- 1 Co się zmieni na egzaminie ósmoklasisty 2025? (15 opinii)
- 2 Był "laptop dla czwartoklasisty" - co zamiast? (81 opinii)
- 3 Nawet 1000 zł za wyprawkę szkolną dla dziecka (33 opinie)
- 4 Ilu psychologów brakuje w szkołach? (36 opinii)
- 5 Nauczyciele mogą składać wnioski o nowe świadczenie (192 opinie)
- 6 Nowy rok szkolny 2024/25 nieco później (85 opinii)
"Wasza bierność nas zabija". Protest młodych
"Wasza bierność nas zabija". Pod takim hasłem zorganizowano w piątek, 23 września, Młodzieżowy Strajk Klimatyczny w Gdańsku. Młodzi po raz kolejny wyszli na ulice największych miast w Polsce, by wyrazić swoje niezadowolenie z dotychczasowej polityki klimatycznej i energetycznej.
W proteście udział wzięła niewielka grupa osób. Wśród haseł na transparentach pojawiły się m.in. "żyjecie kosztem naszej przyszłości", "przestań, bo psujesz klimat", "paliwa kopalne zabijają", czy "sprawiedliwa transformacja teraz".
Wznoszono też okrzyki: "ręce w górę, węgiel w ziemię".
Strajk klimatyczny w Gdańsku (159 opinii)
Młodzi wyszli na ulice kilku miast
Podobne akcje organizowane są w piątek, 23 września, na ulicach Warszawy, Wrocławia, Katowic, Szczecina i Łodzi. W każdym z miast młodzi wyrażają swoje niezadowolenie z dotychczasowej polskiej polityki klimatycznej i energetycznej. Podczas protestów każdy może wyrazić swoje odczucia wywołane zmianą klimatu.
- Od kilku miesięcy polska przestrzeń medialna jest zalewana przerażającymi scenariuszami zimowego kryzysu energetycznego. Kryzysu, którego można by uniknąć, gdybyśmy nie byli tak potwornie uzależnieni od paliw kopalnych - stwierdza Marta Wróblewska, gdańska aktywistka i przewodnicząca zgromadzenia. - Co gdyby kosztami kryzysu zamiast zwykłych ludzi obciążyć spółki paliwowe, które notują obecnie rekordowe zyski? 23 września Młodzieżowy Strajk Klimatyczny podnosi postulat obciążenia spółek paliwowych składką solidarnościową od nadzwyczajnych zysków - dodaje.
Jak wskazywała Wróblewska podczas protestu, Polska nie realizuje planu odejścia od węgla, a wręcz przeciwnie.
- Proponuje dodatek węglowy. Trzeba ludziom pomagać, ale nie w taki sposób. Sprawiedliwość klimatyczna nam się należy - podkreśliła.
Obowiązek ograniczania cen ciepła przez dostawców. Dopłaty do ogrzewania
Jak podkreślają młodzi, kryzys klimatyczny, susza, pożary i niespotykane dotąd temperatury dotykają coraz więcej mieszkańców.
"Nie mamy planety B"
- Galopująca inflacja, rosnące ceny żywności, ciepła i energii spychają coraz więcej rodzin w ubóstwo. W tym samym czasie spółki energetyczne nakładając wysokie marże i podnosząc ceny energii, odnotowują niespotykane dotąd zyski. Gdy my, zwykli obywatele i obywatelki, cierpimy przez kryzys klimatyczny i wciąż panujące nierówności, właściciele spółek energetycznych i koncernów naftowych pławią się w bogactwie - wskazują organizatorzy Młodzieżowego Strajku Klimatycznego. - Mamy dość bierności rządu. Mamy dość tego, że przez dziesiątki lat trwała ignorancja wobec narastających problemów. W grę wchodzi ludzkie życie, nie mamy planety B.
Opinie (624) ponad 50 zablokowanych
-
2022-09-23 14:34
Opinia wyróżniona
Przynajmniej dzieciaki mają odwagę wyjść.. (40)
Trochę wstyd dla nas, dorosłych
- 108 501
-
2022-09-27 09:56
Jak zwykle są wykorzystywani przez dorosłych
Wynoszą z domu na ulicę to, czym są karmieni w domu. "Paliwa kopalne zabijają" - zabierz dzieciakom smartfony (albo odetnij od zasilania przez te paliwa) to dopiero wtedy zobaczysz na jaki (autentyczny, histeryczny) protest ich stać.
