• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekrutacja do szkół średnich 2024/25. Kiedy listy przyjętych? Będą wolne miejsca?

Wioleta Stolarska
18 lipca 2024, godz. 14:00 
Opinie (70)
Kiedy rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich 2024/25? Kiedy rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich 2024/25?

Tylko do piątku, 19 lipca, do godz. 15 uczniowie mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły średniej, do której zostali zakwalifikowani. W poniedziałek, 22 lipca 2024 r., do godz. 14 szkoły średnie ogłoszą listy przyjętych i poinformują o ewentualnych wolnych miejscach w klasach. Ile punktów w tegorocznej rekrutacji trzeba było uzyskać, by dostać się do liceum ogólnokształcącego czy technikum?




Przyjęcie do szkoły średniej - jakie dokumenty i do kiedy?



Jak oceniasz działanie systemu rekrutacji i przejrzystość informacji w tegorocznej rekrutacji?

Do piątku, 19 lipca 2024 r., do godz. 15 uczniowie mają czas na potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły średniej. Jak to zrobić?

Zakwalifikowany kandydat powinien dostarczyć oryginały dokumentów:
  • świadectwa ukończenia szkoły,
  • zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego (o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej),
  • w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.

System rekrutacji zawiódł uczniów?



Po zakończeniu I etapu rekrutacji wielu rodziców i uczniów jest niezadowolonych z działania systemu rekrutacji Vulcan. Jak przekonują, oprócz problemów technicznych informacje o przydziale uczniów do klas nie zawsze są jasne, dlatego pojawiają się wątpliwości.

- Syn miał oczywiście listę preferencji, ale wiadomo - zależało nam, by dostać się do konkretnej szkoły, którą mieliśmy na pierwszym miejscu. Jak się okazało, dostał się do innej szkoły, gdzie poziom jest wyższy i wymagania też. Trochę tego nie rozumiem, bo skoro chciał do szkoły, gdzie progi były niższe, to czemu system dał go gdzie indziej? - pyta nasz czytelnik z Gdyni. - Oczywiście z każdym pytaniem i wątpliwością trzeba jeździć osobiście do szkoły, bo przez telefon nic nie powiedzą, progów nie podadzą, więc po co ta cała elektroniczna procedura, skoro i tak ostatecznie wszystko trzeba na końcu osobiście sprawdzać - dodaje.
- Mam duże wątpliwości co do tego systemu. Najpierw zachęcają, by wybierać więcej niż jedną szkołę, więc lista preferencji to kilka placówek, a ostatecznie dostajemy informacje tylko o zakwalifikowaniu do jednej klasy. Myślę, że dla dzieci, nastolatków, byłoby lepsze, gdyby wiedziały, jakie były wyniki ich rekrutacji w pozostałych placówkach, czy w ogóle miały szansę na dostanie się do wybranej klasy, nawet po to, by wiedzieć, jakie miały możliwości. Po listach w ubiegły piątek mogliśmy tylko biegać po szkołach, by sprawdzić progi, ale oczywiście wszędzie trzeba osobiście. Przez telefon w jednej ze szkół usłyszałam, że po co mi te progi punktowe, pani z sekretariatu mi powiedziała: "nie można tak porównywać uczniów, gdybym podała pani próg, to ten uczeń mógłby się poczuć źle". W życiu nie słyszałam głupszego argumentu, inna przez kilka minut tłumaczyła mi przez telefon, że jest tak zajęta, że nie może mi podać. Wystarczyłoby poinformować o tym na stronie i nie mieliby tyle pytań - pisze Magda, mama ucznia z Gdańska.
Warto podkreślić, że w tegorocznej rekrutacji na Pomorzu brało udział ponad 15 tys. kandydatów, z kolei w ubiegłym roku było ich aż 34. tys.

Będą wolne miejsca w szkołach średnich?



22 lipca 2024 r. do godz. 14 komisje rekrutacyjne w szkołach opublikują listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

Równocześnie dyrektor szkoły ponadpodstawowej poinformuje kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc w szkole, a maksymalnie do 23 lipca 2024 r. kurator i szkoły opublikują listy wolnych miejsc w poszczególnych klasach i szkołach średnich.


