- 1 Co się zmieni na egzaminie ósmoklasisty 2025? (15 opinii)
- 2 Był "laptop dla czwartoklasisty" - co zamiast? (81 opinii)
- 3 Nowy rok szkolny 2024/25 nieco później (85 opinii)
- 4 Nawet 1000 zł za wyprawkę szkolną dla dziecka (27 opinii)
- 5 Praca w branży edukacyjnej. Warto? (96 opinii)
- 6 Znamy terminy egzaminów w roku szkolnym 2024/25 (17 opinii)
Kolejni absolwenci gdyńskiej "trójki" wykorzystują AI
Paweł Burzyński i Mateusz Masłowski są absolwentami klas matematyczno-informatycznych w III LO im. Marynarki Wojennej RP. Dzięki swoim umiejętnościom zaistnieli na amerykańskim rynku AI. Paweł i Mateusz razem z Agatą Mroczkowską założyli w 2023 r. w Kalifornii w Palo Alto spółkę - start-up Smartschool rozwijający platformę, która za pomocą AI wyrównuje szanse edukacyjne amerykańskich uczniów.
- Wiedzę i umiejętności z zakresu informatyki (programowanie) zdobywali pod kierunkiem profesora oświaty Ryszarda Szubartowskiego - jednego z najwybitniejszych nauczycieli informatyki w Polsce - mówi Wiesław Kosakowski, dyrektor III LO w Gdyni.
Paweł Burzyński i Mateusz Masłowski to, obok Jakuba Pachockiego (główny naukowiec w OpenAI, współtwórca ChatGPT-4), Filipa Wolskiego (OpenAI, ChatGPT-4) i Szymona Sidora (OpenAI, ChatGPT-4) kolejni wybitni absolwenci z III LO w Gdyni, którzy dzięki matematyczno-informatycznym umiejętnościom zaistnieli bardzo silnie na amerykańskim rynku AI. Razem z Agatą Mroczkowską założyli w 2023 r. w Kalifornii w Palo Alto spółkę - start-up Smartschool rozwijający platformę, która za pomocą AI wyrównuje szanse edukacyjne amerykańskich uczniów.
Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI
Asystentka AI, która pomaga w nauce
Smartschool to start-up, który rozwija platformę wspierającą uczniów w samodzielnej nauce, w tym przygotowaniach do egzaminów. Jego pierwszym produktem jest Yoko, asystentka AI zaprojektowana, by pomagać w nauce do SAT, ustandaryzowanego testu dla uczniów amerykańskich szkół średnich, o kluczowym znaczeniu dla rekrutacji na studia.
Yoko zaczyna od zrozumienia indywidualnych potrzeb ucznia i identyfikacji ich braków w wiedzy, by następnie opracować spersonalizowany plan nauki. Skupia się przy tym na nadrabianiu braków w najsłabszych obszarach. Na bieżąco monitoruje postępy ucznia i dba o to, by każde zagadnienie zostało w pełni zrozumiane.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-08-01 09:04
Nauka nie boli (4)
Chat gpt czy inne "AI" generują więcej problemów niż je rozwiązują...
Każdy kto nazywa to sztuczna inteligencja powinien się doszkolić, a przez takie narzędzia to jeszcze mniej wiedzy ludzie posiadają- 49 10
-
2024-08-02 09:43
(2)
Opowiedz jakie problemy poza bogaceniem się korporacji?
- 2 3
-
2024-08-03 17:49
Kto korzystał z systemów AI, ten wie, że system próbuje dopasować swoją odpowiedź do oczekiwań użytkownika, a nie żeby dać rzeczywiście prawidłową odpowiedź. Dla przykładu: w programie napisanym w sposób "makaronowy" ChatGPB lub Copilot tworzą odpowiedzi dopasowane do złego kodu, a nie próbują go usprawnić.
- 2 0
-
2024-08-03 16:49
dziewczyny mają po 6 palców
- 1 0
-
2024-08-01 10:51
Rozwiązują jedną konkretną klasę problemów.
A to że LLMy stały się modne i startupy pakują je na siłę wszędzie, to już inna sprawa.
- 6 1
-
2024-08-03 16:34
No i fajnie
Cieszą zawsze takie wiadomości. Powodzenia w dalszym rozwoju
- 6 3
-
2024-08-03 06:04
Kiedyś (1)
żeby wyrównać braki wiedzy trzeba było po prostu posadzić swoje szanowne 4 litery nad książką i ćwiczeniami. Jeśli komuś zależało, przykładał się itd. to widać było tego efekty. A teraz wielkie ejaj i milion aplikacji jest niezbędnych...
Śmieszne to.- 38 8
-
2024-08-03 16:02
Jak ta cała elektronika siądzie to wracamy prosto do jaskiń.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.