• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja do szkół średnich 2023/24. Listy zakwalifikowanych. Jakie progi punktowe?

Wioleta Stolarska
19 lipca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (1053)
aktualizacja: godz. 13:07 (25 lipca 2023)
Po ogłoszeniu list kandydaci od 20 lipca 2023 r. do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia. Po ogłoszeniu list kandydaci od 20 lipca 2023 r. do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia.

19 lipca, w środę, od godz. 13:00 ogłoszono wyniki tegorocznej rekrutacji do szkół średnich na rok szkolny 2023/24 - szkoły opublikowały listy zakwalifikowanych kandydatów. Od jutra do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 uczniowie będą mieli czas na potwierdzenie woli przyjęcia. 1 sierpnia rozpocznie się rekrutacja uzupełniająca. Wiemy już, ile punktów trzeba było uzyskać, by dostać się do poszczególnych trójmiejskich liceów i techników




Aktualizacja 20.07 godz. 11.30

Przypominamy, że do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 uczniowie mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia. Część uczniów może w tym czasie składać odwołania do komisji rekrutacyjnych.

W naszym artykule wciąż aktualizowane są progi punktowe do kolejnych trójmiejskich szkół średnich.



Do której szkoły średniej/klasy ze swojej listy preferencji się dostałe(a)ś?

19.07.2023 r. o godz. 13:00 zostaną ogłoszone wyniki tegorocznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych. Z wynikami rekrutacji można się zapoznać:
  • na listach udostępnionych w szkołach ponadpodstawowych,
  • w systemie Nabór Szkoły ponadpodstawowe VULCAN po zalogowaniu się na konto kandydata.

Rekrutacja do szkół średnich 2023/2024: dodatkowe klasy w Gdańsku i Gdyni



W Gdańsku do szkół średnich samorządowych i niesamorządowych w rekrutacji brało udział 9 439 kandydatów. Kandydatów z I preferencji do szkół samorządowych było 6 809, w tym uczniów z spoza Gdańska było w tym roku 32 proc. (w 2022 roku było ich 34 proc.).

Wiadomo już, że do gdańskich szkół średnich zakwalifikowało się 5 935 uczniów (w 2022 roku 5 381). Niezakwalifikowanych uczniów jest w tym roku 874, w tym mieszkańców Gdańska 556 (w 2022 roku 1477).

- W tym momencie mamy jeszcze 100 wolnych miejsc, z kalkulacji może to wyglądać inaczej, ale musimy pamiętać o tym, że niektóre osoby powtarzają rok. Dołożymy kolejne 400 miejsc w rekrutacji uzupełniającej poprzez zwiększenie liczby klas czy uczniów w oddziałach, ale staramy się, by nie przekroczyć w klasie liczby 34 uczniów - powiedziała Monika Chabior, zastępczyni prezydent Gdańska ds. rozwoju społecznego i równego traktowania.
W gdyńskich szkołach na absolwentów podstawówek czeka 90 planowanych klas. To o cztery klasy więcej niż w roku ubiegłym, kiedy ósmoklasistów było mniej niż obecnie.

W samorządach tym roku pojawiło się nowe ograniczenie związane z brakiem nauczycieli chętnych uczyć w nowych oddziałach. To jednak trend ogólnokrajowy, wynikający z bardzo małej liczby młodych nauczycieli i odchodzenia z zawodu pedagogów z większym doświadczeniem.

Uczniów wybierających szkołę ponadpodstawową nie obowiązuje rejonizacja: mogą wybrać dowolną szkołę średnią - czy to w miejscu swojego zamieszkania czy poza nim. W tym roku ósmoklasiści mogli składać podania do nieograniczonej liczby szkół w rekrutacji w Gdańsku i Gdyni oraz do trzech placówek w Sopocie.

Progi punktowe w rekrutacji do szkół średnich 2023/2024



W Trójmieście to licea są najczęściej wybierane przez kandydatów, jednak coraz częściej absolwenci aplikują do techników. Sprawdzimy, jak wyglądają progi punktowe w poszczególnych szkołach w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w tym roku. Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy?

Informacje będziemy aktualizować po tym, jak szkoły wywieszą listy zakwalifikowanych i poinformują o progach punktowych. Zachęcamy również czytelników do dzielenia się informacjami o rekrutacji.


Zespół Szkół Ogólnokształcących nr VII w Gdańsku
Klasa IA - mat.-fiz. - 153,2 pkt.
Klasa IB - prawno-dyplomatyczna - 150,75 pkt.
Klasa IC - humanistyczno-lingwistyczna - 152,3 pkt.
Klasa ID - biologiczno-chemiczna - 158,45 pkt.
Klasa IE - medialno-lingwistyczna - 149,3 pkt.
Klasa IF - ekonomiczno-prawna - 149,4 pkt.
Klasa I G1/G2 - matematyczno-geograficzna - 151,5 pkt.

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A gr 1 - lingwistyczna (ang. fr.) - 165 pkt.
Klasa 1A gr 2 - Lingwistyczna (ang. niem.) - 164,5 pkt.
Klasa 1B - matematyczno-geograficzna - 169,4 pkt.
Klasa 1C - biologiczno-chemiczna - 169,9 pkt.
Klasa 1D - matematyczno-informatyczna - 169,35 pkt.
Klasa 1E - matematyczno-fizyczna - 170,25 pkt.

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A(f) - mat. fiz. ang. (ang. Fr.)- 172,3 pkt.
Klasa 1A(n)- mat. fiz. ang. (ang. niem.)- 176,15 pkt.
Klasa 1B(h)- mat. geogr. ang. (ang. hisz.)- 174,95 pkt.
Klasa 1B(n)- mat. geogr. ang. (ang. niem.)- 169,6 pkt.
Klasa 1C - fiz. inf. mat. (ang. niem.)- 168,3 pkt.
Klasa 1D (h) - hist. pol. wos. (ang. hisz.)- 162,1 pkt.
Klasa 1D - pol. mat. wos. (ang. hisz.) - 162,75 pkt.
Klasa 1D - hist. pol. wos. (ang. niem.)- 161,7 pkt.
Klasa 1D (n) - pol. mat. wos. (ang. niem.)- 160,6 pkt.
Klasa 1E (f) - biol. chem. (ang. fr.) - 171,5 pkt.
Klasa 1E (n) biol. chem. (ang niem.) - 167,1 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa (1Bndw) 1 biochem (B)ndw - 178,55 pkt.
Klasa (1Edw) 1 Metgeo (E)dw - 189,15 pkt.
Klasa (1Hdw) 1 Hum (H)dw - 166,9 pkt.
Klasa (1M) 1 matfiz.(M) - 178,1 pkt.
Klasa (1P) 1Matinfo (P) - 193 pkt.
Klasa (1Z) MYP (Z) - 199,5 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A (mat-fiz-inf) politechniczna (ang. niem.) - 167,5 pkt.
Klasa 1B (biol-chem) (ang.-niem./ros) - 168 pkt.
Klasa 1C (pol-wos-ang) humanistyczna (ang.-niem./ros) - 160,7 pkt.
Klasa 1D (mat-geo-ang) mat.-geo. (ang.-niem./ros) - 166,8 pkt.

