• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozpoczęły się matury

Marzena Klimowicz-Sikorska
4 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wyniki matur: matematyka nie taka straszna
We wtorek ponad 10 tys. trójmiejskich maturzystów rozpocznie egzamin z języka polskiego. We wtorek ponad 10 tys. trójmiejskich maturzystów rozpocznie egzamin z języka polskiego.

We wtorek rozpoczął się maturalny maraton. Do końca maja uczniowie ostatnich klas licealnych i techników zmagać się będą z ustnymi i pisemnymi egzaminami maturalnymi. O wynikach dowiedzą się pod koniec czerwca.



Wedug mnie matura to:

Nie ma już odwrotu, nie pomoże już gorączkowe wertowanie książek czy notatek. Nie pomogą ściągi - ani te elektroniczne, ani tradycyjne. Nie ochroni nauczyciel ani rodzic.

Maturzysto! Od godz. 9 rano jesteś zdany na siebie, swoją wiedzę i inteligencję. Od tego dnia przez kilka najbliższych tygodni twoje umiejętności i wiedza będą stale weryfikowane - bez taryfy ulgowej. A to dopiero wstęp do tzw. "dorosłości". Potem będzie już tylko trudniej.

W tym roku do egzaminu maturalnego przystąpi w Gdańsku 6 593 abiturientów, w Gdyni będzie ich 3 541, a w Sopocie 851. W całym województwie ok. 25 tys.

Maturalny maraton rozpocznie się 4 maja egzaminem z języka polskiego. Godzina 9 zarezerwowana jest dla zdających poziom podstawowy, o godz. 14 rozpocznie się egzamin na poziomie rozszerzonym. Podobny schemat utrzymany został dla pozostałych przedmiotów.

W tym roku po raz pierwszy od przeszło 25 lat swój wielki powrót w skład obowiązkowych przedmiotów maturalnych świętuje matematyka - królowa wszystkich nauk, postrach tysięcy maturzystów.

- Naprawdę nie ma się czego bać. Zawsze uważałam, że egzamin z matematyki powinien być na maturze obowiązkowy - przekonuje Irena Łaguna, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, z wykształcenia matematyczka. - Stres zawsze będzie nam towarzyszyć. Dlatego warto dokładnie czytać zadania, nie sugerować się ich długością i nie odrzucać zadań, które na pierwszy rzut oka wydają się za trudne. Zresztą próbny egzamin z matematyki zdało 80 proc. uczniów, co pokazuje, że nie taki diabeł straszny, jak go malują - uspokaja.

Wyniki egzaminu maturalnego będą znane pod koniec czerwca.

Maturzysto, sprawdź kiedy i o której godzinie masz egzamin!

Opinie (267) ponad 10 zablokowanych

  • matma ok

    Matematyka przyda się zawsze, obojętnie czy na PG czy na wydziałach humanistycznych UG, czy przede wszystkim w życiu codziennym! Skończyłam prawo na UG. Z własnego własnego doświadczenia wiem że matma przydała się na logice, informatyce prawniczej jak i wielu innych przedmiotach, które oprócz wkuwania wymagały logicznego myślenia.

    • 4 3

  • Matma nie jest dla każdego (2)

    Współczuję maturzystom, którzy maja problemy z matmy i muszą ja pisać. Sam miałem spore problemy z matematyką, pomimo ciągłej pracy udawało mi się, co najwyżej wyrobić pewne nawyki, aby zaliczyć, niestety jakoś nie udało mi się zachować tych nawyków i większość uciekała z głowy. Humanistyczny umysł najwyraźniej nie daje rady z liczbami i musiałby praktycznie na bieżąco odświeżać wszystko, a to raczej nieopłacalne i taka "emulacja" jest bardzo męcząca.

    • 6 5

    • Matma na poziomie podstawowym dla każdego (1)

      Jesli nie wchodzi do głowy to osobnikom o niskim wskaźniku inteligencji.Aktualnie matura podstawowa z matematyki odpowiada poziomem egzaminom wstępnym do szkół średnich w czasach, gdy była ośmioletnia szkoła podstawowa.Wtedy młodzież 15-to letnia bez problemu zdawała ten egzamin.

      • 1 1

      • Czas pokaże co z tego wyniknie

        Czy ja wiem, nie obrażaj ludzi, jeśli nie masz dowodów na poparcie swojej opinii. Ludzie mogą być ogólnie bardzo inteligentni, ale mogą mieć problemy z pewnymi dziedzinami. Osobiście słyszałem o osobie, która miała problemy z nauką języków i nie pomagały korepetycje trzech nauczycieli, ale żaden z nich nie ośmieliłby się powiedzieć o tej osobie źle. Po prostu taki przypadek. Poza tym, gdyby wziąć pod uwagę twoją opinię 90% maturzystów to kompletne głąby. Na pewno część winy ponoszą sami uczniowie - brak zaangażowania, po drugie nauczyciele - brak umotywowania uczniów, czasami brak kompetencji. I wreszcie bezmyślne programy nauczania.