Kiedy rekrutacja uzupełniająca do szkół średnich?



22 lipca ruszy rekrutacja uzupełniająca. Będzie to rekrutacja nieelektroniczna.

2 sierpnia do godz. 15 szkoły ogłoszą listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych kandydatów w rekrutacji uzupełniającej.

Nowy ranking szkół średnich 2024 Trojmiasto.pl Nowy ranking szkół średnich 2024 Trojmiasto.pl

Rekrutacja do szkół średnich 2024/25. Progi punktowe



Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy? Próg punktowy dotyczący danej szkoły to liczba punktów, jaką w rekrutacji w konkretnym roku zgromadził ostatni kandydat (z najniższym wynikiem), którego przyjęto do danej klasy.

Choć próg punktowy nie ma wpływu na wyniki postępowania rekrutacyjnego w kolejnym naborze, to jest to istotna wskazówka dla uczniów, którzy zamierzają aplikować do wymarzonej szkoły w rekrutacji uzupełniającej czy rekrutacji w kolejnym roku 2025/26.

I Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1a humanistyczna - 156,40 pkt
Klasa 1b akademicka matematyczno-fizyczna - 165,20 pkt
Klasa 1c politechniczna matematyczno-fizyczna - 169 20 pkt
Klasa 1d ekonomiczna matematyczno-geograficzna - 163,65 pkt
Klasa 1e medyczna biologiczno-chemiczna - 166,25 pkt

II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa politechniczna A - 168,85 pkt
Klasa humanistyczna B - 152,05 pkt
Klasa medyczna C - 161,75 pkt
Klasa menadżerska E - 164,2 pkt

III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku
Klasa 1A geogr-mat (ang-niem*,hisz*,fra) - 163,3 pkt
Klasa 1B1 biol-chem (ang-hisz*,niem*) - 166,94 pkt
Klasa 1B2 biol-mat (ang-hisz*,niem*) - 163,5 pkt
Klasa 1C1 hist-pol (ang-niem*,hisz*,fra) - 162 pkt
Klasa 1C2 geogr-pol (ang-niem*,hisz*,fra) - 148 pkt
Klasa 1D1 fiz-mat (ang-hisz*,niem*) - 162 pkt
Klasa 1D2 inf-mat (ang-hisz*,niem*) - 161 pkt
Klasa 1PreIB pol (ang-niem*,hisz*,fra) - 170 pkt

V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa A biologiczno-chemiczna - 161,8 pkt
Klasa B matematyczno-fizyczno-informatyczna - 169,5 pkt
Klasa C matematyczno-biologiczna-z jęz. angielskim - 168,45 pkt
Klasa D geo dwujęzyczna matematyczno-geograficzna - 172,42 pkt
Klasa D fiz dwujęzyczna matematyczno-fizyczna - 170,88 pkt

VII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A matematyczno-fizyczna - 132,2 pkt
Klasa 1B prawno-dyplomatyczna - 132,2 pkt
Klasa 1C matematyczno-geograficzna - 145,2 pkt
Klasa 1D biologiczno-chemiczna - 140,85 pkt
Klasa 1E medialno-lingwistyczna - 135,05 pkt

VIII Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1a_gr1 lingwistyczny z j. angielskim i j. francuskim - 165,75 pkt
Klasa 1a_gr2 lingwistyczny z j. angielskim i j. niemieckim - 163,10 pkt
Klasa 1bd_gr1 matematyczno-geograficzny z j.angielskim - 170,6 pkt
Klasa 1bd_gr2 matematyczno-informatyczny z j.angielskim - 170,3 pkt
Klasa 1c biologiczno-chemiczny - 164,15 pkt
Klasa 1e matematyczno-fizyczny - 161,9 pkt

IX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A EKONOMICZNO-MATEMATYCZNO-GEOGRAFICZNA - 157,05 pkt
Klasa 1B DYPLOMATYCZNO - PRAWNICZA - 141,95 pkt
Klasa 1C INFORMATYCZNO-MATEMATYCZNO-FIZYCZNA - 144,90 pkt
Klasa 1D BIOLOGICZNO - CHEMICZNA - 145,9 pkt
Klasa 1E INFORMATYCZNO-MATEMATYCZNO-JĘZYKOWA - 157,90 pkt

