- 1 Był "laptopa dla czwartoklasisty" - co zamiast? (13 opinii)
- 2 Co się zmieni na egzaminie ósmoklasisty 2025? (15 opinii)
- 3 Nawet 1000 zł za wyprawkę szkolną dla dziecka (16 opinii)
- 4 Znamy terminy egzaminów w roku szkolnym 2024/25 (17 opinii)
- 5 Nowy rok szkolny 2024/25 nieco później (85 opinii)
- 6 Nowe wymagania na maturze 2025. Co się zmieni? (83 opinie)
Projektowanie gier historycznych. Nowy kierunek UG pierwszy raz w Polsce
Projektowanie gier historycznych może być osobnym kierunkiem studiów? Okazuje się, że tak - Uniwersytet Gdański właśnie przygotowuje się do wdrożenia toku studiów historycznych o praktycznym profilu tworzenia gier.
- Projektowanie gier historycznych - nowy kierunek na UG
- Własna gra jako praca dyplomowa?
- "Tworzenie mechaniki i wzorców projektowych gier"
Projektowanie gier historycznych - nowy kierunek na UG
- Duża część przedmiotów będzie do wyboru - opowiada opiekun studiów dr Wacław Kulczykowski. - Studentki i studenci będą samodzielnie decydować, czy wolą poszerzać umiejętności związane z projektowaniem gier, czy bardziej zależy im na rozwijaniu warsztatu pracy historyka i wiedzy z zakresu m.in. bronioznawstwa, historii architektury czy folkloru, przydatnej w przyszłej karierze konsultantki/konsultanta gier.
Studenci UG będą mogli jako pierwsi w Polsce podjąć studia o takiej tematyce.
Studia za legitymację? Po pierwszym semestrze rezygnuje nawet 27 proc. studentów
Własna gra jako praca dyplomowa?
Tym samym studenci będą mogli realizować bardziej praktyczny lub teoretyczny tok studiów, który zakończy się tradycyjnym pisaniem pracy lub zrealizowaniem projektu własnej gry historycznej.
- Praktyczny aspekt studiów będzie widoczny podczas zajęć. Większość przedmiotów opiera się na wykonywaniu ćwiczeń oraz metodzie projektów. Jednocześnie studenci i studentki poznają zawód projektanta gier od kuchni podczas praktyk w renomowanych firmach zajmujących się tworzeniem gier - informuje Magdalena Nieczuja-Goniszewska, rzecznik UG. I dodaje: - Studia przygotowują do budowania kariery międzynarodowej. Na rynku pracy absolwentom pomoże także wiedza zdobyta podczas takich przedmiotów, jak planowanie karier, podstawy przedsiębiorczości oraz podstawy zarządzania projektem.
Co ciekawe, blisko 40 proc. przedmiotów będzie odbywać się w języku angielskim.
Licealiści zebrali pieniądze na sprzęt dla małych pacjentów
"Tworzenie mechaniki i wzorców projektowych gier"
Uczelnia chce co roku organizować tzw. gamejamy, podczas których studenci II i III roku wezmą udział w specjalnych maratonach projektowania gier. Ponadto studenci będą uczyć się również o tworzeniu gier planszowych, fabularnych i miejskich.
- Studenci poznają tajniki konstruowania fabuły (Narrative Deisgn), operowania słowem (Technical Writing, Digital Game Writing), tworzenia mechaniki i wzorców projektowych gier, a także stosowania generatywnej sztucznej inteligencji - przekazuje uczelnia.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-17 08:44
Patrząc na dotychczasowe gnioty w tym segmencie rynku, raczej nie wróżę przyszłości. (4)
Gdyby nie granty z ministerstw, żadna taka gra by nawet nie powstała.
- 13 9
-
2024-01-17 10:06
Nie no, kilka udanych tytułów jest i to nawet bez grantów (3)
Słyszałeś o takich grach jak Hellish Quart (na razie wczesny dostęp), Warsaw, War Mongels ?
Wszystkie zrobione przez polskie studia i mające związek z polską historią, a przy tym co najmniej dobre tytuły, choć na premierę War Mongels było słabe technicznie, ale naprawili.- 5 0
-
2024-01-17 14:02
Psst, wydawcą środkowego jest... IPN :D (2)
- 1 4
-
2024-01-17 14:29
I co w związku z tym? (1)
- 1 1
-
2024-01-17 17:48
To, że takie gry powstają tylko i wyłącznie dzięki sponsorowaniu przez różne państwowe instytucje.
Na wolnym rynku by ich nie było, bo z ekonomicznego punktu widzenia nie mają sensu, co zresztą widać też po ich popularności.
- 1 0
-
2024-01-17 09:25
(2)
Ja tylko przypomnę, że w całym szeroko rozumianym IT nie ma *nigdzie* gorszych warunków pracy niż w game-dev. Cała branża żyje z wyzyskiwania ~fra...~ pasjonatów, dla których tworzenie gier było marzeniem. A po góra 10 latach są kompletnie wypaleni. I nic dziwnego, po takiej ilości (najczęściej bezpłatnych) nadgodzin i stałego gonienia terminów
- 24 0
-
2024-01-17 13:23
Wystarczą 2 do kompletnego wypalenia
Pracujesz dzień i noc. Polski gamedev to jest dramat.
- 7 1
-
2024-01-17 10:11
A jak ktoś nie wierzy, to polecam przeczytanie książek, które się odnoszą do realiow pracy w
Game Devie, co prawda na przykładach amerykańsko - brytyjskich, ale wszędzie w gruncie rzeczy jest podobnie. "Krew, pot i piksele" oraz "Wciśnij reset".
- 12 0
-
2024-01-17 09:06
Hooray!) (4)
Bardzo dobrze!
- 6 13
-
2024-01-17 09:11
(3)
Hooray? Wy już nawet krzyczeć po polsku nie potraficie...
- 4 6
-
2024-01-17 13:21
Nikt nie znajdzie pracy po tym kierunku (2)
Branża się odchudza. Są potężne zwolnienia w USA. To jest śmiech na sali, że UG uważa, że kogokolwiek do międzynarodowej kariery w gamedev przygotuje.
- 3 3
-
2024-01-17 22:35
A skąd wiesz co będzie za 5 czy 10 lat? (1)
Teraz zwalniają.
- 0 1
-
2024-01-18 08:17
Widać, że spoza branży
Zwalniają, bo większość pracy wykonuje AI. Tyle w temacie. Ludzie pracujący kapitalistom do niczego nie są potrzebni, tylko konsumenci.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.