- 1 Był "laptopa dla czwartoklasisty" - co zamiast? (13 opinii)
- 2 Co się zmieni na egzaminie ósmoklasisty 2025? (15 opinii)
- 3 Nawet 1000 zł za wyprawkę szkolną dla dziecka (16 opinii)
- 4 Znamy terminy egzaminów w roku szkolnym 2024/25 (17 opinii)
- 5 Nowy rok szkolny 2024/25 nieco później (85 opinii)
- 6 Nowe wymagania na maturze 2025. Co się zmieni? (83 opinie)
Gdańsk Business Week. Wirtualne firmy i inwestorzy, ale prawdziwa nauka
Słuchawka tłumacząca, czyli G-Translator, inteligentna lodówka, system Sherlock, który służy do szukania zgubionych przedmiotów przy pomocy małych chipów, czy gogle VR, które mają zrewolucjonizować rynek wizualizacji przestrzennych - to tylko niektóre z produktów oferowanych przez firmy w ramach 6. edycji Gdańsk Business Week. Firmy na razie są wirtualne, a ich twórcy nieletni, ale kto wie, może za kilka lat dzięki nauce przedsiębiorczości powstaną naprawdę.
Sześć dni warsztatów z ekspertami, spotkania z biznesmenami oraz tworzenie pierwszego biznesplanu, a wszystko to w ramach programu edukacyjnego Gdańsk Business Week. W tym roku wzięło w nim udział 90 nastolatków z Polski, Stanów Zjednoczonych i Białorusi. Wydarzenie tradycyjnie organizują: Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Starter, miasto Gdańsk i Washington Business Week.
- Gdańsk Business Week pozwala odkryć w sobie kreatywny potencjał, nawiązać międzynarodowe przyjaźnie i odbyć symulacje biznesowe, których mogliby pozazdrościć studenci kierunków biznesowych. Ponadto, program wzbogacają także zabawy integracyjne, które świetne łączą zdobywanie umiejętności z wakacyjnym odpoczynkiem - mówi Agnieszka Cichocka z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Starter, koordynatorka Gdańsk Business Week.
W tym roku głównym miejscem spotkań młodzieży z ekspertami było Gdańskie Liceum Autonomiczne. Przez tydzień młodzież pracowała nad swoimi wirtualnymi firmami, aby potem przekonać kilkudziesięciu ekspertów biznesowych do zainwestowania wirtualnych pieniędzy w ich projekty. Jest to punkt kulminacyjny Gdańsk Business Week i niezwykle emocjonujące wydarzenie dla uczestników.
- Uczniowie w swoich grupach przygotowują stanowiska, na których prezentują swoje innowacyjne produkty. Zaproszeni goście wcielają się w inwestorów z określoną pulą wirtualnych pieniędzy, to za ich pomocą wskazują zespół, który ma najbardziej przemyślany produkt oraz plan sprzedażowy - wyjaśnia Agnieszka Cichocka.
- Udział w tym wydarzeniu był pomysłem mojej mamy. Zgodziłam się głównie ze względu na możliwość szlifowania angielskiego, bo porozumiewamy się w tym języku. Sprawy biznesowe na początku trochę mnie przerażały, ale dziś uważam, że prowadzenie własnej firmy może być ciekawym wyzwaniem - powiedziała Ania Koczyk, jedna z uczestniczek, której grupa stworzyła firmę DeltaTech, oferującą program mający pomóc ludziom w rozwiązywaniu codziennych problemów.
- Mnie również skusiła możliwość nauki języka. Prowadzenie własnej firmy, strategie, biznesplany to dla mnie nowość. Trochę się bałam czy sobie poradzę. Nie żałuję udziału, wiele się nauczyłam i poznałam ciekawych ludzi. To dobry pomysł na wakacje - twierdzi Kinga Władzińska, której drużyna opracowała produkt Sherlock służący do szukania zgubionych przedmiotów przy pomocy małych chipów, które można zamontować na wybranej rzeczy, np. na kluczach i właśnie ten produkt spodobał się najbardziej jury.
Produkt firmy Fables, czyli Sherlock ma współdziałać z aplikacją Watson. - Wszyscy gubimy rzeczy, dlatego uznaliśmy, że taki produkt jest potrzebny - twierdzą młodzi zwycięzcy.
Gdańsk Business Week 2016 to biznesowe wakacje dla młodzieży w wieku od 15 do 19 lat. Podczas wydarzenia uczestnicy biorą udział w symulacji biznesowej, przechodząc w 6 dni 2-letnią drogę rozwoju firmy. Dodatkowo uczestniczą w warsztatach i prelekcjach oraz spotykają się z ekspertami i uznanymi przedsiębiorcami. Zajęcia prowadzone są w języku angielskim.
Idea programu oparta jest na autorskiej licencji amerykańskiej organizacji Foundation for Private Enterprise Education, która realizuje program w Stanach Zjednoczonych od 38 lat i może pochwalić się 60 tys. absolwentów. W Polsce, we wszystkich programach, wzięło dotychczas udział około 1200 uczestników. Rokrocznie w samym GBW bierze udział 100 uczestników. W tym roku Partnerem Złotym wydarzenia jest Invest Gda, Partnerami Srebrnymi: Kemira, Neoteric i Speednet.
W sierpniu odbędzie się Gdynia Business Week. Więcej informacji na temat programu znajduje się na stronie internetowej programu: www.gdyniabusinessweek.pl.
Wydarzenia
Miejsca
Zobacz także
Opinie (5)
-
2016-07-23 11:24
Fajnie, że młodzi teraz mają takie narzędzia.
Zamiast siedzieć w wakacje i pierdzieć w stołek ambitnie się rozwijają i poznają nowe działania. na pewno im to zaowocuje w przyszłości.
- 17 3
-
2016-07-23 11:35
wielkie biznesy na sali gimnastycznej? (1)
w sumie microsoft zaczynał w garażu, więc niby czemu nie.
Mimo wszystko jakoś to nie licuje...- 3 6
-
2016-07-24 08:20
Były zaangażowane jakieś publiczne pieniądze w tym garażu?
no właśnie
- 0 0
-
2016-07-24 08:10
Foundation for Private Enterprise Education
w PL szkółka co wypuszcza 1,5 tys absolwetnów rocznie uważana jest
za dziadowska prywatną szkołę działającą na pograniczu opłacalności a kraj jakby
6 razy mniejszy- 0 0
-
2016-07-24 09:06
No tak
A jak prądu zabraknie to zwariują i do kibla nawet nie trafią.
gugle robi młodym kipisz w głowach, żyjąc w świecie wirtualnym nie masz pojęcia o realnym.- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.