- 1 Był "laptopa dla czwartoklasisty" - co zamiast? (13 opinii)
- 2 Co się zmieni na egzaminie ósmoklasisty 2025? (15 opinii)
- 3 Nawet 1000 zł za wyprawkę szkolną dla dziecka (16 opinii)
- 4 Znamy terminy egzaminów w roku szkolnym 2024/25 (17 opinii)
- 5 Nowy rok szkolny 2024/25 nieco później (85 opinii)
- 6 Nowe wymagania na maturze 2025. Co się zmieni? (83 opinie)
Ponad 6 tys. zł zarabia absolwent Politechniki Gdańskiej
Średnio ponad 6 tys. zł brutto - tyle, zgodnie z najnowszym zestawieniem badań wynagrodzeń absolwentów uczelni technicznych w Polsce, zarabia magister inżynier po Politechnice Gdańskiej. Większe zarobki otrzymują tylko absolwenci Politechniki Warszawskiej.
Czytaj również: Absolwenci UG w czołówce najlepiej zarabiających
Politechnika Gdańska wysoko w rankingu
W zestawieniu miesięcznych wynagrodzeń absolwentów uczelni technicznych najlepiej wypadają absolwenci Politechniki Warszawskiej, ze średnim wynagrodzeniem 7 tys. zł brutto. Tuż za nimi znajdują się inżynierowie po Politechnice Gdańskiej, którzy zarabiają nie mniej niż 6,095 zł brutto. 6 tys. zł brutto to z kolei zarobki absolwentów Politechniki Wrocławskiej.
Z 1408 aktywnych zawodowo absolwentów PG 25 proc. zarabiało nie więcej niż 4 tys. brutto i nie mniej niż 9,1 tys. zł brutto.
Najmniej, zgodnie z zestawieniem Sedlak&Sedlak, zarabiają absolwenci Politechniki Rzeszowskiej (średnio 4350 zł brutto), która w zestawieniu znalazła się na ostatnim, 18. miejscu.
Zestawienie miesięcznych wynagrodzeń całkowitych absolwentów państwowych uczelni technicznych w Polsce w 2015 roku (brutto w PLN) | |||||
Lp. | Uczelnia wyższa | Próba | 25% zarabiało nie więcej niż | Mediana | 25% zarabiało nie mniej niż |
1 | Politechnika Warszawska | 2 109 | 4 700 | 7 000 | 11 000 |
2 | Politechnika Gdańska | 1 408 | 4 000 | 6 095 | 9 100 |
3 | Politechnika Wrocławska | 2 887 | 4 140 | 6 000 | 9 000 |
4 | Politechnika Łódzka | 1 358 | 4 000 | 5 900 | 8 500 |
5 | Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie | 2 631 | 3 800 | 5 500 | 8 500 |
5 | Politechnika Poznańska | 1 6174 | 3 980 | 5 500 | 8 500 |
7 | Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie | 699 | 3 600 | 5 300 | 7 800 |
8 | Politechnika Śląska | 2 186 | 3 700 | 5 250 | 8 000 |
9 | Politechnika Częstochowska | 510 | 3 500 | 5 000 | 7 800 |
9 | Politechnika Krakowska | 1 352 | 3 535 | 5 000 | 7 417 |
Źródło: Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) przeprowadzone przez Sedlak & Sedlak w 2015 roku |
Tu sprawdzisz pełne zestawienie
Mężczyźni wciąż zarabiają od kobiet dużo więcej. Wśród absolwentów uczelni technicznych z tytułem magistra inżyniera największe zarobki mieli mężczyźni w wieku od 41 do 50 lat - mediana ich wynagrodzeń wyniosła 8 tys. zł miesięcznie. Także kobiety z tego przedziału wiekowego zarabiały najwięcej - przeciętnie 6 tys. zł. Wśród mężczyzn i kobiet najmniejsze wynagrodzenia otrzymywały osoby w wieku od 18 do 25 lat - mediany wynagrodzeń wyniosły tu odpowiednio 3,5 tys. zł i 3 tys. zł.
Obiecujące branże: bankowość, telekomunikacja, IT
Wśród absolwentów inżynierów najwyższą medianę wynagrodzeń w 2015 roku odnotowano wśród osób zatrudnionych w sektorze bankowości (8,450 zł). Przeciętnie powyżej 7 tys. zł zarabiali także pracownicy telekomunikacji (7,7 tys. zł) i IT (7,5 tys. zł). Z kolei poniżej 5 tys. zł miesięcznie trafiało na konta osób pracujących w budownictwie (4,5 tys. zł) oraz w szkolnictwie (3,9 tys. zł).
Miejsca
Opinie (234) 3 zablokowane
-
2016-07-28 13:08
ale absolwent w ile lat po ukończeniu studiów osiąga taką pensję? (34)
za sam dyplom pieniędzy się nie dostaje. Liczą się umiejętności, doświadczenie zdobyte praktyką itp.
- 271 3
-
2016-07-28 13:34
(17)
Dokładnie. Mam 2 dyplomy z PG, ale do tylu jeszcze nie doszłam. Może z czasem....
