• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uczniowskie weto: Jesteśmy przeciwko przenoszeniu szkoły

Uczniowie Zespołu Szkół Energetycznych w Gdańsku
23 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Uczniowie Zespołu Szkół Energetycznych obawiają się przeniesienia szkoły do Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego nr 1 w Gdańsku. Uczniowie Zespołu Szkół Energetycznych obawiają się przeniesienia szkoły do Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego nr 1 w Gdańsku.

Zapowiadane przez urzędników zmiany w oświacie wywołały bunt nie tylko rodziców dzieci korzystających z zajęć w Pałacu Młodzieży, ale również uczniów gdańskich szkół. Publikujemy oświadczenie społeczności Zespołu Szkół Energetycznych w Gdańsku.



Jak oceniasz plany dotyczące zmian w gdańskiej oświacie?

Po burzliwej informacji o planowanej likwidacji Pałacu Młodzieży, przyszedł czas na protest uczniów Zespołu Szkół Energetycznych, który planuje się włączyć w strukturę Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego nr 1 w Gdańsku.

- Nie chcemy być przenoszeni, poszliśmy do energetyka, a ukończymy jakieś CKU? - mówi Kacper, uczeń 3 klasy ZSE w Gdańsku.

Oto pismo, jakie po zebraniu wszystkich podpisów od uczniów, samorząd szkolny zamierza wysłać do wiceprezydenta Gdańska.

W związku z planowanym przeniesieniem Zespołu Szkół Energetycznych do budynku Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Gdańsku, co jest podyktowane "wynikiem ekonomicznym", wg którego nie opłaca się miastu dalsze utrzymywanie naszej szkoły, oświadczamy, że stanowczo sprzeciwiamy się takim działaniom.

Nie mamy oczywiście nic przeciwko oszczędzaniu i rozsądnemu gospodarowaniu zasobami miasta, niemniej jednak widzimy, że państwa argumentacja, z jaką do tej pory udało nam się zapoznać, sprowadza się do tego, że traktujecie naszą edukację tak samo, jak sprzedaż gruntów, remont drogi czy budowę sieci wodno-kanalizacyjnej. W naszej ocenie postawienie znaku równości pomiędzy tymi dziedzinami jest niedopuszczalne i głęboko nas krzywdzące.

Prosimy, zwróćcie państwo uwagę na nasze argumenty za pozostawieniem szkoły w dotychczasowym miejscu. Budynek, w którym mieści się szkoła, jest w bardzo dobrym stanie. Posiada wiele sal komputerowych oraz pracowni, które zostały stworzone z myślą o nas i naszym przyszłym zawodzie. Nasza szkoła posiada wyremontowaną salę gimnastyczną, bilard, siłownię oraz pływalnię, na której odbywają się zajęcia lekcyjne. Dzięki temu uczniowie oraz mieszkańcy mają możliwość korzystania z zasobów szkoły.

Jako uczniowie obawiamy się niedogodności związanych z przeniesieniem do innej szkoły. Zachwiane zostanie poczucie naszego bezpieczeństwa oraz obawiamy się, że wspólne przebywanie z uczniami innej szkoły może negatywnie wpłynąć na nasze zachowanie. Jako uczniowie ZSE chcemy zakończyć edukację tak jak zaczęliśmy, na takim samym poziomie edukacyjnym, a przyłączenie do CKZiU nie daje nam gwarancji na wyrównanie poziomu, bo należy zaznaczyć, iż nasza szkoła ma zdecydowanie wyższe i lepsze wyniki.

Wiemy, że CKZiU jest odnowione, ale jest nieprzystosowane do kierunków, które obecnie oferuje Zespół Szkół Energetycznych. Szkoła, do której mamy zostać przeniesieni będzie potrzebować wielu nakładów finansowych, które pójdą w tysiące złotych (duże koszty, a podobno to właśnie o nie chodzi) i chociaż będą w stanie pomieścić około 800 uczniów, to nie sądzimy, że budynek w porę dostosuje się do kierunków takich jak technik energetyki odnawialnej (technik energetyk, technik urządzeń i systemów).

Przenosząc szkołę zmuszą Państwo zarówno nas, jak i nauczycieli do przeniesienia w nowe i zupełnie obce środowisko.

Apelujemy o realną i skuteczną politykę społeczną, mającą na celu wspieranie, a nie niszczenie. Apelujemy o rozwagę przy podejmowaniu decyzji w sprawie przenoszenia naszej szkoły. Wierzymy, że rozsądek weźmie górę.