XX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A medyczna dwujęzyczna - 159,76 pkt.
Klasa 1B autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 168,82 pkt.
Klasa 1B nieobliczalna (autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna") - 159,74 pkt.
Klasa 1C mat-biol. (interdyscyplinarna dwujęzyczna) - 169,26 pkt.
Klasa 1C mat-chem. (interdyscyplinarna dwujęzyczna) - 159,65 pkt.
Klasa 1D dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 165,4 pkt.
Klasa 1E autorska dwujęzyczna z mat i fiz albo info - 156,84 pkt.
Klasa 1E nieobliczalna (autorska dwujęzyczna "mat/fiz nieobliczalna") - 153,12 pkt.
Klasa 1F humanistyczna dwujęzyczna autorska - 151,68 pkt.
Klasa 1G matematyczna z fiz albo info - 165,7 pkt.

XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A mat-geo (ang-niem) - 165,3 pkt.
Klasa 1A mat-geo (ang-fra) - 163,65 pkt.
Klasa 1B mat-info (ang-niem) - 173,25 pkt.
Klasa 1B mat-info (ang-fra) - 166,5 pkt.
Klasa 1C mat-fiz (ang-niem) - 163,85 pkt.
Klasa 1C mat-fiz (ang-fra) - 161,3 pkt.
Klasa 1D biol-chem (ang-fra) - 173 pkt.
Klasa 1D biol-chem (ang-niem) - 168,2 pkt.
Klasa 1D humanistyczna (ang-fra) - 157,5 pkt.
Klasa 1D humanistyczna (ang-niem) - 158,55 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie
Klasa 1A humanistyczno-społeczna - 162,7 pkt.
Klasa 1B matematyczno-fizyczno/geograficzna - 173,4 pkt.
Klasa 1C biologiczno-chemiczna - 165,6 pkt.
Klasa 1D biologiczno-matematyczna z roz. angielskim - 169,65 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Sopocie
Klasa 1A lingwistyczna - 150,9 pkt.
Klasa 1B psychologiczna - 149,4 pkt.
Klasa 1C ekonomiczna - 151,75 pkt.
Klasa 1D prawnicza - 143,3 pkt.

Technikum nr 1 Pomorskie Szkoły Rzemiosł
Klasa 1FT technik fotografii i multimediów - 130,3 pkt.
Klasa 1GT technik technik organizacji turystyki - 123,05 pkt.
Klasa 1BT technik grafiki i poligrafii cyfrowej - 130,2 pkt.
Klasa 1CT technik informatyk - 135,1 pkt.
Klasa 1DT technik programista - 146,45 pkt.
Klasa 1ET technik usług fryzjerskich - 88,15 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A politechniczna mat. - 174,05 pkt.
Klasa 1Abis politechniczna fiz. - 171,85 pkt.
Klasa 1B humanistyczna - 166,9 pkt.
Klasa 1C medyczna - 177,95 pkt.
Klasa 1D przyrodnicza - 174,3 pkt.
Klasa 1E menedżerska - 174,2 pkt.

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A ekonomiczna - 168,6 pkt.
Klasa 1Bp artystyczny - grupa plastyczna - 170,9 pkt.
Klasa 1Bm artystyczny - grupa muzyczna - 151,55 pkt.
Klasa 1C społeczno-prawna - 162,8 pkt.
Klasa 1D biomedyczna - 168,05 pkt.
Klasa 1Emb interdyscyplinarna grupa mat-biol - 171,4 pkt.
Klasa 1Emf interdyscyplinarna grupa mat-fiz - 168,05 pkt.
Klasa 1F językowa - 164,7 pkt.

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A humanistyczna (kierunki prawne i dziennikarskie) - 155,25 pkt.
Klasa 1B biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 157,4 pkt.
Klasa 1C matematyczno-fizyczna (kierunki politechniczne) - 153,55 pkt.
Klasa 1D matematyczno-geograficzna (kierunki ekonomiczne) - 157,1 pkt.
Klasa 1E humanistyczna (kierunki teatralne i filmowe) - 153 pkt.
Klasa 1F matematyczno-geograficzna - 154,05 pkt.
Klasa 1G biologiczno-chemiczna (kierunki biomedyczne) - 151,25 pkt.

X Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A politechniczna - 161,37 pkt.
Klasa 1B biomedyczna - 164,69 pkt.
Klasa 1C biznesowa - 168,54 pkt.
Klasa 1D ling-prawna - 158,63 pkt.
Klasa 1E humanistyczna - 157,58 pkt.
Klasa 1F przyrodniczo-mat. - 161,58 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A medyczna - 171,75 pkt.
Klasa 1B politechniczna - 174,05 pkt.
Klasa 1C politechniczno-językowa - 172,8 pkt.
Klasa 1D-biol. dwujęzyczna biomedyczna - 176,02 pkt.
Klasa 1D-geo. dwujęzyczna biznesowa - 175,01 pkt.

I Akademickie Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A matematyczno-fizyczno-angielska - 151,6 pkt.
Klasa 1B biologiczno-metematyczno-chemiczna/angielska - 158,65 pkt.
Klasa 1C polonistyczno-historyczna/WOS - angielska - 153,9 pkt.
Klasa 1D matematyczno-informatyczna - angielska - 156,65 pkt.
Klasa 1E matematyczno-geograficzno-angielska - 157,9 pkt.

XXIV Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A fiz-mat (ang-niem, fra) - 158,4 pkt.
Klasa 1B geogr-hiszp (ang, hisz-niem, fra) - 151,65 pkt.
Klasa 1C biol-chem (ang-niem, fra) - 155,3 pkt.

I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A humanistyczna - 168,5 pkt.
Klasa 1B akademicka mat-fiz. - 173,7 pkt.
Klasa 1C politechniczna mat-fiz. - 172,1 pkt.
Klasa 1D ekonomiczna mat-geogr. - 173,75 pkt.
Klasa 1E medyczna biol-chem. - 172,8 pkt.

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza w Gdańsku
Klasa 1A - rozszerzona: matematyka, informatyka i angielski - 172,1 pkt.
Klasa 1B - rozszerzona: biologia, chemia i angielski - 174,9 pkt.
Klasa 1C - rozszerzone: polski, historia i angielski - 165,05 pkt.
Klasa 1D - rozszerzona: matematyka, geografia i angielski - 170 pkt.
Klasa 1E - rozszerzona: matematyka, fizyka lub biznes i zarządzanie i angielski - 170,95 pkt.