- 38 3
-
2016-07-28 13:50
No widzisz, a ja mam 1 dyplom marnej uczelni PAP ze Słupska a zarabiam prawie tyle co Ci absolwenci renomowanej uczelni... (6)
Bo widzisz dziecko liczy się w rzeczywistości wiedza, a nie jakiś tam dyplomik. Jak ktoś ma wiedzę i doświadczenie to spokojnie sobie poradzi.
- 22 46
-
2016-07-28 14:00
(1)
Pewnie. Ja znam kilka osób po zawodówce, które potrafią zarobić po nawet i 10.000 zł. Wystarczy chcieć. Jak ktoś ma głowę na karku to potrafi zarobić i bez dyplomów...
- 50 5
-
2016-07-28 18:05
stare przysłowie głosi: "uczniowie piątkowi pracują u trójkowych"
I to jakże się sprawdza w życiu. Wydaje mi się, że nie znaczenia, jaką uczelnię się kończy i jakie ma się doświadczenie, etc...Bez chociażby odrobiny szczęścia, sama wiedza to nic....Mój serdeczny kolega, który nie ma nawet średniego wykształcenia, ale ma swoją pasję i maił wizję, w branży komputerowej zarabia powyżej 10 tys Euro miesięcznie. Prawda jest dzisiaj taka, że wykształcenie jeszcze niczego nie gwarantuje, mnóstwo magistrów pracuje na kasach w biedronkach.
- 31 4
-
2016-07-28 21:07
(3)
Ile procentowo osób po zawodówce zarabia 10 000 zł, a ile osób po zawodówce zasuwa za najniższą krajową?
Widać, że większość komentujących ma niewiele wspólnego z wyższym wykształceniem. Jako kontrę dla danych statystycznych podajecie jednostkowe przypadki. To, że ktoś całe życie pił, palił i dożył 100 lat, nie znaczy, że picie i palenie wydłuża życie.- 28 4
-
2016-07-29 07:05
(2)
W komentarzach dokładnie chodzi o to, ze dyplom wyższej uczelni może otwierać lepsze możliwości, ale niestety niczego nie gwarantuje, a zwłaszcza dobrze płatnej pracy.
- 6 1
-
2016-07-30 16:02
Nie, komentarze to albo fatalistyczny bełkot albo pajacowanie ile kto nie zarabia na zachodzie lub jakie ma potrzeby.
- 4 1
-
2016-08-09 08:24
Żaden dyplom, żadne doświadczenie, pasja itp. itd. na nic, jeśli nie masz układów, znajomości, jesteś z polecenia. Wtedy zarabiasz.
- 0 1
-
2016-07-28 14:01
(5)
Znam firmę (pracuje tam rodzina), gdzie po PG z ETI pracodawca proponuje 6000 na starcie plus mnóstwo dodatków, ale chłopaki nie chcą pracować, bo w innych firmach dostana więcej.
- 16 14
-
2016-07-28 15:28
zmyślasz (4)
nikt człowiekowi bz żadnego doświadczenia nie będzie płacił,
za samo studiowanie się nie płaci,
płaci się za wykonywanie pracy
założę się, że pominąłeś bardzo ważny szczegół- 23 13
-
2016-07-28 15:44
to jest prawda (1)
Firmy często proponują pracę nawet studentom ostatniego roku ETI jeszcze zanim skończą studia i 6000 to nie jest jakaś wyjątkowa stawka. Znajomy kończąc ten kierunek miał na dzień dobry jeszcze więcej.
- 9 15
-
2016-07-28 16:23
?
ETI to nie nazwa kierunku . to nazwa wydziału na PG
- 22 1
-
2016-07-28 16:05
(1)
A tu płacą, żeby tylko przyszli, bo kadra sie starzeje i zanim odejdzie na emeryturę muszą zdążyć nowych wyszkolić....
- 8 1
-
2016-07-31 06:50
a co to za firma?
to zloze tam cv
- 5 0
-
2016-07-28 14:34
(2)
za malowanie paznokci i obslugę smartfona nikt nie płaci 6 tysi , liczy się zaradność życiowa , zdyscyplinowanie , samodzielność, wiedza i praktyka
- 25 6
-
2016-07-28 15:35
Męski szowinista się odezwał, który w gacie robi ze strachu, że kobieta go ze stanowiska wygryzie. (1)
- 12 18
-
2016-07-29 08:07
Mam kobietę prezesa i nie powiem złego słowa - zrozum liczy się fach i umiejętności , mądrośc i wiedza a nie płeć ! No ale kiepskiej baletnicy...
- 5 1
-
2016-07-28 16:40
doszedłam
- 12 2
-
2016-07-28 13:50
b z d u r a (10)
W wielu firmach na słowa "PG" albo "ETI" rozmowa o pracę zmienia się z "pokażemy, że nic nie umiesz, a potem ew. z łaski za grosze przyjmiemy" na "to ile pan(i) by chciała zarabiać?".
