- 1 Co się zmieni na egzaminie ósmoklasisty 2025? (15 opinii)
- 2 Był "laptop dla czwartoklasisty" - co zamiast? (82 opinie)
- 3 Nawet 1000 zł za wyprawkę szkolną dla dziecka (35 opinii)
- 4 Znamy terminy egzaminów w roku szkolnym 2024/25 (17 opinii)
- 5 Nowy rok szkolny 2024/25 nieco później (85 opinii)
- 6 Nowe wymagania na maturze 2025. Co się zmieni? (83 opinie)
Modlą się na przerwach między lekcjami. Dyrektor: mogą, jeśli respektują statut
Uczniowie III LO z Gdyni codziennie na długiej przerwie w jednej z klas odmawiają wspólnie z nauczycielem historii modlitwę Anioł Pański - poinformowała Gazeta Wyborcza Trójmiasto. Dyrektor liceum w odpowiedzi na pytania dziennikarki przyznał, że "każda uczennica i pracowniczka III LO w Gdyni oraz każdy uczeń i pracownik podczas formalnej i planowej przerwy w pracy lub w nauce może modlić się w dowolnym języku w ramach wyznawania każdej religii pod warunkiem respektowania statutu III LO".
Na pytanie Gazety czy odmawianie modlitwy na terenie szkoły jest zgodne z zasadami szkoły, dyrektor szkoły odpowiedział:
- Uprzejmie informuję, że sposób spędzania przez uczniów i uczennice III LO w Gdyni wolnego od lekcji czasu, w tym podczas przerw między lekcjami, zależy od woli (także inicjatywy) ww. uczniów i uczennic. Wola (inicjatywa) tych uczniów i uczennic musi respektować zapisy Statutu III LO w Gdyni. Wyznaczeni nauczyciele III LO w Gdyni podczas każdej z przerw zapewniają pieczę pedagogiczną uczniom oraz uczennicom przebywającym na terenie szkoły. Podczas przerw między lekcjami bywają organizowane, z uwzględnieniem zapisów Statutu III LO w Gdyni, przez nauczycielki/nauczycieli lub uczennice/uczniów (pod opieką nauczycielek/nauczycieli) różne spotkania w sprawach wychowawczych, opiekuńczych, organizacyjnych, dydaktycznych i wielu innych. Uprzejmie informuję, że w III LO w Gdyni nie jest prowadzony rejestr sposobów spędzania przez uczniów i uczennice albo nauczycieli i nauczycielki czasu wolnego od obowiązków edukacyjnych albo zawodowych, w tym m.in. podczas przerw między lekcjami - poinformował Wiesław Kosakowski, dyrektor gdyńskiej Trójki.
Przyznał też, że "każda uczennica i pracowniczka III LO w Gdyni oraz każdy uczeń i pracownik III LO w Gdyni, podczas formalnej i planowej przerwy w pracy lub w nauce, może modlić się w dowolnym języku w ramach wyznawania (albo niewyznawania) każdej religii usankcjonowanej prawnie w Polsce pod warunkiem respektowania Statutu III LO w Gdyni. Spis takich religii jest dostępny m.in. w Roczniku Statystycznym Rzeczypospolitej Polskiej. W III LO w Gdyni modlić się mogą także osoby, które nie utożsamiają się z jakąkolwiek religią pod warunkiem, że respektują Statut III LO w Gdyni".
Uczniowie rezygnują z religii i WDŻ, bo "wieje nudą"
Modlitwa tylko podczas lekcji religii?
Jak czytamy w statucie III LO w Gdyni, według Rozdziału V "Religia i etyka" zgodnie z punktem 5. "można odmawiać modlitwę przed i po zajęciach religii". Statut szkoły podkreśla też, że "uczestniczenie lub nieuczestniczenie w szkolnej nauce religii nie może być powodem
jakiejkolwiek dyskryminacji".
Miejsca
Opinie (598) ponad 20 zablokowanych
-
2023-01-27 14:30
Opinia wyróżniona
Jedni na fajkę, inni na modlitwę (41)
Jeśli robią to dobrowolnie i z potrzeby serca, to przepraszam, ale co innym do tego? Tym bardziej, że robią to w wydzielonym pomieszczeniu i nikt, kto nie ma ochoty, tego nie ogląda.
- 826 58
-
2023-01-29 10:18
daj rozumowi mysleć (2)
Od tego są kościoły mały rozumku. Mylisz pojęcia nie wiesz co ta sacrum Szkoła jest kuźnią wiedzy nie ciemnoty
- 3 3
-
2023-01-30 20:17
Ale wiesz, że uniwersytety zawsze miały teologię na pokładzie ?
- 2 0
-
2023-01-30 20:01
Wąskie horyzonty = ciemnota.
- 0 0
-
2023-01-29 09:56
olaboga
Tajne komplety ?
- 2 1
-
2023-01-28 18:10
Gazeta wyborcza i wszystko jasne.
- 10 3
-
2023-01-28 17:34
Szkoła
Szkoła jak i państwo musi być świeckie .
- 6 3
-
2023-01-28 16:24
Gdzie kurator i rzecznik praw dziecka (2)
To nie wyglada na dobrowolne, wyglada ze dzieciaki boja się ze dostaną gorsza ocenę z histy, to są niepełnoletnie dzieci w świeckiej szkole , to nie może mieć miejsca. Najdłuższa przerwa jest na zjedzenie ciepłego posilku lub coś co mama przygotowane do jedzenia. W pracy jest tez taka przerwa, czy ktoś się modli??? Każdy chce napić się cieplej
To nie wyglada na dobrowolne, wyglada ze dzieciaki boja się ze dostaną gorsza ocenę z histy, to są niepełnoletnie dzieci w świeckiej szkole , to nie może mieć miejsca. Najdłuższa przerwa jest na zjedzenie ciepłego posilku lub coś co mama przygotowane do jedzenia. W pracy jest tez taka przerwa, czy ktoś się modli??? Każdy chce napić się cieplej herbaty i dzieci tez. Poza tym jest to czas na odpoczynek dziecka i przygotowanie się psychiczne do następnej lekcji gdzie może być sprawdzian lub odpytywanie!!!
- 3 25
-
2023-01-30 19:59
Teraz dodałeś "przygotowanie psychiczne".
- 0 0
-
2023-01-30 15:26
W ramach przygotowania do sprawdzianu to modlitwa jest często wskazana lub niezbędna.