Technikum Łączności nr 4 (ZS Łączności, Gdańsk)
Klasa 1abci - Technik informatyk - 153,65 pkt.
Klasa 1d - Technik programista (ang*-niem*) - 171,05 pkt.
Klasa 1e - Technik automatyk (ang*-niem*) - 160,65 pkt.
Klasa 1f - Technik elektronik (ang*-niem*) - 152,65 pkt.
Klasa 1g - Technik robotyk (ang*-niem*) - 164,10 pkt.
Klasa 1h - Technik teleinformatyk (ang*-niem*) - 149,90 pkt.

III Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A1 geogr-mat (ang-hisz, niem) - 168,69 pkt.
Klasa 1A2 inf-mat (ang-hisz, niem) - 160,75 pkt.
Klasa 1B biol-chem (ang-niem, hisz) - 166,16 pkt.
Klasa 1C hist-ang-pol (ang-hisz, fra) - 157,6 pkt.
Klasa 1D fiz-mat (ang-hisz, niem) - 162,7 pkt.
Klasa 1PreIB pol (ang-niem, fra, hisz) - 172,6 pkt.

XV Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 0h Klasa wstępna do klasy dwujęzycznej z j. hisz - 164,28 pkt.
Klasa 1a Politechniczna - 155,65 pkt.
Klasa 1b Humanistyczno-dziennikarska z edu. filmową - 155,6 pkt.
Klasa 1c Psychologiczno-społeczna - 157,85 pkt.
Klasa 1d Geograficzno-matematyczna z turystyką reg. - 161,6 pkt.
Klasa 1e Europejska - 156,5 pkt.
Klasa 1f Biologiczno-chemiczna z zaj. laboratoryjnymi - 161,85 pkt.
Klasa 1G Matematyczno-geograficzna - 155,25 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A hist-ang-pol (ang-niem) - 143,4 pkt.
Klasa 1B fiz-ang-mat (ang-niem) - 140,95 pkt.
Klasa 1C/1G biol-chem-ang (ang-niem) - 143,1 pkt.
Klasa 1D geogr-ang-mat (ang-niem) - 143,75 pkt.
Klasa 1E ang-pol-wos (ang-niem) - 142,2 pkt.
Klasa 1F geogr-ang-wos (ang-niem) - 144,1 pkt.

XII Sportowe Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku
Klasa 1A [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 456 pkt., osiągnięcia 63,75 pkt.
Klasa 1B [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 368 pkt., osiągnięcia 43,8 pkt.
Klasa 1C [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 435 pkt., osiągnięcia 83,15 pkt.
Klasa 1D [S] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 600 pkt., osiągnięcia 73,65 pkt.
Klasa 1M [MS] ang (ang-ros*) - próba spr. fiz. - 843 pkt., osiągnięcia 64,4 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia Nr 1 (Pomorskie Szkoły Rzemiosł, Gdańsk)
Klasa 1A Kucharz - 71,7 pkt.
Klasa 1B Cukiernik - 69,65 pkt.
Klasa 1C Fryzjer - 62,4 pkt.
Klasa 1D Piekarz - 42,45 pkt.
Klasa 1E Fotograf - 90,35 pkt.
Klasa 1F Fotograf - 80,5 pkt.
Klasa 1G Złotnik-jubiler - 79,35 pkt.

Technikum Ekonomiczne z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni(ZSA-E, Gdynia)
Klasa 1A TE, technik ekonomista (dwujęzyczna z jęz. ang) - 131,1 pkt.
Klasa 1B1TE Technik ekonomista (ang-niem) - 139,65 pkt.
Klasa 1B2TRa Technik rachunkowości (ang-niem) - 133,75 pkt.
Klasa 1C1 TR, technik reklamy (j.ang., j.niem.) - 145,75 pkt.
Klasa 1C2 TG, t.grafiki i poligrafii cyfrowej (j.ang.j.ros.) - 151,1 pkt.

V Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A1 mat-geo - 151,15 pkt.
Klasa 1A2 mat-info - 148,7 pkt.
Klasa 1B humanistyczna - 146,15 pkt.
Klasa 1C biologiczno - chemiczna (ratownicza) - 143,9 pkt.
Klasa 1D policyjna - 137,3 pkt.

IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku
Klasa 1A1 Straży Granicznej (biol-chem-ang) - 132,1 pkt.
Klasa 1A2 Ratownictwa Medycznego (biol-chem-ang) - 141,6 pkt.
Klasa 1B Policyjna (hist-pol-ang) - 122,5 pkt.
Klasa 1C Wojskowa (geo-ang) - 124,6 pkt.
Klasa 1D1 Mediacyjno-prawna (hist-pol-ang) - 137,2 pkt.
Klasa 1D2 Medialna (hist-pol-ang) - 131,9 pkt.
Klasa 1E Mistrzostwa Sportowego (biol-ang) - podstawą przyjęcia jest liczba punktów z próby sprawności fizycznej
Klasa 1F Celno-administracyjna (wos-pol-ang) - 125,05 pkt.
Klasa 1G Ogólna (geo-wos-ang) - 138,6 pkt.

II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni
Klasa 0W Wstępna z j.francuskim (bez znajomości języka) - 167,7 pkt.
Klasa 1AWDw Dwujęzyczna po szkole podstawowej - 140,65 pkt.
Klasa 1AWDyp Dyplomatyczna - 167,9 pkt.
Klasa 1B Prawnicza - 168,6 pkt.
Klasa 1C Matematyczno-fizyczna - 169,45 pkt.
Klasa 1D Matematyczno-geograficzna - 173,1 pkt.
Klasa 1E Biologiczno-chemiczno-matematyczna - 175,4 pkt.

Liceum Ogólnokształcące TEB Edukacja w Gdyni
Klasa 1ALO klasa kosmetologiczna - 87,3 pkt.
Klasa 1BLO klasa kryminalistyczna - 95,85 pkt.
Klasa 1CLO klasa projektowania graficznego - 113 pkt.

Technikum TEB Edukacja w Gdyni
Klasa 1A i B Technik weterynarii - 85,1 pkt.
Klasa 1D technik organizacji turystyki - 74,4 pkt.
Klasa 1E Technik fotografii i multimediów - 88,95 pkt.
Klasa 1F Technik reklamy - 85,35 pkt.
Klasa 1C Technik programista ze Sztuczną inteligencją - 113,5 pkt.

Technikum Gastronomiczne (ZSH-G, Gdynia)
Klasa 1TG Technik żywienia i usług gastronomicznych (ang-niem,fra) - 106,6 pkt.

Technikum Hotelarskie (ZSH-G, Gdynia)
Klasa 1TH Technik hotelarstwa (ang-hisz,wlo) - 118,8 pkt.
Klasa 1TOT Technik organizacji turystyki (ang-hisz,fra) - 124,5 pkt.