- 26 4
-
2016-07-28 14:35
(5)
a co pan umiesz samodzielnie zrobić bez stania i pilnowania
- 16 3
-
2016-07-28 15:47
(4)
tyle ile trzeba ;) Studiowałem, to wymagam. Nie ten, to inny pracodawca.
- 10 7
-
2016-07-29 08:09
(1)
jo jo a potem CV jak choinka , tu trochę był tam trochę był ... coś z nim nie tak, weźmiemy takiego przyuczymy a on znów zakręci nosem i odejdzie bo to bo tamto , nie opłaca się inwestować w takiego człowieka. Więc sobie możesz kręcić nosem jak jesteś szanowanym specjaistą w swoim środowisku a nie roszczeniowo nastawionym studenciakiem.
- 4 4
-
2016-08-01 21:52
I dlatego nie wszystko się umieszcza w CV. To chyba normalne.
- 0 1
-
2016-07-29 12:08
Haha, studiowałem to wymagam?? Co to za tekst? To pokazuje raczej twoje dziwne oczekiwania. (1)
A pewnie umiejętności już nie podążają za oczekiwaniami.
- 7 2
-
2016-07-30 09:54
wymagam
To tekst, który pokazuje różnicę między rynkiem pracodawcy a rynkiem pracownika. Inżynierowie są w na tyle dobrej sytuacji, że mogą kręcić nosem, a nie tylko brać jedyną dostępną ofertę z pocałowaniem ręki. W Trójmieście firmy (na przykład informatyczne) podkupują sobie pracowników - czasem kasą, czasem socjalem i "imprezami towarzyszącymi", a czasem ciekawymi tematami.
- 2 1
-
2016-07-28 15:31
Bo ludzie po ETI mają nadmierne oczekiwania (3)
takiego w ogóle nie opłaca się zatrudnić, bo po 2 latach i tak będzie chciał zmienić firmę na inną. (a komunikacyjnie są często słabi - oczywiście nie wszyscy
Jak widzę w CV słowo ETI to od razu patrzę krytyczniej (mimo że sam jestem po ETI)- 11 9
-
2016-07-28 15:47
(1)
A ja powiedziałem, że skoro jestem po ETI, to na początek chcę minimum 3000 na rękę, ale po krótkim czasie podwyżkę, to było "przemyślimy i oddzwonimy", a potem dostałem nawet więcej.
Przy wcześniejszych rozmowach jak schodzili do śmiesznych kwot to tylko takich "pracodawców" śmiechem komentowałem.
Jakby każdy absolwent znał swoją wartość, to by wiedzieli ile płacić ;)- 15 4
-
2016-07-29 11:54
bardzo dobrze.
trzeba januszy byznesu odzwyczaić od tego, że mogą płacić grosze
- 8 1
-
2016-07-28 18:10
to niezły z ciebie sqrwol
nie pamięta wół jak cielęciem był czy bardziej strach przed wygryzieniem?
- 9 2
-
2016-07-28 15:53
dyplom pomaga tylko troche
mam 2 dyplomy pg i ug, 9 lat krwawicy
dopiero po 3 latach pracy zawodowej 12h dziennie 6 dni w tygodniu, rozwijania firmy zacząłem zarabiac pieniadze
na szczęście dużo większe niż 10 tyś miesięcznie, bez ciężkiej pracy nic się nie osiągnie
wielu ludzi, absolwentów uczelni, pracowników fizycznych, młodych i starych
ma duże wymagania finansowe, ale od siebie bardzo małe wymagania
jakości i rzetelności pracy, przykre jest takie podejście ale bardzo powszechne- 10 6
-
2016-07-28 20:56
w trakcie, ostatnie dwa lata
w 2007 mialem juz 2krotnosc sredniej krajowe. Bo na PG trzeba bylo isc na ETI, nie europeistyke, tfu
- 1 9
-
2016-07-28 23:50
Januszowe myslenie (2)
Idz na studia, kup mieszkanie na kredyt i znajdz sobie stabilna prace na etacie, ozen sie. Nie ma chyba bardziej nic ujebniczego w zyciu. W wieku 25 lat konczycie studia na ktore wydaliscie kupe siana i moze za piec lat bedziecie zarabiac te 6000 brutto. Myslicie ze jestescie madrzy, a tak naprawde jestescie Januszami
- 5 7
-
2016-07-29 02:09
"ujebniczego" dobre określenie :)
- 7 1
-
2016-07-29 20:22
No to teraz pochwal się swoimi osiągnięciami i ścieżką życiową wybrańcu bogów. Każdy żyje po swojemu. Oprócz dzieci mam takie ujebnicze życie i chociaż wiem że nie jest ekscytujące czy wyjątkowe nie sądzę że życie mnie ominęło. Jestem w szczęśliwym związku, mam rodzinę, przyjaciół, pracę którą lubię i ogólnie rzecz biorąc żyje mi się dobrze.
- 7 0
-
2016-07-28 13:12
(11)
Po jakiego... podawana jest pensja brutto?
