- 1 Był "laptopa dla czwartoklasisty" - co zamiast? (11 opinii)
- 2 Co się zmieni na egzaminie ósmoklasisty 2025? (15 opinii)
- 3 Nawet 1000 zł za wyprawkę szkolną dla dziecka (16 opinii)
- 4 Znamy terminy egzaminów w roku szkolnym 2024/25 (17 opinii)
- 5 Praca w branży edukacyjnej. Warto? (96 opinii)
- 6 Nowy rok szkolny 2024/25 nieco później (85 opinii)
Rekrutacja do szkół średnich 2023/24. Listy zakwalifikowanych. Jakie progi punktowe?
19 lipca, w środę, od godz. 13:00 ogłoszono wyniki tegorocznej rekrutacji do szkół średnich na rok szkolny 2023/24 - szkoły opublikowały listy zakwalifikowanych kandydatów. Od jutra do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 uczniowie będą mieli czas na potwierdzenie woli przyjęcia. 1 sierpnia rozpocznie się rekrutacja uzupełniająca. Wiemy już, ile punktów trzeba było uzyskać, by dostać się do poszczególnych trójmiejskich liceów i techników
- Rekrutacja do szkół średnich 2023/2024: dodatkowe klasy w Gdańsku i Gdyni
- Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2023/2024
- Kiedy ostateczne wyniki rekrutacji do szkół średnich?
- Kiedy rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich 2023?
Aktualizacja 20.07 godz. 11.30
Przypominamy, że do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 uczniowie mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia. Część uczniów może w tym czasie składać odwołania do komisji rekrutacyjnych.
W naszym artykule wciąż aktualizowane są progi punktowe do kolejnych trójmiejskich szkół średnich.
- na listach udostępnionych w szkołach ponadpodstawowych,
- w systemie Nabór Szkoły ponadpodstawowe VULCAN po zalogowaniu się na konto kandydata.
Rekrutacja do szkół średnich 2023/2024: dodatkowe klasy w Gdańsku i Gdyni
W Gdańsku do szkół średnich samorządowych i niesamorządowych w rekrutacji brało udział 9 439 kandydatów. Kandydatów z I preferencji do szkół samorządowych było 6 809, w tym uczniów z spoza Gdańska było w tym roku 32 proc. (w 2022 roku było ich 34 proc.).
Wiadomo już, że do gdańskich szkół średnich zakwalifikowało się 5 935 uczniów (w 2022 roku 5 381). Niezakwalifikowanych uczniów jest w tym roku 874, w tym mieszkańców Gdańska 556 (w 2022 roku 1477).
- W tym momencie mamy jeszcze 100 wolnych miejsc, z kalkulacji może to wyglądać inaczej, ale musimy pamiętać o tym, że niektóre osoby powtarzają rok. Dołożymy kolejne 400 miejsc w rekrutacji uzupełniającej poprzez zwiększenie liczby klas czy uczniów w oddziałach, ale staramy się, by nie przekroczyć w klasie liczby 34 uczniów - powiedziała Monika Chabior, zastępczyni prezydent Gdańska ds. rozwoju społecznego i równego traktowania.
W gdyńskich szkołach na absolwentów podstawówek czeka 90 planowanych klas. To o cztery klasy więcej niż w roku ubiegłym, kiedy ósmoklasistów było mniej niż obecnie.
W samorządach tym roku pojawiło się nowe ograniczenie związane z brakiem nauczycieli chętnych uczyć w nowych oddziałach. To jednak trend ogólnokrajowy, wynikający z bardzo małej liczby młodych nauczycieli i odchodzenia z zawodu pedagogów z większym doświadczeniem.
Uczniów wybierających szkołę ponadpodstawową nie obowiązuje rejonizacja: mogą wybrać dowolną szkołę średnią - czy to w miejscu swojego zamieszkania czy poza nim. W tym roku ósmoklasiści mogli składać podania do nieograniczonej liczby szkół w rekrutacji w Gdańsku i Gdyni oraz do trzech placówek w Sopocie.
Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2023/2024
W Trójmieście to licea są najczęściej wybierane przez kandydatów, jednak coraz częściej absolwenci aplikują do techników. Sprawdzimy, jak wyglądają progi punktowe w poszczególnych szkołach w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w tym roku. Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy?
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr VII w Gdańsku
Klasa IA - mat.-fiz. - 153,2 pkt.
Klasa IB - prawno-dyplomatyczna - 150,75 pkt.
Klasa IC - humanistyczno-lingwistyczna - 152,3 pkt.
Klasa ID - biologiczno-chemiczna - 158,45 pkt.
Klasa IE - medialno-lingwistyczna - 149,3 pkt.
Klasa IF - ekonomiczno-prawna - 149,4 pkt.
Klasa I G1/G2 - matematyczno-geograficzna - 151,5 pkt.
VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A gr 1 - lingwistyczna (ang. fr.) - 165 pkt.
Klasa 1A gr 2 - Lingwistyczna (ang. niem.) - 164,5 pkt.
Klasa 1B - matematyczno-geograficzna - 169,4 pkt.
Klasa 1C - biologiczno-chemiczna - 169,9 pkt.
Klasa 1D - matematyczno-informatyczna - 169,35 pkt.
Klasa 1E - matematyczno-fizyczna - 170,25 pkt.
VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A(f) - mat. fiz. ang. (ang. Fr.)- 172,3 pkt.
Klasa 1A(n)- mat. fiz. ang. (ang. niem.)- 176,15 pkt.
Klasa 1B(h)- mat. geogr. ang. (ang. hisz.)- 174,95 pkt.
Klasa 1B(n)- mat. geogr. ang. (ang. niem.)- 169,6 pkt.
Klasa 1C - fiz. inf. mat. (ang. niem.)- 168,3 pkt.
Klasa 1D (h) - hist. pol. wos. (ang. hisz.)- 162,1 pkt.
Klasa 1D - pol. mat. wos. (ang. hisz.) - 162,75 pkt.
Klasa 1D - hist. pol. wos. (ang. niem.)- 161,7 pkt.
Klasa 1D (n) - pol. mat. wos. (ang. niem.)- 160,6 pkt.
Klasa 1E (f) - biol. chem. (ang. fr.) - 171,5 pkt.
Klasa 1E (n) biol. chem. (ang niem.) - 167,1 pkt.
III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa (1Bndw) 1 biochem (B)ndw - 178,55 pkt.
Klasa (1Edw) 1 Metgeo (E)dw - 189,15 pkt.
Klasa (1Hdw) 1 Hum (H)dw - 166,9 pkt.
Klasa (1M) 1 matfiz.(M) - 178,1 pkt.
Klasa (1P) 1Matinfo (P) - 193 pkt.
Klasa (1Z) MYP (Z) - 199,5 pkt.
X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A (mat-fiz-inf) politechniczna (ang. niem.) - 167,5 pkt.
Klasa 1B (biol-chem) (ang.-niem./ros) - 168 pkt.
Klasa 1C (pol-wos-ang) humanistyczna (ang.-niem./ros) - 160,7 pkt.
Klasa 1D (mat-geo-ang) mat.-geo. (ang.-niem./ros) - 166,8 pkt.
XX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A medyczna dwujęzyczna - 159,76 pkt.
Klasa 1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 168,82 pkt.
Klasa 1B nieobliczalna (autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna") - 159,74 pkt.
Klasa 1C mat-biol. (interdyscyplinarna dwujęzyczna) - 169,26 pkt.
Klasa 1C mat-chem. (interdyscyplinarna dwujęzyczna) - 159,65 pkt.
Klasa 1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 165,4 pkt.
Klasa 1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 156,84 pkt.
Klasa 1E nieobliczalna (autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna") - 153,12 pkt.
Klasa 1F humanistyczna dwujęzyczna autorska - 151,68 pkt.
Klasa 1G matematyczna z fiz albo info - 165,7 pkt.
XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A mat-geo (ang-niem) - 165,3 pkt.
Klasa 1A mat-geo (ang-fra) - 163,65 pkt.
Klasa 1B mat-info (ang-niem) - 173,25 pkt.
Klasa 1B mat-info (ang-fra) - 166,5 pkt.
Klasa 1C mat-fiz (ang-niem) - 163,85 pkt.
Klasa 1C mat-fiz (ang-fra) - 161,3 pkt.
Klasa 1D biol-chem (ang-fra) - 173 pkt.
Klasa 1D biol-chem (ang-niem) - 168,2 pkt.
Klasa 1D humanistyczna (ang-fra) - 157,5 pkt.
Klasa 1D humanistyczna (ang-niem) - 158,55 pkt.
II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie
Klasa 1A humanistyczno-społeczna - 162,7 pkt.
Klasa 1B matematyczno-fizyczno/geograficzna - 173,4 pkt.
Klasa 1C biologiczno-chemiczna - 165,6 pkt.
Klasa 1D biologiczno-matematyczna z roz. angielskim - 169,65 pkt.
III Liceum Ogólnokształcące w Sopocie
Klasa 1A lingwistyczna - 150,9 pkt.
Klasa 1B psychologiczna - 149,4 pkt.
Klasa 1C ekonomiczna - 151,75 pkt.