Technikum Mechaniczne nr 1 im. inż. Tadeusza Wendy (CKZiU nr 1, Gdynia)
Klasa 1TM TECHNIK MECHANIK - 90,4 pkt.
Klasa 1TPS TECHNIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - 81,4 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 1 (CKZiU nr 1, Gdynia)
Klasa 1BS BLACHARZ SAMOCHODOWY - 64,05 pkt.
Klasa 1EPS ELEKTROMECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - 86 pkt.
Klasa 1KM KIEROWCA MECHANIK - 79,5 pkt.
Klasa 1MPS MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH - 82 pkt.

Branżowa Szkoła I stopnia nr 3 (CKZiU nr 1, Gdynia)
Klasa 1EL ELEKTRYK - 94,25 pkt.
Klasa 1MKJP MONTER KADŁUBÓW JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH - 74,35 pkt.

XIV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni
Klasa 1a Dwujęzyczna - 158,55 pkt.
Klasa 1b Humanistyczna - 158,9 pkt.
Klasa 1c przyrodnicza - 158,4 pkt.
Klasa 1d Politechniczna - 164,7 pkt.
Klasa 1e Biomedyczna - 157,5 pkt.
Klasa 1f Lingwistyczna - 164,6 pkt.

Próg punktowy dotyczący danej szkoły to liczba punktów, jaką w poprzedniej rekrutacji zgromadził ostatni (najsłabszy) kandydat, jakiego przyjęto do danej klasy.

Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście

Kiedy ostateczne wyniki rekrutacji do szkół średnich?



Po ogłoszeniu list kandydaci od 20 lipca 2023 r. do 26 lipca 2023 r. do godz. 15 mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedstawienia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego (o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej), a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.

Z kolei 27 lipca 2023 r. do godz. 14 zostaną podane do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

Najważniejsze terminy w rekrutacji do szkół średnich: zobacz harmonogram rozporządzenia pomorskiego kuratora oświaty.


Kiedy rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich 2023?



28 lipca 2023 r. pomorski kurator oświaty poinformuje o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych.

1 sierpnia rozpocznie się rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich na rok szkolny 2023/24.

Miejsca

Opinie (1053) ponad 20 zablokowanych

  • (4)

    Brakuje mi Liceów Technicznych to było bardzo dobre

    • 4 1

    • Kadry brak (3)

      I tak nie miałby kto w nich uczyć. Inżyniery nie przyjdą za jałmużnę robić

      • 3 0

      • Przyjdą z chęcią aby przekazać doświadczenie praktyczne, a nie teoretyczne. (2)

        Tylko jeśli mają najpierw robić studia pedagogiczne za własne pieniądze, pomimo doświadczenia w pracy z dużymi i różnorodnymi zespołami pracowników. Mam na myśli pracę z wieloma osobowościami w zespole na usprawnianiem, optymalizacją, eliminacją błędów etc. To który ma tyle determinacji? Jestem Trenerem Kaizen i zniechęciła mnie di pracy w szkole tylko konieczność zrobienia płatnych studiów pedagogicznych. Nie chcę zarabiać kokosów i akceptuję obecne stawki. Chciałbym przekazać wiedzę i doświadczenie nabyte przez wiele lat pracy. Ale niestety, chyba nie brakuje nauczycieli skoro są takie kłody pod nogi rzucane.

        • 2 0

        • (1)

          No popatrz, a nauczyciele robią studia kierunkowe i jeszcze uprawnienia pedagogiczne. I niejednokrotnie podyplomówki za własne pieniądze.

          • 2 0

          • A tam wasze podyplomówki...;) A na poważnie, bo takie mają poczucie misji lub sposób na życie.

            Je żyję z pracy poza oświatą i tam zdobywam doświadczenie, którego na żadnych studiach nie zdobędziesz.
            Chciałbym przekazywać doświadczenia uczniom nawet za psie grosze, ale system mnie nie wpuści.

            • 1 0

  • Do Gdańska i Gdyni napłynęło bardzo dużo nowych mieszkańców a ilość miejsc w liceach i technikach została taka sama to dlatego są takie progi a będzie coraz gorzej bo będzie z roku na rok mniej klas bo nauczycieli zaczyna brakować

    • 11 0

  • Opinia wyróżniona

    Drodzy kandydaci do szkół średnich (40)

    Jeśli nigdzie się nie dostaliście, albo dostaliście się do slabych szkół, nie przejmujcie się tym. Te punkty to nie jest żaden wyznacznik waszej wartosci, a nawet poziomu wiedzy, zwłaszcza ze często dzieje sie tak, ze do dobrych szkół dostają się osoby które mają o wiele mniej punktów niz powinny, a w zawodowkach lądują osoby ze 150 punktami. Ten system nigdy nie byl i nie będzie sprawiedliwy, więc nie zamartwiajcie się jeśli nie dostaliście się do szkoły o ktorej marzyliście. Są ludzie którzy po zawodówkach założyli własne firmy i zarabiają dużo kasy, o wiele więcej niz przecietna osoba po LO i studiach. Takze szkoła to nie wszystko, slaba szkoła nie przekreśla wam przyszłości i możliwości. W życiu mozna i bez niej wiele osiągnąć jesli się chce. Rozwijajcie swoje zainteresowania albo ich szukajcie, róbcie w zyciu to co lubicie, to daje większe szanse na odniesienie sukcesu niż nauka niepotrzebnych do niczego rzeczy typu budowa rzeki. Nie czujcie się źle i nie myślcie, ze jesteście do niczego jeżeli nie dostaliscie się nigdzie/tam gdzie chcecie, bo tak nie jest :) Wszystkiego dobrego wam zycze i czekam az zostanę zjechany w odpowiedziach przez rodzicow myślących ze szkoła jest najwazniejsza (nie jest)

    • 315 20

    • Też tak sądzę

      Mądre słowa!

      • 22 9

    • Dobra szkoła daje szerokie horyzonty (15)

      Oczywiście miarą sukcesu może być ilość zarabianych pieniędzy. Wielu tak właśnie definiuje sukces. Ale nie wszyscy. Są i tacy, dla których dopiero zgłębianie trudnych dziedzin daje poczucie satysfakcji z życia. A do tego niezbędny jest solidny fundament w postaci dobrego wykształcenia. Każdy człowiek jest inny i nie dla każdego recepta na sukces jest taka sama.

      • 31 6

      • (14)

        Dobra szkoła, tzn. topowe licea równie często w pakiecie razem z tymi ,,szerokimi horyzontami dają też nerwicę, lęki i zakuwanie całymi nocami przez natłok sprawdzianów. System edukacji w Polsce nadal tkwi w PRL-u. Co z tego, że młody człowiek po ogólniaku wie jak zbudowana jest żaba albo zna wszystkie jeziora świata na pamięć, skoro nie wie nawet jak zarządzać pieniędzmi, jak zapłacić podatek, ani nawet jak wymienić sobie żarówkę w lampie, nie mówiąc już o znajomości swoich praw. Skomplikowana specjalistyczna wiedza z trudnych zagadnień, a zero przydatnej wiedzy życiowej, pomimo 12 lat edukacji. Jeden wielki absurd.