Sama prezentacja, która została przedstawiona na stronie gdansk.pl posiada wiele błędów i jest niezgodna z prawdą.

Uczniowie Zespołu Szkół Energetycznych w Gdańsku

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (191) ponad 10 zablokowanych

  • Jestem za przeniesieniem szkoły! (2)

    Czemu? Uczniowie kończąc ją są zaznajomieniu ze standardami obecnymi w czasach PRL. Większość sprzętu powinna leżeć w muzeum już 20lat temu. Do tego nauczyciele (Nie wszyscy!), którzy przychodzą by dyktować regułki z podręcznika nic nie tłumacząc, bo są tam tylko po pieniądze.

    Oprócz nowych pracowni informatycznych i telewizorów zakupionych przez dyr. Rawę w celach pokazywania głupot nie ma nic nowego! Czyste ubóstwo. Połowa uczniów nie wie jak wygląda sprzęt używany w ich przyszłych miejscach pracy obecnie, a który może być przestarzały zanim ją ukończą.

    Mogli by walczyć o lepsze warunki, a nie siedzenie w g*wnie po uszy! Po co? Dla idiotów, którzy chcą przywilejów z Karty Nauczyciela?!

    • 5 30

    • A czy...

      Po przeniesieniu ZSE do CKU nastąpi skok jakościowy w sprzęcie i poziomie nauczania? Wątpię.

      • 1 3

    • to ciekawe

      tak myślę ,że dawno nie było Cię w tej szkole - od odejścia Dyrektora w październiku 2014 wiele się zmieniło i zaczęto montaże pracowni.
      Pozdrawiam

      • 1 2

  • Błędem jest Twoje myslenie.

    To wina ZSE, że jest niedoinwestowana? To wina nauczycieli, że podstawa programowa wymaga by uczniowie znali te regułki a nie realnego zastosowania tego czego się uczą?
    Najlepiej przenieść szkolę do innego budynku - nikt nie mówi, że będą inwestycje, że będzie nowy sprzęt. Ważne jest to by było taniej i oszczędniej.
    Byłem kilka razy w tej szkole - sprzęt jest taki jak w wielu takich szkołach.

    • 16 2

  • Tak to wina ZSE (4)

    Nie wiele widziałeś, nie wiele wiesz.

    Obecnie jestem uczniem ZSCHiE w Gdyni i dyrektor potrafi zadbać o wyposażenie jeżdżąc po firmach i pytając się czy mają jakieś zbędne rzeczy, zdobywa sponsorów, rozwija szkołę. Każdy uczeń ma oddzielne stanowisko na pracowniach, dostęp do nowego sprzętu i uczy się zgodnie z założeniami.

    Nauczyciele tłumaczą zjawiska na przykładach z życia i uczą formować definicję, a nie uczą pustych regułek. Wynikiem tego jest to, że wiem dokładnie co robię, dlaczego i jaki będzie tego efekt.

    I nie, sprzęt nie jest taki jak w innych szkołach, ZSE jest jedną z trzech szkół kształcących w kierunkach, które oferuje również ZSCHiE i ZSŁ, a ma najgorszy sprzęt i opuszcza się w wynikach. Nauczyciele uczą technologi z PRL szkoła się cofa, a nie rozwija. Jedyne co nowe to telewizory i pracownie informatyczne, bo elektronicy nigdy nie widzieli stacji hot air, czy mikroskopu do sprawdzenia lutów.

    • 4 13

    • ?

      Czy ty nie zostałeś wyrzucony z ZSE??? Chyba wiem kim jesteś.

      • 0 2

    • do foxa (1)

      Nie byłem w ZSCHiE, bo nie mam w zwyczaju zmieniać szkoły, bo nie radzę sobie w poprzedniej.....hmmm, z tego co pamiętam to byłeś w ZSE :-)

      • 1 3

      • Dziwne, że teraz daję radę.

        W ZSE nie nauczyłem się nic oprócz pustych regułek i rysunku, no może jeszcze pamiętam jak wyglądał protokół pomiarowy. Po zmianie szkoły jestem w stanie zaciąć nie jednego wiedzą techniczną i praktycznym jej zastosowaniem. Problem stanowi to, że mimo chęci nikt nie chciał mi logicznie odpowiedzieć na moje pytania, więc miałem w d*pie szkołę, która mnie też ma głęboko. Poszedłem gdzie indziej myśląc, że i tak nie będzie wielkiej różnicy i zdziwiłem się, bo jest kolosalna. I nie jest to kwestia finansów, a zarządzania, które w ZSE jest w fazie raczkowania. Nawet zmiana dyrektora nie pomogła, a wiedziałem o niej nie z internetu, a od znajomych.