- 0 0
-
2022-09-25 09:03
Bawią się kosztem życia
Bawią się kosztem życia ich rówieśników w Afryce czy Chille. Wydobycie kobaltu lub litu, potrzebnego do najnowszych telefonów, hulajnog czy pseudo ekologicznych aut Tesli.
- 1 0
-
2022-09-24 20:58
Te dzieci lewicowych działaczy po prostu właśnie zaistniały w polityce/aktywistyce, nawet śmieją się z tych co im uwierzą.
Te dzieci doskonale wiedzą, że węgiel nie zabija, a daje ciepło i prąd. One doskonale wiedzą, że uzależnienie Polski od zewnętrznych dostawców źródeł energii spowoduje upadek naszego kraju. Z powodów politycznych do tego dążą.
Popatrz - podpisany przez premier Kopacz pakiet klimatyczny spowdował likwidację sporej części wydobycia węgla wTe dzieci doskonale wiedzą, że węgiel nie zabija, a daje ciepło i prąd. One doskonale wiedzą, że uzależnienie Polski od zewnętrznych dostawców źródeł energii spowoduje upadek naszego kraju. Z powodów politycznych do tego dążą.
Popatrz - podpisany przez premier Kopacz pakiet klimatyczny spowdował likwidację sporej części wydobycia węgla w Polsce. I co - problem z prądem i ciepłem. A to dopiero początek... Kiedy zostaną w PL tylko panele FV, oraz wiatraki, kto zapewni prąd w firmach, czy domach? OZE pokazały swoją niemoc w teksasie ubiegłego roku, gdzie prawie cały stan nie miał energii elektrycznej, nie CO2 ale zimno zabiło wielu ludzi w domach. OZE pokazują swoją niemoc także dziś, w trakcie wojny na Ukrainie. Nawet wiatrakowy lider - Niemcy - mają problem z produkcją energii, a mają tyle wiatraków...
Jeden z transparentów niesiony przez młodzież ma napis "Żyjecie kosztem naszej przyszłości". Nie nie zgadzam się! Powinno tam pisać "Żyjemy kosztem Waszej przyszłości" bo te dzieciaki mogą spowodować, że za kilka lat umrę w mieszkaniu z zimna, albo z głodu, bo staną chłodnie w których trzymana jest żywność. Te i inne organizacje odpowiedzą w przyszłości za spowodowanie śmierci pacjentów szpitali - bo na najprostszą operację potrzeba od groma prądu do dezynfekcji, oświetlenia, a co dopiero do zasilania np robota operującego?- 1 0
-
2022-09-24 14:15
Wstyd to jest ale dla rodzicow tyh dzieci
- 2 0
-
2022-09-24 13:22
Ta jedna trzyma karton z prośbą?
- 2 0
-
2022-09-24 11:00
Mięso armatnie i pustka w głowie. Podobnie jak u tej ze szwecji
- 7 0
-
2022-09-24 10:54
jak sie jest ubranym (w tworzywa sztuczne) i sytym a dotego sie umawia na "protest" ajfinikiem to jest to "protest"
- 6 1
-
2022-09-23 22:01
wstyd
to stać z transparentem *rąba*
- 17 1
-
2022-09-23 21:42
wstyd to chwalić sie głupotom taka jak ich czy twoja
- 1 7
-
2022-09-23 19:58
Niepełnoletnia stoi z napisem,, rąba#.. ,,?
- 17 1
-
2022-09-23 19:48
Sprawiedliwa transformacja teraz...
Dziewczynka nawet nie wie co to znaczy...
- 24 2
-
2022-09-23 18:12
A co to za odwaga? Dzieci w szkole powinny być i się uczyć a nie uczyć innych co mają robić. Pomieszanie z poplątaniem. (4)
- 32 5
-
2022-09-23 19:50
O co dziewczynko walczysz...?
Nie wiem, mama nie mówiła
- 24 4
-
2022-09-23 18:17
Tym bardziej, że dzieci nie mają pojęcia o gospodarce, polityce i różnych innych zależnościach na świecie. (2)
- 35 9
-
2022-09-23 19:50
Róbcie zdjęcia tym kobietom
Jak to mówią agenci ruscy sami się wysypuja
- 14 3
-
2022-09-23 19:03
Jasne, dorośli mają, widać od dawna.
