- 1 Był "laptopa dla czwartoklasisty" - co zamiast? (17 opinii)
- 2 Co się zmieni na egzaminie ósmoklasisty 2025? (15 opinii)
- 3 Nawet 1000 zł za wyprawkę szkolną dla dziecka (16 opinii)
- 4 Znamy terminy egzaminów w roku szkolnym 2024/25 (17 opinii)
- 5 Nowe wymagania na maturze 2025. Co się zmieni? (83 opinie)
- 6 Uczelnia z Pomorza awansuje w rankingu szanghajskim (66 opinii)
Matematyka i przedmioty przyrodnicze - c.d. egzaminów gimnazjalnych
W czwartek, 24 kwietnia, ponad 6 tys gimnazjalistów z Trójmiasta zmierzy się z kolejnymi egzaminami gimnazjalnymi - po historii, wiedzy o społeczeństwie i języku polskim przyszedł czas na przedmioty przyrodnicze i matematykę. Życzymy powodzenia.
Aktualizacja, godz. 14:28
Zobacz arkusz z egzaminu gimnazjalnego 2014 - matematyka
Podajemy przykładowe odpowiedzi do testu z matematyki. Uwaga! Odpowiedzi mogą się różnić od klucza zaproponowanego przez CKE.
Zad. 1 - C, Zad. 2 - D. Zad. 3 PP, Zad. 4 - B, Zad. 5. - B. 3, Zad. 6 - D, Zad. 7 - A., Zad. 8 - B, Zad. 9 - B., zad. 10 - D. Zad. 11 - C, Zad. 12 - A, Zad. 13 - B, zad. 14 - FF, Zad. 15 - D, Zad. 16 - PP, Zad. 17 - C, Zad. 18 - A, Zad. 19 - Nie, C., Zad. 20 - C, Zad. 21 - cena biletów bez promocji =16*12=192, cena biletów po promocji =50+10*8+6*9=184 - czyli zakup jest korzystny, Zad. 22 - dł. boku AC obliczamy z tw. Pitagorasa, więc dł. boku AC wynosi: 2 pierwiastki z 3, a druga przyprostokątna wynosi 2. Jest to więc trójkąt prostokątny o kątach 90,60,30 stopni, takie same kąty ma trójkąt prostokątny KLM, więc trójkąty te są podobne, Zad. 23 - pole powstałej bryły P=(4+8)*6+8*3= 72+24=96, pole sześcianu P = 6*4*4= 96. Wniosek: pola powierzchni są identyczne.
Zobacz arkusz z egzaminu gimnazjalnego 2014 - przedmioty przyrodnicze
Podajemy przykładowe odpowiedzi do testu z przedmiotów przyrodniczych. Uwaga! Odpowiedzi mogą się różnić od klucza zaproponowanego przez CKE.
Zad. 1.- odp. B, Zad. 2. - TC, Zad. 3. - B, Zad. 4. - A2, Zad. 5. - A, Zad. 6.1 - C, Zad. 6.2 - B, Zad. 7. - B2, Zad. 8. - A, Zad. 9. - D, Zad. 10. - B1, Zad. 11. 1 - PF, Zad. 11.2 - B2, Zad. 12. - AD, Zad. 13. 1 - C, Zad. 13. 2 - B, Zad. 14. - FF, Zad. 15. - PP, Zad. 16. - PF, Zad. 17. - A2, Zad. 18. - PP, Zad. 19. - B, Zad. 20. - PF, Zad. 21. - D, Zad. 22. - D, zad. 23.1 - A, Zad. 23.2 - E, Zad. 24. - PF
Zakończył się też drugi dziś egzamin gimnazjalny - z matematyki. Jak poszło uczniom z trójmiejskich szkół?
- Łącznie mieliśmy do rozwiązania 24 zadania. Było bardzo łatwe - jak dotąd najprostszy z egzaminów - przyznaje Tomasz z Gimnazjum nr 3 w Gdańsku. - Najbardziej zdziwiło mnie zadanie ostatnie - zazwyczaj jest najtrudniejsze, tym razem okazało się najprostsze - trzeba było obliczyć objętość bryły i pole jej powierzchni.
- Test z matematyki był bardzo prosty, żadne zadanie nie sprawiło mi trudności - mówi Daniel z Gimnazjum nr 3 w Gdańsku. - Najbardziej podobało mi się to, w którym trzeba było udowodnić podobieństwo trójkątów prostokątnych.
