. I jest Pani a nie mama. Po drugie sama wyszukuję dziecku takie proste zadania w Internecie i mi to nie zajmuje całego dnia. Poza tym, robię w domu z dzieckiem milion innych ciekawszych rzeczy..
Jesteście tak nauczyciele zapracowani, że powinni zlikwidować wam kartę nauczyciela, zabrać roczne płatne urlopy zdrowotne. Powinniście pracować na umowach o pracę, z wymiarem urlopu jaki mają inni i byłoby tak, że codziennie jesteście 8 godzin pracy, po których idziecie do domu i nic Was już nie interesuje. I nie byłoby narzekania na pracę w domu..Życzę Wam tego z całego serca.- 3 4
-
2020-04-16 09:40
To może zacznij pracować w przedszkolu/szkole skoro to taka mało wymagająca praca. Odpoczniesz sobie.
- 4 0
-
2020-04-15 21:39
Niekoniecznie
Niestety nie wszędzie tak to wygląda, moje dziecko uczęszcza do przedszkola z którego codziennie dostajemy gotowce, dla mnie maks godzina dziennie " pracy" . Chociaż i tak uwazam ze to przedwczesne , mnie się wydaje że dzieci do przedszkoli wrócą we wrześniu .
- 1 0
-
2020-04-15 20:02
Współczuje Pani
- 0 0
-
2020-04-15 16:05
(2)
Co za bzdura? Mam w domu przedszkolaki, owszem, panie wysyłają zadania, ale to nie jest edukacja online. Nie da się z takimi dziećmi jej przeprowadzić i na pewno nie jest to zasługa pań przedszkolanek, bo akurat w domu z takimi maluchami pracują rodzice. Na co dzień macie dużo roboty, to fakt, z dziećmi to akurat ciężka praca wymagająca cierpliwości i opanowania, ale teraz macie wakacje.
- 7 5
-
2020-04-22 14:13
Wakacje?
Nie denerwuj mnie babo, bo roboty mam więcej, niż normalnie. Poznawanie samemu programów, narzędzi do pracy zdalnej , to już wyzwanie, a gdzie tworzenie każdego dnia pomocy, scenariuszy. Mamy też swoje dzieci, z którymi pracujemy. Nie piernicz mi tu, bo podniosłaś mi ciśnienie.
- 2 0
-
2020-04-15 20:04
Siedzenie w zamknięciu w domu bez możliwości nawet spokojnego wyjścia z własnym dzieckiem na spacer to raczej kiepskie wakacje.
- 5 0
-
2020-04-15 00:06
nie o to chodzi (5)
To Pani praca tylko inaczej teraz wygląda. A rodzic? Praca zdalna, wszyscy siedzą w domu więc śniadanie, obiad, przekąski, zakupy itp., często też musimy czy chcemy ogarnąć zakupy dla naszych rodziców seniorów żeby niepotrzebnie nie wychodzili. Odrobić lekcje z dzieckiem szkolnym to czasem już wyzwanie, maili z przedszkola nawet nie czytam. 3,5
To Pani praca tylko inaczej teraz wygląda. A rodzic? Praca zdalna, wszyscy siedzą w domu więc śniadanie, obiad, przekąski, zakupy itp., często też musimy czy chcemy ogarnąć zakupy dla naszych rodziców seniorów żeby niepotrzebnie nie wychodzili. Odrobić lekcje z dzieckiem szkolnym to czasem już wyzwanie, maili z przedszkola nawet nie czytam. 3,5 latek musi się trochę pobawić sam, jakoś to przyjął, do zajęć podsyłanych przez Panie muszę się przygotwać a na to już mi czasu tak po prostu nie wystarcza. Doceniam, że się starają ale ja nie mogę siedzieć na zasiłku parę tygodni bo nie będę miala gdzie wrócić i tyle a za chwilę wakacje i przedszkole znowu ma wolne. Oby Panie też zrozumiały ...
- 11 4
-
2020-04-15 09:32
A Pan/Pani uważa, że nauczycielki nie mają własnych dzieci, z którymi obecnie też siedzą w domach i muszą oprócz pracy organizować im czas, przygotowywać posiłki itp. Utworzył się dziwny podział na rodziców i nauczycieli tak jakby nauczyciele nie mieli własnych dzieci, którymi też w obecnej sytuacji muszą się zająć ;)
- 13 1
-
2020-04-15 02:18
(3)
Ale my rozumiemy doskonale, bo każdemu jest ciężko. Tylko, że Pani jak napisała siedzi na zasiłku, a my pracujemy i teraz i rozumiem, że oczekuje się, że pracować non-stop będziemy też w wakacje?
A czy ktoś pomyślał, że są też nauczycielki-mamy? One teraz i pracują zdalnie i wychowują swe dzieci i robią te sławetne śniadania i obiady. NiktAle my rozumiemy doskonale, bo każdemu jest ciężko. Tylko, że Pani jak napisała siedzi na zasiłku, a my pracujemy i teraz i rozumiem, że oczekuje się, że pracować non-stop będziemy też w wakacje?
A czy ktoś pomyślał, że są też nauczycielki-mamy? One teraz i pracują zdalnie i wychowują swe dzieci i robią te sławetne śniadania i obiady. Nikt nie mówi o tym, że w wakacje mamy zupełnie mieć wolne. Nigdy tak nie było. Co roku pracujemy po 3 tygodnie w wakacje z dziećmi. Są to tzw. dyżury wakacyjne, ale przy pełnej obsadzie i również 25 dzieci w jednej grupie. Nie rozumiem tylko dlaczego ktoś chce nam zakazać urlopu. Ok można go ewentualnie skrócić o tydzień. Rozumiem, że Pani urlopu też nie weźmie, skoro chce komuś odebrać. Zastanawiam się, kiedy mielibyśmy go później wziąć? We wrześniu, gdy przychodzi 25 nowych dzieci z czego 70% dzień w dzień przez miesiąc płacze, bo zwyczajnie tęskni? Czy w listopadzie, kiedy przygotowuje się dzieci do jasełek? A może w ferie? A nie, zapomniałam, że w ferie jest praktycznie pełne przedszkole, prócz może 3 dzieci na 100, które na tydzień pojadą do dziadków, a jedno w góry.
Może zamiast rozdawnictwa 500+ wystarczyłoby stworzyć większą ilość przedszkoli i tym samym zatrudnić więcej nauczycieli i wtedy można rotować urlopami.- 12 2
-
2020-04-22 14:09
Np ja
Pracuję zdalnie i mam syna w 7 klasie. On sam nie odarnia zadań z fizyki i chemii. Siedzę przy swojej pracy i z n dzieckiem od rana do wieczora.
- 0 0
-
2020-04-15 10:32
Nikomu nie chcę odbierać urlopu. Pracujemy teraz i niestety w każde wakacje także. Urlop muszę dzielić z innymi, nikt nie zamyka firmy na miesiąc.
Teraz nasz tydzień wygląda tak, że pracuje się włącznie z wieczorami i weekendem bo doszła opieka nad dziećmi i trzeba to jakoś dzielić. Jakbym chciała skorzystać z edukacji domowej to bym nieNikomu nie chcę odbierać urlopu. Pracujemy teraz i niestety w każde wakacje także. Urlop muszę dzielić z innymi, nikt nie zamyka firmy na miesiąc.
Teraz nasz tydzień wygląda tak, że pracuje się włącznie z wieczorami i weekendem bo doszła opieka nad dziećmi i trzeba to jakoś dzielić. Jakbym chciała skorzystać z edukacji domowej to bym nie zapisywała do przedszkola czy szkoły. Doceniam pracę jaką Panie wkładają na co dzień ale jak dostaję maila codziennie z 10-12 pkt podstawy programowej do przerobienia z przedszkola, ze szkoły to już nawet nie wspomnę to kiedy mam to zrobić? Raz na tydzień jakieś prace, które zaciekawią dziecko w zupełności by wystarczyły jako wsparcie. Dziecko chce się bawić a to co chętnie wykonuje w grupie, w domu już niekoniecznie. A w tym roku wparcie wakacyjne bardzo by się wielu osobom przydało. Panie nauczycielki też teraz chcą mieć terminową wypłatę na koncie, otwarty sklep czy dostarczoną przesyłkę, ktoś tą pracę wykonuje z narażeniem zdrowia chociaż może wolałby posiedzieć w domu. Nie chodzi o roszczenia ale o realne wpieranie się żeby wszyscy mieli łatwiej. Miłego dnia- 4 2
-
2020-04-15 07:59
No to pani nie zrozumiala
Bo przedmowczyni napisała, że pracuje zdalnie. Ja mam tak samo, nie wziąłem opieki na nasze 1.5 roczne dziecko, bo tryb pracy na to nie pozwala. Żona to samo.