        • 37 11

        • (6)

          Skąd wytrzasnąłeś takie bzdury? Gdyby ktoś, z nieznanego mi powodu, uznał za stosowne wykucie wszystkich jezior na świecie, to od razu zablokuje mu się w mózgu umiejętność rozliczania podatku? Wbij sobie do głowy, że dobra edukacja to wyćwiczenie umysłu tak, że jest w stanie ogarnąć różnorodne wyzwania. Budowa zaby na pewno do nich nie należy.

          • 9 12

          • Ale tego Cię szkoła nie nauczy (5)

            A na pewno nie polska. W polskiej szkole nie uczy się samodzielnego myślenia, czy tego, jak należy szukać rozwiązań problemów, ani nie uczy się też praktycznych umiejętności przydatnych na co dzień, czy w życiu zawodowym (rodzice wszystkiego przydatnego dziecka nie zdołają nauczyć, nie wystarczy im na to doby, nawet jeśli będą mieli chęci). Polski system edukacji nie tkwi w PRLu, tylko tam, gdzie go pierwotnie wymyślono - w czasach pruskich. Wymaga gruntownej reformy, a nawet zaorania i zbudowania od zera, bo jest tak zgniły, że ciężko go dobrze zreformować. Pracuje w nim wielu ludzi z pasją i umiejętnością przekazywania wiedzy, ale tych ludzi zawodowo zabija papierologia, bezsensowna podstawa programowa, niedofinansowanie szkół, a ostatnimi laty także wielu rodziców, którzy oczekują, że szkoła zrobi z ich dzieci fantastycznych ludzi, jak najmniejszym wysiłkiem tychże rodziców oraz samych dzieci.

            • 8 4

            • (3)

              Bzdura. Przestań jęczeć i się użalać, bo trochę to nie konweniuje z byciem szczęśliwym. Dobre klasy uczyły i uczą myślenia. To, że o nich nie wiesz, nie znaczy, że nie istnieją.

              • 3 5

              • Ten system edukacji nie uczy myślenia (2)

                Pruski system edukacji (czyli ten, który mamy do teraz w polskich szkołach), stworzony 200 lat temu ma za zadanie kształcić robotników, a nie samodzielnie myślących ludzi. To idea głoszona przez jego twórców. Zauważmy, że gdy tylko jakiś uczeń w szkole samodzielnie myśli i walczy o swoje prawa, ma później kolokwialnie mówiąc, przewalone, żeby pokazać mu, że nie warto i bardziej opłaca się być posłusznym i się nie wychylać. To na pewno nie uczy niczego dobrego.

                • 7 4

              • (1)

                To nie idź do pruskiej szkoły. O innych nie słyszałeś? Oczywiście, to było pytanie retoryczne. Nie słyszałeś, a mądrzysz się jakbyś miał jakąś wiedzę na ten temat. W mojej klasie brak samodzielnego myślenia czy wyrażania swojego zdania (choć musiało być poparte argumentami lub faktami) był karany gorszą oceną.

                • 3 4

              • To jakiś wyjątek musiał być.

                • 0 2

            • Tego uczy nie tylko szkoła, tego uczy dom rodzinny i życie.

              • 5 0

        • Co za głupstwa (1)

          To ma mniej więcej tyle sensu, co twierdzenie, że jak ćwiczysz dwugłowy ramienia, to łydki już nie wzmocnisz :)

          • 6 1

          • Złe porównanie

            Właściwe porównanie byłoby takie - jeśli poświęcasz 90% swojego czasu na dwugłowy ramienia, to łydki już nie wzmocnisz, bo nie będziesz miał na to czasu. W polskich szkołach zajęć dzieciaki na sensownych lekcjach spędzają może z 10% czasu. Pozostałe 90% to są rzeczy, które mogą im się przydać tylko, jeśli podążą ścieżką naukową w danej dziedzinie, a nawet i wtedy nie zawsze tak musi być. Ja sam skończyłem liceum w klasie mat-fiz, a potem informatykę na PG i pracuję w zawodzie. Prawda jest taka, że z zagadnień matematycznych w pracy nie wykorzystuję niczego, czego mnie uczyli powyżej I klasy liceum. Absolutnie niczego. Na tym polega bezsens podstawy programowej i zestawu przedmiotów, które są nauczane. Po co uczniom liceum sportowego nawet siedem godzin matematyki w tygodniu? Do czego ma im się przydać zaawansowana wiedza teoretyczna chemii, skoro nie mają żadnych zajęć praktycznych? Czemu natomiast nie mają zajęć typu dietetyka, fizjoterapia? Po co uczniom technikum gastronomicznego przedmioty typu fizyka na poziomie liceum? To jest strata ich czasu.

            • 6 4

        • "...razem z tymi ,,szerokimi horyzontami dają też nerwicę, lęki ..."

          To zawsze było ceną za to, że wiesz, co się dzieje wokół Ciebie. Braki wiedzy zwiększają szanse na spokojne i szczęśliwe życie.

          • 8 1

        • Skończylem bardzo dobre LO, skończyłem dobre studia humanistyczne i od lat sam rozliczam podatki sobie i kilku osobom z rodziny. (3)

          Znam swoje prawa i nie boję się wymiany żarówek. Ukończenie dobrego LO, typu 3 w Gdyni, nie zamienia człowieka w osobę niesprawną intelektualnie. Więc, nie pisz głupot.

          • 9 0

          • Rozliczanie podatków czy umiejętność wymiany żarówek nie świadczy o inteligencji ;), a raczej o przystosowaniu się do życia. (1)

            Fakt, że niesprawny intelektualnie nie jesteś.

            • 0 2

            • Przeczytaj ze zrozumieniem wątek, który komentujesz.

              • 1 1

          • Ale przecież wpis nie był o tym, że ukończenie dobrej szkoły przekreśla człowieka, tylko o tym, że ukończenie "słabej" szkoły nie przekreśla człowieka.

            • 3 1

    • Racja

      Potwierdzam.Skończyłam dobre liceum na średnich ocenach ,bo bez korków matury nie dało się zdać na same dobre oceny.Na dostanie się na dobre studia nie było szans.Koledzy koleżanki po zawodówkach żyją jak pączki w maśle, ja pracuję w korpo za niewielkie pieniądze
      ..

      • 10 10

    • Dokładnie tak (4)

      Są mocne szkoły podstawowe, w których wyciągnąć 5-tkę lub 6-tkę jest ciężko, a wiemy jak to wpływa na ilość punktów, nawet pomimo b. dobrego wyniku z egzaminu.
      To paradoks, że słabsza podstawówka daje więcej punktów niż mocna.