X Liceum Ogólnokształcące Dwujęzyczne w Gdańsku
Klasa 1A-POLITECHNICZNA fiz-inf-mat (ang-hisz*,niem*) - 147,05 pkt
Klasa 1B-BIOMEDYCZNA biol-chem (ang-hisz*,niem*) - 150,71 pkt
Klasa 1C-BIZNESOWA geogr-mat-wos (ang-hisz*,niem*) - 158,34 pkt
Klasa 1D-LING-SPOŁ_GR.HIS hist-pol (ang-hisz,niem) - 146,53 pkt
Klasa 1D-LING-SPOŁ_GR.WOS pol-wos (ang-hisz,niem) - 156,20 pkt
Klasa 1E-PRZYRODNICZO-MAT biol-mat (ang-hisz*,niem*) - 158,71 pkt

XII Sportowe Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Gdańsku
Klasa 1A ang (ang-ros*) - 53,95 pkt (spr. fiz. 408 pkt)
Klasa 1B ang (ang-ros*) - 46.05 pkt (spr. fiz. 390 pkt)
Klasa 1M ang (ang-ros*) - 56,55 pkt (spr. fiz. 840 pkt)

XXIV Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A (mat-geo i biol-chem) - 144,25 pkt

XIX Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A ekonomiczny - 159,55 pkt
Klasa 1Bm artystyczny grupa muzyczna - 157,45 pkt
Klasa 1Bp artystyczny grupa plastyczna - 162,75 pkt
Klasa 1C społeczno-prawny - 151,10 pkt
Klasa 1D biomedyczny - 158,05 pkt
Klasa 1Emb interdyscyplinarny grupa mat-biol - 163,75 pkt
Klasa 1Emf interdyscyplinarny grupa mat-fiz - 159,45 pkt

XX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdańsku
Klasa 1A-fran dwujęzyczna medyczna - 132 pkt
Klasa 1A-niem dwujęzyczna medyczna - 158 pkt
Klasa 1B-hisz matematyczno-fizyczna - 158 pkt
Klasa 1B-niem matematyczno-fizyczna - 144 pkt
Klasa 1C-mat-biol-hisz dwujęzyczna przyrodnicza - 164 pkt
Klasa 1C-mat-biol-niem dwujęzyczna przyrodnicza - 140 pkt
Klasa 1C-mat-chem-hisz dwujęzyczna przyrodnicza - 144 pkt
Klasa 1C-mat-chem-niem dwujęzyczna przyrodnicza - 152 pkt
Klasa 1D-fran dwujęzyczna geo-mat - 134 pkt
Klasa 1D-hisz dwujęzyczna geo-mat - 166 pkt
Klasa 1E-mat-inf-hisz dwujęzyczna dwuprofilowa - 161 pkt
Klasa 1E-mat-inf-niem dwujęzyczna dwuprofilowa - 154 pkt
Klasa 1E-pol-hist-hisz dwujęzyczna dwuprofilowa - 154 pkt
Klasa 1E-pol-hist-niem dwujęzyczna dwuprofilowa - 139 pkt

Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku
Klasa 1A mat-inf - 165,70 pkt
Klasa 1B biol-chem - 165,45 pkt
Klasa 1C hist-pol - 153,30 pkt
Klasa 1D mat-geo - 147,64 pkt
Klasa 1E mat-fiz-biz - 163,50 pkt


II Liceum Ogólnokształcące w Sopocie
Klasa 1A humanistyczno-społeczna - 146,8 pkt
Klasa 1B matematyczno-fizyczno/geograficzna - 169,2 pkt
Klasa 1C biologiczno-chemiczna - 151,9 pkt

III Liceum Ogólnokształcące w Sopocie
Klasa 1A lingwistyczna - 133,1 pkt
Klasa 1B1 psychologiczna - 133,1 pkt
Klasa 1B2 medyczna - 101 pkt
Klasa 1C ekonomiczna - ? pkt