Klasa 1D prawnicza - 143,3 pkt.
Technikum nr 1 Pomorskie Szkoły Rzemiosł
Klasa 1FT technik fotografii i multimediów - 130,3 pkt.
Klasa 1GT technik technik organizacji turystyki - 123,05 pkt.
Klasa 1BT technik grafiki i poligrafii cyfrowej - 130,2 pkt.
Klasa 1CT technik informatyk - 135,1 pkt.
Klasa 1DT technik programista - 146,45 pkt.
Klasa 1ET technik usług fryzjerskich - 88,15 pkt.
II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A politechniczna mat. - 174,05 pkt.
Klasa 1Abis politechniczna fiz. - 171,85 pkt.
Klasa 1B humanistyczna - 166,9 pkt.
Klasa 1C medyczna - 177,95 pkt.
Klasa 1D przyrodnicza - 174,3 pkt.
Klasa 1E menedżerska - 174,2 pkt.
XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A ekonomiczna - 168,6 pkt.
Klasa 1Bp artystyczny - grupa plastyczna - 170,9 pkt.
Klasa 1Bm artystyczny - grupa muzyczna - 151,55 pkt.
Klasa 1C społeczno-prawna - 162,8 pkt.
Klasa 1D biomedyczna - 168,05 pkt.
Klasa 1Emb interdyscyplinarna grupa mat-biol - 171,4 pkt.
Klasa 1Emf interdyscyplinarna grupa mat-fiz - 168,05 pkt.
Klasa 1F językowa - 164,7 pkt.
IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 155,25 pkt.
Klasa 1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 157,4 pkt.
Klasa 1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 153,55 pkt.
Klasa 1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 157,1 pkt.
Klasa 1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 153 pkt.
Klasa 1F matematyczno-geograficzna - 154,05 pkt.
Klasa 1G biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 151,25 pkt.
X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A politechniczna - 161,37 pkt.
Klasa 1B biomedyczna - 164,69 pkt.
Klasa 1C biznesowa - 168,54 pkt.
Klasa 1D ling-prawna - 158,63 pkt.
Klasa 1E humanistyczna - 157,58 pkt.
Klasa 1F przyrodniczo-mat. - 161,58 pkt.
V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A medyczna - 171,75 pkt.
Klasa 1B politechniczna - 174,05 pkt.
Klasa 1C politechniczno-językowa - 172,8 pkt.
Klasa 1D-biol. dwujęzyczna biomedyczna - 176,02 pkt.
Klasa 1D-geo. dwujęzyczna biznesowa - 175,01 pkt.
I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A matematyczno-fizyczno-angielska - 151,6 pkt.
Klasa 1B biologiczno-metematyczno-chemiczna/angielska - 158,65 pkt.
Klasa 1C polonistyczno-historyczna/WOS - angielska - 153,9 pkt.
Klasa 1D matematyczno-informatyczna - angielska - 156,65 pkt.
Klasa 1E matematyczno-geograficzno-angielska - 157,9 pkt.
XXIV Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A fiz-mat (ang-niem, fra) - 158,4 pkt.
Klasa 1B geogr-hiszp (ang, hisz-niem, fra) - 151,65 pkt.
Klasa 1C biol-chem (ang-niem, fra) - 155,3 pkt.
I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A humanistyczna - 168,5 pkt.
Klasa 1B akademicka mat-fiz. - 173,7 pkt.
Klasa 1C politechniczna mat-fiz. - 172,1 pkt.
Klasa 1D ekonomiczna mat-geogr. - 173,75 pkt.
Klasa 1E medyczna biol-chem. - 172,8 pkt.
Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza w Gdańsku
Klasa 1A - rozszerzona: matematyka, informatyka i angielski - 172,1 pkt.
Klasa 1B - rozszerzona: biologia, chemia i angielski - 174,9 pkt.
Klasa 1C - rozszerzone: polski, historia i angielski - 165,05 pkt.
Klasa 1D - rozszerzona: matematyka, geografia i angielski - 170 pkt.
Klasa 1E - rozszerzona: matematyka, fizyka lub biznes i zarządzanie i angielski - 170,95 pkt.
Technikum Łączności nr 4 (ZS Łączności, Gdańsk)
Klasa 1abci - Technik informatyk - 153,65 pkt.
Klasa 1d - Technik programista (ang*-niem*) - 171,05 pkt.
Klasa 1e - Technik automatyk (ang*-niem*) - 160,65 pkt.
Klasa 1f - Technik elektronik (ang*-niem*) - 152,65 pkt.
Klasa 1g - Technik robotyk (ang*-niem*) - 164,10 pkt.
Klasa 1h - Technik teleinformatyk (ang*-niem*) - 149,90 pkt.
III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A1 geogr-mat (ang-hisz, niem) - 168,69 pkt.
Klasa 1A2 inf-mat (ang-hisz, niem) - 160,75 pkt.
Klasa 1B biol-chem (ang-niem, hisz) - 166,16 pkt.
Klasa 1C hist-ang-pol (ang-hisz, fra) - 157,6 pkt.
Klasa 1D fiz-mat (ang-hisz, niem) - 162,7 pkt.
Klasa 1PreIB pol (ang-niem, fra, hisz) - 172,6 pkt.
XV Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 164,28 pkt.
Klasa 1a Politechniczna - 155,65 pkt.
Klasa 1b Humanistyczno-dziennikarska z edu. filmową - 155,6 pkt.
Klasa 1c Psychologiczno-społeczna - 157,85 pkt.
Klasa 1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 161,6 pkt.
Klasa 1e Europejska - 156,5 pkt.
Klasa 1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 161,85 pkt.
Klasa 1G Matematyczno-geograficzna - 155,25 pkt.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A hist-ang-pol (ang-niem) - 143,4 pkt.
Klasa 1B fiz-ang-mat (ang-niem) - 140,95 pkt.
Klasa 1C/1G biol-chem-ang (ang-niem) - 143,1 pkt.
Klasa 1D geogr-ang-mat (ang-niem) - 143,75 pkt.
Klasa 1E ang-pol-wos (ang-niem) - 142,2 pkt.
Klasa 1F geogr-ang-wos (ang-niem) - 144,1 pkt.
XII Sportowe Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku
Klasa 1A [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 456 pkt., osiągnięcia 63,75 pkt.
Klasa 1B [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 368 pkt., osiągnięcia 43,8 pkt.
Klasa 1C [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 435 pkt., osiągnięcia 83,15 pkt.
Klasa 1D [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 600 pkt., osiągnięcia 73,65 pkt.
Klasa 1M [MS] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 843 pkt., osiągnięcia 64,4 pkt.
Branżowa Szkoła I stopnia Nr 1 (Pomorskie Szkoły Rzemiosł, Gdańsk)
Klasa 1A Kucharz - 71,7 pkt.
Klasa 1B Cukiernik - 69,65 pkt.
Klasa 1C Fryzjer - 62,4 pkt.
Klasa 1D Piekarz - 42,45 pkt.
Klasa 1E Fotograf - 90,35 pkt.
Klasa 1F Fotograf - 80,5 pkt.
Klasa 1G Złotnik-jubiler - 79,35 pkt.
Technikum Ekonomiczne z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni(ZSA-E, Gdynia)
Klasa 1A TE, technik ekonomista (dwujęzyczna z jęz. ang) - 131,1 pkt.
Klasa 1B1TE Technik ekonomista (ang-niem) - 139,65 pkt.
Klasa 1B2TRa Technik rachunkowości (ang-niem) - 133,75 pkt.
Klasa 1C1 TR, technik reklamy (j.ang., j.niem.) - 145,75 pkt.
Klasa 1C2 TG, t.grafiki i poligrafii cyfrowej (j.ang.j.ros.) - 151,1 pkt.
V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A1 mat-geo - 151,15 pkt.
Klasa 1A2 mat-info - 148,7 pkt.
Klasa 1B humanistyczna - 146,15 pkt.
Klasa 1C biologiczno - chemiczna (ratownicza) - 143,9 pkt.
Klasa 1D policyjna - 137,3 pkt.
IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku
Klasa 1A1 Straży Granicznej (biol-chem-ang) - 132,1 pkt.
Klasa 1A2 Ratownictwa Medycznego (biol-chem-ang) - 141,6 pkt.
Klasa 1B Policyjna (hist-pol-ang) - 122,5 pkt.
Klasa 1C Wojskowa (geo-ang) - 124,6 pkt.
Klasa 1D1 Mediacyjno-prawna (hist-pol-ang) - 137,2 pkt.
Klasa 1D2 Medialna (hist-pol-ang) - 131,9 pkt.
Klasa 1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - podstawą przyjęcia jest liczba punktów z próby sprawności fizycznej
Klasa 1F Celno-administracyjna (wos-pol-ang) - 125,05 pkt.
Klasa 1G Ogólna (geo-wos-ang) - 138,6 pkt.
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni
Klasa 0W Wstępna z j.francuskim (bez znajomości języka) - 167,7 pkt.
Klasa 1AWDw Dwujęzyczna po szkole podstawowej - 140,65 pkt.
Klasa 1AWDyp Dyplomatyczna - 167,9 pkt.
Klasa 1B Prawnicza - 168,6 pkt.