- Były figury, funkcje, prawdopodobieństwo - wszystkiego po trochu - opowiada Patrycja z kl. 3 D Gimnazjum nr 3 w Gdańsku. - Bardzo się zdziwiłam, że matematyka tego roku była tak łatwa.
- To był łatwy egzamin. Jedyne z czym miałem problem to z zadaniem z trójkątami - trzeba było udowodnić, że są podobne - mówi Szymon z 3 klasy Szkoły Mistrzostwa Sportowego nr 3 w Gdańsku. - Trudne było też ostatnie zadanie, w którym trzeba było obliczyć pole nieregularnej bryły i kwadratu i porównać je.
- Matematyka poszła mi zdecydowanie lepiej niż część humanistyczna i przyrodnicza. Były 24 zadania, które bez problemu rozwiązałem - mówi Michał z 3 Gimnazjum w Gdyni.
- Nie lubię matematyki, ale muszę przyznać, że ten egzamin był całkiem przyjemny - mówi Rafał z kl. 3 A Gimnazjum nr 2 w Gdyni. - Najgorsze było zadanie ostatnie - to znaczy było tak banalnie proste, że wpadłem na odpowiedź po wyjściu z sali. Przekombinowałem, próbowałem sobie zadanie utrudnić, a wystarczyło pójść tym najprostszym tropem.
Aktualizacja, godz. 10:18
Uczniowie są już po pierwszym dziś egzaminie - z przedmiotów przyrodniczych. Pytamy o ich wrażenia.
- Pytań było łącznie 24 i moim zdaniem egzamin był trudny, wyłożyłem się na kilku zadaniach z chemii, biologii i na jednym z fizyki - mówi Maciej z kl. 3 Szkoły Mistrzostwa Sportowego nr 3 w Gdańsku. - Pojawiły się pytania z genetyki, o grupę krwi, trzeba było też wymienić cechy dominujące u owadów, z geografii należało obliczyć skalę i określić położenie gór na południkach.
- Jak dla mnie było pomiędzy średnim a trudnym - mówi Cezary z kl. 3 A Gimnazjum nr 3 w Gdyni. - Nad dwoma zadaniami musiałem mocniej pomyśleć, z resztą nie było problemu. Najbardziej podobały mi się zadania, które wymagały pracy z tablicą Mendelejewa.
- Egzamin był bardzo prosty, wręcz banalny. Były same podstawowe rzeczy, które przerabialiśmy na lekcjach. Nie trzeba było się nawet specjalnie do tego przygotowywać - mówi Daria z klasy 3 A Gimnazjum nr 2 w Gdyni. - Z biologii było np. pytanie o krzyżówkę genetyczną i kilka zadań z problemem badawczym. Z chemii był układ okresowy pierwiastków i linia rozpuszczalności.
Drugi dzień egzaminów gimnazjalnych zdominowany został przez przedmioty ścisłe. O godz. 9 uczniowie przystąpią do testu z przedmiotów przyrodniczych, który potrwa 60 min. Po godzinnej przerwie zmierzą się z egzaminem z matematyki, który trwać będzie od godz. 11 do 12:30.
Zobacz, jak wypadł w opinii uczniów pierwszy dzień egzaminów.
Egzamin gimnazjalny jest warunkiem ukończenia szkoły oraz szansą na zdobycie miejsca w wymarzonej szkole ponadgimnazjalnej. Sprawdzian składa się łącznie z sześciu egzaminów rozłożonych na trzy dni. W całym kraju zdający będą rozwiązywać dokładnie takie same zadania, a testy sprawdzane będą przez zewnętrznych egzaminatorów.
Opinie (42) 6 zablokowanych
-
2014-04-24 08:09
mały update z wczorajczego dnia ... (1)
.. pyt. 25 ( Historia i WOS )
Znany portal społecznościowy, którego twórcą był student z Uniwersytetu Harvarda:
a.) Fronda
b.) Sympatia.pl
c.) Biedronka
d.) żadne z powyższych
... ale durnowate te testy :)- 15 6
-
2014-04-25 07:44
?
Nie bylo takiego pytania. Prosze nie wprowadzac w blad innych.
- 1 1
-
2014-04-24 08:22
(2)
No gimbusy!
Zobaczymy jak wiedza z FB i innych kretyńskich portali przyda się na matematyce.
Tablet i smartfon też nie pomoże.