- 8 13
-
2022-09-23 17:52
Niektórzy, dorośli są tylko metrykalnie - jak i od kiedy en-oszczędzasz?
Śmieszny ten twój komentarz, jak ta sonda obok - ja od dawna oszczędzam energię. Świadomość i odpowiedzialność za swoje decyzje i czyny to jest dorosłość - dojrzałość. Wychowywanie dzieci na oszczędnych i dobrych ludzi z kręgosłupem moralnym i sumieniem to podstawa. Panieneczka JBL nie musi być zatem ciągana na manify za kasę, wystarczy, by mama od urodzenia uczyła ją zasad. Wrzaskliwe protesty są niewychowawcze i szkodliwe.
- 21 6
-
2022-09-23 17:35
Teczowi wyszli na ulice pod przykrywką klimatu (6)
Po torebce widac co to za element. Dobrze, ze nie bylem w pobliżu, jeszcze bym złapał hiva
- 44 19
-
2022-09-23 19:55
To te same etatowe czerwone błyskawice...? (2)
- 28 2
-
2022-09-23 20:43
I tęczowa rewolucja (1)
- 23 2
-
2022-09-25 07:59
Czyli bolszewicka,tylko kolory inne i target inny, cel ten sam.
- 1 0
-
2022-09-23 17:51
PiSłatych sie nie ima , mają gorsze wirusy wśród swoich (2)
- 8 29
-
2022-09-23 19:59
O już wiadomo z jakimi poglądami jak rąb... PiS
- 0 12
-
2022-09-23 19:55
Ale ile one tam CO2 nawypuszczaly...
- 19 1
-
2022-09-23 16:29
(6)
Jakiej odwagi to wymaga???
- 47 7
-
2022-09-24 13:09
cywilnej
której chyba ci brak
- 1 2
-
2022-09-23 20:41
Matki miały w oczach sierp i młot
- 28 4
-
2022-09-23 17:49
Wspomij strajki Polskich Kobiet i Te siły Mo ZoMo adekwatne (1)
- 8 18
-
2022-09-23 20:42
To się nazywa zgromadzenie a nie strajk
5 osób walczy z kim się pytam?
- 27 2
-
2022-09-23 16:33
To tchórze! (1)
Ze szkoły przed klasówką uciekli pewnie i jeszcze na oklaski czekają... Buahahahaha...
- 38 10
-
2022-09-23 19:49
A nie chciały przy okazji córki nauczyć masturbacji?
- 19 9
-
2022-09-23 16:09
Wstyd to brać tę zindoktrynowaną g*wniarzerię na poważnie i twierdzić, że te klimatyczne ustawki to jakaś odwaga. (1)
No ale dzisiejsi "dorośli" często są tak odklejeni i infantylni, że mogli by maszerować razem z tymi dzieciakami.
- 81 14
-
2022-09-23 19:51
Czemu nie mówiły po polsku?
- 18 1
-
2022-09-23 15:28
One nie mają pojęcia....po prostu wolne z lekcji (6)
.
- 109 25
-
2022-09-23 20:39
Po ile płacili? po 50 złotych jak zwykle czy uwzględnili inflację?
- 25 4
-
2022-09-23 20:02
Słuchawki bezprzewodowe na szyi zużywają dużo energii, dziewczynko
- 45 3
-
2022-09-23 19:48
Lewackie mamy i ich Tunbergi.. Szewdzkie
- 48 8
-
2022-09-23 16:29
Dokładnie! (2)
Nie odwaga, lecz tchórzostwo! Jestem przekonana że uciekli dzięki temu przed klasówką z matmy albo dyktandem z polaka!
- 67 25
-
2022-09-23 20:41
Dziewczynko a słuchawki ile marnuja prądu jak są bezprzewodowe? (1)
Tablecik i komórkę już zutylizowalas?