        Dziś mogę założyć się, że 3/4 mojego rocznika uczącego się w tym samym kierunku nie ma pojęcia o tym jak lutować stacją hot air lub jaka temperatura jest standardem. Na 100% większość nie widziała żadnej z lutownic od środka. Nie wiem, czy potrafią zamieniać ułamki na inne systemy liczbowe, albo czy w ogóle operują Algebrą Boole'a, ale mogę pójść o zakład, że jakbym wpadł i zapytał się o tensometrię oporową to nie wielu z nich mogłoby cokolwiek o niej powiedzieć.

        A co do wyrzucenia mnie, to nie wiele wiesz, bo chciałem sam stamtąd odejść, ale Sz. P. dyr. nie chciał mi oddać papierów, więc próbował wybrać za mnie. Dziwne jest tylko to, że do innych szkół chcieli mnie przyjąć z otwartymi ramionami. Dziwniejsze jest to, że w obecnej szkole radzę sobie nieźle mimo tego, że do edukacji podchodzę tak samo jak na początku ZSE, a nawet z większym luzem.

        • 3 2

    • ale bzdury!!!

      Jaka pewność, że tym CKZiu będzie wyposażenie nowoczesne. Na razie to tylko obietnice, żeby uciszyć "ciemny naród".

      • 1 0

  • ???? (2)

    Mam pytanko do wszystkich wypowiadających się. To już nie istotne czy to ZSE czy jakaś inna placówka. Zastanówcie się dlaczego P.Kowalczuk wiceprezydent chce zlikwidować szkołę która normalnie prosperuje a te które ledwo robią nabór nie rusza jak morska w Nowym Porcie czy Conradinum? Ciekawe ile dostał za budynek z basenem? Czy kupcy oglądali ten budynek i wiedzą ile kasy muszą wydać na dostosowanie budynku? Sprawa śmierdzi na kilometr. Jak uzasadnił swoją decyzję.? Ja osobiście nie widzę w tym logiki. Nasuwa się tylko jedna myśl KASA pod stołem..

    • 18 1

    • Bo mają markę lub są jedynymi kształcącymi w kierunkach. (1)

      To nie wina UM, że szkoła nie ma marki. Wspominałem przed chwilą w odpowiedzi dla Lulu, że to wina dyrekcji, bo nie zadbała o to, by mieć za sobą kogoś więcej niż uczniów, którzy moim zdaniem już i tak są bardzo poszkodowani, a mimo to każe im się walczyć o prawo do nauki.

      Condrad - ma renomę, jest rozpoznawalny. ZSE znają w Gdańsku, bo w Gdyni mówi się o ZSŁ jako szkole uczącej elektroników i informatyków stawiając ją na wzór. Morska wygrywa tym samym - jest po prostu znana.

      ZSE nie ma marki, nie ma aktywnych sponsorów i prosperuje tylko dla uczniów, bo w chłodnej kalkulacji jest zacofana.

      • 1 2

      • marka

        Jeśli ZSE nie ma marki to skąd ten nabór . Morska i conradinum nie ma takiej ilości uczniów. Swoją wypowiedzią obrażasz wszystkich uczniów którzy ta chodzą i dobrze zdają egzaminy. Twoje wypowiedzi nie brzmią jak wypowiedzi nastolatka za którego się podajesz . Pan z urzędu???

        • 2 1

  • Fox... (1)

    Jak już wyraziłeś swoje uprzedzenia do ZSE, bo Cie tam olali, to napisz proszę co da przeniesienie do CKU?

    • 5 3

    • Fox

      Przede wszystkim możecie wynegocjować wymianę części sprzętu, co zmienia wygląd pracy i każe uczyć do standardu.

      W ZSŁ i ZSCHiE schematy pomiarowe omawia się na komputerach, co nie znaczy, że nie ma tam tradycyjnych mierników. Otóż tradycyjny układ pomiarowy jest jeden, a siedzi przy nim nauczyciel, który kolejno prosi uczniów o podejście w celu wyjaśnienia zagadnienia. Lekcja zaczyna się krótkim ogólnym wykładem na dany temat i jak starczy czasu również się nim kończy.

      Dodatkowo uczy się obsługi programów np. Eagle, Electronic Workbench, czy NI Multislim. Przed lutowaniem zawsze jest krótki wykład na temat temperatury i wytrzymałości danych elementów. Ogólnie jest inaczej. Więcej sprzętu się używa, nie wiele rzeczy leży w szafie.