Ale nie ma problemu - zawsze są studia humanistyczne na prywatnej "uczelni".- 17 8
-
2014-04-24 08:37
tak samo sa prywatne na polibudzie czy medycynie
- 1 4
-
2014-04-24 11:00
ktore pewnie skończyłeś...hehe
- 1 0
-
2014-04-24 08:32
Powodzenia (4)
Córcia trzymamy za Ciebie kciuk i życzymy powodzenia!!!!!!!
- 12 11
-
2014-04-24 09:03
O jezu, jezu...
Dobrze, że świat o tym się dowiedział.- 11 3
-
2014-04-24 14:04
i tak nie zda... (2)
- 1 2
-
2014-04-24 14:40
(1)
mama Kasia trzyma kciuki a Córcia w szkolnym Wc się z kolegą zabawia.
- 2 0
-
2014-04-24 21:04
byle z jednym - na 3 baty leci...
- 0 2
-
2014-04-24 08:50
egzamin (1)
Ruda ,wyluzuj wszystko będzie dobrze :)
- 7 0
-
2014-04-24 09:59
zaliczyła egzamin wczesniej :)
- 2 1
-
2014-04-24 09:13
Przyznaję się bez bicia - jestem narzekaczem egzaminacyjnym. (9)
Po analizie wczorajszego egzaminu widzę wyraźną poprawę jakości pytań w stosunku do początkowych wyczynów autorów testów sprzed kilku lat. Pytania są zróżnicowane (cała gama zamkniętych po otwarte), o zróżnicowanej trudności (łatwe/średnie/trudne), testujące różne umiejętności posługiwania się wiedzą (prosta rekapitulacja wiedzy - analiza faktów).
Znając życie analiza wyników egzaminu ogłoszona przez CKE pokaże z matematyczną precyzją jak dobry był to egzamin. Współczynniki, parametry, obliczenia, średnie i Bóg jeden wie co jeszcze, będą podpierały teorię o znakomitości tego egzaminu.
I w te wyliczenia uwierzą nauczyciele, dyrektorzy, samorządowcy, ministerstwo. Uwierzą również rodzice.
Ale dobrym egzaminem nie jest.
Nie jest, bo w rzeczywistości:
1) Testuje wyłącznie jedną z trzech domen (kognitywną, pomijając psychomotoryczną i afektywną), czyli nie sprawdza 2/3 z tego co powinien.
2) Testuje nauczanie, a nie uczenie się. Kreuje ucznia na przedmiot, a nie podmiot nauczania.
3) Testuje stan, a nie proces. Uczenie się jest procesem, a test pisany przez wszystkich o tej samej godzinie nie oddaje rzeczywistego obrazu procesu.
4) Pozornie równy. Ale tylko pozornie - bo to egzamin IDENTYCZNY, a nie równy.
5) Napędza proces nauczania, a nie zachęca do uczenia się (zapamiętywanie informacji to najniższa forma uczenia się!).
6) Niby formatywny (nie można go nie zdać), ale w rzeczywistości sumatywny (klasyfikuje i porównuje uczniów, jest narzędziem doboru do następnego stopnia edukacyjnego)
7) Premiuje wiedzę brykową i kombinatorstwo ponad kreatywność.
8) Nie ma uzasadnienia naukowego (np. z dziedziny neurobiologii procesu uczenia się, psychologii rozwojowej, socjologii)
Aby zrozumieć jak zły jest ten egzamin najpierw trzeba zrozumieć, że współczesna szkoła powinna być MIEJSCEM UCZENIA SIĘ, a nie miejscem nauczania. Tylko tyle... i aż tyle.- 24 3
-
2014-04-24 09:23
Przede wszystkim ma uczyć samodzielnego myślenia (1)
Krytycyzmu.
- 1 0
-
2014-04-24 09:34
Jeśli ma uczyć SAMODZIELNEGO myślenia
dlaczego egzaminuje to testem zamkniętym, gdzie odpowiedzi napisał KTOŚ INNY?
- 0 1
-
2014-04-24 10:06
Ale jestes madry (1)
Teraz to dałes po piętach !
- 0 0
-
2014-04-24 15:03
#imponuje #zarąbisty #lepszy #nadęty bufon #mądrala
Dzięki, pozytywna informacja zwrotna zawsze działa motywująco!
- 0 0
-
2014-04-24 10:15
(4)
1) Testuje wyłącznie jedną z trzech domen (kognitywną, pomijając psychomotoryczną i afektywną), czyli nie sprawdza 2/3 z tego co powinien.
Nic z tego bełkotu nie rozumiem, o co Ci chodzi ?