III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni
Klasa 1B 1BIOCHEM(B) - 177,60 pkt
Klasa 1Edw 1MATGEO(E)dw - 189,20 pkt
Klasa 1Hdw 1 HUM(H)dw - 190,60 pkt
Klasa 1M 1MATFIZ(M) - laureat
Klasa 1P 1MATINFO(P) - 203,15 pkt
Klasa 1Z MYP (Z) - 191,25 pkt

VI Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A_f fiz-ang-mat (ang-fra) - 169,55 pkt
Klasa 1A_n fiz-ang-mat (ang-niem) - 173,65 pkt
Klasa 1B_h geogr-ang-mat (ang-hisz) - 166,80 pkt
Klasa 1B_n geogr-ang-mat (ang-niem) - 166,45 pkt
Klasa 1C fiz-inf-mat (ang-niem) - 159,40 pkt
Klasa 1D_f biol-chem (ang-fra) - 164,80 pkt
Klasa 1D_n biol-chem (ang-niem) - 159,70 pkt

X Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
Klasa 1A-geograficzna mat-geo-ang (ang-niem/ros) - 160,80 pkt
Klasa 1A-politechniczna mat-fiz-inf(ang-niem/ros) - 159,95 pkt
Klasa 1B-medyczna mat-biol-chem(ang-niem/ros) - 161,80 pkt
Klasa 1B-psychologiczna biol-pol-ang(ang-niem/ros) - 155,80 pkt
Klasa 1C-administracyjna pol-wos-ang (ang-niem/ros) - 142,00 pkt
Klasa 1C-prawnicza pol-wos-his(ang-niem/ros) - 141,60 pkt

Technikum Transportowe (ZSE-T) w Gdyni
Klasa 1A Technik architektury krajobrazu (ang-ros) - 100,2 pkt
Klasa 1K Technik transportu kolejowego (ang-niem) - 122,80 pkt
Klasa 1L Technik logistyk (ang-niem) - 108,30 pkt
Klasa 1R Technik automatyk sterowania ruchem kolejowym (ang-niem) - 83,50 pkt
Klasa 1S Technik spedytor (ang-niem) - 93,90 pkt
Klasa 1U Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej (ang-ros) 86,45 pkt

Przypominamy, jak wyglądają progi punktowe w poszczególnych szkołach w Trójmieście obowiązujące podczas rekrutacji w 2023 r.

Miejsca

  • XX LO Gdańsk, Antoniego Dobrowolskiego 6
  • 19 LO Gdańsk Gdańsk, Jana Pestalozziego 11/13

Opinie (70) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Progi LO w Gdyni (4)

    Progi większości LO w Gdyni to w tym roku jakas tajemnica?

    • 21 3

    • Masz wpisane w artykule (2)

      Nie potrafisz sprostać intelektualnie trzem stronom tekstu a dziecku szkołę chcesz wybierać?

      • 3 6

      • Gdzie masz ? Tylko cztery szkoły są wymienione.

        • 2 0

      • Tytan intelektu

        A ty czytać umiesz? Ile szkół jest w Gdyni, a ile szkół jest w artykule tytanie intelektu?

        • 4 0

    • Gdańskie też nie są wszystkie.

      • 1 0

  • nie macie innego zdjęcia z tagiem "szkoła średnia"?

    znowu będę miał koszmary >:(

    • 0 4

  • Jednak 3 w Gdyni robi wrażenie (2)

    Jest na poziomie LO warszawskich.

    • 10 12

    • (1)

      I nie ma co się potem dziwić że mają dobre wyniki z matury, skoro dostają najlepsze dzieciaki....

      • 5 0

      • No dokładnie, poziom dydaktyczny w dziesiątce najlepszych liceów jest mniej więcej podobny, tylko PR "trójki" przyciąga lepsze dzieciaki bo każdy myśli że ta szkoła zrobi z niego jednostkę wybitną. Nie tędy droga. Jak się chce być wybitnym to trzeba działać na wielu polach na raz i robić różne rzeczy by poznać co tak na prawdę się lubi i w czym jest się dobrym. To nie szkoła robi z tych dzieci ludzi a ich rodzice którzy zadbali wcześniej o swoje dzieciaki. Natomiast wszystko da się wyprostować.