      • 15 5

      • 100 punktów możesz uzyskać za bardzo dobrze zdany egzamin ósmoklasisty, więc mijasz się z prawdą (3)

        • 7 0

        • Czyli trzeba być pilnym a nie zdolnym. (2)

          Max z podstawówki + 90% z egzaminu daje 170pkt.
          Nie każdy kto na 100 napisze matmę napisze też polski na 100.

          • 1 4

          • Najlepsze wyniki osiągają pilni i zdolnie, następnie pilni. Same zdolności nie wystarczą. (1)

            • 3 2

            • To czemu sama pilność wystarcza?

              Może szkoła powinna się skupić na rozwoju zaobserwowanych zdolności uczniów i podciąganiu wiedzy ogólnej która ich nie interesuje, a nie na przygotowywaniu do egzaminu równającego.

              • 0 2

    • Masz rację, bardzo mądrze piszesz.

      • 0 6

    • OOO

      Jak się słyszy w przestrzeni publicznej że dzieci z czerwonym paskiem mają kłopoty by dostać się do wybranej szkoły lub jedni nigdzie się nie dostali.
      Zastanawia fakt czy dzieci ukraińskie tak jak do lekarza mają też pierwszeństwo do szkół bo zaczyna robić się dziwnie.

      • 11 18

    • (6)

      Jeżeli ktoś tak mało inteligentnie napisał wniosek, że osoby mające mnie punktów od niego dostały się do lepszych szkół, niech się lepiej zastanowi nad sobą i zacznie ogarniać rzeczywistość, a nie się pociesza bezsensownymi argumentami.

      • 5 3

      • (1)

        Uczeń dostający się do szkoły, do której nie ma wystarczającej ilości punktów według oficjalnie podawanego progu punktowego po napisaniu odwołania lub w drugiej rekrutacji to bardzo częste zjawisko. Gdyby w każdej szkole próg miało stanowić dziecko z najmniejszą ilością punktów, wliczając dzieci, które dostały się w drugiej rekrutacji lub po odwołaniu to te progi byłyby nawet o kilkadziesiąt punktów niższe. Taka jest rzeczywistość.

        • 4 4

        • Jak widać odnosimy się teraz do sytuacji bieżącej. Nie ma jeszcze odwołań, więc pisz na temat.

          • 4 0

      • Bo przecież już jest dorosły i cwany (1)

        • 0 3

        • A rodziców nie ma? Czy rodzic przyszłego licealisty też jest niepełnoletni?

          • 3 0

      • (1)

        Oczywiście, że dzieci z mniejszą ilością punktów mogły się dostać, jeśli miały preferencję pierwszą, a ten z większą ilością punktów drugą i dalszą.

        • 0 5

        • Nie w pierwszym etapie. Tak system nie działa.

          • 4 0

    • Komentarz w stylu: (4)

      twój sąsiad osiągnął w życiu sukces ma dobre stanowisko i bardzo dobrze zarabia, ale ty się nie przejmuj i tak jesteś od niego lepszy tylko masz pecha w życiu.

      • 10 3

      • (3)

        Dokładnie tak.

        • 6 1

        • (2)

          Właśnie tak to brzmi. Takie żałosne pocieszanie się i pochwała przeciętności i lenistwa.

          • 5 6

          • (1)

            Nie dostanie się do dobrej szkoły nie oznacza i nigdy nie oznaczało przeciętności ani lenistwa. Wielu już udowodniło, że szkoła nie jest potrzebna do osiągnięcia sukcesu, chociażby Mark Zuckerberg czy Steve Jobs. Nie ukończyli nawet studiów. Oczywiście takich przykładów można wymienić więcej. Pokazuje to, że szkoła to nie jedyna droga aby coś osiągnąć. To nie żałosne pocieszanie się, tylko fakty.

            • 6 5

            • Wyjątek nie czyni reguły. Oni osiągnęliby sukces że szkołą i bez szkoły, a inni musza sie wspomoc edukacją. Dobra szkola jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a jej brak - owszem. I to co piszesz to jest pocieszanie się, zwłaszcza, że zacząłeś od "nie martwcie sie".

              • 5 1

    • Co za bzdury!

      "Drodzy uczniowie, nie musicie się nic uczyć, starać, brać udziału w wyścigu o najlepsze miejsca itp., bo wszyscy jesteście wspaniali i możecie zostać, kim tylko zechcecie!"

      Właśnie przez takie chrzanienie, przez cholerne medale za wzięcie udziału, a nie za zajęte miejsce, dzieciaki w ogóle nie mają ochoty się starać w robieniu czegokolwiek! Po co? Przecież i tak są cudowni i cały świat każdemu z nich się należy, jak psu buda!

      • 7 3

    • Brawo

      Super

      • 1 0

    • Rzeka

      Zgadzam się z kolegą/koleżanką ale przykład o budowie rzeki jest absolutnie nietrafiony. Rzeka jest elementem przyrody i naszego otoczenia i uważam że warto poznać jak funkcjonuje, bo to ważny element ekosystemu. Szczególnie obecnie w kontekście zagospodarowania ( często nieudolnego) rzek to akurat ważny element.

      • 2 0

  • TEB Edukacja (4)

    Kto dostał się do TEB edukacja w Gdańsku? Z iloma punktami?

    • 1 0

    • ... (2)

      też bym chciała wiedzieć ile punktów tam potrzeba w razie potrzeby

      • 0 0

      • Nie wiem czy będą miejsca, najlepiej dzwonić.
        Są tacy co się do TEB nie dostali w 1 rekrutacji.

        • 0 0

      • Teb

        Nie ma miejsc i ful ludzi ma listach rezerwowych. Sąsiadki syn nie dostał się.

        • 0 0

    • Córka dostała się do TEB Technikum na reklamę, miała 99 punktów. Można próbować, ale jest mnóstwo chętnych do rekrutacji uzupełniającej do nich

      • 0 0

  • (1)

    za dużo wymagamy do dzieci my mieliśmy czas się bawić a oni nauka, korepetycje , zajęcia dodatkowe, oceniani w każdej dziedzinie jako uczeń kolega/koleżanka, rodzeństwo, syn/ córka i jeszcze zostaje opinia w internecie na mieście, w szkole to za dużo dla dzieciaków dlatego szpitale dla dzieci są przepełnione

    • 6 2

    • Dokładnie

      • 3 0

  • szkoła nie uczy życia tylko do testów przygotowuje czy to się kiedyś zmieni

    • 4 1

  • Za długo się czeka na wyniki czy dziecko się dostało do szkoły to jest przewlekły stres a to źle działa na organizm ludzki

    • 3 0

  • (11)

    Ktoś wie ile do 2 LO w Gdyni na biol- chem ?

    • 1 0

    • Nie podali jeszcze , dziwne . To samo 7 i 14.

