- 1 Co się zmieni na egzaminie ósmoklasisty 2025? (15 opinii)
- 2 Był "laptop dla czwartoklasisty" - co zamiast? (81 opinii)
- 3 Nawet 1000 zł za wyprawkę szkolną dla dziecka (33 opinie)
- 4 Ilu psychologów brakuje w szkołach? (36 opinii)
- 5 Nauczyciele mogą składać wnioski o nowe świadczenie (192 opinie)
- 6 Nowy rok szkolny 2024/25 nieco później (85 opinii)
Kilkaset osób na wiecu poparcia dla nauczycieli
Uczniowie, rodzice, mieszkańcy Trójmiasta - kilkaset osób w geście solidarności ze strajkującymi nauczycielami zebrało się na Długim Targu przy Dworze Artusa. Podczas wieczornego wiecu przekonywali, że system edukacji w Polsce jest w tragicznym stanie. Łączy nas wspólny cel, jakim jest powstrzymanie "deformy" edukacji - mówili.
- Jesteśmy pełni uznania dla odwagi i determinacji nauczycieli, którzy podjęli decyzję o strajku. Pragniemy, aby to oni, mając bezpośredni kontakt z naszymi dziećmi, byli strażnikami jakości w edukacji. Chcemy, żeby byli dobrze wynagradzani za swoją odpowiedzialną pracę. Wierzymy, że wspólnie możemy przezwyciężyć "deformę" i wywalczyć lepszą szkołę - mówiła Ilona Kulikowska, organizatorka wiecu i działaczka Inicjatywy Rodziców Zatrzymać Edukoszmar.
Czytaj też: Bez świadectwa nie będzie matury. Co z ocenami dla uczniów szkół średnich?
Jak przekonywała, rodzice i nauczyciele już dawno wskazywali na tragiczny stan, w jakim jest system edukacji w kraju.
- Nie godzimy się na uznanie obecnego stanu zdemolowanej oświaty za normę i jakikolwiek punkt odniesienia. Żądamy natychmiastowych działań ratunkowych, które zatrzymają postępującą katastrofę w polskiej szkole, prawdziwej reformy edukacji, solidnie przygotowanej merytorycznie i metodologicznie, wolnej od politycznych i ideologicznych populizmów. Reformy szeroko konsultowanej z rodzicami, doświadczonymi nauczycielami i ze specjalistami, których nazwiska nie będą ukrywane - dodała.
Podobnie wypowiadali się także szeregowi uczestnicy wiecu.
- Jesteśmy tu, żeby pokazać, że nauczyciele nie są sami, że wszystkie osoby strajkujące nie są same. Nie chcemy, żeby zaprzepaściło się to, o co walczą. Ważna jest dla nas edukacja i o nią walczymy - mówili.
Od 8 kwietnia w placówkach oświatowych trwa ogólnopolski strajk nauczycieli i pracowników oświaty. Również w Trójmieście ponad kilkadziesiąt placówek bierze w nim udział. To głównie szkoły podstawowe, licea, ale również przedszkola.
Wydarzenia
Opinie (1774) ponad 50 zablokowanych
-
2019-04-13 23:53
nauczyciele opamiętajcie się
zawsze możecie zwalić na pomroczność jasną
- 42 8
-
2019-04-13 23:55
Rozumiem strajk w trakcie roku szkolnego.
Wakacyjnym strajkiem pies z kulawą nogą by się nie zainteresował. Ale nie w trakcie egzaminów które dla wielu osób decydują o ścieżce życiowej. Zróbcie taką imprezę na początku roku szkolnego. Gardzę dziadostwem.
- 43 8
-
2019-04-13 23:55
NIK proponował zawiesić matematykę na maturze
Bo nauczyciele nie potrafią już niczego nauczyć
- 30 8
-
2019-04-13 23:57
uczniowie
za dodatkowe punkty.......esh
- 16 0
-
2019-04-13 23:57
Co oni tym nauczycielom do żarcia sypią (2)
- 44 14
-
2019-04-14 00:04
pasza dla świń im szkodzi
- 4 0
-
2019-04-14 00:05
to niech dla krów sprobują
- 4 1
-
2019-04-13 23:58
Gdańsk
po prostu Gdańsk , a jeść zechcą i nie będzie co, bo dzieci roboty nie nauczone ! Powiedzmy sobie, koniec i co, i nic. I zabijecie tych Kaczyńskich i Pisowców a kto będzie pracował, no nikt i wtedy przyjdzie głód. i co i nic , umrzecie. i jak, no tak i nikt was nie pochowa. Krowa !
- 20 3
-
2019-04-14 00:00
jak patrze na tych przebierańców to co niektórzy z powołaniem się minęli
- 45 6
-
2019-04-14 00:05
Jak ta kobeta na filmiku ma czelność mówić o lekcji wychowania obywatelskiego i Solidarności.
Dajcie w końcu spokój i do roboty się bierzcie - lenie i wygodnisie.
- 52 7
-
2019-04-14 00:07
żenada
Czemu nie strajkowali jak Po zamroziło im pensje na 5 lat?
- 50 9
-
2019-04-14 00:08
Witam, szukam żony nauczycielki. (1)
Mrauu
- 31 8
-
2019-04-14 07:09
OLA
Chcesz z taką krówką ,ale fakt trafiona inwestycja 500 + dostaniesz
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.