        • 0 0

  • (28)

    Po wpisach rodziców, ich pytaniach i wątpliwościach można wywnioskować, że zrozumienie zasad rekrutacji i systemu przypisywania dzieci do szkół przerasta ich możliwości poznawcze.

    • 36 9

    • (17)

      Po pana wpisie można zrozumieć że nigdy pana dziecko nie brało udziału w rekrutacji. I nie wie pan jak ona działa.wystarczy doczytać - rodzice NIE wiedzą jaki był próg punktów w pozostałych szkołach (oprócz tej do której dziecko się dostało) , system NIE sprawdza już klas poniżej z listy ( tak jakby ich nie było) skoro już zakwalifikował kandydata, szkoły odżegnują się rękami i nogami żeby przyjąć ucznia gdy szkoła była w dalszej kolejności na liście i wskazuje że system to nie jest ich rekrutacja ( tak mi dosłownie powiedziano) .witamy w polskim bałaganie ..

      • 7 17

      • Po to jest ta drabinka preferencji, na tym to polega. (7)

        Trzeba tak to ustawić żeby ta najbardziej pożądana szkoła była pierwsza. Jeśli ktoś chce manipulować, to zaburza listę wyboru innych, tak się nie da. Inni też chcą wiedzieć gdzie się dostali, następuje taki moment w którym już nie ma miejsca na kombinacje.

        • 17 3

        • (6)

          Jakie manipulacje ? Co to za teorie spiskowe ? Przecież chodzi tylko o to żeby dziecko dostało się do szkoły wg swojej punktacji ( lub zbliżonej) i poziomu wiedzy. To właśnie system elektroniczny wypacza tą zasadę ! W klasie do której dostało się dziecko punkty minimalne są o 20-30 mniejsze,więc przepaść jest ogromna !
          To właśnie przez to że system nie pokazuje ile punktów miały inne szkoły /ile zabrakło daje się pole do nadużyć i kombinacji .
          Powinny szkoły podać progi punktowe od których przyjmują podania i wszystko byłoby jasne .. a nie takie hecki

          • 3 17

          • Piszesz, ze: wg swojej punktacji ( lub zbliżonej) i poziomu wiedzy (2)

            Ale to by powodowalo ze nie byloby mozliwosci wyboru konkretnej szkoly, tylko troche loteria. Wiec tez takie cos nie wszystkim by pasowalo. A progi powstaja po wszystkich obliczeniach, wiec nie sa znane przed rekrutacja Same sie ukladaja

            • 8 1

            • Problem z podzialem klas (1)

              Dla mnie wielką paranoją jest podział klas na:
              Matemat- biol z jęz. francuskim tu próg punktowy np 136
              Ta sama szkoła ta sama klasa mat-biol język hiszański i progi 156
              Ta sama szkoła i klasa mat-biol z językiem niemieckim i próg 140 itp.
              Lub klasa mat- informatyczna z progiem 161 połączona z klasą polonistyczno-historyczną z językiem i tu dwa podtypy i różne progi punktowe 146 i 135 i nagle w jednej klasie są dzieci od sasa do lasa - 2 zupełnie rozbieżne profile i dzieci ze 180 punktami i 135. Kto na to pozwolił? Poza tym nieuczciwym jest, że system od razu nie pokazuje ilu punktów zabrakło do danej preferencji, wszak niektórzy odwołują się do OKE i nie wiedzą czy dodatkowo przyznane punkty są wystarczające do danej szkoły czy warto się odwoływać? Wiele placówek nawet na drzwiach nie podało informacji o progach punktowych, a jedynie listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Poza tym należy pamiętać, że nastolatkowie mają prawo zmienić zdanie, bo woleliby np. jednach chodzić do klasy z sąsiadem, kolegą z podstawówki lub jednak uznali, że geografia to jednak nie jest tak ciekawą jak chemia...