Partner mierzy sobie długość... wraz z długością kręgosłupa?
Pracownika interesuje pensja netto, bo to jest kwota jaką może dysponować.- 129 23
-
2016-07-28 13:26
Gdy pracownik przejdzie na emeryturę nagle okaże się, że miało to jednak znaczenie. (7)
- 9 29
-
2016-07-28 13:40
Chyba kpisz
Optymista... ;)
- 33 1
-
2016-07-28 13:42
(1)
Wierzysz w emeryturę? Ty to chyba jednak dyplomu nie dostałeś albo nie zasłużyłeś na niego.
- 25 4
-
2016-07-28 14:34
Nie jest istotne w co wierzę. Wypowiedź nie dotyczyła kondycji systemu, a jego założeń.
- 7 4
-
2016-07-28 13:50
Ogromne - zamiast 826 zł emerytury dostanie aż 836,87 zł (1)
- 27 2
-
2016-07-28 17:59
Może tak, może nie, być może ta kwota będzie różnica między życiem a wegetacją.
- 0 8
-
2016-07-28 15:10
teraz już nie (1)
Zmiany PIS w emeryturach dążą do tego aby socjalizm wrócił tj niezależnie ile wypracowałeś składek dostaniesz tyle samo : niską socjalną....
- 20 4
-
2016-07-28 21:04
To nie pomysł PiSu tylko Centrum Adama Smitha sprzed kilkunastu lat i socjalizm nie ma tu nic do rzeczy, po prostu takie są fakty. System wymyślono w czasach Bismarcka gdy emerytur dożywał dużo mniejszy % społeczeństwa niż dzisiaj, a każde kolejne pokolenie dostarczało coraz więcej młodych ludzi - płatników. Jak piramidę postawisz do góry nogami, to nie ustoi.
- 14 1
-
2016-07-28 14:18
Odpowiedz jest prosta. To dlatego, ze nie wszyscy placa takie same podatki i odprowadzaja takie same skladki, np. z powodu dodatkowego zrodla dochodu lub rozliczania sie ze wspolmalzonkiem. Ponadto, przy wyzszych pensjach role odgrywa prog podatkowy. Do wysokosci 85 tys brutto skumulowanego dochodu podatek wynosi 18% gdy powyzej tej kwoty juz 32%. Tylko z tego powodu trzeba by podawac 2 kwoty netto. Dlatego tez praktycznie zaden pracodawca nie oferuje pensji netto, gdyz musialby wyplacac rozne pensje brutto w przeciagu roku.
- 27 1
-
2016-07-28 16:18
Jeśli zarabiasz 2000zł to może nie ma dla ciebie znaczenia (1)
Ale przy kwotach rzędu 10 000 brutto i różnych formach zatrudnienia ma duże znaczenie.
Dodatkowo wpadasz w drugi próg podatkowy, przestajesz płacić składki emerytalne po przekroczeniu 108 000zł itp itd.
Podawanie kwoty netto w przypadku takich kwot to byłby nonsens.- 19 2
-
2016-07-29 11:55
Ale tego nie wytłumaczysz najemnym robolom...
Ich tylko interesuje: "Panie, a ile na rękie dostane...?"
- 5 5
-
2016-07-28 13:13
Ankieta (12)
- nieco więcej niż 3k
- od 3k do 6k
Serio? Czy wy nawet najprostszą ankietę z jasnym podziałem na zakresy potraficie zchrzanić?
Jak głupim trzeba być, żeby wpisać takie odpowiedzi?
Obrażacie tymi ankietami swoich czytelników. Za każdym jednym razem...- 176 7
-
2016-07-28 13:25
Gość nie kończył PG i nie zarabia 6 kawałków - niech Cię to pocieszy. (2)
- 30 0
-
2016-07-28 13:40
(1)
Ale błąd to błąd...
- 17 1
-
2016-08-09 08:29
jasne, a schrzanić piszemy przez "s"
- 0 0
-
2016-07-28 13:27
(2)
To się zdecyduj. Za każdym czy jednym - bo to zasadnicza różnica.
Tak jest, jak się niepotrzebne słowa dodaje (bynajmniej :-) ) - które mają coś wzmocnić, a tylko ośmieszają nadawcę :-) który, okazuje się - sam nie wie co pisze.- 2 12
-
2016-07-30 09:56
to było "every single time" :) (1)
Pewnie autor częściej pisze po angielsku i kalki składniowe atakują :)
- 2 0
-
2016-07-30 18:37
mja babcia mówiła "z każdym jednym"
:)
- 2 0
-
2016-07-28 16:13
Pomiędzy osobą zarabiającą 3tys a 6tys brutto jest ogromna przepaść
A w ankiecie są zgrupowani w jedną kategorie. Zero pomyślunku
- 10 1
-
2016-07-28 17:50
redaktorzy naczelni portalu to absolwencji pg - tej wlasnie uczelni (2)
wielokrotnie sprawdzone info.