I niestety funkcja opiekuńcza przedszkola czy żłobka jest tym największym brakiem, bo jak pracować, opiekować się i jeszcze lekcje robić.
A z zadaniami przedszknymi dla dzieci proponuję wyluzować, rodzice nie mają teraz wytchnienia- proponuję jedno zadanie dziennie i tyle. Rodzice mają co robić zw starszymi dziećmi.- 4 4
-
2020-04-16 17:56
Mojej córce i innym uczniom z jej grypy również Pani wychowawczyni przesyła zadania. Jest to wielka frajda dla dzieci ze mogą bawić się w domu z rodzicami i również starszym czy młodszym rodzeństwem. Jestem dumna z naszej Pani i innych gdzie mimo wszystko robią taka zadania. ;). Jako mama jestem wdzięczna;)
- 2 0
-
2020-04-16 14:38
Nie ma zawodu przedszkolanka.Ludzie zrozumcie to wreszcie.Jest nauczyciel wychowania przedszlnego
- 5 0
-
2020-04-15 06:52
Jaga (2)
Brawo! W pełni się z z Panią zgadzam. Pracujemy pełną parą zdalnie i nie tylko, mamy kontakt ze swoimi grupami cały czas, rozmawiamy na komunikatorach, telefonicznie i jest mi również przykro jak przedszkola traktuje się jako przechowalnie dla dzieci.
- 8 1
-
2020-04-19 22:58
(1)
Z chęcią dowiem się gdzie takie przedszkole, bo chyba popełniłam błąd dając syna do przedszkola na Chełmie. Dostaliśmy książki do domu i róbta co chceta.
- 0 0
-
2020-04-22 14:18
Jest Pani na zasiłku i dostaję pieniądze.
Ja muszę pracować zdalnie by te pieniądze dostać, a w domu również pracuję ze swoim dzieckiem. Zazdroszczę PAni, bo praca z dzieckiem na poziomie przedszkolaka jest o wiele łatwiejsze, niż praca z dzieckiem w klasie 7 lub 8:gdzie trzeba się przygotować z chemii, fizyki,matematyki.
- 0 0
-
2020-04-14 16:16
Dzieci w domu (17)
Bardzo przykro czyta się Państwa komentarze dotyczące dzieci siedzących w domu. Hasła w stylu " narobili dzieci", " niech wychowują skoro mają 500 ekstra ".. przedszkole pomaga dzieciom w rozwoju ! Jestem matką dwójki małych dzieci. Świadomie, nie dla 500 plus. Jestem z dziecmi w domu już od ponad 3 tygodni. Świadoma kwarantanna z troski o dzieci.
Bardzo przykro czyta się Państwa komentarze dotyczące dzieci siedzących w domu. Hasła w stylu " narobili dzieci", " niech wychowują skoro mają 500 ekstra ".. przedszkole pomaga dzieciom w rozwoju ! Jestem matką dwójki małych dzieci. Świadomie, nie dla 500 plus. Jestem z dziecmi w domu już od ponad 3 tygodni. Świadoma kwarantanna z troski o dzieci. Proszę sobie wyobrazić kochających rodziców. Takich, którzy z dzieckiem się bawią, rysują, czytają.. a teraz proszę sobie wyobrazić, że od miesiąca ktoś do państwa mówi non stop. Ktoś cały czas prosi o uwagę. I w dzień i w nocy. Proszę sobie wyobrazić, że nie mają państwo dla siebie ani chwili ! Czy nie byliby państwo wykończeni psychicznie ? Nawet najlepszy rodzic potrzebuje pomocy w opiece nad dzieckiem vel dla hejterow - bombelkiem.
- 60 59
-
2020-04-14 21:00
Opinia wyróżniona
(2)
Oczywiście, większość opinii to krytyka. Mam jednak podobne odczucia do Twoich. Opieka nad dziećmi 24 h na dobę jest bardzo trudna. Oczywiście opieka czynna, czyli zajmowanie się dzieckiem a nie tylko doglądanie czy nie robi sobie krzywdy. Każde dziecko jest inne, niektóre maluchy potrafią się sobą zająć choć na kilka chwil, inne potrzebuja uwagi
Oczywiście, większość opinii to krytyka. Mam jednak podobne odczucia do Twoich. Opieka nad dziećmi 24 h na dobę jest bardzo trudna. Oczywiście opieka czynna, czyli zajmowanie się dzieckiem a nie tylko doglądanie czy nie robi sobie krzywdy. Każde dziecko jest inne, niektóre maluchy potrafią się sobą zająć choć na kilka chwil, inne potrzebuja uwagi non-stop. Dwoje takich szkrabów potrafi dać niezły wycisk. Zwłaszcza teraz gdy nie mogą się wyszaleć na placu zabaw czy na spacerze w parku, bo nie można wyjść z domu. Rozumiem Cię doskonale. I niech hejtuja!!
- 18 2
-
2020-04-14 21:22
Dzieci też chcą się pobawić z rówieśnikami. Rodzice im tego nie zapewnią,
- 4 0
-
2020-04-14 21:07
Ajajaj....jakie mamunie pokrzywdzone...jaki źal....kaźdy kto płodzi dziecko chyba robi to swiadomie i wie jakie beda
- 5 6
-
2020-04-15 14:05
Mhmm...
A nauczyciele opiekują się i własnymi i cudzymi. Boże i non stop tak ktoś do nich mówi? I żyją. Przepraszam ale to prostu przed stosunkiem proszę zakładać prezerwatywę to skuteczny sposób na odpoczynek. Uśmiałam się strasznie :):):):)
- 2 0
-
2020-04-15 13:02
Miałam dwoje dzieci. Nie chodzily do przedszkola i siedziałam z nimi non stop kilka lat i nie byłam tym zmęczona. Wręcz przeciwnie cieszyłam się kazdym dniem i bylo warto. Te lata, kiedy dzieci są małe mijają bardxo szybko, więc bądźcie Rodzicami dla swoich wymarzonych dzieci.
- 0 0
-
2020-04-15 11:59
Ha ha
Ale po tych co sie zajmuja waszymi dziecmi to jedziecie rowno np. Po nauczycielach,może warto docenić ludzi zajmujacych sie waszymi dziecmi.
- 1 0
-
2020-04-14 23:26
Jak to dawniej bywało
Moja mama po śmierci ojca miała nas 5. Musiała nas wychować , nakarmić i nigdy nikogo nie obarczała swoimi dziećmi. 500 plus też nie było. Nigdy nie słyszałam żeby powiedziała mam już dosyć dzieci. Chciała bym od nich odpocząc. Teraz młodzi rodzicę są zmęczeni. Wakacje chcą mieć od dzieci. Jestem z zawodu nauczycielem przedszkola i przyznam się że
Moja mama po śmierci ojca miała nas 5. Musiała nas wychować , nakarmić i nigdy nikogo nie obarczała swoimi dziećmi. 500 plus też nie było. Nigdy nie słyszałam żeby powiedziała mam już dosyć dzieci. Chciała bym od nich odpocząc. Teraz młodzi rodzicę są zmęczeni. Wakacje chcą mieć od dzieci. Jestem z zawodu nauczycielem przedszkola i przyznam się że tak roszczeniowych rodziców w ciągu 30 lat mojej pracy , jak teraz są, to jeszcze nie było. Ja także prowadzę nauczanie zdalne. Myślicie, że to takie proste. Co tydzień pisze sprawozdanie. I przedstawiam dyrektorowi. Cały czas muszę być pod telefonem, gdyż bywa tak, że dyrekcja wzywa nas do pracy. Jestem, i to nie tylko ja, pod ciągłą presją. Jak życie wróci do normy to pierwsze co zrobię idę do lekarza. Po tym wszystkim to musze najpierw odpocząć żeby dalej pracować z dziećmi. Może jakiś rodzic zastąpił by mnie w pracy. To tylko 25 dzieci w grupie. Tylko 5 godzin pracy dziennie. Zapłacę tak jak mi płacą. Oczywiście materiały rodzic musi mieć swoje. Drukarkę, papier ksero i inne rzeczy ale to nic takiego. Jak mu zapłace pobory to z poborów sobie odetnie.