              • 1 6

              • Przecież podawany był tylko najniższy próg, wszędzie mogą być dzieci mające 200 czy 180 punktów. Nie rozumiem potrzeby grupowania dzieci np. w danym liceum są tylko te co dostały 170-175, a w innym 140-145.
                Jeśli komuś aż tak zależało na danym liceum i danej klasie to trzeba było wybrać obie wersje językowe.
                Odnośnie zmienności nastolatka to było bardzo dużo czasu na zmiany, na rozmowy, na poradnie psychologiczno-pedagogiczne które pomagały w ustaleniu profilu aby teraz wiedzieć co się wybrało. Jeśli to tylko kwestia profilu klasy, to zawsze jest szansa w pisaniu podania, może ktoś inny też się pomylił.

                A jeśli to tylko potrzeba bycia w klasie z kolegą sąsiadem, to czas nauczyć dziecko konsekwencji jego wyborów.....

                • 6 1

          • Jeśli szkoły by teraz dodatkowo przyjmowały każdego kto miał zbliżoną ilość punktów to klasy były za duże.

            System dobiera wg listy preferencji( bo ktoś może woli szkołę do której ma dobry dojazd, a nie najlepszą na drugim końcu miasta).

            • 7 0

          • Progi punktowa nigdy nie były podawane przed lub w trakcie rekrutacji. Można było bazować jedynie na progach z roku poprzedniego. Rodzice nie narzekajcie!!!

            • 15 3

          • "W klasie do której dostało się dziecko punkty minimalne są o 20-30 mniejsze"

            To znaczy że:
            1. Nie były wskazane szkoły z większym potencjałem na pierwszych miejscach, albo
            2. Ktoś ma tu pretensje że do szkoły bombelka śmiały kandydować dzieci z niższą liczbą punktów a ci z porównywalną mieli jednak większe ambicje

            Do ustalenia listy preferencji w zupełności wystarczą wyniki z zeszłego roku, to się niewiele zmienia z roku na rok, taką sytuację dało się spokojnie przewidzieć

            • 14 1

      • Myli się Pan\Pani, poświęciliśmy sporo czasu na zgłębienie tematu i 2x przechodziliśmy jako rodzice rekrutacje. Po to jest lista preferencji aby system mógł wedle punktów przydzielić klasę która dziecko wybrało. Proszę pomyśleć logicznie jak system miałby pokazać czy dziecko miałoby szansę dostać się do wszystkich wybranych klas - skoro decydują o tym preferencje wyborów i punkty15tys uczniów ?

        • 17 4

      • (5)

        A po co wiedza jakie były progi punktowe w pozostałych klasach skoro dziecko dostało się wedle zdobytych punktów do klasy z możliwie najwyższego swojego wyboru? Można sie tylko cieszyć a nie zastanawiać jakie były progi w klasach na dalszych pozycjach w liście preferencji. Jeśli ktoś ma z tym problem najwyraźniej źle ustawił swoją listę i tyle.

        • 23 3

        • (4)

          Po co ta wiedza?
          Dla mnie na przyszłość, dla młodszego dziecka.

          • 0 5

          • No właśnie na przyszłość

            A ludziom się wydaje że szkoły opublikują progi na zasadzie decyzji "szóstka przyjmuje od 160" i wtedy ludzie pozgłaszają się do właściwych szkół.

            To nie są żadne "progi" to jest informacja "ile punktów miał ostatni zakwalifikowany uczeń, który zdecydował się na tą szkołę"

            Szkoła nie wyznacza żadnych progów, jakby pewnego dnia wszyscy dostali masowego zaćmienia i nie aplikowali np. do III L.O. a zrobiłby to człowiek z 30-ma punktami to ten "próg" post factum wynosiłby właśnie 30

            • 13 0

          • (2)

            Ma Pani w artykule, proszę zapamiętać- na przyszłość. Poprzednie lata również są dostępne wiec na prawdę nie ma problemu aby przeanalizować jak kształtowały się wyniki w ubiegłych latach.

            • 9 1

            • (1)

              No właśnie nie mam. Brakuje wielu szkól z Gdyni. Jedynki , dwójki, ósemki, dziewiątki, czternastki czy siedemnastki.