- 2 0
-
2023-01-28 10:26
Muzułmanie nie pytaja (1)
Czy się tobie podoba. Wstrzymują ruch i mają cię gdzieś
- 12 2
-
2023-01-28 16:37
To proszę się przeprowadzić
- 2 3
-
2023-01-27 18:46
dokładnie, miałem w LO chemika, który zaczynał i kończył lekcję modlitwą, taki miał zwyczaj
- 9 4
-
2023-01-27 17:12
Jak widać Judenrat z Czerskiej nie moze znieść, ze są uczniowie którzy sie modla dobrowolnie. (11)
Aaaajwaaajj!
- 54 9
-
2023-01-28 16:36
(2)
Przerwy są na odpoczynek, najdłuższa na zjedzenie posiłku obiadu. Dzieci siedzą w szkole po 8,9 godzin. W tygodniu maja 2 godziny religii na których mogą się modlić po 45 minut każda. Poza tym można modlić się po szkole. Zabieranie dzieciom czasu na odpoczynek jest łamaniem praw dziecka . To tak jakby ktoś panu kazał w przerwie na prace tej 20 minutowej , modlić się zamiast obiadu czy kanapki
- 3 26
-
2023-01-30 18:56
W smartfonie też można "siedzieć" po szkole, ale to już Tobie nie przeszkadza.
- 2 0
-
2023-01-29 17:12
A podobno mamy wolnośc i demokracje- jak chcą to sie modlą, jak nie to nie ich sprawa a komentującym trolą nic do tego
- 8 0
-
2023-01-28 07:15
Dlaczego gazeta wyborcza jest w gdanskich bibliotekach za nasze pieniadze? (5)
- 22 5
-
2023-01-30 18:52
I w gdyńskich też? A inne gazety i czasopisma?
- 0 0
-
2023-01-29 10:00
spalić książki (1)
Bo d**ilu państwo jest świeckie i jest wolność prasy czego nie rozumiesz na Orlenie nie ma tam idź
- 0 3
-
2023-01-30 18:54
Wyzwisko i od razu wiadomo, skąd pochodzi.
- 1 0
-
2023-01-28 18:14
Bo moje pieniądze sobie tego życzą! (1)
- 1 14
-
2023-01-30 19:31
Innych gazet też życzą sobie nasze pieniądze.
- 0 0
-
2023-01-27 17:36
Wy wszystko robicie dobrowolnie (1)
A jednak podczas procesów o zbrodnie tłumaczycie, że tylko wykonywaliście rozkazy.
- 10 22
-
2023-01-27 18:49
do kogo to mówisz? do potomków narodu mordowanego? idź stąd wichrzycielu
- 22 2
-
2023-01-27 16:16
Amen
- 5 0
-
2023-01-27 15:12
Może namówieni przez nauczycieli-fanatyków katolickich? (15)
- 22 117
-
2023-01-30 18:48
A gdyby byli namówieni przez aktywistów lgbt, to byłoby w porządku?
- 5 0
-
2023-01-27 15:40
Licealiści? Błagam....
- 4 19
-
2023-01-27 15:21
Tego nie wiesz
- 7 16
-
2023-01-27 15:17
Licealista już sam ogarnie co chce a czego nie (11)
Są ludzie którzy uważają że młodzież już ma prawo decydować o antykoncepcji a nawet zmieniać płeć, przy czym nie mają prawa decydować i praktykować swojej wiary. Wybiórcza tolerancja
- 110 9
-
2023-01-29 09:55
za rogiem (2)
Co ma kondom do tego ?praktykuje się wiarę w wyznaczonych miejscach lub w domu .
- 2 5
-
2023-01-29 17:10
Trójmiasto liderem tolerancji...nawet pomodlić sie nie można bo problem, tacy tolerancyjni po swojemu lewackiemu (1)
- 15 0
-
2023-01-30 18:51
Gw
- 2 0
-
2023-01-28 16:29
Gdzie rzecznik praw dziecka (2)
Jak ci nauczyciel przyłoży dwoje z histy to nie jest własna decyzja. to są niepełnoletnie osoby mające prawo zjeść porządny posiłek w czasie jedynej najdłuższej przerwy , wg mnie to łamanie praw dziecka . Modlić się można po lekcjach , a nie w czasie gdy dziecko ma odpoczywac!!! I to nie ma znaczenia czy licealisci chca czy ktoś inny chce!!!
- 4 36
-
2023-01-30 08:55
A to jest jakaś lista usankcjonowanych form odpoczywania? Jakiś urzędnik zatwierdza, że scrollowanie tiktoka to jest odpoczynek, a modlitwa już nie?
- 9 0
-
2023-01-29 09:00
To jest dobrowolne
Jest napisane w artykule iż modlitwa na długiej przerwie jest dobrowolna, więc uczeń jeżeli chce ma możliwość zjedzenia wówczas ciepłego posiłku
- 11 1
-
2023-01-27 15:43
Wiesz, nauczyciel zawsze może się uwziąć na "niewiernych". (4)
- 16 81
-
2023-01-28 16:32
(2)
Oczywiscie. Po to jest najdłuższa przerwa żeby zjeść ciepły posiłek. Uczeń siedzi w szkole do 8 a nawet z religia do 9 godz. 2 godziny w tygodniu na modlenie się w szkole to wystarczający czas. I można to robić po szkole!!! To bezprawne się wydaje!!!
- 4 34
-
2023-01-28 19:31
(1)
Nigdy nie jadłam w szkole ciepłych posiłków, z własnej woli, i przeżyłam edukację. Obiad o 17 po lekcjach i dojeździe i tyle. Jest jakiś przymus żeby jeść w szkole?
- 27 1
-
2023-01-29 13:29
Można zapchać się batonem lub drożdżówka i popić coca cola
- 4 5
-
2023-01-27 17:38
O raaanyyy już nie wymyślajcie problemów, których nie ma.
Wystarczy być przygotowanym do lekcji i żaden nauczyciel się na ciebie nie "uweźmie".
Nie chodziłam na religię w LO, jako jedna z niewielu i nikt mi z tego tytułu problemów nie robił.- 72 5
-
2023-01-27 14:32
Opinia wyróżniona
G***o burza (12)
Jeśli osoby uczestniczące w takich modlitwach robią to dobrowolnie, w czasie wolnym, nie czerpiąc z tego dodatkowych profitów to nie widzę przeciwwskazań. Pisze to jako osoba niepraktykującą i nie uczęszczająca do kościoła. Brawa dla dyrektora za wyważone stanowisko.