- 12 0
-
2016-07-29 12:14
Haha, i pewnie jeszcze pow. 6 brutto zarabiają, a kwestionariusza ankiety nie potrafią ułożyć. (1)
- 4 0
-
2016-07-29 17:10
a czemu nie potrafia?
zrobili taki podzial, bo wiekszosc absolwentow PG i tak miesci sie w wyzszych przedzialach i te nas interesuja, nie przedzial spoleczenstwa i marudzenie niektorych
- 0 3
-
2016-07-29 17:42
(1)
Dodam, że przedziały 3-6 tys. zł i 6-10 tys. zł też są źle ułożone, gdyż wartość 6 tys. zł przy jednokrotnym wyborze nie może należeć jednocześnie do dwóch przedziałów. Z kolei ostatnie 3 odpowiedzi spełniają swoje warunki nawzajem, powyżej 30 tys. zł jest prawdziwe dla przedostatniej i trzeciej od końca odpowiedzi.
- 3 0
-
2016-07-29 21:44
Dokładnie. Jakby twórca ankiety miał statystykę to by wiedział jak to sie robi prawidłowo ;P
- 1 0
-
2016-07-28 13:13
To zestawienie było robione przed referendum w UK, gdy funt jeszcze wysoko stał. (1)
Trzeba zastosować poprawkę i co najmniej 20% odjąć.
- 51 5
-
2016-07-30 11:07
to jakby UG było :D
- 1 2
-
2016-07-28 13:28
Zarabiać niebotyczne 4 kawałki na rękę za 10-12 godzin pracy dziennie. (14)
W sam razy tyle, by z żoną wziąć kredyt na mieszkanie i postarać się o jedno dziecko.
żeby mieć dwoje, trzeba jeszcze wyjechać z Polski.- 70 9
-
2016-07-28 13:53
Ziomek nie wiem czym się zajmujesz w życiu, ale ja jakbym miał zarabiać 4 k. netto za 12 godzin pracy to bym sobie dawno dał (4)
... Obecnie pracuję od 8 do 16 od pon. do pt. za 3 k. netto podstawy oraz od 500 do 2000 k. netto premii co miesiąc. Branża finansowa, ale żadne tam ubezpieczenia itp.
- 8 14
-
2016-07-28 14:32
No to się pochwaliłeś, że jesteś lepszy od motłochu. Aj jaj jaj jaki wspaniały.
- 21 3
-
2016-07-28 15:17
bankowosc..
Kradnij dalej ziomek :D
- 12 8
-
2016-07-28 15:25
na liczydle....
Rozumiem, że mając podstawy 3k ma się taką pozycję w firmie żeby otrzymywać 0,5 - 2mln złotych premii? Doskonale milordzie, świetna kalkulacja tylko zera pouciekały w tej finansowej analizie ;)
- 18 2
-
2016-07-29 12:17
A daj spokój. Tyle musisz ludziom naściemniać i i ich oszukiwać, żeby tej premii dostać.
Na dłuższą metę u mnie pojawiłyby się dylematy moralne i etyczne. No, ale każdy zarabia tak jak mu pasuje.
- 1 1
-
2016-07-28 18:12
(8)
Zdrowo przesadzasz. Dzieci rodziły się w jaskiniach, w trakcie wojny i w czasach gdy w Polsce zarabiało się równowartość 30 dolarów miesięcznie. Po prostu ludzie byli zdolni do czegoś, czego dzisiejsze pokolenie sobie nie wyobraża - do kompromisu. Nie musisz brać kredytu na pół miliona. Możesz wybudować sobie skromny domek na wsi. Możesz wprowadzić się do babci i niech sobie szydełkuje na poddaszu. Kiedyś normalna sprawa. Nie musisz mieć samochodu za 100k, taki za 15k też kilka lat posłuży. I tak dalej.
- 13 4
-
2016-07-28 20:41
nikt nie pisze o samochodach za 100 k (7)
Piszę natomiast o tym, że wymagania wobec rodzica są dziś niewspółmierne wobec możliwości. Człowiek współczesny nie jest bardziej nieludzki od jaskiniowca. Natomiast sprostanie rodzicielstwu i presji społecznej dotyczącej przebiegu tego rodzicielstwa jest trudne. Na tyle trudne, zę większość ludzi nie myśłi nawet o trójce dzieci.
- 6 2
-
2016-07-28 20:56
(1)
Chyba wyimaginowane wymagania. Z resztą skutki są opłakane, ładowanie w dzieci pieniędzy zamiast czasu i uwagi w imię sprostania oczekiwaniom osób trzecich...
- 2 1
-
2016-07-28 23:24
Ładowane w dzieci są pieniądze bo na czas i zaangazowanie
ludzi nie stac. Pracują 10-12 godzin. Nie mają ani siły ani czasu by nadążać za swiatem smartfonow w ktorym zyja dzieci. A jesli odbierzesz im snartfona skarzesz je na towarzyska izolacje. Taki swiat AD 2016.