              • 0 0

              • Fakt artykuł bardziej pod Gdańskie szkoły

                • 1 0

      • Bo jeżeli szkoła byla w dalszej kolejności

        Dziecko sie distalo do szkoly z wyzszej preferencji
        To chyba zrozumiałe powinno byc, ze nie zostanie przyjete do szkoly tej zcdalszego wyboru.. bo tam dostaly sie inne dzieci.
        Po to właśnie jest lista preferencji.
        My dokladnie tak układaliśmy żeby wyzej była klasa do ktorej syn chce chodzić, żeby nie bylo tak ze wybiera jakaś klasę a chce byc w jakiejs innej co ma niżej.. system nie ma opcji "zgadywania", że uczeń jednak woli coś innego

        • 12 0

      • Nie rozumiem problemu. Dziecko dostało się do szkoły, którą miało pierwszą albo wyżej na liście preferencji, to system już nie przydziela dalej do kolejnych szkół czy klas, które były na liście u tego ucznia wyżej. Można się dostać tylko do jednej klasy w jednej szkole przecież. Trzeba było ustawić listę preferencji inaczej, a nie po ogłoszeniu wyników marudzić, że jednak wolałoby się inaczej. Był jeszcze czas na zmianę decyzji chyba do 5 lipca. Jakby każdy zapisywał się jednocześnie i był przyjmowany do kilku klas, to dopiero byłby bałagan, rekrutacja musiałaby mieć jeszcze co najmniej kilka etapów i progi wyglądałyby zupełnie inaczej.

        • 11 0

    • Co roku ta sama śpiewka (8)

      Algorytm jest prosty: najpierw rozpatruje się szkołę pierwszego wyboru i z wszystkich zgłoszonych ustala się listę przyjętych według liczby miejsc. Niezakwalifikowani zasilają pulę szkół według następnych wyborów i w taki sposób dalej postępuje algorytm. Ci z niską ilością punktów "spadają" tak długo aż znajdzie się szkoła gdzie się zmieszczą

      Tymczasem przynajmniej połowa zdziwiona że dziecko nie jest na trzech listach, bo myśleli że będą sobie potem wybierać.

      Zdziwieni, że jak wybrali same topowe szkoły z marną ilością punktów (co można oszacować historycznie) to dzieciak się nigdzie nie dostał

      Zdziwieni, że jak wybrali słabą szkołę na pierwszym miejscu a tą lepszą "bo może się uda" na drugim to nie ma prawa się udać, bo choćby dzieciak miał punkty w cuglach na drugie miejsce to algorytm zatrzyma się po pierwszym miejscu

      Zdziwieni że "jak to ustalajo progi punktowe, oszukujo" - gdy progi publikowane są informacyjnie po całej rekrutacji pt. "ile punktów miał ostatni zakwalifikowany uczeń"

      To jest niestety dowód na to, że ludzie nie rozumieją prostej algorytmiki a co gorsza - uważają że znają, i nie zapytają nikogo, nie skonsultują (chociaż są na to specjalne spotkania w szkołach, mnóstwo informacji w internecie) bo przecież oni są mądrzy, oni wiedzą, oni się głupich pytać nie będą a poza tym to oszukują, spisek i sodomia gomoria

      • 27 1

      • W punkt (2)

        Wystarczy poświęcić trochę czasu na zrozumienie systemu, usiąść z synem/córką, zrobić rozeznanie, przeanalizować wyniki szkół z ubiegłego roku, zostawić sobie zapas kilku puntów i wedle zdobytych punktów ustawić listę preferencji - od szkoły marzeń, po możliwe do zdobycia, a na końcu szkoły ostatniej szansy aby uniknąć stresującej rekrutacji uzupełniajacej. Dla 15 latka może nie jest to łatwe ale od tego jesteśmy my - rodzice aby doradzić. Potem tylko niepotrzebnych lament i obwinianie systemu.

        • 14 1

        • Dokładnie (1)

          To nie jest decyzja czy na wakacje jedziemy do Turcji czy Egiptu.

          To jest decyzja która waży na dalszej edukacji dziecka i trzeba temu poświęcić więcej uwagi i wysiłku.