- 49 7
-
2022-09-24 13:34
jedźcie na ukrainę to zobaczycie jak wygląda ruskie podejście do środowiska, klimatu i jakieś tam ocieplenie klimatu :)
- 8 1
-
2022-09-23 14:02
Opinia wyróżniona
Dobra, dobra (23)
Ale internety, smartfony, nowe ciuchy co sezon, jedzenie importowane z całego świata to już nie jest be? Niech się młodzież zastanowi, co że środowiskiem robi konsumpcja, z której nie chcą rezygnować:)
- 574 33
-
2022-09-25 15:28
Kolejny raz powtarzana bzdura. Wszyscy mają z czego rezygnować a prawda jest taka że to za sprawą najbogatszych wzrosła emisja CO2, to oni robią wam wodę z mózgów że to my jesteśmy najbardziej odpowiedzialni za to co się dzieje. Cały ten ruch pro eko to jedna wielka bzdura
- 0 0
-
2022-09-24 00:21
Pochodza towarzysko po ulicy, strzela fotki na insta (1)
A potem do domciu gdzie cieplutko bo mama i tata płacą za ogrzewanie.
- 13 1
-
2022-09-24 13:31
Cztery osoby w domu i 4 smartfony 4 tablety 3 telewizory... Na prąd baby!
- 1 0
-
2022-09-23 22:06
I sr*jfonik co rok/pół roku mamusia kupi...
- 16 1
-
2022-09-23 21:44
Brawo. Trafiłeś w sedno. (1)
To jest największe niszczenie planety. Ciuchy , smartfony i cały ten szajs. Przecież to się z powierza nie bierze. Ziemia nie była tak zanieczyszczone dopóki konsumpcjonizm nie stał się bogiem dla większości społeczeństwa.
- 27 2
-
2022-09-24 13:30
Te baby starsze na zdjęciach ciuchy firmowe, skórzane dodatki, no jest ekologia, brawo
- 1 0
-
2022-09-23 20:00
Zabierzcie im komórki tablety... (3)
Zobaczycie jakie są pro...
- 36 5
-
2022-09-23 21:22
(2)
A dlaczego mielibyśmy im je zabierać?
- 3 18
-
2022-09-24 13:28
Malolaty marnuja prąd na potęgę, ładowarki 365 dni w roku w kontakcie
Tablet ładują smartfony, słuchawki bezprzewodowe 24 godziny na dobę... I wychodzą bo im matki opłacone przez ruskich kazały?
- 4 0
-
2022-09-23 22:07
Trzeba je ładować co chwilę i zużywają prąd!
- 23 1
-
2022-09-23 19:02
Mięso będę dalej jeść,niech się bujają
A jak będą juz zbudowane dwie atomówki (bo mamy marne warunki na inne OZE; powiedzmy sobie szczerze: wiatraki też szpecą krajobraz,nie mniej niż elektrownia, a ile ich trzeba dla zastapuenua elektrowni?), to możemy pogadać o odchodzeniu od węgla,nie wcześniej. Na dziś to raczej widzę argumenty za uruchomieniem złóż węgla brunatnego w Złoczewie.
- 38 5
-
2022-09-23 16:34
Dobra, dobra, weź może wyjdź ze swojej bańki (9)
A kto powiedział, że młodzież się nie ogranicza? Wystarczy spojrzeć na stopień popularności ubrań z drugiej ręki wśród młodzieży - Vinted, lumpeksy, grupy zero-waste. Coraz większa liczba osób przechodzi też na dietę roślinną (lub ogranicza spozycie mięsa), co ma o wiele mniejszy ślad węglowy niż dieta tradycyjna. Popularne są też aplikacje
A kto powiedział, że młodzież się nie ogranicza? Wystarczy spojrzeć na stopień popularności ubrań z drugiej ręki wśród młodzieży - Vinted, lumpeksy, grupy zero-waste. Coraz większa liczba osób przechodzi też na dietę roślinną (lub ogranicza spozycie mięsa), co ma o wiele mniejszy ślad węglowy niż dieta tradycyjna. Popularne są też aplikacje umożliwiające ratowanie żywności czy foodsharing. Świadomość wśród młodych jest naprawdę coraz większa. Niestety, tacy ignoranci jak pan komentujący myślą, że korzystanie ze smartfona przekreśla całe starania - widocznie pojęcie ograniczania szkód jest im nieznane ;) Zmiany ku lepszemu nie muszą oznaczać całkowitego ekstremum. Ale łatwiej gadać głupoty i wypierać to, co się dzieje, prawda? Niech się stare dziady zastanowią, co robią ze środowiskiem, a raczej - czego nie robią, a powinni :--------)
- 26 78
-
2022-09-24 13:25
ciuchy z lumpa to moda
a w komunikacji widać jak się ogranicza z głową w smartfonach w drodze go galerii (centrum handlowego nie sztuki). Poza tym kto korzysta z elektrycznych hulajnóg i wszelkiego prądochłonnego sprzętu? No i jedzonko koniecznie z maka albo innego bufetu co reklamują patogwiazdy
- 4 0
-
2022-09-23 21:21
(1)
Oho, minusy od starych dziadów. Żałośni jesteście. Zgadzam się z tą wypowiedzią.