Klasa 1C Matematyczno-fizyczna - 169,45 pkt.
Klasa 1D Matematyczno-geograficzna - 173,1 pkt.
Klasa 1E Biologiczno-chemiczno-matematyczna - 175,4 pkt.
Liceum Ogólnokształcące TEB Edukacja w Gdyni
Klasa 1ALO klasa kosmetologiczna - 87,3 pkt.
Klasa 1BLO klasa kryminalistyczna - 95,85 pkt.
Klasa 1CLO klasa projektowania graficznego - 113 pkt.
Technikum TEB Edukacja w Gdyni
Klasa 1A i B Technik weterynarii - 85,1 pkt.
Klasa 1D technik organizacji turystyki - 74,4 pkt.
Klasa 1E Technik fotografii i multimediów - 88,95 pkt.
Klasa 1F Technik reklamy - 85,35 pkt.
Klasa 1C Technik programista ze Sztuczną inteligencją - 113,5 pkt.
Technikum Gastronomiczne (ZSH-G, Gdynia)
Klasa 1TG Technik żywienia i usług gastronomicznych (ang-niem,fra) - 106,6 pkt.
Technikum Hotelarskie (ZSH-G, Gdynia)
Klasa 1TH Technik hotelarstwa (ang-hisz,wlo) - 118,8 pkt.
Klasa 1TOT Technik organizacji turystyki (ang-hisz,fra) - 124,5 pkt.
Technikum Mechaniczne nr 1 im. inż. Tadeusza Wendy (CKZiU nr 1, Gdynia)
Klasa 1TM TECHNIK MECHANIK - 90,4 pkt.
Klasa 1TPS TECHNIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - 81,4 pkt.
Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1, Gdynia)
Klasa 1BS BLACHARZ SAMOCHODOWY - 64,05 pkt.
Klasa 1EPS ELEKTROMECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - 86 pkt.
Klasa 1KM KIEROWCA MECHANIK - 79,5 pkt.
Klasa 1MPS MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - 82 pkt.
Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1, Gdynia)
Klasa 1EL ELEKTRYK - 94,25 pkt.
Klasa 1MKJP MONTER KADŁUBÓW JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH - 74,35 pkt.
XIV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni
Klasa 1a Dwujęzyczna - 158,55 pkt.
Klasa 1b Humanistyczna - 158,9 pkt.
Klasa 1c przyrodnicza - 158,4 pkt.
Klasa 1d Politechniczna - 164,7 pkt.
Klasa 1e Biomedyczna - 157,5 pkt.
Klasa 1f Lingwistyczna - 164,6 pkt.
Próg punktowy dotyczący danej szkoły to liczba punktów, jaką w poprzedniej rekrutacji zgromadził ostatni (najsłabszy) kandydat, jakiego przyjęto do danej klasy.
Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście
Kiedy ostateczne wyniki rekrutacji do szkół średnich?
Po ogłoszeniu list kandydaci od 20 lipca 2023 r. do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedstawienia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego (o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej), a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.
Z kolei 27 lipca 2023 r. do godz. 14 zostaną podane do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
Najważniejsze terminy w rekrutacji do szkół średnich: zobacz harmonogram rozporządzenia pomorskiego kuratora oświaty.
Kiedy rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich 2023?
28 lipca 2023 r. pomorski kurator oświaty poinformuje o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych.
1 sierpnia rozpocznie się rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich na rok szkolny 2023/24.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-20 17:00
Drodzy kandydaci do szkół średnich (40)
Jeśli nigdzie się nie dostaliście, albo dostaliście się do slabych szkół, nie przejmujcie się tym. Te punkty to nie jest żaden wyznacznik waszej wartosci, a nawet poziomu wiedzy, zwłaszcza ze często dzieje sie tak, ze do dobrych szkół dostają się osoby które mają o wiele mniej punktów niz powinny, a w zawodowkach lądują osoby ze 150 punktami. Ten
Jeśli nigdzie się nie dostaliście, albo dostaliście się do slabych szkół, nie przejmujcie się tym. Te punkty to nie jest żaden wyznacznik waszej wartosci, a nawet poziomu wiedzy, zwłaszcza ze często dzieje sie tak, ze do dobrych szkół dostają się osoby które mają o wiele mniej punktów niz powinny, a w zawodowkach lądują osoby ze 150 punktami. Ten system nigdy nie byl i nie będzie sprawiedliwy, więc nie zamartwiajcie się jeśli nie dostaliście się do szkoły o ktorej marzyliście. Są ludzie którzy po zawodówkach założyli własne firmy i zarabiają dużo kasy, o wiele więcej niz przecietna osoba po LO i studiach. Takze szkoła to nie wszystko, slaba szkoła nie przekreśla wam przyszłości i możliwości. W życiu mozna i bez niej wiele osiągnąć jesli się chce. Rozwijajcie swoje zainteresowania albo ich szukajcie, róbcie w zyciu to co lubicie, to daje większe szanse na odniesienie sukcesu niż nauka niepotrzebnych do niczego rzeczy typu budowa rzeki. Nie czujcie się źle i nie myślcie, ze jesteście do niczego jeżeli nie dostaliscie się nigdzie/tam gdzie chcecie, bo tak nie jest :) Wszystkiego dobrego wam zycze i czekam az zostanę zjechany w odpowiedziach przez rodzicow myślących ze szkoła jest najwazniejsza (nie jest)
- 315 20
-
2023-08-02 10:10
Rzeka
Zgadzam się z kolegą/koleżanką ale przykład o budowie rzeki jest absolutnie nietrafiony. Rzeka jest elementem przyrody i naszego otoczenia i uważam że warto poznać jak funkcjonuje, bo to ważny element ekosystemu. Szczególnie obecnie w kontekście zagospodarowania ( często nieudolnego) rzek to akurat ważny element.
- 2 0
-
2023-07-26 23:57
Brawo
Super
- 1 0
-
2023-07-23 17:15
Co za bzdury!
"Drodzy uczniowie, nie musicie się nic uczyć, starać, brać udziału w wyścigu o najlepsze miejsca itp., bo wszyscy jesteście wspaniali i możecie zostać, kim tylko zechcecie!"
Właśnie przez takie chrzanienie, przez cholerne medale za wzięcie udziału, a nie za zajęte miejsce, dzieciaki w ogóle nie mają ochoty się starać w robieniu czegokolwiek! Po co? Przecież i tak są cudowni i cały świat każdemu z nich się należy, jak psu buda!- 7 3
-
2023-07-21 13:02
Komentarz w stylu: (4)
twój sąsiad osiągnął w życiu sukces ma dobre stanowisko i bardzo dobrze zarabia, ale ty się nie przejmuj i tak jesteś od niego lepszy tylko masz pecha w życiu.
- 10 3
-
2023-07-21 15:35
(3)
Dokładnie tak.
- 6 1
-
2023-07-22 11:56
(2)
Właśnie tak to brzmi. Takie żałosne pocieszanie się i pochwała przeciętności i lenistwa.
- 5 6
-
2023-07-22 15:23
(1)
Nie dostanie się do dobrej szkoły nie oznacza i nigdy nie oznaczało przeciętności ani lenistwa. Wielu już udowodniło, że szkoła nie jest potrzebna do osiągnięcia sukcesu, chociażby Mark Zuckerberg czy Steve Jobs. Nie ukończyli nawet studiów. Oczywiście takich przykładów można wymienić więcej. Pokazuje to, że szkoła to nie jedyna droga aby coś osiągnąć. To nie żałosne pocieszanie się, tylko fakty.
- 6 5
-
2023-07-22 18:19
Wyjątek nie czyni reguły. Oni osiągnęliby sukces że szkołą i bez szkoły, a inni musza sie wspomoc edukacją. Dobra szkola jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a jej brak - owszem. I to co piszesz to jest pocieszanie się, zwłaszcza, że zacząłeś od "nie martwcie sie".
- 5 1
-
2023-07-21 00:14
(6)
Jeżeli ktoś tak mało inteligentnie napisał wniosek, że osoby mające mnie punktów od niego dostały się do lepszych szkół, niech się lepiej zastanowi nad sobą i zacznie ogarniać rzeczywistość, a nie się pociesza bezsensownymi argumentami.
- 5 3
-
2023-07-23 17:19
(1)
Oczywiście, że dzieci z mniejszą ilością punktów mogły się dostać, jeśli miały preferencję pierwszą, a ten z większą ilością punktów drugą i dalszą.
- 0 5
-
2023-07-23 17:33
Nie w pierwszym etapie. Tak system nie działa.
- 4 0
-
2023-07-22 07:24
Bo przecież już jest dorosły i cwany (1)
- 0 3
-
2023-07-22 11:53
A rodziców nie ma? Czy rodzic przyszłego licealisty też jest niepełnoletni?
- 3 0
-
2023-07-21 15:39
(1)
Uczeń dostający się do szkoły, do której nie ma wystarczającej ilości punktów według oficjalnie podawanego progu punktowego po napisaniu odwołania lub w drugiej rekrutacji to bardzo częste zjawisko. Gdyby w każdej szkole próg miało stanowić dziecko z najmniejszą ilością punktów, wliczając dzieci, które dostały się w drugiej rekrutacji lub po odwołaniu to te progi byłyby nawet o kilkadziesiąt punktów niższe. Taka jest rzeczywistość.