      • 1 0

    • Biol/chem/mat (1)

      175,4

      • 2 0

      • Dzięki wielkie. :)

        • 0 0

    • (7)

      Co jest ciekawego w tej Gdyńskiej 2 ? Zobaczycie ile będą prac tonowych mieć
      Zbierają dobre dzieci a później niech damę robią
      Wiem z dobrego źródła

      • 2 6

      • (3)

        Nie wiem za bardzo co znaczy prac tonowych pewnie domowych , ale damę robią już nie rozszyfruję. Zastanawiałam się czy świętujesz piątek piąteczek piątunio, ale dziś czwartek, chociaż kto wie może dla Ciebie już piątek;). I nie przesadzaj, bez nauki nic nie ma. Wszyscy by chcieli nic nie robić i mieć. Czary jednak nie istnieją

        • 2 0

        • (1)

          Oczywiście pracować trzeba jednak nie rozumiem fenomenu tej szkoły. Przekonasz się sam niedługo :-)))

          • 2 0

          • Zawsze mogę przenieść do innej szkoły. Z wynikiem 186 myślę ze jakoś to udźwigniemy ;)

            • 3 0

        • Pewnie o robienie dramy chodzilo

          • 3 0

      • (2)

        Ps: o wiem już wpadłam , domyślam się że miałoby same robią. Wiesz co mojej koleżanki córa jest w Jeziorańskim w wawie. Tam się dopiero dzieje!. Wmawianie uczniom, ze się nie nadają i powinny zmienić szkołę jest normą. W jednym roku uciekło około 11 dzieci tylko z jednej klasy. Także wszędzie dobrze gdzie nas nie ma

        • 2 0

        • (1)

          Życzę Twojej córce jak najlepiej , miała dużo punktów. Będzie ok

          • 2 0

          • Dzięki wielkie i miłego dnia:)

            • 1 0

  • Myślmy realnie (42)

    Dla zabawy czytam to wszystko i myśle, ze wiele rodziców uważa swoje dzieci za wybitne jednostki a niestety tak nie jest.

    Zejdźcie na ziemie. Skoro Pani pisze, ze syn taki mądry to skąd j niego 150 punktów ? Gdzie olimpiady wojewódzkie i 190 punktów na koncie ? I miałby szkole a nie jakieś teby czy kosinusy

    • 12 10

    • Nom

      Raczej

      • 2 0

    • Olimpiady (3)

      Tak naprawdę większość dzieci biorących udział w olimpiadach i konkursach kuratoryjnych to dzieci nauczycieli,często są też kierowani przez korepetytorów,to dzieci rodziców,którzy mają pieniądze na ładowanie pieniędzy w dziecko.Rodzic,który kocha swoje dziecko,a sam nie może pomóc, bo zwyczajnie nie ma dużej wiedzy,a na korki go nie stać, przegrywa w tym wyścigu.Te genialne dzieci wygrywające olimpiady samodzielnie bez pomocy rodziców można na palcach policzyć

      • 4 4

      • (1)

        Tak to jest prawda. Podczas wizyty u lekarza, pani doktor wytłumaczyła Mi jak wychować olimpijczyka do LO III w Gdynii, tam szły jej dzieci. W czwartej klasie już muszą wiedzieć jaki przedmiot i zaczynają korepetycje. W siódmej klasie są już po olimpiadzie. Ósma to już za duże ryzyko. Znam kilku olimpijczyków, to nie są genialne dzieci, lecz zdolne dzieci prowadzone przez dobrych nauczycieli na korepetycjach. Żaden z nich nie przygotowywał się sam.

        • 6 2

        • Poważnie ?

          • 1 5

      • Smutna

        Rzeczywistość . Masz kasę ładujesz w dzieciaka od małego. Angielski , korki , sporty itp

        • 4 1

    • (31)

      Pan lub Pani z księżyca spadła. Współczuję dziecku.

      • 3 5

      • (30)

        Moje drugie imię to logika.
        A wielu innym tego zabrakło

        • 4 3

        • (29)

          Tak jak już napisałam współczuję dziecku ojca. To nie logika ale chora kalkulacja i wymagania, za które zapłaci pana dziecko. Potem tylko usłyszy przecież, to takie proste. Żal, wątpię by Pan był takim geniuszem.

          • 5 3

          • Gabi (28)

            Niestety kto kalkulował to mu się opłaciło, kumulacja roczników zrobiła co zrobiła.
            Jedni płaczą, inni piją szampana.

            • 5 3

            • (14)

              Piją szampana kosztem dzieci. Chore. My również pijemy szampana ale nie takim chorym kosztem.

              • 3 4

              • (13)

                Proszę mnie tu nie obrażać!!!

                Dziecko wybrało szkole, sprawdziliśmy progi i obliczyliśmy z czego musi się poprawić. Wzięliśmy zapas 5 punktów.

                I dziś ma co chciało bez płaczu.

                • 7 2

              • (2)

                Obraza bo zazdrości, zamiast szampana pije cydr

                • 2 3

              • (1)

                Zazdrość, tobie się tylko wydaje, że ktoś Ci zazdrości. Mam mądre dzieci i nie muszę ich chodować. Ale nie przejmuj się twoje napewno świetnie będą pracować w korporacji.

                • 3 2

              • Nie, mój ma plan iść na polibude

                • 1 1

              • (9)

                I na forum wygłasza Pani te mądrości. Nie sądziłam, że to może pisać kobieta. Nie obrażam Pani, dziwi Mnie tylko Pani bezwzględność wobec swego dziecka i innych dzieci. Przecież to takie proste. Policzyłam, a ty ucz się. Teraz tylko 4 lata terroru a potem, to już się zobaczy. Przepraszam ale nie każdy chce takiego życia dla dziecka. Dziecko ma się swobodnie rozwijać, uczyć i mieć szanse zobaczyć słońce poza szkołą.

                • 2 6

              • (5)

                Ciekawe ile tych co się nie dostali i płaczą chcieliby cofnąć czas i jednak poprawić wyniki ? Bo dramaty się dzieją z tego co słyszałam.
                A my mamy spokoj :-)))))
                Moje dziecko jest szczęśliwe , dziękuje za troskę anonimie z sieci co mnie nie zna.

                • 9 1

              • (2)

                Za dwa lata poprosi o dobrego psychiatrę.

                • 3 5

              • (1)

                To mu załatwię, stać mnie
                A później matura na 200% i polibuda
                Podziękuje mi jeszcze !

                • 3 3

              • Kobieto Ty jesteś smutno osoba. Wielu stać, ale nie piszą takich głupot. Nie masz klasy. Idź już spać, nie piszesz nic mądrego, nie ma sensu tego kontynuować. Szkoda zniżać się w rozmowie z Tobą do takiej retoryki.