- 6 2
-
2020-04-15 05:03
No super a nauczyciele nie mają swoich prywatnych dzieci? I teraz nie dosyć że pracują zdalnie to też się nimi zajmują! Coś z tym świadomym posiadaniem dzieci nie dla 500 to mocno naciągane!!!
- 3 0
-
2020-04-14 22:24
Anonimowo każdy mądry i "odważny", nie przejmuj się :) "uwielbiam" argument, że nasze matki/babcie itd.. po 1: nie musiały siedzieć w 4 ścianach, bez możliwości wyjścia, mogły iść na plac/do sąsiadki/ spacer itd., a to już robi ogromną różnicę. Po drugie, skąd wiecie, że nie narzekały? Nie było internetu, śladów nie ma, a ile było łez bezsilności,
Anonimowo każdy mądry i "odważny", nie przejmuj się :) "uwielbiam" argument, że nasze matki/babcie itd.. po 1: nie musiały siedzieć w 4 ścianach, bez możliwości wyjścia, mogły iść na plac/do sąsiadki/ spacer itd., a to już robi ogromną różnicę. Po drugie, skąd wiecie, że nie narzekały? Nie było internetu, śladów nie ma, a ile było łez bezsilności, ile gorszych chwil, ile kłótni małżeńskich, że mąż nie pomaga to na pewno Wy wiecie najlepiej :) Moja mama wprost mi powiedziała, że nie lubiła się ze mną bawić, czy siedzieć ze mną w domu (choroby) bawiła się 2 minuty i "szła do obowiązków" i co? jest moją najlepszą przyjaciółką, mamy niesamowity kontakt, żadnej straty nie odczuwam, mogłam ze wszystkim przyjść. Sama mam dzieci i mam dokładnie tak samo. Uwielbiam z nimi spędzać czas, spacery, wycieczki, jakieś prace plastyczne, ale zabawy? Ciężko mi to przychodzi... Nie narzekam, ale 1: nie mam wykształcenia ped. i nie wiem, jak uczyć szkolniaka. 2: młodszę dziecię jest na etapie "niszczę wszystko i to jest super" więc wszelkie budowanie i tego typu kreatywne zabawy odpadają, nawet z nauką ciężko, bo młodsze też chce... Staram się nie narzekać, ale na 30paru metrach w bloku, bez ogródka, bez spacerów, tak, bywa ciężko :) i nie wierzę, że nie macie gorszych chwil i wszystko jest takie cukierowe, 2daniowy obiad codziennie, na deser domowe ciasto, codziennie pranie, prasowanie, mycie podłóg, okien,ścian, godzina z Lewandowksą, 2godziny na naukę języka, dzieci miały "wf", "nauką", 5 kreatywnych zabaw Montessori, a Wy umalowane, uczesane czujecie się zawsze wypoczęte i szczęśliwe. celowo koloryzuję :)
- 6 1
-
2020-04-14 20:23
Wlasnie...wypchav dzieciska do innych i spokoj
- 2 0
-
2020-04-14 19:35
Bez komentarza
Wow jak można być zmęczonym własnym zdrowym dzieckiem
Opieka powinna się tym zajmować nie przedszkola- 4 4
-
2020-04-14 18:51
Dzieci
To chyba coś z tobą nie tak...wiele kobiet siedzi z małymi dziećmi z wyboru.Moja mama też z nami była,aż do zeròwki.Ciesz się,że dzieci cię potrzebują teraz.Kiedyś za tym jeszcze zatęsknisz.
- 5 2
-
2020-04-14 18:40
Dzieci w domu
To proszę sobie wyobrazić, że mam w domu bardzo rozgadaną 4 latkę, której również trzeba cały czas poświęcać uwagę zwłaszcza teraz kiedy nie chodzi do przedszkola i jednocześnie pracuję w żłobku czyli wrażeń i bodźców na codzień mam raczej sporo :)
(obecnie jestem w domu z dzieckiem bo żłobek jest zamknięty) i mimo wszystko jakoś daję radęTo proszę sobie wyobrazić, że mam w domu bardzo rozgadaną 4 latkę, której również trzeba cały czas poświęcać uwagę zwłaszcza teraz kiedy nie chodzi do przedszkola i jednocześnie pracuję w żłobku czyli wrażeń i bodźców na codzień mam raczej sporo :)
(obecnie jestem w domu z dzieckiem bo żłobek jest zamknięty) i mimo wszystko jakoś daję radę psychicznie i nawet tęsknię za moimi żłobkowymi dziećmi. Dlatego nie rozumiem jak ktoś pisze, że musi odpocząć od swojego dziecka. Jak odpoczywały nasze mamy i babcie, które siedziały w domu i wychowywały dzieci bo spora część z nich nie pracowała zawodowo? Jakoś dawały radę. Rozumiem, że rodzice muszą wrócić do pracy stąd te nerwy ale stwierdzenie, że trzeba odpocząć od dziecka jest moim zdaniem nie na miejscu. Ale to tylko moje zdanie :)- 5 5
-
2020-04-14 18:03
Proszę zwrócić uwagę na słowa " przedszkole pomaga dzieciom w rozwoju". Mam na myśli to, że przedszkole jest potrzebne zarówno dzieciom, jak i rodzicom. Nie mam nic przeciwko temu, że lipiec czy sierpień będzie wolny. Krzywdzące są komentarze, że rodzice nie potrafia spędzić czasu z dzieckiem
Potrafią. Szanuję ludzi każdej profesji, nauczycieli przede wszystkim, bo od cudzych dzieci wracają do swoich..- 5 0
-
2020-04-14 17:12
A rodząc dzieci nie wiedziałaś że dziecko potrzebuje uwagi w dzień i w nocy?
- 10 1
-
2020-04-14 16:43
No to Pani pojechała... Jestem nauczycielką. Lubię swoją pracę, lubię dzieci, które uczę. Ale jest w postawie rodziców coś, co niezmiennie doprowadza mnie do białej gorączki. Tak się składa, że nauczyciele też mają dzieci. I przez pół dnia mówi do nich nie 2, a 25 dzieci. Dodatkowo te dzieci krzyczą, kłócą się, biją (a przynajmniej próbują). Plus w
No to Pani pojechała... Jestem nauczycielką. Lubię swoją pracę, lubię dzieci, które uczę. Ale jest w postawie rodziców coś, co niezmiennie doprowadza mnie do białej gorączki. Tak się składa, że nauczyciele też mają dzieci. I przez pół dnia mówi do nich nie 2, a 25 dzieci. Dodatkowo te dzieci krzyczą, kłócą się, biją (a przynajmniej próbują). Plus w gratisie pretensje rodziców, często w postaci hejtu/donosu do dyrekcji. Czy nauczyciel nie ma prawa być wykończony psychicznie? Nie wiem skąd u wielu ludzi przekonanie, że nauczyciele to jakieś cyborgi bez własnego życia, stworzone tylko po to, aby opiekować się cudzymi dziećmi.
- 22 1
-
2020-04-14 16:41
Kasia
Nauczyciele tez maja dzieci i małe i duże i niemowlaki i tez z nimi siedzą tak jak każdy taka sytuacja
- 15 1
Wszystkie opinie
-
2020-04-14 08:36
Zmienic karte nauczyciela (33)
a moze tak skrocic urlopy pan przedszkolanek do 2 tygodni----tak jak sie to robi innym pracownikom. pokazcie mi matke ktora moze wziac caly miesiac urlopu . Reszte urlopu mozna wziac w innym terminie . Istnieja Agencje ,ktore dostarcza pracownika na zastepstwa ,i wszystkie panie po kolei wezma reszte urlopu. zaden zaklad pracy nie daje miesiaca urlopu. naiwyzszy czas , aby tez nauczyciele popracowali z dzecmi w wakacje. w innym systwmie jechali z dziecmi na obozy wedrowne, kolonie ,zaprzyjaznione szkoly organizowaly baze turystyczna , i wyjazd dziecka kosztowal tylko wyzywienie i koszt przejazdu. Teraz prawo nie pozwala ale to prawo pisane jest dla nas--- wiec mozna je zmienic. obudzcie sie rodzice
- 67 170
-
2020-04-14 09:29
mądrala! (2)
Weź sobie na 8 godzin 20 dzieci i z nimi wytrzymaj, organizując im czas! Wtedy dopiero wypowiadaj się mądralo!!!