- 500 47
-
2023-01-30 09:42
(1)
Jakoś mi słabo pasuje taka religijność uczniów. Sam do szkoły nie chodziłeś? Na przerwie chciałbyś pogadać z kolegami, zrobić na szybko pracę domową - czy... się modlić? Zauważ, że modlitwa jest z nauczycielem.
- 1 2
-
2023-01-30 19:34
Sam twierdzisz, że Tobie nie pasuje.
- 0 0
-
2023-01-27 19:48
Wyborcza jeszcze wydaja? Ktos jeszcze czyta tego gniota? (9)
- 24 9
-
2023-01-31 08:32
Ciekawe czy wyborcza by klangor podnosiła gdyby Amide odmawiali
- 0 0
-
2023-01-28 07:14
Dlaczego gniot wyborcza jest za nasze pieniadze w gdanskich bibliotekach? (2)
- 13 8
-
2023-01-28 21:39
(1)
Umówmy się: za twoje jest Gazeta Polska, za moje GW
- 3 2
-
2023-01-30 19:33
Nie wiem, czy jest "Gazeta Polska"?
- 0 0
-
2023-01-27 20:50
(4)
Za komuny tak nie atakowano KK jak teraz...
Niby tacy tolerancyjni....- 28 6
-
2023-01-28 16:30
...
Rak tak biedna sekta katolicka
- 2 4
-
2023-01-27 21:25
To dlatego że za komuny KK potulnie espółpracował i był pełen kapusiów. (2)
- 4 15
-
2023-01-28 07:08
Wyborcza pelna kapusiow i kolaborantow,i komunistycznych kacykow. (1)
- 17 7
-
2023-01-28 17:42
Piotrowicz i Kryże tam pracują?
A nie, czekaj....
- 2 2
-
2023-01-27 14:39
Opinia wyróżniona
Tolerancja (35)
I brawo! Tak powinno być! Każdy ma prawo spędzać przerwę według swojego sposobu, pod warunkiem, że nie łamie regulaminu. A tym którym przeszkadza ich modlitwa, polecam przeczytać definicję słowa tolerancja.
- 594 59
-
2023-02-07 13:26
Ale szkoła łamie, bo przerwy Saną posiłek, przygotowanie do następnej lekcji i załatwienie swoich potrzeb fizjologicznych. Nie wierze ze to nie przymus , może nie wprost ale pośrednio . Coś niesamowitego ze to się dzisiaj dzieje
- 0 0
-
2023-01-29 19:12
miejsce i czas
Polecam zapoznać się ze słowami sacrum i profanum
- 1 1
-
2023-01-29 09:10
(3)
Z tym, że każdy niech sobie spędza przerwę jak chce to się zgodzę, ale nie łącz wiary katolickiej z tolerancją, bo się ośmieszasz. No chyba, że wymagasz, by wszyscy tolerowali katolików, ale w drugą stronę już tak być nie musi.
- 0 6
-
2023-01-30 19:52
Akurat jest odwrotnie. Nabierz dystansu i może zauważysz.
- 0 0
-
2023-01-29 11:14
(1)
Twój wpis dowodzi, że nie rozumiesz czym jest prawdziwa tolerancja. Stwarzanie pozorów tolerancji, nie jest tolerancją. A jeśli toleruje się tylko tę grupę społeczną do której się należy, to z tolerancją nie ma to nic wspólnego.
- 6 0
-
2023-01-29 23:18
No sh*t sherlock. Toć to napisałem - chrześcijaństwo spływa krwią ludzi, którzy go nie przyjęli, byli innej wiary, padali ofiarami pomówień o czary. Oczywiście chrześcijan też mordowano, z tych bądź podobnych powodów, ale na tym polegają religie - dlatego napisałem, by nie łączyć kk z tolerancją. Drugie zdanie odnosi się do tego jak katolicy
No sh*t sherlock. Toć to napisałem - chrześcijaństwo spływa krwią ludzi, którzy go nie przyjęli, byli innej wiary, padali ofiarami pomówień o czary. Oczywiście chrześcijan też mordowano, z tych bądź podobnych powodów, ale na tym polegają religie - dlatego napisałem, by nie łączyć kk z tolerancją. Drugie zdanie odnosi się do tego jak katolicy wymagają od wszystkich bycia tolerowanymi, mimo iż oni sami potrafią wydziedziczyć i wyrzucić z domu członka rodziny za to, że jest np homoseksualistą / tką (no lepiej tak niż kiedyś, gdzie jeszcze by własne dziecko zabili, bo bóg na to przyzwala).
- 0 3
-
2023-01-29 06:20
(1)
Wolny czas tak , ale w szkole dzieci się maja uczyć a przerwy są na regenerację krzywych postaw po siedzeniu przez 8 godzin po 45 minut w małej ławce na twardym krześle , zjedzenie ciepłego posilku , załatwienie swoich potrzeb fizjologicznej co przy małej ilości toalet w szkole a ilości dzieci 200- 400 osób w szkole jest trudne. Pogadać pośmiać
Wolny czas tak , ale w szkole dzieci się maja uczyć a przerwy są na regenerację krzywych postaw po siedzeniu przez 8 godzin po 45 minut w małej ławce na twardym krześle , zjedzenie ciepłego posilku , załatwienie swoich potrzeb fizjologicznej co przy małej ilości toalet w szkole a ilości dzieci 200- 400 osób w szkole jest trudne. Pogadać pośmiać się z rówieśnikami dla zdrowia psychicznego. Trzeba tez umysłowo przestawić się z jednego przedmiotu na drugi. Potem depresje, popadanie w nałogi, samobójstwa
- 1 5
-
2023-01-30 19:51
Oczywiście powtarzasz się dodając za każdym razem 1 nowy element.
- 2 0
-
2023-01-28 16:42
(9)
Można sobie tez poczytać, ze przerwa w szkole jak i w pracy służy do odpoczynku!!! Najdłuższa przerwa w szkole to15 min i jest ona przeznaczona na zjedzenie ciepłego posiłku lub kanapki, bo te krótsze to są na przejście z klasy do klasy czy szybkie siku , zazwyczaj są po 2 łazienki , a uczniow 100 lub 400!!! I niewazne jest czy uczniowie się
Można sobie tez poczytać, ze przerwa w szkole jak i w pracy służy do odpoczynku!!! Najdłuższa przerwa w szkole to15 min i jest ona przeznaczona na zjedzenie ciepłego posiłku lub kanapki, bo te krótsze to są na przejście z klasy do klasy czy szybkie siku , zazwyczaj są po 2 łazienki , a uczniow 100 lub 400!!! I niewazne jest czy uczniowie się zgadzają na zabranie im przerwy czy są do tego przymuszeni , bo boja sie ze dostaną gorsza ocenę!z historii !! I coś tak się to zdaje. Kurator powinien reagować!! Co na to rodzice!!!