          • 10 1

          • Dokładnie dlatego niektórzy już na wakacjach a inni zdenerwowani i narzekają na cały ten system w internecie.

            • 2 0

      • Bardzo mądry, merytoryczny komentarz. Ma Pan/Pani całkowitą rację.

        • 7 0

      • (3)

        Tak bo wszyscy rodzice na codzień pracują na algorytmach ..litości

        • 0 9

        • Wystarczyło przeczytać artykuł na stronie trójmiasta z zasadami lub wysłuchać szkolenie na vulkanie. Naprawdę to nie wymagało jakiś wyjątkowych zdolności.

          • 6 0

        • Litości... ale chyba samodzielnie myśleć potrafią??

          • 1 0

        • Ale to są proste wybory. Jedynie trzeba poświęcić czas

          • 0 0

    • Też tak to rozumiem, że rodzice nie przemyśleli kolejności szkół na liście, nie zrozumieli, że kolejność ma znaczenie, a są filmy tłumaczące zasady rekrutacji, nawet czytać nie trzeba.

      • 7 0

  • Vulcan to dno. nie moznabylo sie tam zalogowac. (2)

    Szkoły nie wiedziały także jak pomóc. Żenada!

    • 6 17

    • A gdzie pozostałe technika z Gdyni i Gdańska? (1)

      • 1 0

      • Nie chciało mi się. Może w przyszłym roku.

        • 0 0

  • Podajcie wreszcie progi do gdyńskich szkół...

    • 7 1

  • A ja (5)

    Chce iść do zawodówki na blacharza i nie interesują mnie jakieś magistry. Teraz fach w ręku ma przyszłość, a nie ze wszyscy w inżyniery idą. Fakt, można na programistę ale i to się zaraz ukończy, zobaczycie c++ sowcy.

    • 23 6

    • I gratuluje postawy. Bardzo madrze mowisz.

      • 11 0

    • Do tego zrób sobie kurs operatora obrabiarek sterowanych numerycznie (CNC) i kurs spawacza.

      • 1 0

    • Dobre (2)

      Ktoś kto tak bezbłędnie piszę na pewno nie pójdzie do zawodówki.to osoba dorosła która może ma ukończona zawodówkę ale z czasów gdy poziom zawodówki równał się dzisiejszemu poziomowi maturalnemu. Dzisiejsi absolwenci podstawówek mają zenujacy poziom. I jeszcze jedno teraz nie ma zawosowek a szkoly branżowe.

      • 4 0

      • Piszę, litości

        Ktoś pisze, a nie piszę

        • 0 1

      • Poziom zawodówek nigdy nie równał się dzisiejszemu poziomowi maturalnemu bo podstawowe przedmioty licealne były traktowane tam po macoszemu. To były szkoły nauczające po prostu zawodu. Do tego ktoś kto szedł do zawodówki zderzał się z najgorszym elementem społecznym. Niemniej te szkoły były potrzebne bo tak jak autor wątku napisał, nie każdy chciał zostać inżynierem. Czasem podstawowa praca przy obróbce daje więcej satysfakcji, no i człowiek się rusza.

        • 0 0

  • Prosba o podanie progow do techników

    • 10 0

  • (3)

    A sa gdzies jeszcze normalne klasy ogolne? A nie managerskie, lingwistyczne, dziennikarskie etc. To jakis festiwal na najdziwniejsza z nazw?

    • 28 4

    • No nie ma. Tez sie zdziwilem.

      • 5 2

    • jak widać są

      Tylko trzeba przeczytać listę a nie zmyślać żeby błysnąć w komentarzach

      • 3 3

    • Klasy są według rozszerzeń od dawna - a nazwy to taki dodatek. Wiadomo że jak jak jest biol-chem to bedzie to klasa medyczna - bo przygotowuje do studiów medycznych - nie rozumiem zdziwienia.

      • 10 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

Pomorska Noc Naukowców

wykład, warsztaty, konferencja

ŚwiatłoSiła Festiwal Foto - Video

warsztaty, spotkanie, spacer

Tajemnica Zaginionego Rękopisu - escape room

120 zł
gry

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Co jest naturalnym wrogiem mszycy?

 

Najczęściej czytane