- 42 13
-
2020-04-14 10:12
a przepraszam ciebie ktoś przymusił do tej pracy? Jak nie pasuje, to na taśmę śmieci segregować, tam będziesz miał spokój.
- 16 35
-
2020-04-14 13:47
Piekarz też ma narzekać, że ma dużo pieczenia? Do kogo masz żale, że taką drogę w życiu obrałeś? Ja też mam w robocie dużo spawania i jak mam wytrzymać? Wam nauczycielom się trochę w główkach poprzewracało. Najlepiej nic nie robić tylko kasę brać.
- 9 21
-
2020-04-14 09:33
Barbara zajmij się swoim dzieckiem,
a nie nawet w wakacje szukasz (najlepiej kilkudniowej) opieki nad Brajankiem. A mam jeszcze jedno pytanie - dlaczego wliczasz nauczycielce przedszkola w urlop soboty i niedziele? Sobie też tak robisz? I nagle z Twojego szumnego - miesiąc urlopu, robi się 20 dni urlopu. Naprawdę nie masz tyle?
- 45 16
-
2020-04-14 10:05
Sama sobie jedź na obóz wędrowny ze swoimi dziećmi. (2)
Po co wy ludzie macie dzieci? Po to żeby 24 godziny na dobę zajmował się nimi ktoś obcy? A co z podtrzymywaniem więzów rodzinnych?
- 44 8
-
2020-04-14 12:46
(1)
Po to zostajesz opiekunem dzieciaków by właśnie zajmować się dziećmi tych rodzin. Bez nich byś szorowała kible więc ciii
- 4 30
-
2020-04-14 12:54
.
Nikt nie ma płacone za 24 godziny więc nie chcą jeździć. I bardzo dobrze.
- 16 1
-
2020-04-14 11:08
(1)
masz dziecko to się nim zajmij. Nauczycielom należy się urlop jak każdemu pracwonikowi. Zazdrość d..ścicka? Trzeba było iś na "przedszkolankę". Ja im nie zazdroszczę, w życiu bym z cudzymi dziećmi pracować nie chciał w tym bardziej z ich p...lniętymi rodzicami.
- 44 8
-
2020-04-14 11:32
Wiesz tu nie ma czego zazdrościć... praca nauczycieli przedszkola jest bardzo trudna, uważam ze jeszcze powinni otrzymywać wynagrodzenie za trudne warunki pracy. I masz racje z tymi rodzicami, czasem jak idę na zebranie do moich dzieci i pomysły niektórych rodziców uuuuuu. A urlop się należy jak każdemu i w czasie miesiąca to wychodzi 20 dni, czyli niczym się nie różni od innych zawodów. A zawsze można nałożyć urlop mamy i taty
- 28 2
-
2020-04-14 11:11
(1)
zatrudnieni na pełen etat maja 25 dni urlopy. Pracując pon-pt w miesiącu jest 20-22 dni pracujące. Teraz już wiadomo czemu pani tak zazdrości nauczycielom, z umiejętnością liczenia do szkoły pod górkę było?
- 24 3
-
2020-04-16 14:05
kodeks pracy art 152. Pozdrawiam.
- 0 0
-
2020-04-14 12:04
To ja bym miała
jeździć w wakacje z obcymi dziećmi na obozy, kolonie czy inne wycieczki? A gdzie są ich rodzice? Jaka jest ich rola? Bez przesady...
- 16 2
-
2020-04-14 12:26
W przedszkolu pracują nauczycielki nie przedszkolanki.
- 26 1
-
2020-04-14 12:44
N-ele przedszkola
Przedszkola państwowe nie korzystają z pomocy agencji w sprawie zastępstw. Nauczycieli w dużych miastach często brakuje. Co roku prawie każdy nauczyciel w przedszkolu ma zaległy urlop bo nie ma takich przerw jak w szkołach: ferie zimowe, przed świętami, po świętach, w wigilię, sylwestra. Nie ma możliwość i brania urlopu w ciągu roku szkolnego, ewentualnie pojedyncze dni.
- 18 1
-
2020-04-14 13:40
A jeżeli dziecko ma 7,8,9 lat to w szkole ma przerwę wakacyjną trwająca 2 miesiące, w przedszkolach są dyżury, a w szkole musi
- 1 2
-
2020-04-14 14:04
Nauczyciele biorą urlopy w wakacje, ponieważ wtedy większość rodziców wtedy również organizuje odpoczynek i dzieci w przedszkolach jest mniej. Ponadto nauczycielki w przedszkolach nie mają wakacji i ich urlop nie trwa miesiąc,bo wracają do pracy wcześniej,przygotowują sale i mają rady pedagogiczne.Warto nadmienić, że za dzieci odpowiada nauczyciel i nie ma możliwości zatrudnienia kogoś z agencji pracy. Następna kwestia dotyczy kolonii itp. Osoby zajmujące się dziećmi podczas takich wyjazdów muszą mieć ukończony kurs.Zresztą nie sądzę,żeby jakiekolwiek obozy ,kolonie w tym roku miały miejsce. Ja rozumiem,że niektórzy są rozgoryczeni i zmęczeni,ale atakowanie innych nie jest wyjściem. Pracuję w przedszkolu, wysyłam rodzicom materiały w poszukiwaniu,których spedzam naprawdę długie godziny. Nie siedzę bezczynnie w domu, pracuję, inaczej niż zwykle ,ale pracuję. Dla mnie sytuacja też jest trudna,ale ...człowiek człowiekowi wilkiem? Naprawdę? Jeśli tak,nic począć nie mogę,tylko napisać swój punkt widzenia.Proszę również pamięć,że nauczyciele też mają rodziny i też mają dzieci, które uczą się zdalnie. Również są w takiej sytuacji jak pozostali. Pracują zdalnie,ale tak pracuje obecnie każdy kto może.
- 16 2
-
2020-04-14 14:27
Może ta pani się obudzi że snu zimowego pracujemy jak kangury w pracy zdalnej brak nam czasu dla Własnych Dzieci nie mòwiąc już o życiu prywatnym. Łaskawa Pani proszę się trochę zastanowić
- 11 2
-
2020-04-14 14:49
daj spokoj zajmowanie sie tyloma dziecmi w jednej klasie to nie lada wyzwanie, a jeszcze sprostac oczekiwaniom rodzicow i dyrekcji to inna sprawa, zarabiaja marne grosze a robia wiele dobrego
- 15 1
-
2020-04-14 15:24
Uwaga: jest interes do zrobienia!
Pani Basia jest chętna do podrzucenia swoich pociech na wakacje i jest skłonna zapłacić za ich wyżywienie i transport.
No chyba nie przejdziecie obok takiej oferty obojętnie!?- 11 1
-
2020-04-14 15:41
Barbara ,poszukaj dla swoich słodkich maluszków całodobowej opieki.
Po co się męczyć.W tym czasie ogarniesz tipsy,pasemka.Będzie git!
- 12 1
-
2020-04-14 15:49
???
Czy nauczyciele mają jechać na obozy z dziećmi w ramach swojej pracy i pensji? A może od razu rozdzielić dzieci na nauczycieli i dać im na całe wakacje do prywatnych domów?