- 5 2
-
2016-07-29 12:18
Jesteś słabą jednostką, jeśli dla ciebie presja czy wymagania (społeczeństwa, rodziny, otoczenia?) są jakąś wykładnia i latarnią (4)
Bądź sobą, wychowuj dziecko jak chcesz, twoje dziecko nie musi mieć wszystkiego co mają inne dzieci.
- 1 3
-
2016-07-29 13:57
nie bardzo rozumiesz, o czym mowie, ale nie przeszakdza ci to nazywac kogos (3)
slaba jedostka.
- 4 1
-
2016-07-30 16:07
(2)
Ja Twoją wypowiedź zrozumiałem tak jak kolega powyżej. Zastanów się, może faktycznie nie masz racji?
- 1 2
-
2016-07-31 12:25
Obaj z kolegą jesteście jedynymi ludźmi (1)
na świecie, na których nie działają reklamy, presja społeczna, wymagania otoczenia, wymaganie prawne i obyczajowe. No dwa wyjątki!
Myślę, że jeśli ktoś nie ma dzieci, nie powinien sie wypowiadac, bo nie wie o czym mowi.- 2 1
-
2016-08-01 20:30
Tak, będę zasuwał po 12 h na nowego smartfona dla 6 latka, żeby mógł się nim bawić pod opieką wynajętej opiekunki.....A potem się zdziwisz jak 13-15 latek będzie cię miał kompletnie gdzieś :)
- 1 0
-
2016-07-28 13:31
Śmiać się czy płakać? A może dziękować łaskawcom pracodawcom? (3)
- 24 4
-
2016-07-28 15:34
(1)
nie podoba się ? Wyjeżdżaj / załóż firmę.
- 7 5
-
2016-07-28 15:36
...
Yhym czyli brak prawa glosu. Glodowka i usmiech na twarzy. Na jakim stolku siedzisz ze tak reagujesz? Komu zad lizesz?
- 9 5
-
2016-07-28 15:34
wrazenie
Trzyma sie mnie ostatnio ze niedosc za mala pensja to z łaska wypłacana.. zycie
- 3 0
-
2016-07-28 13:37
"Ponad 6 tys. zł zarabia absolwent Politechniki Gdańskiej" (20)
... pracując na zmywaku w bratnich krajach zachodniej Europy.
A tak na poważnie to przez takie idiotyczne rozbudzanie oczekiwań absolwenci PG przychodzą na rekrutacje i oczekują bez doświadczenia po 3000 netto.- 92 23
-
2016-07-28 13:46
40-60 tyś funtów rocznie (5)
w zależności od doświadczenia,
przy 40 brutto rocznie i spłacaniu mieszkania (12 lat spłaca singiel, w 6 lat spłaci para) wystarcza ci na jedną wycieczkę na Majorkę miesiecznie,
(albo na dziecko)
Mercedesa nie liczę, wliczony w podstawowe wydatki,
łącznie z wymianą na nowszy co 3 lata,
koniec wywodu
PS, w Kanadzie jest jeszcze lepiej, tak o 25%- 13 3
-
2016-07-28 13:49
Otóż to! (4)
Globalizacja i liberalizacja europejskich rynków pracy pokazała rzeczywistą siłę polskiej gospodarki.
- 9 2
-
2016-07-28 15:31
w jakim sensie i w którym miejscu? (3)
bo ja mimo kłód jakie rzucała mi pod nogi polska "gospodarka"
z jej systemem "edukacji"
nauczyłem się wszystkiego sam, ba, sam zdecydowałem czego będę się uczył,
wbrew polskiemu systemowi "edukacji"
i jego "profesorom"
PS
ze studiowania to najpomocniejsza była biblioteka
i kilku (20%) wykładowców
oraz koledzy :), taka grupa wsparcia mentalnego (gul gul),
bez niej nikt nie przetrwa polibudy- 13 1
-
2016-07-29 13:00
To niewile się nauczyłeś skoro nie zrozumiałeś jednego zdania (2)
Globalizacja i liberalizacja pokazała jak można żyć! Pokazały, że nie trzeba stać się niewolnikiem banku na 30-40 lat, żeby mieć gdzie mieszkać. Pokazały, że wynagrodzenie za pracę może być czymś więcej niż jałmużną od pracodawcy itp. itd.
- 0 3
-
2016-07-29 14:42
przestań stać na słońcu (1)
po poparzysz sobie stopy
i nie mów do mnie jak do polaka katolika,
to nie globalizacja i liberalizacja,
to wolnośc od watykańskiego ciemiężcy
i inteligentni rodzice- 2 1
-
2016-07-30 10:57
zdaje się, że szczycisz się wolnością będąc niewolnikiem innej idei
- 1 3
-
2016-07-28 16:16
a to 3000 netto to jest dużo? (11)
Jedzenie: 1000zł miesięcznie
Wynajęcie kawalerki w Gdańsku: 1500zł
Bilet miesięczny: 100zł
Zostaje 400 żeby się umyć i ubrać - no normalnie raj. A spróbuj jeszcze dzieciaka za to utrzymać.- 25 3
-
2016-07-28 17:10
1500 kawalerka (2)
Ja płacę 1400 za 3 pokoje nad samym morzem. Rata kredytu + czynsz . 1000 na jedzenie to dużo, 40 pln / dzień. Niektórzy potrafią tylko narzekać
- 6 12
-
2016-07-28 18:52
40 pln / dzień X 30 dni / miesiąc = 1200
- 11 0
-
2016-07-29 18:16
A ty się naucz liczyć, 1000 zł miesięcznie to nie jest 40 zł dziennie.