- 3 13
-
2023-01-30 19:43
Biedni, zastraszeni uczniowie. Chyba nie w tych czasach?
- 0 0
-
2023-01-29 10:05
(4)
Chryste, ile jeszcze razy to wpiszesz? Licealiści to (prawie) dorośli ludzie. Sami mogą zdecydować, czy chcą w tym czasie zjeść, czy się pomodlić, czy posłuchać muzyki. Obawy o gorszą ocenę z historii to jakieś projekcje - żaden uczeń z tej szkoły nie zgłaszał takiego problemu. Pojawiła się za to informacja, że grupa modlących się stanowi niewielki
Chryste, ile jeszcze razy to wpiszesz? Licealiści to (prawie) dorośli ludzie. Sami mogą zdecydować, czy chcą w tym czasie zjeść, czy się pomodlić, czy posłuchać muzyki. Obawy o gorszą ocenę z historii to jakieś projekcje - żaden uczeń z tej szkoły nie zgłaszał takiego problemu. Pojawiła się za to informacja, że grupa modlących się stanowi niewielki odsetek wszystkich uczniów. Tolerancja polega na tym, że akceptuje się różne poglądy i różne zachowania, jeśli tylko nie krzywdzą one innych. Ja z coraz większym obrzydzeniem spoglądam zarówno na fanatyków spod krzyża, jak i na fanatyków lewicy. Obie te grupy nie mają z tolerancją nic wspólnego.
- 4 1
-
2023-01-30 19:48
Zastanów się, czy takie zachowania "fanatyków lewicy" miały miejsce lata wcześniej, czy dopiero teraz pod wpływem nienawiści pro
- 0 0
-
2023-01-30 09:44
(1)
Ale robią to z nauczycielem. Czyli z kimś, kto ma wpływ na przykład na oceny z danego przedmiotu. Naprawdę wierzysz w taką religijność nastolatków?
- 0 3
-
2023-01-30 19:50
Wyobraż sobie, że są historie, w które Ty nie wierzysz.
- 1 0
-
2023-01-29 19:15
a co ?
Jest jeszcze mały móżdżku sacrum i profanum . To nie jest tolerancja, tylko niezrozumienie zasad wiary
- 0 3
-
2023-01-28 19:05
Kapuś od urodzenia, czy neo bolszewickie zachowanie wypracowane w trakcie rozwoju osobowego?
- 4 1
-
2023-01-28 19:04
O! Kolejny przedstawiciel spiskowej teorii dziejów.
- 1 0
-
2023-01-28 16:58
Za komuny tez pewnie donosiles
- 8 3
-
2023-01-28 08:13
Za chwilę zmienią tą definicję, tak aby im pasowała - na zachodzie zaczęli zmieniać definicję słowa kobieta/mężczyzna. (2)
- 9 3
-
2023-01-29 06:24
(1)
Zaczęli bo pokazują oficjalnie to co było ukrywane od wiekow
- 1 5
-
2023-01-29 14:06
Od wieków istniały takie cudaki jak niebinarni czy flexiplciowi?
Absolutnie nie, to i wiele innych szurskich teorii ludzi alfabetu jest bardzo świeżym zjawiskiem. Później ci taka 20latka pisze na Insta czy innym TT, że przez ostatnie 6 lat miała już 4 różne orientację sksualnie. xD
- 6 0
-
2023-01-27 21:26
Racja.
Poproszę o klasę na modlitwę do Allaha w czasie przerwy.
- 6 9
-
2023-01-27 15:37
Pastafarianie znów dysktyminowani.
- 16 2
-
2023-01-27 15:30
trojmiastokropkapl (3)
Żenada
- 23 10
-
2023-01-28 16:46
(2)
Nie żenada tylko nie jest normalne ze zabiera się dzieciom najdłuższa przerwę która maja na zjedzenie posiłku wypicie cieplej herbaty i załatwienie swoich potrzeb fizjologicznych. Bo inne przerwy to już są b. Krótkie po 10, 5 minut a czasami dwie godziny ostatnie bez przerwy jak to już jest 8 czy 9 godzina lekcyjna!!! O
- 4 20
-
2023-01-30 19:38
Sądzisz, że nie mogą załatwiać potrzeb fizjologicznych?
- 0 0
-
2023-01-28 19:02
lol
Czytanie ze zrozumieniem nie jest twoją mocną stroną, nieprawdaż?
- 13 1
-
2023-01-27 15:10
Potem dla guślarzy państwo PIS stoi otworem. (7)
Nauka i religia to raczej są sprzeczności. Chyba że w państwie wyznaniowym.
- 26 70
-
2023-01-30 19:36
Wąskie horyzonty?
- 0 0
-
2023-01-27 20:17
nie do końca nauka i religia są sprzecznościami, poza nauką jest to jak i skąd się wzięliśmy, nie ma na to dowodów, wiedzy, są tylko teorie, hipotezy, wtedy się pojawia też wiara
- 15 7
-
2023-01-27 15:22
Prawda li to (4)
Ale tutaj robią to z własnej woli
- 21 9
-
2023-01-29 06:22
Skąd wiesz, z jakiegoś powodu ten artykuł powstał!!!
- 3 0
-
2023-01-28 12:58
Zgoda. Jednak niech to robią prywatnie i na prywatnym terenie. (2)
- 4 18
-
2023-01-29 11:07
qwerty tez prywatnie i na własnym terenie?
- 4 0
-
2023-01-28 19:02
Bolszewickie pojęcie prywatności:)
- 10 3
Wszystkie opinie
-
2023-01-27 14:15
XXx (8)
Nawet nie wiadomo jak skomentować.
Generalnie masz i nie masz przerwy dla siebie takie dobrowolnie pod przymusem trzeba nazywać rzeczy po imieniu.- 38 135
-
2023-01-27 14:28
(7)
czy ty dobrze czytasz ,,dobrowolnie, jeszcze raz Dobrowolnie,wedle wyznanie i w dowolnym jezyku"!.
- 30 6
-
2023-01-27 15:10
Pytanie. A czy to aby napewno jest dobrowolnie? (3)
Skąd masz pewność, że nauczyciel nie zaniża ocen uczniów, którzy się nie modlą?