- 16 1
-
2020-04-14 16:57
Ooo, i opieka i praca 24 godziny na dobę . Była pani kiedyś z grupą dzieci na wycieczce? Polecam ,przekona się pani jaki to
- 11 0
-
2020-04-14 19:27
Też jestem mamą dwójki dzieci i do tego nauczycielem. Mogłaś zostać nauczycielem jak ci tak żal d.... Sciska. Też teraz siedzę w domu. Z nimi zdalne lekcje plus prowadzę swoje dla swoich klas. Myślisz że jest lekko??? Nie jest
- 7 1
-
2020-04-14 20:31
A moze rodzice maja dla siebie dzieci a nie dla kogos co??? Co dzieciaczki kochane dopiekly w domu??? Pokazaly jakie sa
- 4 1
-
2020-04-14 21:01
A
A co tak sobie Pan czy Pani wychowali dzieci że trudno z nimi wytrzymać? Wychodzi bezstresowe wychowanie co? Najlepiej do przedszkola? Studia są otwarte dla każdego. Możecie skończyć i iść do pracy do przedszkola i mieć tyle urlopu. Jaki problem?
- 6 1
-
2020-04-15 08:13
Cwaniara
Kolejna pani, która chce pozbyć się dziecka, a nauczyciel na obóz, do pracy 24 godziny na dobę. Ale cwanie to sobie pani wymyśliła.
- 1 0
-
2020-04-15 11:42
Nie ma takiego zawodu jak przedszkolanka.Wszystkie osoby zajmujące siè dziećmi w przedszkolu mają zapis w dyplomie nauczyciel przedszkola. To nie są opiekunki do pilnowania dzieci. Opiekunka nie musi mieć wyźszego wykształcenia pedagogicznego, siedzieć wiele godzin nad papierami, ciągle siè dokształcać za własne pieniàdze I opiekuje się 1 lub 2 dzieci. Rodzice byliby najbardziej zadowoleni gdyby przedszkola pracowały cały czas a najlepiej w weekendy i święta.
- 3 0
-
2020-04-15 12:23
Nauczyciel w przedszkolu pracuje z 25 dzieci. To ogromne obciążenie psychiczne. Rodzice w domu często nie potrafią zapanować nad jednym.
- 3 0
-
2020-04-15 14:00
A może by tak...
Dać nauczycielom dzieci na wychowanie i widywać na zasadzie widzeń raz w tygodniu żeby dziecko zdało relację z tego co było źle bo wiadomo dobrze nic nie było... A wakacje też z nauczycielem. I tydzień z rodzicem bo więcej to się rodzic zmęczy. Toż powołał na świat cudowną istotę, jego rola się skończyła. No i najlepiej sterylizować nauczycieli żeby nie mieli dzieci tylko cudze wychowywali. Boże jakie to smutne, że ludzie chcą się pozbyć własnych dzieci w każdym możliwym momencie. Nic dziwnego, że dzisiejsze dzieci to takie ułomki społeczno emocjonalne. Taki czas pokazuje kto powinien dzieci mieć a kto nie. Niestety na łowienie ryb pozwolenie trzeba mieć a na posiadanie dzieci już nie...
- 1 0
-
2020-04-15 19:35
Pań przedszkolanek
A może jaśnie wielmożni państwo rodzice zajęli by się swoimi dziećmi. . a nie tylko spłodzili urodzili a przedszkolanki niech sie zajmą ich dziećmi. młodzieży kochzna stroche szacunku dla ludzi. nauczycieli wychowania przedszkolnego można policzyć na palcach. guwetnantki sobie pozatrudniajcie.
P.S. Mieszkam w bloku nade mną mieszka młode małżeństwo. Pier... in. Uprawiają seks kiedy im się podoba. Cały blok słyszy. A konsekwencji żadnych. Przedszkolanki niech im dzieci. Wychowują bo im się mależy. śmierć też wam przysługuje. pamiętajcie o tym. co wy u kresu życia sobie powiecie BYłem bogiem ?- 0 0
-
2020-04-15 19:44
Zmienić plan urlopów ROdziców
Powinni odebrać Ci prawa opieki nad dziećmi. To właśnie tacy jak Ty...... robią to co robią z dziećmi.
przedszkolanki to przede wszystkim szanuj .bo Twoje dziecko nie będzie szanować Ciebie- 0 0
-
2020-04-16 22:25
To by było dobre. Tylko skąd tych nauczycieli wziąć do pracy ?
- 0 0
-
2020-04-22 13:55
Nie ma pań przedszkolanek
Nie istnieją takie osoby. Nie chciałaby pani brać urlopu tylko w tym jednym miesiącu. Ja bym np chciała pojechać na wakacje we wrześniu, bo jest taniej. Nie mogę, a pani pewnie może. Zazdroszczę. Jestem za likwidacją KN.
- 0 0
-
2020-04-14 08:57
(4)
Dzieci wrócą w lipcu do przedszkola i w sierpniu znów wolne ?
- 30 32
-
2020-04-14 10:44
to fejk njus
- 2 0
-
2020-04-14 21:08
No...jak bieda nie???? Znowu problem w domu...dzieci...
- 3 1
-
2020-04-15 19:47
Jutro prowadź do przedszkola
Kochana Mamusiu jutro zaprowadź dziecko fo przedszkola. Przedszkolanki, zapewniam Cię ucieszą sie! a twojemu dziecku bedzie miło.p.s. współczuje dziecku mieć taką Matkę!
- 0 1
-
2020-04-22 13:57
A czemu nie?
Teraz pracuję zdalnie. W sierpniu planowałam urlop.
- 1 0
-
2020-04-14 09:26
... powrót do szkoły najwcześniej po wakacjach! (2)
Dzieci do szkoły i przedszkola najwcześniej wrócą we wrześniu!
- 82 7
-
2020-04-14 16:36
(1)
nie ma takiej pewnosci, więc lepiej w wakacje nie chodzą, bo jesienią może byc powtórka z rozrywki !!
- 4 0
-
2020-04-14 18:43
Jak latem pójdą, to jesienią napewno będzie powtórka z rozrywki.
- 1 0
-
2020-04-14 09:30
Jak ktoś bierze 500 plus to ma się (9)
opiekować bąbelkiem. Inaczej zabrać tym "madkom"
- 88 57
-
2020-04-14 10:10
widzi czubek swojego nosa (7)
Widze , ze nie potrafi sie Pani wzniesc ponad zazdrosc , a szkoda . Intuicja podpowiada mi , ze nie pobiera Pani 550+ i pracuje w oswiacie , a wiec nie wychowuje Pani dzieci . Moja synowa ponosi trud wychowania trojki dzieci., , i to jej poswiecenie i trud sprawi , ze bedzie komu wypracowac Pani emeryture. Tego juz Pani chyba nie widzi.
- 11 29
-
2020-04-14 11:15
to prowokator w klatce za dziecka trzymany, wiecznie wylewa swoje żale i dzieli sie fobią
- 9 0
-
2020-04-14 12:06
Biedna na synowa. (1)
Poświęciła się dla dzieci? Żadnych innych większych ambicji, planów i marzeń? Tylko dzieci?
- 17 5
-
2020-04-15 08:32
no i bardzo dobrz - to inwestycja w przyszłośc , bo dzieci się wychowuje a nie hoduje , od 8 do 20 w pracy by dziecku zapewnic dobra materialne , guano one dla niego znaczą, klocki lego nawet za tysiaka są nic nie warte skoro ma sie wiecznie nimi bawić sami.... z resztą rodzice co widywali rano i wieczorem swoje dzieci teraz maja problem siedząc z nimi w domu bo się okazuje że wogóle dzieci swoich nie znaja ... no ale tak tak , kazdy terner personalny to wmawia słabym umysłom" teraz Twój czas, teraz ty , zacznij widzieć tylko czubek własnego nosa "!!! ... to dobre jak się było studentem a nie jak się załozyło rodzine .... zabawa w dom dobra dla przedszkolaków a nie dorosłych.
- 1 1
-
2020-04-14 13:22
(2)
Każdy sam pracuje na swoją emeryturę!!!
- 13 4
-
2020-04-14 16:44
ha ha ha śmiech na sali !!! Rząd nie ma kasy na bieżąco, kolejne pokolenie będzie pracować na Twoją emeryturę !!!
- 2 6
-
2020-04-15 08:34
hahahahhha , poczekaj , a ile ci zostanie po przeksięgowaniu z konta na konto - Pis bierze 20% prowizji za przerzucenie kaski ... to ile ... 400 zł bedzie ?
- 0 0
-
2020-04-14 19:28
Barbaro, wielu psychogów i psychiatrów pracuje online w czasie pandemi. Możesz się umówić na telekonsultację. Czytając Twoje wywody, szczerze polecam.