2) Testuje nauczanie, a nie uczenie się. Kreuje ucznia na przedmiot, a nie podmiot nauczania.
Tez nie rozumiem
3) Testuje stan, a nie proces. Uczenie się jest procesem, a test pisany przez wszystkich o tej samej godzinie nie oddaje rzeczywistego obrazu procesu.
Tu się zgodzę ale cudów nie ma test musi się odbyc jednego dnia, jedynym wyjsciem jest brak testu i jazda na samych ocenach, które jak wiadomo nie sa obiektywnie wystawiane przez nauczycieli.
4) Pozornie równy. Ale tylko pozornie - bo to egzamin IDENTYCZNY, a nie równy.
Bełkot
5) Napędza proces nauczania, a nie zachęca do uczenia się (zapamiętywanie informacji to najniższa forma uczenia się!).
tak tłumaczą to tłuki z słabo wyrobioną pamięcią ;)
6) Niby formatywny (nie można go nie zdać), ale w rzeczywistości sumatywny (klasyfikuje i porównuje uczniów, jest narzędziem doboru do następnego stopnia edukacyjnego)
To zdanie to już szczyt bełkotu
7) Premiuje wiedzę brykową i kombinatorstwo ponad kreatywność.
A gdzie na tescie ma racje bytu kombinatorstwo? Zadania rozwiązuje się w sposób przejrzysty, o sciagąniu lub podpowiadaniu nie ma mowy.
8) Nie ma uzasadnienia naukowego (np. z dziedziny neurobiologii procesu uczenia się, psychologii rozwojowej, socjologii)
tu się zgodzę.
pozdro 600- 1 3
-
2014-04-24 10:29
Punkt widzenia (3)
Chyba muszę założyć bloga, żeby wyjaśnić o co chodzi. :) Bo istotnie nie da się zrozumieć skomplikowanego procesu uczenia się/nauczania w krótkim wpisie na trojmiasto.pl
A jak coś jest niezrozumiałego to jest bełkotem - zgadzam się. Wierz mi, gdzieś za tym "bełkotem" kryje się głebsza myśl. Nie moja...
Tylko żeby dać zajawkę o co chodzi wybrałem jeden punkt. Punkt 4.
Zobacz obrazek,
nepatins.edublogs.org/files/2011/12/SameExam-1zrwzk7.png
mam nadzieję, że wyjaśnia on na czym polega róznica między identycznością a równością.- 2 0
-
2014-04-24 10:43
heh (2)
Obrazek dobry, fakt
no ale pamiętajmy, że test gimnazjalny sprawdza podstawową, absolutnie obligatoryjną wiedzę jaką powinno posiadać dziecko w wieku 15 lat.
W kontekście znajomości podstaw matematyki i przyrody wszystkie dzieciaki powinny być traktowane jako równe
W teście nie chodzi o ocenę indywidualnych zdolności specjalnych lub talentów, od tego są specjalne testy które zdaje się idąc do szkół specjalistycznych - sportowych, plastycznych itp.- 1 0
-
2014-04-24 11:07
Rośliny i zwierzęta (1)
To zobacz to:
1. Świat żywych organizmów można podzielić na dwa królestwa: rośliny i zwierzęta. Nauka zajmującą się roślinami to botanika, a zwierzętami to zoologia.
Prawda czy fałsz?
Kiedy się uczyłem w szkole odpowiedzią prawidłową byłaby Prawda. Dzisiaj uznawane jest to za Fałsz.
2. Świat żywych organizmów można podzielić na 5 królestw: rośliny, grzyby, zwierzęta, bakterie i protisty.
Prawda czy fałsz?
Tu też nie ma jednoznacznej odpwiedzi.
Wiedza jest zmienna. Szczególnie teraz. Szczególnie przyrodnicza. Zapamiętywanie faktów nie powinno być celem szkoły. A tworząc taki egzamin w takiej formie (może nawet nieświadomie) promuje się zapamiętywanie wiedzy faktograficznej. Jakże łatwo dostępnej w dzisiejszym czasie... wystarczy spytać Google. I jakże zmiennej. I dodatkowo rozszerzającej się w niebywałym tempie.
Obliczono, że ilość informacji w jednej gazecie (dzienniku) jest większa niż ilość informacji z jaką stykał sie czlowiek w średniowieczu w ciągu roku.