- 3 31
-
2022-09-24 03:37
I młodych bab ale tych normalnych
- 10 3
-
2022-09-23 18:35
(2)
Ślad węglowy xD prole mają mniej jeść i podróżować ale politycy i celebryci mogą latać prywatnymi samolotami na zakupy.
- 47 3
-
2022-09-23 19:04
(1)
Nie, nikt nie powinien latać samotem tam, dokąd dociera pociąg.
- 11 24
-
2022-09-23 21:22
Z wyjątekiem Urszuli von Leyen
Która musi
- 35 1
-
2022-09-23 17:26
Przestałem brać na poważnie ten komentarz jak przeczytałem o rezygnacji z mięsa i powodach . (2)
.
- 53 16
-
2022-09-23 21:21
(1)
Takie są fakty misiu. Czy Ci się podoba czy nie.
- 6 29
-
2022-09-24 07:39
No tak, niestety, wcześniej czy później ujawnia się niewiedza, bezczelność i zwykły brak szacunku.
- 14 2
-
2022-09-23 16:26
Dobra dobra (1)
Przecież te g*wniaki tam poszły na ten protest, żeby mieć wytłumaczenie, że ich w szkole nie było. Pewnie dzięki temu klasówka z matmy poszła bokiem.. ;P
- 73 8
-
2022-09-23 21:58
Zamiast tracić czas na głupoty...
...to mogłyby w tym czasie przeczytać kilka rozdziałów "Ani z Zielonego Wzgórza" lub "Wyspy Skarbów".
- 19 1
Wszystkie opinie
-
2022-09-23 12:14
Brawo młodzież (28)
To wy w końcu będziecie musieli żyć w zrujnowanym ekosystemie, a nie stare dziady, które wrobiły nas w palenie węglem, urządziły się przy tym wygodnie i nie chcą żadnych zmian, bo za 20 lat i tak ich nie będzie.
Rząd węglowych dziadów na taczki i wywieźć na śmietnik historii!- 41 307
-
2022-09-23 12:22
do szkoły
szczawie, póki jeszcze nie zamknęli
- 52 11
-
2022-09-23 12:24
Brawo młodzież, nic się samo nie zrobi... (15)
Dużo pracy przed wami. Posprzątanie świata, wymyślenie ekologicznego źródła energii... Powodzenia
- 19 35
-
2022-09-23 12:28
(14)
To wszystko już jest, tylko rząd nie jest zainteresowany wdrożeniami, bo "węgla mamy na 200lat" a pieniądze że sprzedaży uprawnień do emocji CO2 zamiast na transformację energetyczną PiS wydał na socjal przedwyborczy.
To politycy są największym problemem a nie technologia.- 17 37
-
2022-09-23 12:36
o co chodzi z tym węglem na 200 lat ? (10)
- 8 0
-
2022-09-23 12:40
(9)
COP24 w Katowicach:
"Podczas szczytu klimatycznego prezydent Andrzej Duda stwierdził, że węgla w Polsce wystarczy na 200 lat. - Węgiel jest naszym strategicznym surowcem. Jak podają eksperci, mamy jeszcze zapasy węgla na 200 lat i trudno, żebyśmy z naszego surowca zrezygnowali - mówił prezydent"
Jak widać mamy na 200 lat, ale skończył się już we wrześniu :)- 20 11
-
2022-09-23 12:52
(2)
Bo mamy go na 200 lat, ale nie 200 zim.
- 9 7
-
2022-09-23 14:06
(1)
Węgla mamy i na 200 lat a może i dłużej ale unia zamyka kopalnie, zakazuje jego wydobycia oraz na otwieranie nowych kopalni.