                • 3 2

              • (1)

                Zawsze bałam się, że moje dziecko trafi na kogoś takiego jak ty. Nie znam twojej rodziny i uwierz po tym co piszesz dobrze mi z tym;-)

                • 3 1

              • Mam podobne odczucia co do Pani.
                Nie napisałam nic złego , mam szczęśliwa rodzine. Bardzo zle mnie oceniasz

                • 2 1

              • (2)

                Jaka bezwzględność ? Dzieciak wybrał szkole, policzył co musi z matka poprawić i ma co chciał.
                Pani logika jest z d**y bo głaskanie bombelka nie zawsze ma sens.
                Życie to dżungla. Chyba ze jest Pani milionerką i lata samolotem bo bez różnicy ile dzidziuś ma punkcików ;-@

                • 3 2

              • (1)

                Serio bombelka? Sporo punktów, również trafiło się 100 proc. Do liceum się dziecko dostało na planowany profil. Są zainteresowania. Tak więc daruj sobie ten ton i tego bombelka. Jak słyszę takie wypowiedzi, to faktycznie czuje, że to dżungla. Na szczęście mój świat jest inny.

                • 0 2

              • Jasne. Jakoś wchodzisz tu i wylewasz swoją żółć i ciagle piszesz, ze jesteś lepsza. Masz lepsze dzieci, mądrze je wychowujesz. A innych wysyłasz do psychiatry.
                Lecz się kobieto sama. I się nie wywyższaj, słoma z butów i tyle .

                • 3 1

            • (12)

              Szampana będzie Pani piła jak dziecko skończy szkołę bez pomocy psychiatry

              • 4 3

              • (11)

                Nie znasz mnie ani mojej rodziny. Nie oceniaj. Wychodzi zazdrość chyba. Koniec merytoryki

                • 2 3

              • (10)

                Weź się stuknij w głowę z tym tonem. Koniec dyskusji. Żal tylko dziecka.

                • 2 2

              • dobranoc !

                • 1 2

              • (8)

                Ty się stuknij w głowę i to tak porządnie. Przestań obrażać i bredzić o leczeniu psychiatrycznym ludzi, których nie znasz. Człowiek pisze ci o elementarnej logice, a ty to nazywasz chorą kalkulacja.

                • 3 3

              • To nie ja pisałam o leczeniu psychiatrycznym. Jest więcej fanów twojej logiki.

                • 0 0

              • (6)

                Powiem tak moja mała zdobyła 186 punktów, w wieku lat 12 miała finalistę z biologii. Jest to pomimo pasji okupione wielką pracą ( własną nigdy nie miała korepetycji!) bo materiał dotyczy liceum w ostatniej fazie. Absolutnie nie wybrała topowego liceum. Uznaliśmy ze najważniejszy jest jej spokój psychiczny. I trudno jeśli będzie trzeba, dojdą korepetycje, ale nie ma opcji żeby szkoła odbiła na niej piętno ( bo ciśnie). Może uczyć się spokojnie i bez presji. A tekst odnośnie psychiatry cyt to mu załatwię stać mnie jest dla mnie osobiście dnem dna!. Chore ambicje, chorego człowieka i koniec dyskusji. I nie będę wkraczać w dalszą polemikę i wymianę zdań. Z ludźmi z problemami natury psychicznej się nie dyskutuje.

                • 1 3

              • (2)

                12 lat i poziom maturalny opanowany ?

                • 3 1

              • (1)

                To nie jest presja i plan na dziecko ?

                • 3 1

              • Nie nie jest, ona sobie oglądam na yt filmy, a potem w domowych warunkach ekstrahuje dna z truskawki! To jest pasjonat i pogódź się z tym.

                • 1 3

              • (2)

                Dziecko wyhodować można jak widać . Gratulacje , jeszcze do matury razem się pouczycie a później tatuś prace wybierze i męża.

                • 1 1

              • (1)

                Hodować bym, hodowała, jakby mnie dziecko nie obchodziło. Mam sobie łeb odciąć bo mam w domu dzieciaka sfiksowanego na punkcie biologii! Nie mój problem, ze pani/ pana dzieciaka pochłaniają tylko gierki! Tak pan sobie wyhodował bo gdyby pan/ pani zaszczepili jakieś pasje, pokazywali świat, zamiast siedzieć z nosem w telefonie to może dzis nie byłoby głupich uwag, ale właśnie tym się różni wychowanie od hodowania!.

                • 0 1

              • AHA

                Ok
                Następny osadzający. Nie znasz ludzi nie komentuj.

                • 1 0

    • Olimpijczycy itp (4)

      Moje dziecko chodzi do 3 klasy dobrego gdańskiego liceum.W klasie kilku olimpijczyków,90 procent uczniów chodzi na korepetycje z kilku przedmiotów.Moje dziecko nie ma korepetycji z żadnego przedmiotu,wysoki poziom inteligencji,świadectwo z paskiem. Jak nauczyciel zapyta o wiedzę wykraczającą poza podręczniki a tamte osoby nie miały tego na korkach,nie potrafią odpowiedzieć.Są wyuczeni ze zbiorów zadań,itp,lecz brakuje logicznego myślenia,ich wiedza jest płytka, zdać zapomnieć,dostać 6,wygrać olimpiadę....

      • 2 2

      • Smutna rzeczywistość, biedne dzieci bo spełniają plan rodziców.

        • 2 0

      • W punkt (2)

        Tyle że nasza edukacja tak niestety nie działa. Pilny niestety kroczy przed zdolnym. Na tym etapie rozwojowym nie powinni mieć problemów zdolni, aby dostać się do przeciętnego liceum. A mają niestety bo system premiuje pilnych.

        • 1 1

        • (1)

          Moje dziecko zdolne jest. Nic praktycznie się nie uczy w szkole. Matma i Anglik na 95% niestety polski na 70
          bo to umysł ścisły.
          Nie miałby paska gdybym nie wymusiła presji na oceny punktowane i ledwo 165 punktów.
          Sewdnie liceum
          Gdybym wymagala i robila jazdy to konkursy
          może by zdał
          Chodziło to ze taki zdolny przegrywa w wyścigu tymi co mamusie korki dają , pilnują i maja plan na dziecko
          Dla mnie chore aby 12 latek uczył się biologii na poziomie maturalnym, mój w tym wieku w piłkę grał i chodził na robotykę bo to lubi
          Ale mój wiem, ze maturę zda łatwo, a tamci będą ryć i mamusia będzie pilnować
          Oceny w liceum są nieistotne

          • 1 2

          • W punkt

            • 1 1

  • A kiedy progi (1)

    Do reszty szkół ? W Gdyni nie ma 2,7 i 14

    • 3 0

    • W grudniu popołudniu.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Pomorska Noc Naukowców

wykład, warsztaty, konferencja

Mniej światła, Więcej gwiazd 2024

spotkanie, pokaz

ŚwiatłoSiła Festiwal Foto - Video

warsztaty, spotkanie, spacer

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Węgiel to:

 

Najczęściej czytane