Nie chodzi mi o negowanie faktów. O nie - wręcz przeciwnie. Ale historia rozwoju pokazuje nam, że coś, co jest FAKTEM dzisiaj niekoniecznie jest nim jutro. Egzamin, którego jesteśmy świadkami tu i teraz, zupełnie nie przystaje swoją formą do otaczającej nasz rzeczywistości. Tworzy sztuczny podział na to, co jest wokół nas i "rzeczywistość szkolną" żyjącą własnym życiem.
Egzaminy wymyślają ludzie. Zmenić je mogą także ludzie - czyli my. Im wcześniej to zrobimy, tym lepiej. Ale trzeba to robić rozsądnie...- 1 0
-
2014-04-24 16:09
2+2 =4 - tak było jest i będzie
ale
rodzina to związek kobiety i mężczyzny - nieaktualne / rodzina to związek dwojga ludzi - aktualne (niestety) / rodzina to związek człowieka z ...... - przyszłość (kto wie)- 0 0
-
2014-04-24 09:20
Mytek, bez 100% z matmy nie pokazuj się dziadkowi na oczy. (7)
Joke.
- 5 2
-
2014-04-24 09:31
Tak z ciekawości, po analizie wczorajszych wpisów i tego powyższego dotyczącego Twojego wnuka (6)
chciałbym zadać pytanie: Jak wyorażasz sobie swojego wnuka w wieku 30 lat? Gdzie będzie pracował? Czy będzie szczęśliwy? Jaka będzie jego sytuacja rodzinna?
Ciekawi mnie to, bo obserwując swoich kolegów, którzy posłuchali rad "starszych i mądrzejszych" i starali spełniać się ich oczekiwania widzę, że wpadli w sidła wyścigu szczurów i do końca nie wiedzą jak się z tej pułapki wyplątać. A wszystko zaczęło się tak niewinnie od "bycia najlepszym"... w klasie, na maturze, na studiach, teraz w pracy...- 1 1
-
2014-04-24 09:45
Witam (5)
Wnuk ma dar do przedmiotów ścisłych. Zawód wybierze sobie sam, ja widzę go na architekturze. Na razie przed nim przyjęcie do renomowanego ogólniaka, to cel główny. A potem wakacje:-)
Się ma.- 1 2
-
2014-04-24 10:01
Życzę powodzenia wnukowi.
Chociaż nie zazdroszczę presji, szczególnie wyrażanej publicznie.
Bo co, jeśli niechcący poślizgnie się noga? Dzisiaj zaboli brzuch i nie będzie się mógł skupić? Zablokuje się w pamięci jakiś kluczowy fakt - który oczywiście zna, ale nie będzie się chciał akurat teraz przypomnieć? Przecież to egzamin, który ocenia stan (tu i teraz), a nie proces.
Z pewnością tak nie będzie, ale co jeśli...- 1 1
-
2014-04-24 10:06
to kiepski kierunek obecnie przyszłosc to nauki polityczne potem wejscie do odpowiedniej parti
i w drodze sukcesów politycznych dostanie sie do euro koryta to jak wygrana w totolotka !!ewentualnie jak coś będzie na przeszkodzie zawsze można zmienić partie obecnych przeciwników na partie zwolenników jak widać u nas to się często zdarza ze ten co pluł na przeciwników nagle miesiąc przed wyborami zostaje ich zwolennikiem i dostaje u nich nawet pierwsze miejsce na liście do euro koryta. Partia niema znaczenia liczy sie tylko miejsce na liście :)
- 2 0
-
2014-04-24 12:27
co to jest "renomowany ogolniak" ?? (2)
czy to ten gdzie na wyscigi bierze sie udzial we wszystkich mozliwych olimpiadach wiedzy bezuzytecznej ?
- 2 1
-
2014-04-24 19:03
Mam ci wytłumaczyć znaczenie słowa "renomowany" czy "ogólniak"? Chyba i tak nie ogarniesz tematu:-P (1)
Myślisz, że "renomowany" to coś od "Renomy"?