Poza tym ktoś zaczynający pracę przy pensji poniżej 3 tys. zł nie dostanie kredytu na mieszkanie, więc płaci za wynajem. A po trzecie są jeszcze inne wydatki w miesiącu niż mieszkanie i jedzenie tylko.- 2 0
-
2016-07-28 18:14
(4)
Tak, na początek kariery zawodowej to dużo.
- 3 9
-
2016-07-29 17:51
(3)
Nie, to jest sensowne minimum, aby 1 osoba była w stanie się sama utrzymać. Skąd to przekonanie, że jak ktoś zaczyna, to ma zarabiać poniżej minimum egzystencjalnego?
- 4 1
-
2016-07-30 18:52
(2)
Nie, 3000 netto to jest ponad średnia krajowa. Wybrzydzanie średnią krajową tylko dlatego, że przez 5 lat dłużej siedziało się w ławce to zwykły brak pokory wobec reszty społeczeństwa. Oczywiście, kwestia tego jaka powinna być pensja minimalna dla ludzi wykonujących najprostsze prace fizyczne, i na co powinna wystarczać, to temat na osobną dyskusję.
- 2 2
-
2016-08-01 11:32
(1)
No i co z tego, że to jest powyżej średniej krajowej, skoro za tą średnią krajową nie zapewnisz sobie dachu nad głową i nie przeżyjesz miesiąca (piszę o samodzielnym życiu, nie kątem u kogoś na strychu)?
Jak ta średnia krajowa ma wzrosnąć, skoro ludzie nie będą się cenić i żądać wyższych wynagrodzeń?- 0 0
-
2016-08-01 20:34
To z tego, że w inżynierii normą są szybkie awanse i związane z nimi podwyżki. Jak będziesz marudził zaraz po studiach na średnią krajową, to w 5 lat po studiach dalej będziesz na nią marudził, i dalej mieszkał z mamą.
- 0 0
-
2016-07-28 20:28
ja mam mniej niż rok doswiadczenia w zawodzie .. prace zacząłem na ostatnim semestrze :) 8,4k brutto to chyba nie tak zle co nie ?
- 2 4
-
2016-07-29 13:02
To płać człowiekowi bez doświadczenia 4500 zł bo potrzebuje
W kryteriach jakie ty postrzegasz wynagrodzenie to możesz się odnaleźć jedynie w komunizmie - "każdemu według potrzeb"!
- 3 2
-
2016-07-29 18:12
1500 zł za mieszkanie, liczone razem z opłatami, to naprawdę ciężko znaleźć, przy małym metrażu ceny oscylują w granicach 40-45 zł za m2.
- 0 0
-
2016-08-01 10:46
No tak bo przecież powinni odbyć bezpłatny staż przez 3 miesiące albo dłużej a potem zarabiać 2 tysiące netto. Wielu pracodawców chce mieć niezobowiązującą tanią siłę roboczą i często wykorzystuje absolwentów uczelni. Po co wykonywać poważny odpowiedzialny zawód, skoro za takie same, niepoważne, stawki można pracować w mniej wymagających i obciążających odpowiedzialnością zawodach? Ale studenci chcą, tylko prócz satysfakcji z pracy trzeba się też móc samodzielnie utrzymać.
- 1 0
-
2016-08-01 22:32
oczekują na początek około 2500 zł netto (po kierunkach technicznych)
wiem z doświadczenia. 3k netto nie słyszałem za bardzo, no chyba że to jacyś albo fantaści albo kozaki albo po jakiś informatykach ale z tymi ostatnimi to ja nie mam doświadczenia.
Koło 3000 zł to już chcą osoby ale z 1-2 letnim doświadczeniem.- 0 0
-
2016-07-28 13:40
Może tyle zarabia ale pod warunkiem,że (3)
wiekszosć z tego zajuma.
- 23 18
-
2016-07-28 14:36
ZUS jest od okrajania pensji
- 4 2
-
2016-07-28 20:58
nie, to tylko plebs tak mysli (1)
widzisz, jest roznica w wartosciach ktore sie z domu wynosi. Ja nie wezme czegos co nie moje, nawet jak jest mozliwosc. Ty sie w menelskiej zlodziejskiej wychowales i myslisz, ze to norma
- 6 1
-
2016-07-31 08:52
Dokladnie
Pisowska mentalność. Wszystkich oskarżają od zlodzieji. Bo sami chcą kraść
- 0 0
-
2016-07-28 13:44
(6)
W mojej rodzinie po zawodówce mają po 6 co miesiąc (stocznia, fryzjerka i budowlaniec). Wystarczy chcieć... no i czasem móc ;P
- 40 8
-
2016-07-28 14:38
(2)
lTo prawda lepszy fach w łapie niż dyplom ze szkoły płacenia i nic nie robienia - dopiero po studiach okazuje się że się sam oszukałeś idąc do udawanej szkoły po udawany dyplom który nic ci nie daje..