- 4 4
-
2023-07-21 16:23
Jak widać odnosimy się teraz do sytuacji bieżącej. Nie ma jeszcze odwołań, więc pisz na temat.
- 4 0
-
2023-07-20 19:03
OOO
Jak się słyszy w przestrzeni publicznej że dzieci z czerwonym paskiem mają kłopoty by dostać się do wybranej szkoły lub jedni nigdzie się nie dostali.
Zastanawia fakt czy dzieci ukraińskie tak jak do lekarza mają też pierwszeństwo do szkół bo zaczyna robić się dziwnie.- 11 18
-
2023-07-20 19:00
Masz rację, bardzo mądrze piszesz.
- 0 6
-
2023-07-20 18:35
Dokładnie tak (4)
Są mocne szkoły podstawowe, w których wyciągnąć 5-tkę lub 6-tkę jest ciężko, a wiemy jak to wpływa na ilość punktów, nawet pomimo b. dobrego wyniku z egzaminu.
To paradoks, że słabsza podstawówka daje więcej punktów niż mocna.- 15 5
-
2023-07-21 13:06
100 punktów możesz uzyskać za bardzo dobrze zdany egzamin ósmoklasisty, więc mijasz się z prawdą (3)
- 7 0
-
2023-07-22 07:22
Czyli trzeba być pilnym a nie zdolnym. (2)
Max z podstawówki + 90% z egzaminu daje 170pkt.
Nie każdy kto na 100 napisze matmę napisze też polski na 100.- 1 4
-
2023-07-22 10:05
Najlepsze wyniki osiągają pilni i zdolnie, następnie pilni. Same zdolności nie wystarczą. (1)
- 3 2
-
2023-07-24 09:14
To czemu sama pilność wystarcza?
Może szkoła powinna się skupić na rozwoju zaobserwowanych zdolności uczniów i podciąganiu wiedzy ogólnej która ich nie interesuje, a nie na przygotowywaniu do egzaminu równającego.
- 0 2
-
2023-07-20 17:40
Racja
Potwierdzam.Skończyłam dobre liceum na średnich ocenach ,bo bez korków matury nie dało się zdać na same dobre oceny.Na dostanie się na dobre studia nie było szans.Koledzy koleżanki po zawodówkach żyją jak pączki w maśle, ja pracuję w korpo za niewielkie pieniądze
..- 10 10
-
2023-07-20 17:38
Dobra szkoła daje szerokie horyzonty (15)
Oczywiście miarą sukcesu może być ilość zarabianych pieniędzy. Wielu tak właśnie definiuje sukces. Ale nie wszyscy. Są i tacy, dla których dopiero zgłębianie trudnych dziedzin daje poczucie satysfakcji z życia. A do tego niezbędny jest solidny fundament w postaci dobrego wykształcenia. Każdy człowiek jest inny i nie dla każdego recepta na sukces jest taka sama.
- 31 6
-
2023-07-20 17:59
(14)
Dobra szkoła, tzn. topowe licea równie często w pakiecie razem z tymi ,,szerokimi horyzontami dają też nerwicę, lęki i zakuwanie całymi nocami przez natłok sprawdzianów. System edukacji w Polsce nadal tkwi w PRL-u. Co z tego, że młody człowiek po ogólniaku wie jak zbudowana jest żaba albo zna wszystkie jeziora świata na pamięć, skoro nie wie nawet
Dobra szkoła, tzn. topowe licea równie często w pakiecie razem z tymi ,,szerokimi horyzontami dają też nerwicę, lęki i zakuwanie całymi nocami przez natłok sprawdzianów. System edukacji w Polsce nadal tkwi w PRL-u. Co z tego, że młody człowiek po ogólniaku wie jak zbudowana jest żaba albo zna wszystkie jeziora świata na pamięć, skoro nie wie nawet jak zarządzać pieniędzmi, jak zapłacić podatek, ani nawet jak wymienić sobie żarówkę w lampie, nie mówiąc już o znajomości swoich praw. Skomplikowana specjalistyczna wiedza z trudnych zagadnień, a zero przydatnej wiedzy życiowej, pomimo 12 lat edukacji. Jeden wielki absurd.
- 37 11
-
2023-07-22 10:03
Skończylem bardzo dobre LO, skończyłem dobre studia humanistyczne i od lat sam rozliczam podatki sobie i kilku osobom z rodziny. (3)
Znam swoje prawa i nie boję się wymiany żarówek. Ukończenie dobrego LO, typu 3 w Gdyni, nie zamienia człowieka w osobę niesprawną intelektualnie. Więc, nie pisz głupot.
- 9 0
-
2023-07-25 14:32
Ale przecież wpis nie był o tym, że ukończenie dobrej szkoły przekreśla człowieka, tylko o tym, że ukończenie "słabej" szkoły nie przekreśla człowieka.
- 3 1
-
2023-07-24 09:12
Rozliczanie podatków czy umiejętność wymiany żarówek nie świadczy o inteligencji ;), a raczej o przystosowaniu się do życia. (1)
Fakt, że niesprawny intelektualnie nie jesteś.
- 0 2
-
2023-07-25 13:47
Przeczytaj ze zrozumieniem wątek, który komentujesz.
- 1 1
-
2023-07-21 15:18
"...razem z tymi ,,szerokimi horyzontami dają też nerwicę, lęki ..."
To zawsze było ceną za to, że wiesz, co się dzieje wokół Ciebie. Braki wiedzy zwiększają szanse na spokojne i szczęśliwe życie.
- 8 1
-
2023-07-21 06:28
Co za głupstwa (1)
To ma mniej więcej tyle sensu, co twierdzenie, że jak ćwiczysz dwugłowy ramienia, to łydki już nie wzmocnisz :)
- 6 1
-
2023-07-21 13:52
Złe porównanie
Właściwe porównanie byłoby takie - jeśli poświęcasz 90% swojego czasu na dwugłowy ramienia, to łydki już nie wzmocnisz, bo nie będziesz miał na to czasu. W polskich szkołach zajęć dzieciaki na sensownych lekcjach spędzają może z 10% czasu. Pozostałe 90% to są rzeczy, które mogą im się przydać tylko, jeśli podążą ścieżką naukową w danej dziedzinie,
Właściwe porównanie byłoby takie - jeśli poświęcasz 90% swojego czasu na dwugłowy ramienia, to łydki już nie wzmocnisz, bo nie będziesz miał na to czasu. W polskich szkołach zajęć dzieciaki na sensownych lekcjach spędzają może z 10% czasu. Pozostałe 90% to są rzeczy, które mogą im się przydać tylko, jeśli podążą ścieżką naukową w danej dziedzinie, a nawet i wtedy nie zawsze tak musi być. Ja sam skończyłem liceum w klasie mat-fiz, a potem informatykę na PG i pracuję w zawodzie. Prawda jest taka, że z zagadnień matematycznych w pracy nie wykorzystuję niczego, czego mnie uczyli powyżej I klasy liceum. Absolutnie niczego. Na tym polega bezsens podstawy programowej i zestawu przedmiotów, które są nauczane. Po co uczniom liceum sportowego nawet siedem godzin matematyki w tygodniu? Do czego ma im się przydać zaawansowana wiedza teoretyczna chemii, skoro nie mają żadnych zajęć praktycznych? Czemu natomiast nie mają zajęć typu dietetyka, fizjoterapia? Po co uczniom technikum gastronomicznego przedmioty typu fizyka na poziomie liceum? To jest strata ich czasu.
- 6 4
-
2023-07-21 00:09
(6)
Skąd wytrzasnąłeś takie bzdury? Gdyby ktoś, z nieznanego mi powodu, uznał za stosowne wykucie wszystkich jezior na świecie, to od razu zablokuje mu się w mózgu umiejętność rozliczania podatku? Wbij sobie do głowy, że dobra edukacja to wyćwiczenie umysłu tak, że jest w stanie ogarnąć różnorodne wyzwania. Budowa zaby na pewno do nich nie należy.
- 9 12
-
2023-07-21 13:44
Ale tego Cię szkoła nie nauczy (5)
A na pewno nie polska. W polskiej szkole nie uczy się samodzielnego myślenia, czy tego, jak należy szukać rozwiązań problemów, ani nie uczy się też praktycznych umiejętności przydatnych na co dzień, czy w życiu zawodowym (rodzice wszystkiego przydatnego dziecka nie zdołają nauczyć, nie wystarczy im na to doby, nawet jeśli będą mieli chęci). Polski
A na pewno nie polska. W polskiej szkole nie uczy się samodzielnego myślenia, czy tego, jak należy szukać rozwiązań problemów, ani nie uczy się też praktycznych umiejętności przydatnych na co dzień, czy w życiu zawodowym (rodzice wszystkiego przydatnego dziecka nie zdołają nauczyć, nie wystarczy im na to doby, nawet jeśli będą mieli chęci). Polski system edukacji nie tkwi w PRLu, tylko tam, gdzie go pierwotnie wymyślono - w czasach pruskich. Wymaga gruntownej reformy, a nawet zaorania i zbudowania od zera, bo jest tak zgniły, że ciężko go dobrze zreformować. Pracuje w nim wielu ludzi z pasją i umiejętnością przekazywania wiedzy, ale tych ludzi zawodowo zabija papierologia, bezsensowna podstawa programowa, niedofinansowanie szkół, a ostatnimi laty także wielu rodziców, którzy oczekują, że szkoła zrobi z ich dzieci fantastycznych ludzi, jak najmniejszym wysiłkiem tychże rodziców oraz samych dzieci.