- 7 1
-
2020-04-14 11:23
To zasuszona stara panna
przed emeryturą
- 3 5
-
2020-04-14 09:48
Przerwa jest niezgodna z prawem (9)
Szanowni Państwo przedszkola nie są placówkami feryjnymi, więc wakcji jak w szkołach tam nie ma i być nie może, a jak są to są niezgodne z prawem, bo dyrektor ma obowiązek ustalić taką przerwę z rodzicami lub radą rodziców i dostosować się do nich potrzeb, ale póki rodzice o siebie i swój interes nie dbają, to mają problemy co roku, co zrobić z dzieckiem. Taka przerwa jest dopuszczalna tylko, jeśli spada zainteresowanie placówką. Proszę poczytać ustawę i rozporządzenie MEN.
A teraz proszę państwa proszę sobie odpowiedzieć, kto z Was był pytany i wyraził mniejsze zainteresowanie placówką w czasie wakcacji?
Sugerowanie, że za 500+, czy inne można posiedzieć, proszę między bajki włożyć. Nikt nie dostaje urlopu w pracy na więcej niż 2 tyg., a już z pewnością nie na miesiąc ciągniem- 31 67
-
2020-04-14 11:05
(4)
ale w przedszkolach zatrudnieni są pracownicy pedagogiczni i im należy się urlop min 3 tygodniowy bez przerwy, są to nauczyciele zatrudnieni na KN. Nauczycielom zatrudnionym w przedszkolu należy się 35 dni urlopu wypoczynkowego którego nie mogą wykorzystać w czasie roku szkolnego, także posiadają swoje dzieci w różnym wieku, pracują zmianowo .....przedszkole mojej córki jest czynne w godzinach 6-17, od 6 jest nauczyciel i do 17 jest nauczyciel. To są pracownicy jak każdy inni , pracuję teraz zdalnie tak jak wielu. Wasze dzieci, wasz obowiązek!
- 19 3
-
2020-04-14 21:22
36 dni to mają nauczyciele akademiccy ;) (3)
- 1 1
-
2020-04-14 21:55
(2)
Wystarczy zajrzeć do KN, nauczyciele wych9wania przedszkolnego- 35 dni urlopu wypoczynkowego.
- 0 0
-
2020-04-16 11:29
(1)
no i masz z tym problem - nie możesz usiedzieć z jednym rozwydżonym dzieciakiem dłużej niz tydzień a ona ma takich 20 , może ty też doistajesz za duzo za swoje niieróbstwo w pracy i leserowatość ? może tysiąc byłby odpowiedni za to co robisz ?
- 1 1
-
2020-04-17 21:34
Jaki problem?
Autor posta nie wspomina ile dzieci ma i czy są rozwydrzone? W sumie nawet nie wiadomo czy je ma.
Z reguły osoby, które widzą w kimś problem lub sugerują im to same to mają.
Czyżby dziecko dało w kość czy opinia?- 0 0
-
2020-04-14 20:32
Haha to slabo czlowieku xnasz ustawy...
- 2 0
-
2020-04-14 21:04
To też zostań przedszkolanką i będziesz mieć tyle urlopu. Nikt ci nie bronił i nie broni. Możesz jeszcze nią zostać
- 3 0
-
2020-04-15 19:57
Oczywiście przedszkola nie sa jednostkami feryjnymi. feri nie mają. pracują do końca czerwca a nie do 24 czerwca. a kiedy przedszkolanki jaśnie wielmożny panie lub pani mają odebrać urlop. w ciągu roku szkolnego nie mogą to kiedy??????????
przedszkolanki to słÙŻBA !! !!!!!
wg młodych rodziców . jwstem za tym żeby przedszkola były tworzone przy zakładach pracy
młodych mam. i jeden tydzieńniech jedna zajmuje sie dziećmi, drugi tydzień druga itd. brały by się za mordy Mamuśki Lalunie- 0 0
-
2020-04-22 13:58
Ja wezmę we wrześniu 3 tygodnie urlopu.
I co pan na to?
- 0 0
-
2020-04-14 10:57
Narobili dzieciaków to niech teraz z nimi siedzą. (14)
- 50 47
-
2020-04-14 11:14
(1)
Z tobą nie ma kto i mendzisz
- 10 4
-
2020-04-15 08:35
weź najpierw dostań się do mini wacka pod zwałami tłuszczu...stąd ten żal
- 1 0
-
2020-04-14 11:19
Ewidentnie widać że z tobą nie miał kto siedzieć w dzieciństwie
- 10 3
-
2020-04-14 11:21
?
A kto mówi o narobieniu dzieciaków? Ja mam jedno dziecko które uczęszcza do prywatnej placówki. Zarabiam na siebie i dziecko i nikogo nie proszę o pomoc. Dlaczego w takim razie mam bezczynnie siedziec w domu?!
- 2 2
-
2020-04-14 12:11
Zgadzam się. (5)
Kogo to obchodzi, że ktoś nie ma co z dzieckiem zrobić?
- 9 4
-
2020-04-14 12:50
(4)
Musisz mieć wielu znojomych i kochaną rodzinę z takimi odzywkami. Jak będziesz sama gnić w łóżku na starość to nie miej pretensji że w domu opieki młodzi pracownicy będą ciebie mieli w doooopie. Takie życie. Jesteś niemiła to dla ciebie też taki los się szykuje
- 3 6
-
2020-04-14 13:15
Jakie to odzywki? (1)
Sama prawda. A prawda w oczy kole...
- 5 2
-
2020-04-16 09:15
nic dziwnego że samotna ..kto by takie coś chciał , lepiej sie nie rozmnażaj przez przypadek bo szkody światu narobisz
- 0 0
-
2020-04-14 13:23
(1)
Po to masz dzieci żeby się toba na starosc zajmowały? No to bardzo im współczuję....
- 6 1
-
2020-04-15 08:36
czyli mamusie masz w zadzie ? i wogóle o nia nie dbasz ? ..fajne z ciebie dziecko ...że matki takich rodzą i nie topią
- 0 1
-
2020-04-14 16:17
Bez jaj (1)
Rozumiem że dzieci nie masz? To g*wno wiesz
- 2 2
-
2020-04-15 08:37
nie ma , zakompleksiony pretensjonalny smierdzący zaniedbany dziad , pełen flustracji , uprzedzeń i fobii... straszna postać ...żal, dobrze że tacy się nie rozmnażają
- 1 1
-
2020-04-14 17:04
gdyby z Toba ktos siedział to nie dorwałbyś sie do klawiatury może...
a może impotent, i nie narobi za bardzo...
- 3 2
-
2020-04-15 18:28
Prezentujesz poglądy średniowieczne.
Skoro dzieci nie narobiłeś to płać bykowe i odkładaj na swoją emeryturę by te ,,narobione dzieci" nasze nie musiały pracować na twoją przyszłość.- 2 0
-
2020-04-14 11:46
Polska na jako jedyny kraj na swiecie tak długie wakacje za które mają belfry i przedszkolanki placone mimoze nic nierobią (9)
a teraz okazuje się ze dostali dodatkowe 2 miesiące wolnego płatnego!! Wiec Zamiast tego powinni siedzieć w wakacje w szkołach bo i tak kase dostają!!
- 22 110
-
2020-04-14 11:59
Wolne płatne? (1)
Chętnie się teraz z Tobą zamienię. Zobaczysz jak super wygląda nauczanie on-line. Marzę o powrocie do szkoły!
Moje wakacje to mój urlop. Oczywiście, że płatny. Twój jest inny? Co byś powiedział, gdyby pracodawca poinformował Cię, że owszem, możesz mieć 2 tygodnie urlopu w lipcu, ale bezpłatnego??? Jak byś zareagował? Poza tym jeśli tak Cię to boli, zapraszam do pracy w szkole.- 14 2
-
2020-04-15 00:46
Tak maja wszyscy na g...nych umowach zlecenia. Syf.