- 9 28
-
2023-01-27 18:41
A czy masz na ten temat jakieś informacje? Bo sami uczniowie, zdaje się, nic takiego nie mówią. Dziennikarze GW, choć pewnie bardzo by chcieli mieć takie dane, najwyraźniej także ich nie mają. Informacja dostępna dotyczy jedynie faktu modlitwy. Skoro polega to na tym, że ktoś się modli, bo chce, to nie widzę problemu. I mówię to ja, który najchętniej by wykopał wszystkie krzyże, księży i katechetów ze szkoły.
- 12 0
-
2023-01-27 19:31
Ja mam pewność
Uczęszczanie, bądź nie, na Anioła Pańskiego było dobrowolne (i zapewne jest, nie sądzę by w te pół roku odkąd opuściłam szkołę coś się zmieniło). Afera o nic. Podczas pandemii uczniowie wyszli z inicjatywą by AP odbywał się online. Aczkolwiek nie wiem czy w końcu coś z tego wyszło, gdyż nie jestem osobą wierzącą. Gdyby uczniowie byli zmuszani, takiej inicjatywy by nie było. Jak już wspomniałam, ja nie uczęszczałem, ale chyba ku rozczarowaniu niektórych w komentarzach - nie było z tego żadnych konsekwencji.
- 16 0
-
2023-01-27 23:49
Lol. To jest Trójka
Wiem, bo sama ją kończyłam. Tak zblazowanej młodzieży jak tam, to ze świecą szukać. Jakby jakiś nauczyciel chciał im zaniżyć ocenę bez powodu to byłaby afera jak stąd do Warszawy. To nie jest szkoła dla przestraszonych owieczek, to (w większości) ambitna ale i bananowa młodzież, która nie da sobie w kaszę dmuchać
- 10 0
-
2023-01-27 15:14
To jest szkoła a nie kościół. (2)
Czekam aż uczennice zaczną w burkach chodzić do szkoły.
- 12 18
-
2023-01-27 18:50
czkasz na islam? to się nie doczekasz
- 7 3
-
2023-01-30 20:03
A gdzie podziała się wychwalana tolerancja?
- 0 0
-
2023-01-27 14:19
(8)
moze gdyby byli zydami albo muzulmanami to by mogli, ale jezeli sa katolikami to jestem oburzony
- 115 39
-
2023-01-27 14:26
(1)
No tak, lepiej indoktrynacja po katolicku, a potem do spowiedzi i opowiadać spoconemu dziadowi grzechy
- 9 44
-
2023-01-27 14:32
Proszę nie przenosić swoich przykrych doświadczeń na ogół populacji
- 39 2
-
2023-01-27 14:31
powod?,w innym artykule czytamy 13,6% katolikow prwktykujacych!, zyjemy w kraju z przewago wedle Adalberta pogan!.
- 1 11
-
2023-01-27 15:12
Idź, trollu pisowski.
- 4 13
-
2023-01-29 09:01
Masz coś do żydów?
Mordazdradziecki
- 2 0
-
2023-01-29 09:31
oto właśnie ta katolicka tolerancja - judzenie na innych
- 1 5
-
2023-01-31 10:00
Otóż to. Tolerancja według lewaków polega na tolerowaniu wszystkich z wyjątkiem katolików.
- 1 0
-
2023-01-31 10:02
Właśnie na tym polega tolerancja według lewaków.
- 1 0
-
2023-01-27 14:23
Wyborcza gdyby mogła (7)
to wogòle wyrzuciłaby słowo Bòg że słownika.Co jakimś dziennikarzynom do tego co uczniowie najlepszego liceum w wojewòdztwie robią w wolnym czasie na przerwie?
- 175 44
-
2023-01-27 14:27
Akurat z twojej wypowiedzi można wywnioskować, że słownika i tak nie używasz
- 9 23
-
2023-01-27 15:03
Niech się modlą w domu, po kryjomu! (1)
- 2 21
-
2023-01-30 20:05
Sarkazm czy taķ naprawdę myślisz?
- 0 0
-
2023-01-28 16:57
(1)
Jest to, ze uczeń ma prawo do odpoczynku na przerwie i do zjedzenia ciepłego posiłku, do załatwienia potrzeb fizjologicznych do kontaktu na przerwie z rodzina!!!! Czy wam ktoś w czasie przerwy w pracy mówi ze macie sie modlić? Albo to robicie? Już widze!!! Uczeń siedzi w szkole 8/9 godzin!!! Nawet w pracy tyle nie siedzicie bo biegacie co 25 minut na papierosa. Ludzie co z Wami? Nic dziwnego ze dzieci maja depresje, popełniają samobójstwa bo nie dają rady w szkole, bo zdrowie psychiczne, odpoczynek, sen jest najważniejsze w tym wieku.
- 0 7
-
2023-01-30 20:07
Teraz doszły "depresje, samobójstwa i sen". Jak w dziadku i rzepce.
- 0 0
-
2023-01-29 11:48
Jaka lechia Karwiny ? (1)
Jesteś przybłedą z Gdańska gdzie twój ojciec orał w stoczni lenina.
- 0 2
-
2023-01-30 20:08
Wyzwiska to moja specjalność.
- 0 0
-
2023-01-27 14:24
Brawo tak trzymać. Ale to musi boleć Totalnych donosicieli z totalnej opozycji (21)
- 144 91
-
2023-01-27 14:34
(14)
Ja jestem z opozycji (nie wiem czy totalnej), myślę nawet, ze w twojej nomenklaturze - lewakiem i nie nam nic przeciw praktykom modlitewnym na przerwach, pod warunkiem, ze są one dobrowolne. Pozdrawiam
- 26 0
-
2023-01-27 14:43
Opozycja nietotalna (12)
To znaczy tylko, że rzeczywiście nie jesteś z opozycji totalnej, a raczej z tej cywilizowanej. I brawo!
- 15 5
-
2023-01-27 14:58
Bo praktycznie nie ma czegoś takiego jak "opozycja totalna" (5)
Kilku wariatów się znajdzie, ale ogólnie rzecz biorąc "opozycja totalna" to zwykły chochoł wymyślony przez prezesa żeby straszyć nim swój elektorat
- 20 10
-
2023-01-27 19:33
No co ty wypisujesz ? (3)
Przecież czołowi działacze PO sami się nazwali ,, totalną opozycją , ulica i zagranicą ,, Wypowiedzi Schetyna i Budki są w necie. Już się ich nie wygumkuje. Teraz przed wyborami nagle są demokratyczną opozycją ? Kpiny
- 8 6
-
2023-01-27 20:27
No i? (2)
Gorszym sortem też się czasem nazywamy, bo doskonale wiemy kogo i dla czego tak kaczor nazwał.