- 8 4
-
2023-07-22 10:03
Tego uczy nie tylko szkoła, tego uczy dom rodzinny i życie.
- 5 0
-
2023-07-21 15:32
(3)
Bzdura. Przestań jęczeć i się użalać, bo trochę to nie konweniuje z byciem szczęśliwym. Dobre klasy uczyły i uczą myślenia. To, że o nich nie wiesz, nie znaczy, że nie istnieją.
- 3 5
-
2023-07-21 16:15
Ten system edukacji nie uczy myślenia (2)
Pruski system edukacji (czyli ten, który mamy do teraz w polskich szkołach), stworzony 200 lat temu ma za zadanie kształcić robotników, a nie samodzielnie myślących ludzi. To idea głoszona przez jego twórców. Zauważmy, że gdy tylko jakiś uczeń w szkole samodzielnie myśli i walczy o swoje prawa, ma później kolokwialnie mówiąc, przewalone, żeby pokazać mu, że nie warto i bardziej opłaca się być posłusznym i się nie wychylać. To na pewno nie uczy niczego dobrego.
- 7 4
-
2023-07-21 16:21
(1)
To nie idź do pruskiej szkoły. O innych nie słyszałeś? Oczywiście, to było pytanie retoryczne. Nie słyszałeś, a mądrzysz się jakbyś miał jakąś wiedzę na ten temat. W mojej klasie brak samodzielnego myślenia czy wyrażania swojego zdania (choć musiało być poparte argumentami lub faktami) był karany gorszą oceną.
- 3 4
-
2023-07-24 09:10
To jakiś wyjątek musiał być.
- 0 2
-
2023-07-20 17:24
Też tak sądzę
Mądre słowa!
- 22 9
-
2023-07-19 22:47
(70)
Ludzie czytam i nie wierze. Wam logiki brakuje. Nie dziwie się, ze dzieci nigdzie się nie dostały.
Buły punkty tok temu, można było się przygotować. Poklikac kilka szkół i wybrać na końcu poduszkę bezpieczeństwa
Mój miał 170 punktów celowalismy na 165 udało mu się lepiej ;-). Czy celowaliśmy w szkoły co miały rok temu 200, 190i 180 punktów ? No nie ! Braliśmy szkole marzen, bezpieczna opcje i miękkie lądowanie. I dostał się.
Poza tym nie każdy musi iść do LO i studiować.- 189 69
-
2023-07-21 13:20
Buły tu nic nie pomogą
- 1 1
-
2023-07-20 13:06
A mój poszedł kilka lat temu do technikum i potem bez problemu dostal się na polibudę...i jak sam mówi, technikum to był najlepszy wybór
- 11 1
-
2023-07-20 11:59
To nie zupełnie tak jak piszesz. W zeszłym.roku ile pkt.trzeba było mieć żeby dostać się do Topolówki, a ile w tym roku?? Ile do ULO w zeszłym roku, a ile w tym roku??? Kto sugerował się wyłącznie punktami z zeszłego roku przegrał.
- 13 1
-
2023-07-20 10:35
Poza tym nie każdy musi iść do LO i studiować. (2)
Dokładnie!
- 12 5
-
2023-07-22 08:09
Każdy kto ma poczucie, że coś osiągnął ma prawo (1)
dostać się do szkoły na swoją miarę.
Podaj mi licea dla dobrych uczniów poniżej 160pkt.
Wielu nie dostanie się- 2 4
-
2023-07-23 17:37
Ta rekrutacja powinna wyglądać inaczej!
W deklaracjach powinno być tylko pytanie, jakie dany uczeń ma poczucie w kwestii swojej wiedzy, zamiast wymagać jakiś ocen i zaświadczeń o osiągnięciach! Przecież wiadomo, że powinni się dostać ci, którzy mają poczucie, a ci co nie mają poczucia - do branżowych!
- 1 1
-
2023-07-20 00:03
(4)
Ja tez Ci wytłumaczę. Progi punktowe do 3 zeszły rok to 193pkt, na biol- chem, do 17 Lo na ten sam profil 160,75. W tym roku do 3 na biol- chem 178pkt, a do 17 Lo 172pkt. I jak to się ma do twoich wielkich założeń? Po drugie nie każdy ma ochotę iść do szkoły gdzie jest duża rywalizacja i duża presja. Moja mała miała 186,25 punktów ( bez korków itp,
Ja tez Ci wytłumaczę. Progi punktowe do 3 zeszły rok to 193pkt, na biol- chem, do 17 Lo na ten sam profil 160,75. W tym roku do 3 na biol- chem 178pkt, a do 17 Lo 172pkt. I jak to się ma do twoich wielkich założeń? Po drugie nie każdy ma ochotę iść do szkoły gdzie jest duża rywalizacja i duża presja. Moja mała miała 186,25 punktów ( bez korków itp, takie ma predyspozycje), mogłaby iść nawet do Staszica w Warszawie, a wybrała sobie liceum patrząc zupełnie inaczej. Jeśli w każdym z top liceów są korki i stres to poproszę korki i mniej stresu. Nie każdy musi się kierować przy wyborze tabelkami i obliczeniami, są tez marzenia dziecka i w miarę spokojna nauka.
- 29 3
-
2023-07-22 08:07
Brak licrów dla średniaków 150-160pkt. (2)
Zdolni i pilni dostaną się mając >170pkt.
Średniaki nie.- 6 4
-
2023-07-23 10:07
(1)
Człowieku, sam rozklad wyników z egzaminów ustali takie progi. Ty do tej pory nie zajarzyłeś o co chodzi?
- 4 2
-
2023-07-24 09:01
Ty nie jarzysz i zasłaniasz się punktami (zaiste przerażajace jak ludzie łatwo przystają na chory system). Powiedz mi co zrobić z uczniami którzy są bardzo dobrzy, ale nie załapali się na żadna szkole bo np. w Gdyni progi w obojętnie jakim LO zaczynaja się id 160 punktów (gdzieniegdzie od 150 paru?) Ktoś kto na 130-150 punktów ma trafić do zawodówki gdzie są dzieciaki z 40-60 punktami? Dla średniaków nie na miejs - a obowiązek szkolny jest wymagany do 16 r.z.
- 3 2
-
2023-07-20 00:12
A gdzie - z ciekawości poszła do szkoły ? Które LO ?
- 1 0
-
2023-07-19 23:53
System jest zbyt trudny dla większości rodziców, taki wniosek.. Smutny (10)
- 18 6
-
2023-07-20 13:35
(6)
Smutne to jest to, że do klas nie sportowych brane są pod uwagę punkty za osiągnięcia sportowe. Pmieszanie z poplątaniem. Punkty za osiągnięcia sportowe powinny się liczyć tylko do klas o profilu sportowym a w pozostałych klasach za wiedzę. W efekcie do klasy np. biologiczno-chemicznej dostaje się mierny uczeń ale z punktami za osiągnięcia sportowe a uczeń wzorowy z bdb ocenami ale już bez dodatkowych punktów za udział w olipiadach itp. juz nie. To jest smutne :-(
- 19 6
-
2023-07-21 21:22
o czym prawisz ? mój syn za poświecenie czasu na rozwój sportowy 7 lat treningów 4 razy w tygodniu plus sobota niedziela zawody (2)
- 2 3
-
2023-07-23 17:32
(1)
To niech biega, skacze, kopie, pływa, czy co tam robi, ale jakie to ma mieć przełożenie na poziom nauki innych przedmiotów poza fikołkami?
- 4 0
-
2023-07-24 09:40
"W zdrowym ciele zdrowy duch" ? ;)
- 2 0
-
2023-07-21 19:15
4 celujące i pasek dają 79 punktów
bardzo dobry to zaledwie 1 pkt mniej. Za testy można dostać 100 punktow. Razem 179 punktów. I to bez wolontariatu. Odejmij dobie jeszcze z 10 na słabsze wyniki w teście- nadal dostaniesz się do kazdej szkoły (poza 3 w Gdyni, ale tu tez wystarczy te 179, a tam idą ci, co faktycznie piszą wszystko na maxa). Jaki problem te parę dodatkowych punktów za olimpiady zwykle i sportowe? To zawsze było.
- 4 1
-
2023-07-20 19:21
I potem może ten uczeń po nauce teorii biol-chem w dobrym liceum będzie
o wiele lepszym fizjoterapeutą, psychologiem etc. mając doświadczenie w doprowadzaniu organizmu do granic wytrzymałości, w walce z kontuzjami, w działaniach profilaktycznych?
- 8 1
-
2023-07-20 14:02
W tym roku już nie.