- 0 5
-
2014-04-25 10:49
andropauza
- 1 0
-
2014-04-24 11:04
testy gimnazjalne (1)
za moich cudownych pokomunistycznych czasów konczyłam 8 klas potem egzamin do sredniej matura i studia
po co takie egzaminy?co to ulepsza?
albo podreczniki zmieniane co roku bo sie program zmienia?
podstawa sie zmienia a dzieci coraz głupsze- 12 1
-
2014-04-24 12:53
nie "się zmienia" tylko zmieniają Ci mądrzy, którzy kończyli 8 klas podstawówki, potem zdawali egzaminy do średniej i na studia. Reformy edukacji nie wymyśliły same sobie dzieci, tylko geniusze szczycący się ukończeniem edukacji w latach pokomunistycznych, jakby to była jakakolwiek ich zasługa. Wobec czego stawianie tezy, że dzieci są coraz głupsze, uważam za co najmniej lekkie nadużycie. A sama reforma źle świadczy o jej twórcach, nie o młodzieży. Także wyluzujcie drodzy mądrzy dorośli, być może Wasze głupie dzieci kiedyś naprawią to, coście sknocili. Pozdrawiam
- 7 0
-
2014-04-24 13:24
cieniutko... (3)
nie zdałabym napewno :(
- 1 0
-
2014-04-24 13:32
Jak to? Jak to? (2)
Przecież kończyłaś nalepszą możliwą ośmioklasową edukację.
Przecież w szkole miałaś wyższy poziom niż współcześnie.
Przecież spędziłaś dzieciństwo na normalnym podwórku, a nie przyklejona do ekranu smartfona.
Przecież nie zdawałaś bezsensownych egzaminów i miałaś normalny egzamin wstępny.- 2 1
-
2014-04-24 13:44
(1)
Może to fanka tlenienia włosów, solarium i seriali na TVN.
Więc to zrozumiałe.- 1 0
-
2014-04-24 13:50
albo taki typ panikarek-kujonek
co przed egzaminem nagłośniej krzyczą "nie zdam! nie zdam!", wciągając całe otoczenie w swoje problemy emocjonalne
- 3 0
-
2014-04-24 13:38
Kliknąłem na link do arkuszy, który zamieszczono powyżej - aktualizacja 12:07.
Powinny jeszcze być:
- dla jehowych i dzieci romskich
- dla zezowatych
- gla gender
- dla tych ze stulejką
- dla tych z rozbitych rodzin
....- 12 4
-
2014-04-24 15:40
Testy byly banalne. Rozwiazalem po 23 minutach i sie nudzilem. (3)
Mogliby sie bardziej postarac z trudnoscia zadan, bo wyjdzie na to ze wszyscy kandydaci do mojego przyszlego liceum beda miec po 200 punktow...
- 4 7
-
2014-04-24 16:32
Egzamin gimnazjalny testuje MINIMUM PROGRAMOWE. (1)
Egzamin mógł wydawać Ci się łatwy, bo jest to (teoretycznie) egzamin formatywny. Egzamin tego typu sprawdza, czy nauczyłeś się minimum, a nie jak dużo wiesz.
Egzamin tego typu testuje zakres PODSTAWOWY wiedzy i umiejętności jej wykorzystywania, które powinien zdobyć uczeń gimnazjum. Tak więc zdobywając 100% punktów ze wszystkich przedmiotów potwierdzasz, że opanowałeś ELEMENTARNĄ wiedzę z zakresu gimnazjum.
Pokazuje on, ile wiesz z założonego programem minimum. Dlatego wszyscy zdają ten egzamin. Bo nawet jeśli wiesz 1% to jest to informacja ile wiesz...
Ale... (w rzeczywistości) egzamin gimnazjalny jest egzaminem sumatywnym, czyli taki, który podsumowuje dotychczasowy etap nauki i decyduje o przyszłości kandydata. Liczba zdobytych punktów wpływa na dostanie/niedostanie się do wymarzonej szkoły.
Celem egzaminu sumatywnego jest klasyfikacja i ocena - okeślenie kto jest lepszy, a kto jest gorszy. Teoretycznie takie egzaminy powinny mierzyć pozycję kandydata w stosunku do MAKSYMALNYCH wymagań.
******
Podsumowując: Egzamin gimnazjalny (i dotyczy to również matury!) ma formę egzaminu formatywnego, lecz w rzeczywistości jest silnym egzaminem sumatywnym.
To miks, w którym zmieszano minimum z maksimum, sumatywny z formatywnym, informację z klasyfikacją. Dlatego tak go nie lubię... I pewnie dlatego (zwyczajnie, po ludzku) nie lubi go opinia społeczna, po ludzie poskórnie czują, że coś tu jest nie tak...- 0 0
-
2014-04-25 07:37
Przyjmując takie założenia - minimum programowe. To ocena powinna być 1:0.
- 1 0
-
2014-04-25 14:10
Test przyrodniczy
Ja napisałam na 49% test przyrodniczy wiec 200 nie będzie :C
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.