- 20 3
-
2022-09-23 14:09
Bo unia na tym nie zarabia. Proste
- 22 4
-
2022-09-23 12:53
To pomyłka. Miało być "węgla mamy już 200 lat". (1)
Zapasów jest po 200 latach coraz mniej.
- 4 11
-
2022-09-23 12:57
Nie nie... To inaczej.
Nie "mamy zapasy węgla na 200 lat" tylko "mamy zapisy na węgiel na 200 lat"- 6 13
-
2022-09-23 12:59
(1)
Niemcy od ponad 20 lat inwestują w odnawialne źródła energii i inne eco duperele. Efekt ? Najdroższa energia w UE, no i najlepsze: wzrost spalania węgla, gazu i import "eco" energii ze Skandynawii i energii z atomu z Francji. Sami swoje elektrownie atomowe zamykają.
- 27 6
-
2022-09-23 13:54
Te zamykanie atomówek było rzeczywiście głupie.
Ale tak to jest jak media rozdmuchały awarię tej japońskiej pod same niebiosa i wyborcy w efekcie się bali elektrowni jakby to były same bomby atomowe.
- 15 1
-
2022-09-23 13:27
(1)
Bo mamy wegiel na 200 lat, problem w tym ze nie oplaca sie go wydobywac a unia każe zamykać. Nie widze w tym nic smiesznego.
- 17 5
-
2022-09-23 14:16
Masz rację, to nie jest śmieszne.
Farmazony, które wygłasza ten p.o. prezydenta są po prostu żałosne.
Na pewno nie śmieszne.- 3 14
-
2022-09-23 13:09
Panda czy jak?
Ale kto ma imię, nazwisko, nazwa firmy, ile to kosztuje?
- 0 3
-
2022-09-23 13:37
(1)
Co jest?
Wiatraczki, które wymagają gigantycznych ilości betonu i stali do budowy, zabijają ptaki, ograniczają wiatry, działają tylko kiedy wiatr jest właściwy, a po zakończeniu działania łopaty "utylizuje się" pod ziemią?
Panele słoneczne, których produkcja i utylizacja też nie jest czysta (ale produkowane są w Chinach, więc spoko, Julki nie widzą), a które dają najwięcej prądu w słoneczny letni dzień, ale już nie w grudniową noc?
Jest jedno rozwiązanie: Atom!- 19 3
-
2022-09-23 18:01
Wskaż miejsce utylizacji odpadöw radioaktywnych.
Sposób tejże także. Ile lat zajmie rozłożenie się łopaty, a ile takiego odpadu. Gdy beczka uwolni odpad, to co się stanie? A jak łopata wyjdzie z ziemi, to co? Właśnie niedawno doszło do awarii w Isar 2 i to jest ok.? Zaufać atomowi to jak ufać Putinowi. Pamiętasz Czarnobyl? Raczej nie, bo pleciesz jak Tusk, który notabene nic nie zrobił dla ekologii i bezpieczeństwa energetycznego Polski, czy Europy. Mowa trawa z jego gęby jak przeżute otręby.
- 6 4
-
2022-09-23 12:27
Brawo sprawni inaczej (2)
Załóżmy, że cały świat zapomni o węglu. Pytanie do geniusza czy myślisz, że wiatraczki i penele fotowoltaiczne są tworzone z energii kosmosu? Ich cykl życia to około 25-30 lat, po czym trzeba je zutylizować i zastąpić nowymi. Proszę mi nie opowiadać bajek o obiegu zamkniętym surowców bo to utopia - najlepszy przykład to łopaty wiatraków, z któymi nie wiadomo co robić. Czy myślisz, że za 200-300 lat przy obecnym tempie rozwoju cywilizacji dalej będzie wystarczająco dużo surowców na budowę wiatraczków i solarów?
- 44 6
-
2022-09-23 15:16
A masz lepszy pomysł? (1)
Poza atomem, bo wiadomo że ta opcja leży na stole od zawsze i donikąd się nie wybiera
- 1 5
-
2022-09-23 18:03
Elektrownie falowe
Hydroelektrownie, helioelektrownia na kilka państw. Atomowi mówię stanowcze N I E !
- 0 7
-
2022-09-23 12:38
Same (2)
Kolorowe Amelki i Stasie, brakuje jeszcze piwa craftowego i brody... jakby pozabierali im te dobra które maja dzięki tej złej technologii od razu by odmienili swoje zdanie i myślenie.