- 20 3
-
2016-07-28 15:46
Ale tu jest mowa o PG a nie o "udawanej" szkole. (1)
Udawana szkoła to np połowa lub więcej kierunków na UG oraz uczelnie prywatne.
- 13 6
-
2016-07-28 17:52
PG tez od czasow wejscia do UE zaczela produkowac udawane kierunki (i takich absolwentow)
dostosowywane pod chore dotacje i projekty.
- 16 1
-
2016-07-28 18:54
(1)
Jasne, w stoczni ostatnio 4 tysiące odjąć działalność, 12 H / doba. Eldorado jak skur...
- 16 0
-
2016-07-28 19:08
Fakt, godzin można dużo robić, ale i na umowie też można być ;)
- 0 0
-
2016-08-14 10:29
Piękna odpowiedz -- móc !!?
- 0 1
-
2016-07-28 13:53
PG się reklamuje (13)
niż dotyka, to boli ;) i jak ktoś wyżej stwierdził, po zawodówkach mają te 6 koła, w rodzinie takich mam (mechanik, fryzjerka, hydraulik, elektryk, budowlaniec), i śmieją się z tych inżynierów, którzy są ich klientami i płaczą, że pętla na szyi
- 41 23
-
2016-07-28 14:39
(7)
tylko , że dobry inżynier ma 8-10 tysi i nie płacze
- 12 12
-
2016-07-28 15:18
niekoniecznie
.
- 14 4
-
2016-07-28 15:34
po ilu latach od skończenia uczelni, po 5, po 8? (5)
- 5 2
-
2016-07-28 16:24
No ja mam tyle po ośmiu :) (1)
- 4 3
-
2016-07-29 08:17
Po 6 ciu
- 2 0
-
2016-07-28 17:09
moze i po 5 (2)
ale ja sobie teraz zyje jak gosc, a ten hydraulik bedzie zapierd... do smierci w gownach
- 10 3
-
2016-07-29 00:21
nie po 5
koleżko ja jako hydraulik nie planuje dymac do śmierci, bo tacy jak ty beda na mnie pracować. Po 4 latach w szwajcarii mam dom spłacony i mieszkanie w gdańsku, a zostane tutaj jeszcze kilka latek.
A pro po, absolwent inżynierii sanitarnej, studai nawet magisterskie i to ze stypendium naukowym przez cały okres trwania, uprawnienia budowlane projektowe i wykonawcze bez ograniczeń w branży i co?? - i oferty za 3 tys. zł. Smiech na sali, powinni zrównać tą PG z ziemią. Sam wziąłem los we własne rece, ta szkoła niczego nie gwarantuje.- 10 2
-
2016-07-29 14:44
hahaha, masz zamiast mózgu trociny
ale mi to nie przeszkadza
- 1 1
-
2016-07-28 15:37
Pod tym artykułem to nagle wszyscy 5-6 tysiecy na rękę zarabiają. (3)
To gdzie się podziała ta podobno ogromna większość, która zarabia 1200?
- 26 2
-
2016-07-28 17:47
Bo mało kto tyle zarabia.
- 2 2
-
2016-07-28 18:27
Nie wiem
Ja mam 12-14 k netto
- 1 4
-
2016-07-29 08:52
Może nie 1200, ale 2k netto. 2 lata w branży budowlanej. Jeszcze 2 i będę myśleć o własnej działalności. Pomimo, iż "budowlańcom" nie wystarcza sam dyplom, bo potrzebne są jeszcze uprawnienia (w zależności od rodzaju od 1 roku do 2,5 praktyki), to zarabiają oni mniej niż absolwenci ETI z samym dyplomem.
I wiem co to "szydera" z inżynierów w wykonaniu ludzi po zawodówce/technikum. Ale gdyby nie mąż po technikum to w życiu nie dotrwałabym przy takiej pensji do uprawnień. Taka smutna prawda.- 1 0
-
2016-08-14 10:47
Mam nadzieję , że niedługo w Polsce , pielęgniarki będą zarabiać tyle co na zachodzie .Wtedy okaże się że jest wł asciwa obsada pielęgniarska na każdym odcinku i oddziale. W województwie pomorskim 16 000 kobiet,pielegniarek nie pracuje w zawodzie. Zgadnijcie dlaczego?
Do tego układy. Wypalenie zawodowe. Znam pielęgniarki aby zarobić na kredyt,mieszkanie, wakacje, dzieci pracują w dwóch firmach. Ledwo żyją. Znerwicowane. Nie mają czasu na odpoczynek. Niektóre tak umierają jak Pani anestezjolog, o której było głośno tydzień temu .
.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.