A dokładniej to zależy to od komisji rekrutacyjnej. Komisja musi przyznać punkty zgodnie z zarządzeniem kuratora, ale może też uznać konkursy tam nie wymienione. Już w zeszłym roku kurator usuńął ze swojej listy zawody sportowe, za wyjątkiem kilku turniejów organizowanych przez szkoły, np.unihokej.
- 2 3
-
2023-07-20 11:56
Też się z tym zgadzam. Algorytm przydzielania uczniów do klas jest do zrozumienia, ale nie jest on nigdzie wyraźnie opisany i z rozmów z innymi rodzicami wiem, że wielu go nie rozumie. Polecam obejrzeć na YouTube - jest jeden krótki filmik (linku nie wkleję, trzeba poszukać po nazwie "Rekrutacja 2019 - Jak działa algorytm przydziału kandydatów w systemie elektronicznym?"), tak w 6 minut jest to prosto wyjaśnione.
- 9 4
-
2023-07-20 00:00
(1)
Ponieważ?
- 2 6
-
2023-07-21 11:11
Na prawdę nie rozumiesz? Spójrz na pierwszy komentarz w tym wątku. Tam u góry. Nie ma za co.
- 4 1
-
2023-07-19 23:08
(47)
Wytłumaczę ci łopatologicznie - w klasie jest 24 uczniów - połowa ma średnia powyżej 5.0, 0,25 ma oceny powyżej 4.0, 0,25 poniżej 3. W tym roku do liceów dostanie się tylko część z tej pierwszej grupy (zaprawdę co stanie się z grupą uczniów z czwórkami to już tajemnica poliszynela) - nie wszyscy z bardzo dobrych uczniów maja miejsca i to już nie
Wytłumaczę ci łopatologicznie - w klasie jest 24 uczniów - połowa ma średnia powyżej 5.0, 0,25 ma oceny powyżej 4.0, 0,25 poniżej 3. W tym roku do liceów dostanie się tylko część z tej pierwszej grupy (zaprawdę co stanie się z grupą uczniów z czwórkami to już tajemnica poliszynela) - nie wszyscy z bardzo dobrych uczniów maja miejsca i to już nie jest nawet kwestia topowych szkół, ale jakiś ogonów. Gdzie tu sprawiedliwość? W klasie dwujęzycznej gdzie startowało moje dziecko na 30 miejsc w klasie było chętnych 260 osób! Za moich czasów tak oblegane były niektóre kierunku studiów, a nie licea. To wina dorosłych ze te 13 czy 14 letnie dzieci musza się mierzyć z takim systemem
- 39 31
-
2023-07-25 20:40
To że do tej klasy było chętnych tak dużo osób jest zasługą braku limitu liczby wybieranych oddziałów i w żadnym razie nie przekłada się na rzeczywistą liczbę konkurentów z którymi mierzyło się dziecko. Kandydaci zaznaczali poprostu jak najwięcej szkół aby się do którejś dostać a nawet zaznaczali klasy do jakich nie mieli najmniejszych szans się dostać
- 2 0
-
2023-07-20 22:06
to wszystko brzmi ja kiepski zart
jestem z rocznika wyżu demograficznego - teraz jest 3x mniej dzieciakow, a szkoly i klasy nadal przepelnione jak 30 lat temu.....
- 4 3
-
2023-07-20 10:17
A za moich czasów licea też, zmienił się tylko sposób rekrutacji. Nic więcej.
- 2 0
-
2023-07-19 23:17
(43)
W klasie mojego dziecka z 1 preferencji 40 osób, ogolnie 600. To ja Ci to wytłumaczę- dostali się najlepsi.
- 38 4
-
2023-07-22 07:59
Zgadza się, ale w dużej mierze też najpilniejsi, najlepiej przygotowani na korkach a nie zdolni (1)
- 3 5
-
2023-07-23 10:04
Czyli sprawiedliwie byłoby, gdyby przyjęli leniwych, ale według ciebie zdolnych? Kto miałby i jak te zdolność oceniać, jeżeli egzamin nie jest miarodajny? U góry napisałeś, dlaczego brakuje szkół z niższymi progami punktowymi. Czy wiedząc co to jest próg puntowy, można wypisywać takie bzdury? Wysil się i zrozum jak działa system naboru, to nie jest takie trudne.
- 6 2
-
2023-07-21 13:07
A mieli dostać się najgorsi ?
- 7 1
-
2023-07-20 11:51
Technikum Łączności?
- 4 1
-
2023-07-19 23:28
(38)
Sęk w tym, że w tym roku nawet dla najlepszych nie na miejsc.
- 16 36
-
2023-07-21 15:28
najważniejsze w całej tej rekrutacji jest to...
aby pamiętać o tym, że Sasin wydał 70 mln PLN na wybory, które się nie odbyły.
- 5 1
-
2023-07-21 10:16
No miejsca są.
Najlepsi to ci, co mają 6 z liczących się przedmiotów, pasek i na maxa napisane testy
- 8 0
-
2023-07-20 00:09
Nieprawda!
Dla najlepszych miejsc nie zabrakło. Wyobrażenie, że dziecko jest najlepsze nie zawsze okazuje się prawdą.
- 25 6
-
2023-07-19 23:30
(34)
Niemożliwe. Musieli poklikac zle listw preferencji.
- 31 4
-
2023-07-19 23:37
(16)
Dodam, że moje dziecko nie jest wyjątkiem. Kilka osób w klasie nie dostało się do liceów.
- 4 12
-
2023-07-24 16:24
Progi
Czyli mieli poniżej 120 pkt skoro nie dostali się do LO
- 0 2
-
2023-07-19 23:45
(14)
Będą rotacje. 2 rekrutacja. Trzeba spróbować.
- 11 2
-
2023-07-20 00:01
(13)
Będziemy próbować
- 6 0
-
2023-07-20 00:03
(12)
Trzymam kciuki :-) My tez z Gdyni , nie było dużego wyboru. Ile miał punktów ?
- 4 1
-
2023-07-20 00:05
(10)
148-151
- 4 1
-
2023-07-20 13:59
slaby wynik na takie wybory
- 6 2
-
2023-07-20 10:19
To pewno dostanie się w drugiej rekrutacji, będzie dobrze.
- 6 0
-
2023-07-20 07:47
Więc tu nie ma co się porównywać do klasy tylko trzeba patrzeć na wyniki ogólne z roku poprzedniego, gdzie poniżej 150 pkt były tylko najsłabsze licea. 2, 6 i 10 to nie ta liga, ale ALO, IX są w zasięgu, bez problemu się dostanie z odwołania albo w rekrutacji uzupełniającej. W zeszłym roku dzwonili do uczniów nawet z mniejsza liczba punktów. Dodam, że ci którzy się nigdzie nie dostali byli przyjmowani w pierwszej kolejności.
- 18 0
-
2023-07-20 07:10
(5)
150 to niestety nie jest rewelacja, córka w normalnej rekrutacji 2 lata temu miała 155 i nie dostała się do 2 w Gdyni, 165 i więcej to jest poziom bardzo dobry
- 14 3
-
2023-07-22 08:02
Racja. Tylko dlaczgo brakuje szkół dla 155pkt? (2)
- 3 5
-
2023-07-24 16:26
155 pkt
Niw brakuje z takimi punktami LO np 4,6
- 1 0
-
2023-07-22 10:05
Bo bardzo dużo ludzi ma więcej punktów.
Egzaminy były łatwe, wiec nie było to trudne. Widocznie piątki były na wyrost. 150 to po prostu słaby wynik w tym roku.
- 5 3
-
2023-07-20 08:18
(1)
Nie zgodzę się. 150 punktów to świadectwo z czerwonym paskiem, dwa egzaminy napisane bdb i jeden średnio. Czyli praktycznie bdb uczren który starał się 8 lat. Czego chcieć więcej? System jest po prostu koszmarny.
- 29 16
-
2023-07-21 15:27
Są lepsi
i to oni poszli do tych obleganych szkół. Nie chodzi o to, że ktoś jest słabym uczniem, tylko, że są inni, lepsi od niego.
- 8 1
-
2023-07-20 00:07
Próbujcie, powodzenia ;))))
- 4 0
-
2023-07-20 00:07
Dzięki
- 4 1
-
2023-07-19 23:36
(16)
Jeżeli w Gdyni obstawiam 1,2,6,9,10 (trójkę i Oksywie odpuszczamy) i wzorowy uczeń z jedna z najwyższych not w klasie się nie dostaje, to sorry coś jest nie tak z tym systemem, nie sądzisz?
- 16 28
-
2023-07-20 12:57
A 7 LO nie istnieje?
- 2 1
-
2023-07-20 10:18
A jak mu poszły egzaminy? Może tu tkwi porblem?
- 6 3
-
2023-07-20 09:17
Ty nie rozumiesz (2)
Nie obstawia się jednocześnie 6, 10 i 2. To takie same szkoły jeśli chodzi o poziom. Progi punktowe niemal identyczne. Obstawać mogłeś 6,1, 9 potem koniecznie słabsze szkoły. i możesz dodać słabsze profile w tych szkołach na górze, bo łatwo zmienić profil jak coś.