      • 2 0

  • to prawda kolejne miliony wywalone na remonty

    ZSE nie jest przystosowane do obsługi tak wielu ośrodków skierowanych dla niepełnosprawnych - CKZiU jest - tam wpakowano już 15 mln , więc niech ktoś pomyśli zanim podejmie kolejną decyzję o wpakowaniu kolejnych milionów

    • 11 2

  • to likwidacja ZSE a nie przeniesienie

    przeniesienie ZSE byłoby gdyby zmienił się adres z Reja na Hallera , a to jest likwidacja. Czy musimy być skazani na byle jakie kształcenie w jakiś Centrach i musimy rezygnować z branżowego szkolnictwa? Jak to świadectwo pokazać potencjalnemu pracodawcy? Skończyłem szkołę , która organizuje kursy?

    • 9 4

  • Fox... (1)

    Negocjować? Gdyby UM chciał dać nowy sprzęt to bym go dał za Twojej obecności w ZSE. Planowane przeniesienie to zwykła oszczędność - niech uczą się bez sprzętu, najlepiej w dwuprofilowych klasach, bo można też zaoszczędzić na nauczycielach.

    • 7 3

    • Można też nie udawać, że się zarządza szkołą.

      UM zazwyczaj nic szkołom nie daje, bo urzędnicy nie lubią mieć małej pensji. Finansami szkoły nie martwi się UM, a dyrektor i to on powinien dbać o to żeby wszystkiego było pod dostatkiem, ale czy nie taniej jest kupić sprzęt za 20-30tys i zmniejszyć koszta kilkukrotnie zwalniając budynek?

      Po za tym nie wiem czemu wszyscy wieszacie psy na UM. To dyrektor odpowiada za to, że szkoła jest przenoszona, bo nie podołał zadaniu jej utrzymania.

      Dzisiaj szkoły to firmy, których zadaniem jest odciążanie budżetu miasta aktywnymi sponsorami, bo to sprawia, że UM nie musi tyle inwestować. Sponsorzy przychodzą gdy jest marka, marki nie ma to nie ma prawdziwych sponsorów.

      ZSE rzekomo jest sponsorowane przez Energę i Axencesoftware, ale jakoś za specjalnie tego nie widać. W ZSCHiE sponsorzy w większości to mniejsze firmy zajmujące się alarmami, klimatyzacją i produkcją elektroniki, jest tam m.in. Radmor i DGT (Jakby ktoś nie wiedział robią dla MON'u). Sponsorzy ładują co mogą np. Radmor daje płytki i podzespoły, a raczej całe ich kartony. Dodatkowo te same firmy walczą o to, by absolwenci pracowali u nich. W zeszłym roku typ, który miał najlepsze wyniki dostał pracę z zarobkami rzędu kilku tys/mc, służbowy samochód i finansowanie studiów w zakresie pracy, co jak dla absolwenta bez doświadczenia to szczyt marzeń.

      Różnice niby są nie wielkie, ale efekt kolosalny! Wniosek: Dla urzędników ZSE się skończyło, bo generuje koszta. Natomiast ZSCHiE nie jest kasowana, bo ma markę i sponsorów, przez co urzędnikom łatwiej przełknąć te koszta.

      • 0 0

  • Ten komentarz oddaje wszystko.....

    https://www.facebook.com/ratujmyzsz9wgdansku?fref=nf

    • 1 3

  • Nie od dziś wiadomo, że przepełnione szkoły to bylejakość kształcenia, pomysłodawca likwidacji istniejących szkół ( bo moim zdaniem przeniesienie to nic innego jak likwidacja) powinien ujawnić powód swojej decyzji, ten prawdziwy. Kto ma ochotę na przejęcie budynków? Jak będzie wyglądało kształcenie przyszłych energetyków w szkole bez specjalistycznych, przystosowanych do ich potrzeb pracowni? Dlaczego takie decyzje są podejmowane bez konsultacji i narzucane odgórnie? Uważałam, że ten okres w historii naszego kraju już zamknęliśmy

    • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Reklama

Statystyki

Wydarzenia

ŚwiatłoSiła Festiwal Foto - Video

warsztaty, spotkanie, spacer

Pomorska Noc Naukowców

wykład, warsztaty, konferencja

Wakacje w Centrum Nauki Experyment (1 opinia)

(1 opinia)
35 zł
warsztaty

Sprawdź się

Sprawdź się

Wybierz poziom

Co to jest ewolucja?

 

Najczęściej czytane