- 6 2
-
2023-01-28 09:51
A jednak was sieją...
- 2 1
-
2023-01-30 20:12
I wybraną kastą, jak uchwaliła się Pani sędzia??
- 0 0
-
2023-01-30 20:11
Jesteś w mylnym błędzie. Sami określili się totalną opozycją. Trochę to trwało. Możesz nie pamiętać.
- 0 0
-
2023-01-27 17:25
(4)
Myślę, że twór pt. totalna opozycja to nowomowa rządzących i nic więcej. Powstała po to by dzielić społeczeństwo i jednocześnie tworzyć obraz wroga (którego rzeczywiście nie ma).
- 8 7
-
2023-01-27 20:39
(2)
tak myślisz?... ok.... tak, tak, myśl dalej - ale internety pamiętają, możesz poszukać Schetyny i Budki kiedy to pojecie wynaleźli, no popatrz, oni sami
- 2 2
-
2023-01-28 09:43
(1)
Oj, nie słuchasz w ogóle - i jednocześnie wpisujesz się w koncept przedstawiony wyżej - nie jest ważne kto powiedział pierwszy, drugi czy kto nawija tak cały czas - wiadomo ze to politycy, robią to specjalnie by nakręcać ludzi przeciw sobie. Nie poddawaj się temu. Bo oni odejdą, a nam zostanie skakanie sobie do gardeł, bo spirala nienawiści jest dobrze nakręcona w społeczeństwie. A tymczasem może jesteśmy sąsiadami i codziennie rozmawiamy ze sobą miło pod warzywniakiem.
- 3 1
-
2023-01-30 20:19
Ludzi nakręca przeciw sobie po po pierwszych przegranych wyborach w 2005. Nie chcieli współpracować. "Moherowe berety", "Zabier
- 0 0
-
2023-01-30 20:14
Tak myślisz, ale tak nie jest.
- 0 0
-
2023-01-27 18:43
To znaczy tylko, że powtarzasz bezmyślnie twory językowe członków partii J. Kaczyńskiego.
- 2 5
-
2023-01-30 20:09
Z pewnością nie jesteś z totalnej opozycji.
- 0 0
-
2023-01-27 14:43
Niespcjalnie. (1)
Jako zatwardziały lewak mam to gdzieś. Ich prywatny czas, ich decyzja co wtedy robią. Nie widzę ani słowa o jakichś niebezpiecznych praktykach typu narzucanie się z tą religijnością wszystkim wokół to i przyszedłem się tylko zdziwić po co w ogóle powstał ten artykuł.
- 17 0
-
2023-01-30 20:22
Nie ma jak myśleć zdroworozsądkowo.
- 0 0
-
2023-01-27 17:46
(2)
Jestem przedstawicielką totalnej opozycji i uwierz, że zupełnie mnie nie obchodzi, co licealiści robią na przerwach dopóki nie robią krzywdy sobie i/lub innym. "Żyj i daj żyć".
Polecam mniej się emocjonować artykułami na tym portalu, które niedługo osiągną poziom niższy niż ploty z pudelka i które z rzeczywistością mają coraz mniej wspólnego.
Miłego popołudnia życzę!- 8 0
-
2023-01-27 18:35
Jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę (1)
Poczytaj komentarze ludzi identyfikujących się z opozycją.
Ps. To nie jest artykuł tego portalu. To tekst z GW, mający na celu obrzydzenie ludziom wiary katolickiej. Potrafią nawet przeniknąć w czasie przerwy między lekcjami przez drzwi zamkniętej klasy.- 6 5
-
2023-01-28 16:31
...
Sekta katolicka sama
Się o rzydza- 0 0
-
2023-01-29 08:51
Co boleć ? Można tylko wam współczuć totalnego wyprania tz mózgu
- 0 0
-
2023-01-27 14:25
(12)
Obrzydliwe, nikogo nie interesuje co robią w domu, ale po co się z tym obnoszą publicznie?
- 57 181
-
2023-01-27 14:29
Faktycznie się obnoszą. Gdyby nie wyborcza, nawet byś nie wiedział, że taka modlitwa ma miejsce.
- 48 6
-
2023-01-27 14:31
(4)
Stary już jest ten chwyt erystyczny. Naprawdę nie widzisz różnicy między modlitwą, recytacją itp. a zachowaniami seksualnymi?
- 13 9
-
2023-01-27 14:44
(2)
Zapewne to był sarkazm - parafraza wypowiedzi polityków i hierarchów
- 5 5
-
2023-01-28 11:02
inteligentny zauważył sarkazm, może dlatego że nie jest zajęty modlitwą (1)
- 1 5
-
2023-01-30 20:24
Może zrobił to w przerwie?
- 0 0
-
2023-01-28 10:23
jest zasadnicza różnica
seks służy prokreacji a religia katolicka stawia na wstrzemięźliwość
- 0 0
-
2023-01-27 20:15
To samo dotyczy faceta na monciaku w makijazu i szpilkach?
- 9 1
-
2023-01-27 20:43
Chcą poruszyć twoje sumiemie (1)
I chyba im się udało
- 4 1
-
2023-01-28 11:01
szkoda że u siebie belki w oku nie widzą - a potem taki święty lekarz bęzie odmawiał
aborcji dla zgwałconej 14 letniej dziewczynki
- 0 6
-
2023-01-28 10:22
w punkt :O)
- 0 5
-
2023-01-30 20:23
Żart jakiś?
- 0 0
-
2023-01-31 10:06
To pasuje do tych co obnoszą się z inną orientacją.
- 0 0
-
2023-01-27 14:30
Afera ogórkowa xdd uważajcie bo pracownicy kebabów też się modlą i to nie do Jezuska xd
- 53 13
-
2023-01-27 14:30
Opinia wyróżniona
Jedni na fajkę, inni na modlitwę (41)
Jeśli robią to dobrowolnie i z potrzeby serca, to przepraszam, ale co innym do tego? Tym bardziej, że robią to w wydzielonym pomieszczeniu i nikt, kto nie ma ochoty, tego nie ogląda.