- 19 5
-
2023-07-24 16:23
Do sprawdzenia
Drodzy rodzice
Można było spojrzeć na progi w zeszłym roku, wiadomo było ile punktów ze świadectwa będzie i ma ile napisze. W branżowych mnóstwo miejsc.- 1 0
-
2023-07-20 15:23
czase sie nie da, i z tym sie trzeba liczyc, wtedy tylko korki jesli na studia
- 1 0
-
2023-07-20 07:52
Dlaczego Oksywie odpuszczają? (3)
Szkoła jak szkoła, ma niższy próg i tym samym gwarancję dostanie się dla tych co mają punkty w przedziale 135 - 155....ale mają dobrą kadrę nauczycielską, szkoła jest dobrze zarządzana......i tylko opór ludzi jest nie zrozumiały.....może zamiast słuchać plotek, tych, którzy nigdy tam nie byli czas posłuchać opinii, którzy tam uczęszczają.
- 18 6
-
2023-07-22 19:21
Lepiej być najsłabszym uczniem wśród najlepszych, niż najlepszym uczniem wśród najsłabszych
- 3 0
-
2023-07-20 08:13
(1)
Ze względu na dojazd.
- 12 2
-
2023-07-20 10:08
dojazd???
ciekawe, czy gdyby to było renomowane liceum...to czy też ludzie patrzyliby na dojazd????
Swoją drogą nie wiadomo czy składać gratulacje dla licealistów VI LO i X LO w Gdyni, którzy dostali się do szkół, w których aktualnie nie ma nauczycieli...są poszukiwani. Przypominam, że w XLO zwolniło się od 10-15 nauczycieli nieco mniej w VI LO....popatrzcie na ogłoszenia, kogo poszukują.- 22 2
-
2023-07-20 00:10
Trzecia nota w słabej klasie
To i tak zawodówka. Tyle wypracował.
- 6 14
-
2023-07-19 23:55
Źle obstawiłeś i tyle. (4)
- 20 3
-
2023-07-20 19:16
To nie kasyno, tylko kształcenie dzieci i budowa ich poczucia wartości i sprawczości.
- 2 3
-
2023-07-19 23:59
(2)
Ale co jeszcze miałem obstawiać skoro więcej LO nie było w mieście. Jeszcze zapomniałem o 14 lo do którego młody złożył papiery i do jednego z sopockich liceów. Więcej szkół nie było.
- 7 9
-
2023-07-24 16:20
Jak zawsze pretensje
Nie tylko LO są, dzieciaki się nie uczą w podstawówce a później wszyscy do LO, po co? Skoro nie lubią się uczyć?
- 2 0
-
2023-07-20 00:12
Po prostu słaby uczeń
taka prawda!
- 25 14
-
2023-07-19 23:41
System nie jest sprawiedliwy, edukacja w Polsce mogłaby być inna. Ale jest jak jest i z takim podejściem podeszłam do tego z dzieckiem. Mój miał pasek, wolontariat , egzaminy zdał na ponad 90% i z punktowanych przedmiotów 5,5,5,4.
Z jego klasy większość się dostała do 1 wyboru.
Każdy wiedział ze jest jak jest i nie ma co walczyć z wiatrakami. Nie mów ze egzaminy były trudne- były banalne. W klasie syna mało kto miał poniżej 80%.
Piszczcie odwołania, może się uda.- 20 6
-
2023-07-19 14:04
Mama 8 klasisty (42)
Ludzie drodzy
Progi nie różnią się zbyt Io od tych z zeszłego roku. Egzamin był tak samo łatwy jak rok temu.
My wiedzieliśmy ze 150 punktów to mało.
Dlatego syn się uczył dodatkowo, chodził na korki i walczył o pasek. I ma szkole 1 wyboru.
Trzeba było to wykalkulować.- 75 184
-
2023-07-20 14:36
właśnie jak zwykła nauka w szkole to za mało to coś jest nie tak
- 0 0
-
2023-07-20 08:03
Egzamin był tak samo łatwy jak rok temu. (1)
Dlatego syn się uczył dodatkowo, chodził na korki i walczył
Walczył też pieniędzmi rodziców. Korki tanie nie są.
Tylko po co gdy egzamin łatwy- 3 3
-
2023-07-20 08:14
Dostał się gdzie chciał ? Uczyć się zawsze warto
Mnie tez egzamin z matmy rozczarował, myślałam ze będzie trudny i zrobi przesiew.
Ale uczeń średni i bardzo dobry napisał dobrze.- 2 2
-
2023-07-19 17:09
(2)
Niektóre progi o 30 pkt podskoczyły Mamo 8 klasisty.
Ale progi podskoczyły w niekorych szkołach mniej, w niektórych więcej.
Owszem 150 pkt to mało ale niektórzy ze 172 pkt nie dostają się do chcianych szkół tylko gorszych a to przecież mało nie jest.- 8 9
-
2023-07-19 17:45
(1)
O 30 punktów??? Gdzie? W tym roku to chyba tylko w ULO...
Powinni przywrócić egzaminy do szkół średnich i na studia. Tak jak za moich, starych czasów było...- 23 6
-
2023-07-20 08:33
Popieram
Jestem za, egzaminy wstępne i już. Zdał to znaczy, że to jego poziom, nie zdał to znaczy, że musi iść do innej szkoły.
- 6 2
-
2023-07-19 16:20
Progi są wyższe (14)
Progi nie są takie same, jak rok temu, są wyższe. Nie bardzo dużo, ale w wielu przypadkach są wyższe o kilka punktów. To już odczuwalna różnica. Progi do klas licealnych są w większości takie, że uczeń, który nie napisał egzaminów na ok. 90% i nie miał z kluczowych przedmiotów co najmniej 5, do żadnego LO się nie dostanie. Pasek nie wystarczy,
Progi nie są takie same, jak rok temu, są wyższe. Nie bardzo dużo, ale w wielu przypadkach są wyższe o kilka punktów. To już odczuwalna różnica. Progi do klas licealnych są w większości takie, że uczeń, który nie napisał egzaminów na ok. 90% i nie miał z kluczowych przedmiotów co najmniej 5, do żadnego LO się nie dostanie. Pasek nie wystarczy, wolontariat wiele nie daje. Taki wyścig szczurów niestety, bo te wyniki nie świadczą wcale o wartości tych uczniów, tylko o tym, na ile się przystosowali do polskiego, dziadowskiego niestety, systemu edukacji.
Ja syna na korki nie posyłałem, bo to nie ma sensu. Sam skończyłem techniczne studia wyższe, pracuję w zawodzie, a z takiej matematyki nie korzystam na co dzień z niczego, czego nauczają powyżej I klasy szkoły średniej. To pokazuje, jak bezsensownie jest skonstruowany nasz system edukacji i ile czasu te dzieciaki tracą (my też traciliśmy) na kompletnie niepotrzebne rzeczy. A potem wyrastają z tych ludzi tacy, którzy nie rozumieją, co to jest kurs wymiany walut, czym jest inflacja itp.- 47 11
-
2023-07-20 09:58
Nieprawda, moje dziecko miało z kluczowych przedmiotów 4,4,5,6 (1)
I się dostało do bardzo dobrego liceum.
I co teraz???
I owszem egzamin powyżej 90%.
Nie ale przecież do liceów mają iść nqjlepsi i bardzo dobrzy uczniowie. Stopnie nie zawsze odzwierciedlają poziom ucznia, bo nauczyciele różnie oceniają.
Test weryfikuje. Wszyscy piszayto samo. I super. Tak ma być- 12 1
-
2023-07-20 21:58
U córki pełna zgodność ocen z wynikiem egzaminu
Średnia 6.0 i 3 x po 100%
- 3 0
-
2023-07-20 07:45
Efekt dowolnej liczby szkół wyboru
Ciekawe będzie zobaczyć efekt możliwości wyboru dowolnej liczby szkół w Gdańsku i w Gdyni na progi w liceach z niższych pozycji list rankingowych. Tam mogły pójść w górę bo więcej osób mogło tym razem je wybrać jako zabezpieczenie.
- 4 0
-
2023-07-19 23:09
Pełna racja. Dokładnie tak jest
- 0 0
-
2023-07-19 17:37
Jeżeli nie wiesz czemu służy nauka matematyki w szkole (3)
to o systemie szkolnictwa nie powinieneś się wypowiadać. System edukacji jest jaki jest, mógłby być lepszy, ale w każdym będzie matematyka i to na wyższym poziomie niż jest teraz w naszych liceach.
- 7 4
-
2023-07-20 10:01
Tak, a ty wiesz co jest na rozszerzeniu z matmy? W topowych?
Po20 LO po klasie autorskiej mają zaliczony pierwszy rok studiów z matematyki :)
Piszą rozszerzenie na 80-95%
Malo?
Nic nie wiesz o poziomie matematyki w liceach - dobrych liceach- 9 2
-
2023-07-19 23:19
(1)
Ty chyba nie wiesz. Egzaminy byku banalne, wręcz śmieszne i dlatego takie progi punktowe są.
- 9 8
-
2023-07-20 10:02
Tak, i dlatego średnia to ponad 50 %? Aha..
- 3 2
-
2023-07-19 16:23
(2)
Widziałeś wgzamin z matematyki ? Był na poziomie 6 klasy, stad takie punkty wysokie.