- 0 0
-
2020-04-14 12:48
Wolne
Przedszkolanki to nauczyciele z pełnymi kwalifikacjami więc przed wypowiedzeniem się na czyjś temat warto by było zorientować się o kim się mówi. Nie mają teraz wolnego bo cały czas przygotowują materiały dydaktyczne dla swoich podopiecznych, doszkalają się i żeby dostać wypłatę (w wielu przypadkach pomniejszoną) muszą wykazać to co robiły w raporcie
- 16 1
-
2020-04-14 14:36
a co to jest "płatne wolne"? Mają urlop, jak każdy pracownik zatrudniony legalnie! Coś Ci nie poszło z tymi wakacjami .....w UK co 6 tygodni uczniowie mają tydzień wolnego,ferie, dochodzą bank holiday i 6 tygodni wakacji w okresie letnim. Po przeliczeniu jest to więcej dni wolnych dla ucznia jak w polskiej szkole. W UK co szkoła to ma inne daty rozpoczęcia i zakończenia wakacji ale jest to w miesiącach lipiec-sierpień....czasem uczniowie wracają w połowie września. W Niemczech co Land to system edukacji wygląda inaczej. Fakt, nie ma 2 miesięcy jednym ciągiem , dni wolne są podzielone ale jest ich dużo więcej jak w Polsce. Tak jest też w innych krajach europejskich. Jak się na czymś nie znasz, to się nie wypowiadaj.
- 13 1
-
2020-04-14 20:33
A kto ci nie pozwsla zostac ta przedszkolanka?
- 3 0
-
2020-04-14 21:11
Zostan przedszkolanka n....u i tez bedziesz mial 2 miesiace...przedszkolanka to mala dziewczynka uczeszczajaca do przedszkola a
- 2 0
-
2020-04-15 19:58
Robią , robią. I toTylko w Polsce Robią patentowany leniu śmierdziuchu
- 0 0
-
2020-04-15 20:01
Mogłeś uczyć się na Przedszkolankę też miał byś dodatkowo wolne 2 miesiące. L......uchu
- 0 0
-
2020-04-22 13:59
Pomyśl
Jak jesteś na urlopie, to ci nie płacą?. Nie ma przedszkolnej.
- 0 0
-
2020-04-14 11:51
(21)
A może po prostu odłożyć zaplanowane remonty na ten rok w okresie wakacji i zapewnić opiekę dzieciom . Panie Przedszkolanki przez koronawirusa już odpoczywają drugi miesiąc, a rodzicom nikt nie da nawet miesięcznego urlopu w czasie ,,wakacji"
- 29 95
-
2020-04-14 11:56
Droga babciu. (7)
W przedszkolach nie ma przedszkolanek, są nauczycielki.
I uwierz, że one teraz nie odpoczywają, pracują, czasami jeszcze więcej niż przed pandemią.
Czyj to problem, że rodzice nie mają z kim zostawić dzieci??? Kogo to dzieci? Nauczycieli? Wina przedszkola, że Kowalskim zachciało się dziecka i nie wiedzą, co z nim zrobić.- 17 5
-
2020-04-14 12:01
(4)
Pracują więcej, gdzie? Chyba nielegalnie. Nie trzeba było zostawać opiekunką to byś teraz nie marudziła że dorośli ludzie mają dzieci. Idź segregować śmieci na Szadułkach, nikt ci nie karze pracować z dziećmi. Nawet lepiej jak nie będziesz opiekować się dziećmi. Nie nadajesz się
- 1 14
-
2020-04-14 12:08
Nie masz argumentów :) (3)
Sądząc po tym, co i w jaki sposób piszesz, to Ty jesteś pracownikiem sortowni odpadów na Szadółkach :) Trzeba było się uczyć, miałabyś dzisiaj dwa miesiące wakacji, płatnych wakacji :)
- 10 1
-
2020-04-14 12:41
(2)
Mozna zrobic kurs i zostac opiekunka. Żadna filozofia i też będzie 2 miechy wolnego hehe, bez wielkiej nauki. Na sortowni pracownicy więcej zarabiają od takich jak ty więc szanuj tych ludzi bo bez nich byś zdechła przygnieciona własnymi śmieciami, wielka opiekunko haha
- 2 15
-
2020-04-14 12:58
Opiekunka
Opiekunka z 2 miesiącami wolnego :-) :-) :-)
Chyba w snach. Jak się nauczycielom należy to biorą. A jak komuś z tym źle to jego problem- 11 0
-
2020-04-14 13:12
Nie kompromituj się.
- 1 2
-
2020-04-14 12:10
Nadzieje
Mam nadzieję że nie jesteś nauczycielem przedszkola. Z takim podejściem ze ktoś "narobił" dzieci to nie powinno się przyjmować w takie miejsca do pracy. Dzięki temu że ktoś "narobił" dzieci jak to zostało ujęte to masz pracę człowieku!
- 3 11
-
2020-04-14 13:15
Nauczycielki
od stawiania wieży z klocków. Do opiekowania się dziećmi wybitnego intelektu nie trzeba, ba, jest raczej niewskazany - inteligentny człowiek nie zdzierżyłby ciągłego paplania siuśmajtków.
- 4 11
-
2020-04-14 12:37
(2)
Jakie odpoczywaja?! Czy Wy ludzie macie w ogóle jakieś pojęcie o czym piszecie. Owszem nauczyciele nie pracują bezpośrednio z dziećmi ale również jak w szkoke obowiązuje nauczanie zdalne, nie siedzimy w domu tylko codziennie jesteśmy na placówce!
- 9 2
-
2020-04-14 16:27
(1)
Aniu, też jestem nauczycielką (m. in. w przedszkolu), ale jak czytam że jesteś "na placówce" to włos mi się jeży. Przez niedouczonych nauczycieli opinia o naszym zawodzie jest, jaka jest. Wykorzystaj ten czas na dokształcanie.
- 5 4
-
2020-04-16 11:32
jedni chauturnicy kije wie dlaczego maja taki zawód , chyba dlatego że owczy pęd był i skoro koleżanki to i ja , tacy ludzie marudzą , psioczą i nic im nie pasuje a prace odwalaja oby było , drudzu to osoby z powołlania , pasjonaci , poświęcający serce pracy ... i takie osoby szanuje cenię , sam każdy miał okazje zostac kim chciał , teraz pretensje ??? ...chyba do własnej głupoty !
- 0 0
-
2020-04-14 12:50
Nie odpoczywają
Nie odpoczywają, pracują! W innej formie ale to też praca. A urlop zamierzamy wykorzystać w wakacje a nie w trakcie izolacji. Dlaczego? Bo możemy:-)
- 13 1
-
2020-04-14 13:02
Przedszkole (2)
Panie jak to Pani nazwała "przedszkolanki" w okresie epidemii nie mają wolnego, tylko pracują zdalnie. Codziennie wysyłam dzieciom materiały na dany dzień. I nikt mi nie zarzuci, że mam płacone za siedzenie w domu. Pozdrawiam. Nauczyciel przedszkola
- 14 3
-
2020-04-14 13:17
wysyłam zdalnie materiały (1)
"pokoloruj misia"
"ułóż wieżę z sześciu klocków"
normalnie świat by się skończył bez tej twojej "pracy"- 8 11
-
2020-04-14 16:39
bez Twojej pracy zapewne Świat też by się nie skończył...
- 6 2
-
2020-04-14 14:47
Po pierwsze kto to "przedszkolanka"?
Bo w przedszkolu pracuja nauczyciele ,ktorzy musza miec tak samo odpowiednie wyksztalcenie jak w szkole więc nie wiem skad ta "przedszkolanka" .....
Po drugie nauczyciel pracuje także w czasie koronowirusa tyle ze zdalnie...a rodzic siedzacy w domu nie wykorzystuje urlopu tylko ma placone opiekuncze....
Skąd tyle jadu na nauczycieli przeciez to oni ksztaltuja Wasze dzieci.....a Wy najchetniej zostawilibyscie swoje dzieci od rana do nocy calym rokiem pod opieka nauczyciela a pozniej jeszcze go skrytykowalibyscie i najchętniej odebrali praeo do wynagrodzenia....Ci ludzie maja po 25osob w sali ...to sa male dzieci...Wy sami macie dosc po mc siedzenia ze swoim dzieckiem a czepiacie sie nauczycieli....- 13 2
-
2020-04-14 19:51
Jak dorosli dzieciom tak dzieci rodzicom
Proponuje oddać dzieci do całodobowej opieki w przedszkolach!!!czas najwyższy.