- 826 58
-
2023-01-27 15:12
Może namówieni przez nauczycieli-fanatyków katolickich? (15)
- 22 117
-
2023-01-27 15:17
Licealista już sam ogarnie co chce a czego nie (11)
Są ludzie którzy uważają że młodzież już ma prawo decydować o antykoncepcji a nawet zmieniać płeć, przy czym nie mają prawa decydować i praktykować swojej wiary. Wybiórcza tolerancja
- 110 9
-
2023-01-27 15:43
Wiesz, nauczyciel zawsze może się uwziąć na "niewiernych". (4)
- 16 81
-
2023-01-27 17:38
O raaanyyy już nie wymyślajcie problemów, których nie ma.
Wystarczy być przygotowanym do lekcji i żaden nauczyciel się na ciebie nie "uweźmie".
Nie chodziłam na religię w LO, jako jedna z niewielu i nikt mi z tego tytułu problemów nie robił.- 72 5
-
2023-01-28 16:32
(2)
Oczywiscie. Po to jest najdłuższa przerwa żeby zjeść ciepły posiłek. Uczeń siedzi w szkole do 8 a nawet z religia do 9 godz. 2 godziny w tygodniu na modlenie się w szkole to wystarczający czas. I można to robić po szkole!!! To bezprawne się wydaje!!!
- 4 34
-
2023-01-28 19:31
(1)
Nigdy nie jadłam w szkole ciepłych posiłków, z własnej woli, i przeżyłam edukację. Obiad o 17 po lekcjach i dojeździe i tyle. Jest jakiś przymus żeby jeść w szkole?
- 27 1
-
2023-01-29 13:29
Można zapchać się batonem lub drożdżówka i popić coca cola
- 4 5
-
2023-01-28 16:29
Gdzie rzecznik praw dziecka (2)
Jak ci nauczyciel przyłoży dwoje z histy to nie jest własna decyzja. to są niepełnoletnie osoby mające prawo zjeść porządny posiłek w czasie jedynej najdłuższej przerwy , wg mnie to łamanie praw dziecka . Modlić się można po lekcjach , a nie w czasie gdy dziecko ma odpoczywac!!! I to nie ma znaczenia czy licealisci chca czy ktoś inny chce!!!
- 4 36
-
2023-01-29 09:00
To jest dobrowolne
Jest napisane w artykule iż modlitwa na długiej przerwie jest dobrowolna, więc uczeń jeżeli chce ma możliwość zjedzenia wówczas ciepłego posiłku
- 11 1
-
2023-01-30 08:55
A to jest jakaś lista usankcjonowanych form odpoczywania? Jakiś urzędnik zatwierdza, że scrollowanie tiktoka to jest odpoczynek, a modlitwa już nie?
- 9 0
-
2023-01-29 09:55
za rogiem (2)
Co ma kondom do tego ?praktykuje się wiarę w wyznaczonych miejscach lub w domu .
- 2 5
-
2023-01-29 17:10
Trójmiasto liderem tolerancji...nawet pomodlić sie nie można bo problem, tacy tolerancyjni po swojemu lewackiemu (1)
- 15 0
-
2023-01-30 18:51
Gw
- 2 0
-
2023-01-27 15:21
Tego nie wiesz
- 7 16
-
2023-01-27 15:40
Licealiści? Błagam....
- 4 19
-
2023-01-30 18:48
A gdyby byli namówieni przez aktywistów lgbt, to byłoby w porządku?
- 5 0
-
2023-01-27 16:16
Amen
- 5 0
-
2023-01-27 17:12
Jak widać Judenrat z Czerskiej nie moze znieść, ze są uczniowie którzy sie modla dobrowolnie. (11)
Aaaajwaaajj!
- 54 9
-
2023-01-27 17:36
Wy wszystko robicie dobrowolnie (1)
A jednak podczas procesów o zbrodnie tłumaczycie, że tylko wykonywaliście rozkazy.
- 10 22
-
2023-01-27 18:49
do kogo to mówisz? do potomków narodu mordowanego? idź stąd wichrzycielu
- 22 2
-
2023-01-28 07:15
Dlaczego gazeta wyborcza jest w gdanskich bibliotekach za nasze pieniadze? (5)
- 22 5
-
2023-01-28 18:14
Bo moje pieniądze sobie tego życzą! (1)
- 1 14
-
2023-01-30 19:31
Innych gazet też życzą sobie nasze pieniądze.
- 0 0
-
2023-01-29 10:00
spalić książki (1)
Bo d**ilu państwo jest świeckie i jest wolność prasy czego nie rozumiesz na Orlenie nie ma tam idź
- 0 3
-
2023-01-30 18:54
Wyzwisko i od razu wiadomo, skąd pochodzi.
- 1 0
-
2023-01-30 18:52
I w gdyńskich też? A inne gazety i czasopisma?
- 0 0
-
2023-01-28 16:36
(2)
Przerwy są na odpoczynek, najdłuższa na zjedzenie posiłku obiadu. Dzieci siedzą w szkole po 8,9 godzin. W tygodniu maja 2 godziny religii na których mogą się modlić po 45 minut każda. Poza tym można modlić się po szkole. Zabieranie dzieciom czasu na odpoczynek jest łamaniem praw dziecka . To tak jakby ktoś panu kazał w przerwie na prace tej 20 minutowej , modlić się zamiast obiadu czy kanapki
- 3 26
-
2023-01-29 17:12
A podobno mamy wolnośc i demokracje- jak chcą to sie modlą, jak nie to nie ich sprawa a komentującym trolą nic do tego
- 8 0
-
2023-01-30 18:56
W smartfonie też można "siedzieć" po szkole, ale to już Tobie nie przeszkadza.
- 2 0
-
2023-01-27 18:46
dokładnie, miałem w LO chemika, który zaczynał i kończył lekcję modlitwą, taki miał zwyczaj
- 9 4
-
2023-01-28 10:26
Muzułmanie nie pytaja (1)
Czy się tobie podoba. Wstrzymują ruch i mają cię gdzieś
- 12 2
-
2023-01-28 16:37
To proszę się przeprowadzić
- 2 3
-
2023-01-28 16:24
Gdzie kurator i rzecznik praw dziecka (2)
To nie wyglada na dobrowolne, wyglada ze dzieciaki boja się ze dostaną gorsza ocenę z histy, to są niepełnoletnie dzieci w świeckiej szkole , to nie może mieć miejsca. Najdłuższa przerwa jest na zjedzenie ciepłego posilku lub coś co mama przygotowane do jedzenia. W pracy jest tez taka przerwa, czy ktoś się modli??? Każdy chce napić się cieplej herbaty i dzieci tez. Poza tym jest to czas na odpoczynek dziecka i przygotowanie się psychiczne do następnej lekcji gdzie może być sprawdzian lub odpytywanie!!!