- 17 9
-
2023-07-20 09:59
Jasne. Może dla ciebie, ale nie dla zestresowanych 14latkow (1)
- 7 5
-
2023-07-20 17:00
i 13-latków, oni też zdawali.
- 5 1
-
2023-07-20 08:31
progi (2)
Ludki, progi są takie same, a w niektórych nawet niższe, więc nie kombinujcie. Poza tym wyobraźcie sobie, że są jednak uczniowie, którzy nie korzystają z korków i to są ci, którzy myślą o studiach i chcą się uczyć, i nie mają problemu z dostaniem się do wymarzonej szkoły. Chcecie , żeby wasze dziecko było w najlepszej szkole i szalejecie, korki
Ludki, progi są takie same, a w niektórych nawet niższe, więc nie kombinujcie. Poza tym wyobraźcie sobie, że są jednak uczniowie, którzy nie korzystają z korków i to są ci, którzy myślą o studiach i chcą się uczyć, i nie mają problemu z dostaniem się do wymarzonej szkoły. Chcecie , żeby wasze dziecko było w najlepszej szkole i szalejecie, korki itp. a potem okazuje się , że i tak nie dostało się tam gdzie chcieliście, bo to po prostu nie jego bajka, a wy rodzice na siłę chcecie , żeby było takie jak sobie wymarzyliście. Dajcie dzieciom spokój, a wszystko będzie normalnie. Jeszcze tak nie było, żeby wszyscy byli najlepsi we wszystkim. Lubi szkołę, lubi się uczyć, ma zainteresowania w jakimś kierunku to na pewno się dostanie tam gdzie jego miejsce. Jeśli się nie dostanie, to źle wybrał szkołę. W szkole w której jest za wysoki poziom nie da rady , to wszystko, albo będziecie znowu dawać mu korepetycje , bez sensu.
- 89 21
-
2023-07-23 06:30
Korki pomagają wyrównać poziom ale to nie znaczy ze inteligencja się zwiększy, ważne żeby dziecko chciało coś osiągnąć i nie stoczylio się w tym liceum.
- 0 0
-
2023-07-20 13:20
Dla tych którzy nigdzie się nie dostali pozostaje zostać księdzem lub politykiem
- 4 3
-
2023-07-19 16:17
(11)
Ale piszesz głupoty!! Sprawdź progi do ULO w zeszłym.i tym roku szkolnym, albo do XX lo, albo do XXlo..
- 7 0
-
2023-07-20 08:17
mniej więcej (2)
Mniej więcej progi są podobne, zgadzam się z przedmówczynią. Akurat ULO czy XX maja wyższe, a V LO niższe, ale większość szkół się zgadza. Po prostu ULO jest nowe i teraz, gdy już mają swoją nową siedzibę większość ludzi przekonała się do szkoły, nikt nie chce już iść do szkoły typu V LO , gdzie jest wyścig szczurów, sami o sobie tak mówią, więc
Mniej więcej progi są podobne, zgadzam się z przedmówczynią. Akurat ULO czy XX maja wyższe, a V LO niższe, ale większość szkół się zgadza. Po prostu ULO jest nowe i teraz, gdy już mają swoją nową siedzibę większość ludzi przekonała się do szkoły, nikt nie chce już iść do szkoły typu V LO , gdzie jest wyścig szczurów, sami o sobie tak mówią, więc to prawda. Dzieciaki wolą przyjazną fajną szkołę w której jest miła atmosfera i sami doskonale wiedzą od kolegów, która szkoła nie tylko jest fajna , ale ma wiele możliwości.
- 7 0
-
2023-07-23 06:35
Ale z tego liceum akurat na studia dostała się uczennica bez problemu na 5 kierunków i teraz może wybrać !!!
- 0 0
-
2023-07-20 09:39
To prawda. Szkoły same do tego doprowadziły. Dyrekcja do wymiany
Aż do skutku, aż znajdzie się ktoś mądry. 20LO już traci popularność przez to.
- 3 3
-
2023-07-19 19:07
Do biolchem w ULO 180 pkt -Kosmos (7)
Czy to nie przereklamowana szkola? Wystarczy tylko zrobic heppening pt. Otwarty dzien w ULO,zeby dzieciaki wybraly te szkole? Szkolama problem obsada nauczycieli, wielu z nich to dwuetatowcy, lekce trwaja do 18 wieczorem, co wyklucza zaplanowanie zajec poza szkola np. sportowych. A spojrzcie na matury - to jest wyznacznik...
- 19 4
-
2023-07-21 15:30
eee... przecież wystarczyło 174,9 pkt.
- 1 0
-
2023-07-20 09:36
Dokładnie. Liceum ma przygotować do matury i to jest wyznacznik. A atmosfera to inna sprawa... Trzebaby dyrekcję zmienić (1)
20Lo,3Lo,8,1 atmosfera tragiczna a wyniki dobre. Tylko na ile to zasługa szkoły............
Raczej niewielka. Dostają świetnych uczniów. Wartość dodana minimalna. Wie uto praca młodzieży a nie nauczycieli robi wynik na maturze.
Szkoda, że ta atmosfera taka nieprzyjazna młodym ludziom.
Tyle teraz depresji, spraw lękowych... Piętnujmy te szkoły, które nie szanują uczniów /ludzi- 8 2
-
2023-07-20 14:07
3 lo jest ok
Wiem z doświadczenia, dyrektorka ogarnia szkole całkiem nieźle, problem z brakiem nauczycieli jak wszędzie, wiadomo, najlepsi nauczyciele do IB.
- 3 0
-
2023-07-20 08:35
Zastanawiałam się właśnie nad fenomenem tego liceum. Chyba dzień otwarty i nowa placówka podziałaly na młodzież. Podobno duże rotacje nauczycieli, nieobecności i matury tak sobie ( piszę o rozszerzonych, podstawę zdaje prawie każdy). Ciekawe, jak to się rozkręci.
- 6 2
-
2023-07-20 08:23
Kłamstwo (1)
Jeśli w życiu nie byłaś w ULO to po co ludzi wprowadzasz w błąd. Wystarczy wejść na stronę ULO by zobaczyć plan lekcji. Ludzie zazdroszczą tym , którzy się dostali do ULO i to wszystko. Przyjdź, zobacz, a jeśli cos ci się nie podoba, to masz do wyboru kilka innych szkół, gdzie faktycznie dzieciaki mają zajęcia do wieczora.
- 3 1
-
2023-07-20 14:04
Maturzystom z ULO nie zazdroszczą.
To nie jest liceum z renomowaną kadrą.
- 4 1
-
2023-07-19 21:47
Skąd znasz progi w ULO?
- 0 0
-
2023-07-19 16:14
to teraz tylko korki przez 4 lata i walka o oceny aby się utrzymać.
- 6 2
-
2023-07-19 15:40
Oburzenie (2)
Ja miałem 134 pkt i wpadłem w pierwszy wybór. Zobaczymy jak napiszę maturę
- 12 1
-
2023-07-23 06:32
Tak jak się przyłożysz, w internecie teraz można uzupełnić wiedzę plus lektury i dasz radę !!!
- 1 0
-
2023-07-19 18:24
Można wiedzieć do jakiej szkoły?
- 3 0
-
2023-07-19 14:35
Trzeba pomyśleć i zainwestować, nie tylko wymagać (4)
- 19 4
-
2023-07-19 14:41
(3)
Tez nie rozumiem skąd płacz, ze ktoś ma 150 punktów i się nie dostał. Trzema myśleć logicznie j realnie.
Te progi nie są wrodzone z fusów co roku, wystarczyło popatrzeć na poprzedni rok- 26 9
-
2023-07-20 09:30
150 to nie jest mało. Dobry uczeń, piątkowy ze słabszym egzaminem (2)
Albo czwórkowy.
Przeciętny, ale dobry.
Bez przesady.- 17 6
-
2023-07-21 19:26
Piątkowy uczeń ma 75 punktów za oceny i pasek
Jeśli prostego egzaminu nie napisze powyżej 75% , to raczej piątki były na wyrost, na tym poziomie to nie jest kwestia słabszego dnia. Czwórkowy uczeń w podstawówce jest uczniem najwyżej przeciętnym- w dobrym liceum będzie miał same dwoje, przecież zakres podstawówki od zawsze był prosty- po prostu większość nie nadaje się do liceów. Z mojej
Jeśli prostego egzaminu nie napisze powyżej 75% , to raczej piątki były na wyrost, na tym poziomie to nie jest kwestia słabszego dnia. Czwórkowy uczeń w podstawówce jest uczniem najwyżej przeciętnym- w dobrym liceum będzie miał same dwoje, przecież zakres podstawówki od zawsze był prosty- po prostu większość nie nadaje się do liceów. Z mojej podstawówki ponad 20 lat temu do liceów poszło mniej niż 20% ludzi- prawie wszyscy piatkowi/szóstkowi. Niektórzy czworkowi próbowali do liceów, większości się nie udało. I tez nie spodziewali się, ze się uda.
- 4 3
-
2023-07-20 13:12
Przecięty, ale z aspiracjami do najlepszych liceów. Zgadza Ci się to? Popieram przedmówcę, trzeba myśleć realnie.
- 14 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.