Przedszkolanki na nocki.juz dzieci mówią do swoich pan Mamo!!!
W niedzielę godzinne widzenie między wlasnym wolnym .
Na starość dzieci zrobią to samo.!!!
Na niedzielę godzina widzenia.
Powodzenia- 8 0
-
2020-04-14 20:33
Czyzby????
- 0 0
-
2020-04-15 12:25
Bzdury i brednie
Pracuje w przedszkolu 34 lata. Nigdy nie sądziłam , że,, taki,, rodzaj ludzi będzie się wypowiadał z takim jadem o mojej pracy. Jak
mało wiecie jeden z drugim co tak naprawdę robią ,, przedszkolaki,, w pracy i poza nią. Nie odpoczywam przez koronowirusa tylko pracuję. A swoją drogą jak trzeba być zblazowanym i jednocześnie wściekłym, zjadliwym człowiekiem by takie opinie wypisywać. Niewiedza .....jest porażająca. Bardzo współczuję dzieciom , że mają takich rodziców. Jest mi żal , że uczone są ...jak to niektórzy są mało warci, bo to co Wy myślicie i w jaki sposób traktujecie innych będzie im przyświecało przez całe życie. Uczyłam jak okazywać szacunek, jak pomagać...A teraz słyszę że to nic nie warte bo super rodzice uważają inaczej. Jedyne o czym myślą w tej chwili to jak się na kimś wyżyć, jak to wszyscy mają lepiej( zawiść, nienawiść). Przerażające
jest to , że tej dużej
liczbie ludzi ,co tak plują , kiedyś oddałam serce. Ja moge z czystym sumieniem napisac, że kocham dzieci. A Wy?
Nie zgadzam się na to żeby porównywać mnie do nic nie wartego człowieka. Żyje już długo na tym świecie i nigdy nikomu nie ubliżyłam. Czytając tę zjadliwosci i bzdury ,,uczciwych, jakże kochających rodziców,, boję się o przyszłość ich dzieci.- 3 0
-
2020-04-15 12:54
Nie przedszkolanki tylko nauczycielki, często lepiej wykształcone niź inni. Przedszkolanka, to dziewczynka, która chodzi do przedszkola. A poza tym właśnie siedzimy w domach zamknięci jak wszyscy inni i nie odpoczywamy, bo nie wyjeźdżamy na urlopy. Niech w końcu Rodzice zajmą się swoimi dziećmi a i babcie niech się zmobilizują. Ja cale dzieciństwo z siostrami ani raz nie byłam na żadnym dyżurze wakacyjmym. Dali radę i Rodzice i Dziadkowie.
- 1 0
-
2020-04-22 14:00
Nie odpoczywam
Pracuję 8 godzin dziennie, ale ty pojęcia nie masz, więc gadasz głupoty
- 0 0
-
2020-04-14 12:05
Masło maślane (3)
"Dotychczas przerwy w pracy poszczególnych przedszkoli ustalane były rotacyjnie - placówki wymieniają się "parami" i położone są zazwyczaj najbliżej siebie. Jeśli dane przedszkole ma przerwę w pracy w lipcu, to za rok pracowało będzie najprawdopodobniej w sierpniu."
Czyli jeśli w tym roku ma przerwę w lipcu (pracuje w sierpniu), to za rok będzie pracowało w sierpniu (czyli przerwa znów będzie w lipcu)?
O to chodzi? Trochę bez sensu zapis - jeśli dziś jest wtorek, to za tydzień jest wtorek...- 8 5
-
2020-04-14 19:53
Tak dokladnie
- 0 0
-
2020-04-15 00:22
Do masło...
Sens jest w "parach" taki, że jedno zamknięte, to najbliższe otwarte. I do niego właśnie zapisujesz na ten brakujący miesiąc dziecko. Jest to ogólnie przyjęte rozwiązanie dla niemogących zapewnić dzieciom opieki rodziców. Dziwię się, że tak wszyscy biją pianę i wymyślają różne warianty urlopów dla nauczycieli - to jest ustalone prawem; zresztą dla wszystkich pracujących.
- 1 0
-
2020-04-22 14:03
Wszystko jest jasno wytłumaczone
Czytaj, aż zrozumiesz.
- 0 0
-
2020-04-14 12:05
w tym roku mogliby popracować w wakacje (13)
u nas w przedszkolu mają wolne od 17 lipca do września i większość rodziców ma problem , przeciętny pracownik ma 2 lub 3 tygodnie urlopu przez resztę wakacji musi kombinować a w tym roku bezpieczniej byłoby nie wysyłać maluchów do dziadków
- 26 36
-
2020-04-14 14:42
(4)
każdemu pracownikowi przysługuje 25 dni urlopu plus 2 dni tzw opieki. Dziecko ma 2 rodziców co daje 50 dni samego urlopu. Nauczyciele pracuję także pod koniec sierpnia by przygotować dokumentację i salę na przyjęcie dzieci z dniem 1 września. Nauczyciele także mają swoje dzieci a urlop mogą wykorzystać tylko w okresie wakacyjnym jak nie ma dzieci. od 17.07 do 31.08 to 31 dni pracujących.....rodzicom zostaje 19 dni czyli 10 i 9 dla rodzica ;-)
- 10 9
-
2020-04-14 22:39
(1)
Ciekawe czy ty bierzesz urlop osobno niż mąż/żona pewnie nie bo masz kota nie dzieci, jeżeli twierdzisz że nauczyciele w przedszkolach mają wolne tylko w wakacje to chyba nigdy nie byłaś w przedszkolu bo z mojego doświadczenia wiem że nie ma ich przez jeszcze minimum kilka tygodni w ciągu roku szkolnego, to całe przygotowanie nauczycieli w przedszkolu polega na tym że na pierwszym zebraniu pytają który rodzic miałby możliwość wydrukować kolorowanki dla wszystkich dzieci bo oczywiście w przedszkolu nie ma możliwości
- 2 4
-
2020-04-15 08:54
Taaaak masz takie doswiadczenie jak gornik w pielęgniarstwie. Nie biorę urlopu wspólnie z mężem, że względu na wiek dzieci wymieniamy się a wspólnie spędzamy weekendy, nie ma teraz szans na wspólne 2 tygodniowe wakacje. W Gdańsku każdego roku dyżur wakacyjny przypada w danej placówce w innym terminie. W tym roku wg harmonogramu pracuje z dziećmi 10-31.08 od 1.09 zaczynamy nowy rok szkolny. Urlop moje wybrać tylko w sezonie wakacyjnym, jak jest mało dzieci to 2.05 , 24.12 lub 27-31.12 .....nie ma szans na tydzień w roku szkolnym.
- 1 0
-
2020-04-14 22:40
Nie rozsmieszaj mnie (1)
Nauczyciel pracuje pod koniec sierpnia??? Wy o pracy pojęcia nie macie. Jestem synem nauczycieli, mam siostrę nauczycielkę i dalszą połowę rodziny podobnie. Porównywać pracę nauczycieli do innych zawodów się nie da. Takie są fakty.
- 2 5
-
2020-04-15 08:55
Jak masz w domu leni i nierobów to w żadnym zawodzie się nie wykażą.
- 2 0
-
2020-04-14 15:08
Dziwny tok myślenia
Za to bezpieczniej jest wyslac do przedszkola
- 7 0
-
2020-04-14 20:35
A gdzie jest drugi rodzic ze swoim urlopem??? (2)
- 6 1
-
2020-04-14 22:32
Chyba nie masz dzieci tylko kota
- 0 1
-
2020-04-14 22:39
Zginął w wypadku
- 1 1
-
2020-04-15 00:40
Mama 3 tyg urlopu + tata 3 tyg urlopu = 6- cio tygodniowa, zapewniona opieka nad własnym dzieckiem w domu :)
- 4 2
-
2020-04-15 19:59
(1)
Będą pracować , na Twoje życzenie
- 0 1
-
2020-04-16 09:47
ten "tytuł" to twoje jedyne osiągnięcie w życiu, prawda?
- 0 1
-
2020-04-22 14:01
Nie wierzę.
Jakie przedszkole? Podaj numer i miasto. Może prywatne, bo państwowe nie mają
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.