- 3 25
-
2023-01-30 15:26
W ramach przygotowania do sprawdzianu to modlitwa jest często wskazana lub niezbędna.
- 2 0
-
2023-01-30 19:59
Teraz dodałeś "przygotowanie psychiczne".
- 0 0
-
2023-01-28 17:34
Szkoła
Szkoła jak i państwo musi być świeckie .
- 6 3
-
2023-01-28 18:10
Gazeta wyborcza i wszystko jasne.
- 10 3
-
2023-01-29 09:56
olaboga
Tajne komplety ?
- 2 1
-
2023-01-29 10:18
daj rozumowi mysleć (2)
Od tego są kościoły mały rozumku. Mylisz pojęcia nie wiesz co ta sacrum Szkoła jest kuźnią wiedzy nie ciemnoty
- 3 3
-
2023-01-30 20:01
Wąskie horyzonty = ciemnota.
- 0 0
-
2023-01-30 20:17
Ale wiesz, że uniwersytety zawsze miały teologię na pokładzie ?
- 2 0
-
2023-01-27 14:31
(14)
Niektórzy "wierzący" nie odróżniają wiary od fanatyzmu.
- 58 108
-
2023-01-27 15:15
To jedno i to samo. Religia to zło. (11)
- 10 12
-
2023-01-27 15:41
Jesteś książkowym przykładem fanatyka. (9)
- 8 4
-
2023-01-27 17:03
(3)
Nie, dobrze mówi. Każda religia to zło,bo zawsze narzuca hierarchię. Zawsze musi być jakiś guru lub namaszczony. Do porzygu.
- 11 9
-
2023-01-28 09:28
Kłopot w tym, że każda organizacja charakteryzuje się hierarchicznością. Inaczej mielibyśmy do czynienia z anarchią!
- 3 0
-
2023-01-29 17:20
Idealny niewierzący . Czysta tolerancja. Wierzysz. To jesteś zły....fajnie. Gratuluję
A ty kim jesteś?- 0 0
-
2023-01-30 20:26
NWO nie narzuca hierarchii.
- 0 0
-
2023-01-27 17:11
jak napisze, że mordowanie to zło, to też będzie fanatykiem? (4)
- 3 1
-
2023-01-27 17:24
Kodeks Karny tym się zajmuje (1)
- 2 3
-
2023-01-28 10:15
kodeks karny zajmuje się także religią
- 1 0
-
2023-01-27 18:42
Nie nie będzie fanatykiem. Będzie przestrzegał piątego przykazania (1)
- 2 0
-
2023-01-28 10:14
czyli będzie fanatykiem, ale tylko religijnym?
- 0 0
-
2023-01-28 09:30
Klasyczny cytat z Marksa! Ale żeby w XXI wieku? To dziwne.
- 1 0
-
2023-01-28 09:31
Podobnie mają niektórzy niewierzący, nieprawdaż?
- 1 0
-
2023-01-29 17:18
Zacznij od siebie człowieku. Taki tolerancyjny a taki niedobry. Oj ty
- 0 0
-
2023-01-27 14:32
Opinia wyróżniona
G***o burza (12)
Jeśli osoby uczestniczące w takich modlitwach robią to dobrowolnie, w czasie wolnym, nie czerpiąc z tego dodatkowych profitów to nie widzę przeciwwskazań. Pisze to jako osoba niepraktykującą i nie uczęszczająca do kościoła. Brawa dla dyrektora za wyważone stanowisko.
- 500 47
-
2023-01-27 19:48
Wyborcza jeszcze wydaja? Ktos jeszcze czyta tego gniota? (9)
- 24 9
-
2023-01-27 20:50
(4)
Za komuny tak nie atakowano KK jak teraz...
Niby tacy tolerancyjni....- 28 6
-
2023-01-27 21:25
To dlatego że za komuny KK potulnie espółpracował i był pełen kapusiów. (2)
- 4 15
-
2023-01-28 07:08
Wyborcza pelna kapusiow i kolaborantow,i komunistycznych kacykow. (1)
- 17 7
-
2023-01-28 17:42
Piotrowicz i Kryże tam pracują?
A nie, czekaj....
- 2 2
-
2023-01-28 16:30
...
Rak tak biedna sekta katolicka
- 2 4
-
2023-01-28 07:14
Dlaczego gniot wyborcza jest za nasze pieniadze w gdanskich bibliotekach? (2)
- 13 8
-
2023-01-28 21:39
(1)
Umówmy się: za twoje jest Gazeta Polska, za moje GW
- 3 2
-
2023-01-30 19:33
Nie wiem, czy jest "Gazeta Polska"?
- 0 0
-
2023-01-31 08:32
Ciekawe czy wyborcza by klangor podnosiła gdyby Amide odmawiali
- 0 0
-
2023-01-30 09:42
(1)
Jakoś mi słabo pasuje taka religijność uczniów. Sam do szkoły nie chodziłeś? Na przerwie chciałbyś pogadać z kolegami, zrobić na szybko pracę domową - czy... się modlić? Zauważ, że modlitwa jest z nauczycielem.
- 1 2
-
2023-01-30 19:34
Sam twierdzisz, że Tobie nie pasuje.
- 0 0
-
2023-01-27 14:33
(4)
no i spoko, jak to robią dobrowolnie to nic nam do tego
- 126 17
-
2023-01-27 17:47
niewierzący ateista (1)
to ci się udało :)
- 3 2
-
2023-01-27 18:43
Na przeciwległym biegunie jest wojujący ateista.
- 1 0
-
2023-01-28 17:02
(1)
A właśnie ze tak, nie można być obojętnym jak zabiera się czas na posiłek, odpoczynek, załatwienie potrzeb fizjologicznych czy kontakt z rówieśnikami ns modlitwę. Jest 2 razy po 45 minut religii w tygodniu gdzie jest wystarczająco czadu na modlitwę. Można to tez jak uczniowie chcą robić przed szkoła, niech pan od histy przyjdzie wcześniej, przed robota, lub zostanie z dzieciakami po lekcjach, ciekawe czy będzie zainteresowany ??? Wątpię !!!
- 1 5
-
2023-01-30 20:28
Cd. Doszedł "kontakt z rówieśnikami".
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.