        • 0 1

  • Fajna ta dziewczyna... 4 w środkowym rzędzie;) (2)

    zna ktoś?

    • 2 6

    • Nie ale chętnie poznam (1)

      • 0 0

      • a ja ją znam :)

        • 0 0

  • 4 dziewczyna w srodkowym rzędzie???? (1)

    ALE SĄ TYLKO DWA RZĘDY!!!

    • 3 1

    • no to ten środkowy nie

      heheh chyba nie zda matmy

      • 0 0

  • coś dla miłośników matmy - zadanie z 4 klasy szkoły podstawowej (3)

    Diadek i babcia mają razem 133 lata.
    Ile lat ma dziadek i ile lat ma babcia , jeżeli dziadek ma dwa razy tyle lat ile miała babcia, gdy dziadek miał tyle lat ile ma babcia.
    Czekam na poprawną odpowiedź.

    • 0 0

    • Najpierw weź się za gramatykę!

      !

      • 0 0

    • i po wala takie zadania?

      czekam mimo to na zapis tego zadania - mozna prosic
      ?

      • 0 0

    • To zadanie jest z III kl. gimnazjum o ile dobrze pamiętam. Jest proste, rozwiązuję z nudów:
      x+y=133
      y=4x/y
      więc: x= 57, y=76 gdzie x-babcia y-dziadek

      Po co takie zadania? Żeby uczyć się myśleć! :P

      • 1 0

  • To ja dam zadanie dla przyszłych studentów informatyki (5)

    Marcin dostał 5 jabłek.
    Zjadł 2 jabłka. Ile jabłek mu zostało?

    • 6 0

    • dwa ogryzki

      • 1 0

    • Kozystając z teorii względnosci

      Marcin nadal ma 5 jablek. Dwa w żoładku (przynajmniej chwilę po zjedzeniu) i trzy na stole.
      Teoria wzgledności mówi,że gdy Marcin włozy w d..ę palec Frankowi, to Franek ma palec w d..pie, i Marcin ma palec w d..pie.

      • 5 0

    • Prawnik

      Ma wciąż 5 jabłek.

      Bo nigdzie nie napisane zostało skąd pochodziły jabłka które zjadł.

      • 1 0

    • nie nie nie, to zadanie należy obliczyć za pomocą całki podwójnej w przestrzeniach płaszczyzn nieliniowych po obszarze omega w zbiorze liczb urojonych. Oczywiście trzeba założyć że zbiór jabłek jest podwarstwą podprzestrzeni przestrzeni planetarno-nierzeczywistej.

      • 0 1

    • ODP.

      Nie wiecie ile Marcin miał jabłek zanim dostał te 5. Więc nie możecie podać wyniku.

      Zawsze zeruj zmienne!

      • 0 0

  • odpowiedź

    F(t)=f(x^2)dx dzieląc przedział (0,t) na 2n przedziałów o długości h=t/2n i stosując metodę trapezów

    • 3 0

  • Aga, weź się za robotę, a nie na forum PiSzesz głupoty (1)

    • 1 5

    • to nie ja

      ja szukam winnych katastrofy ;D

      • 1 1

  • zdjecie

    nie wspomne o tym ,że zdjecie jest z zeszlego roku w mojej szkole :) a co do matematyki to prawda .. jest zmora wielu maturzystow :) ale mam nadzieje ,że matematyke zalicze na podobnym poziomie jak na probnej :) powodzenia :)

    • 1 0

  • niestety, ale nauke matematyki zaczyna się już w przedszkolu:-) a potem to już samo idzie...

    na próbnej maturze w listopadzie egzamin oblało 25% uczniów!!
    ale teraz nie ma już pięknego romana, a każdy komu do basi zaświta złota myśl o amnestii ubierze się w jego buty....
    trza sie było nie bawić w polityke tylko rozwiązywać "zadania z treścią"!! nie trzeba sie było dać wyprowadzać ze szkół pod sejm, tylko wymagać od nauczycieli więcej godzin z matmy
    osobnik ułomny w rachuneczkach, to idealny klient banków:-))))

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

ŚwiatłoSiła Festiwal Foto - Video

warsztaty, spotkanie, spacer

Pomorska Noc Naukowców

wykład, warsztaty, konferencja

Zrozumieć Psa - prelekcja

30 zł
wykład

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Kiedy noc i dzień mają podobną długość?

 

Najczęściej czytane