- 47 4
-
2022-09-23 14:58
Ja tam widzę tylko jedną kolorową torbę (i nie torebkę, torbę).
Generalnie ubrani są dosyć normalnie, bez epatowania czymkolwiek.
- 2 6
-
2022-09-23 15:50
Smartfoniki, sluchaweczki - ciekawe czym to ładują i jak często kupują nowe?
No i po hasłach z rąba*, widać, że to dzieci "elity".- 15 1
-
2022-09-23 15:25
(1)
Ludzie 1-2 pokolenia temu żyli tak, że w byciu "eko" te maszerujące dzieciaki do pięt im nie dorastają.
- 15 2
-
2022-09-23 17:40
kwi kwi kiedyś to było teraz to nie ma
- 2 1
-
2022-09-23 20:37
Lewa, lewa, lewa...
.. tywa...
- 1 1
-
2022-09-24 09:55
Ile ty masz lat, gdzie mieszkasz i kto ci za te brednie płaci
- 0 0
-
2022-09-24 21:20
Taka gadka podsłuchana na wiecu, gdają te starsze "panie" co chyba koordynowały (nauczycielki?) to wydarzenie...
Ruda - fajnie to idzie, media są
Blondi - No, widać nas, rośniemy w przekazie, zaistniałyśy!
Ruda - No...no, ale trochę zimno jest, nie? Poprzedni wrzesień cieplejszy..
Blondi - Ale wiesz, klimat się ociepla, co powoduje że lato - jesień są chłodniejsze...
Ruda - Tak tak, gołym okiem widać ocieplenie...
Ręce opadają....- 1 1
-
2022-09-23 12:14
Wow ale frekwencja (8)
- 214 9
-
2022-09-23 12:18
więcej dziennikarzy niż protestujących )
- 46 4
-
2022-09-23 12:53
Bo się ruble kończą :) (1)
- 25 5
-
2022-09-23 15:00
Czemu ruble?
Ruskie jeśli już to pragną zwiększenia zużycia paliw kopalnych. Im więcej węgla i paliw potrzebujemy tym ciężej nie kupować ich z Rosji. Czy ty wszystkie opinie które ci się nie podobają przypisujesz ruskim?
- 5 6
-
2022-09-23 12:57
"Przyszli zamanifestować niezadowolenie" - raczej swoje odklejenie (4)
nic dziwnego, że mało było chętnych :)
- 33 4
-
2022-09-23 13:14
Kilka zimnych nocy i część się przekonała, że te paliwa kopalne jednak nie zabijają. W pokoju ciepło, można sobie światło włączyć, jest gdzie naładować telefon, poczytać (przepraszam - poprzeglądać) bzdury na komputerze. A ci co byli to się dopiero ot tym przekonają, w październiku czy listopadzie. Przeproszą się ze śladem węglowym.
- 24 2
-
2022-09-23 15:19
O, odezwal sie naczelny antyszczep. (2)
Teraz - antyeko.
A co powiesz nt. Ukrainy, po ktorej stronie stoisz?- 1 18
-
2022-09-23 15:56
A to w każdym temacie trzeba stać po jakiejś stronie?
Nie można po prostu potępiać durnej wojny? To jest polityka, tam prawdy nie uświadczymy - na pewno nie w krótkiej perspektywie czasowej.
- 13 0
-
2022-09-23 21:59
Jestem taki sam anty-eko jak protestujący przeciwko kopalni litu (dla elektryków)
znany tenisista. I taki ze mnie "antyszczep" że protestowałem przeciwko odwołaniu kalendarza szczepień z powodu covid.
I zawsze byłem za wolną Ukrainą i przeciwko Rosji - ale dziwnym trafem rusofile to nagle przeciwnicy Nord Streamu czy też krytycy UE, która tak hojnie pomaga Ukrainie (zablokowali właśnie 3 mld pomocy, no ale oczywiście co złe to Niemcy a nie UE) - prawda boli, co nie?- 4 1
-
2022-09-23 12:14
Śmiech to zdrowie (6)
Jak wyjdę z kilkoma kumplami na chodnik w centrum miasta z jakimiś biednymi postulatami to też wraz z kilkoma redakcjami przyjedziecie, żeby to sfilmować i o tym napisać? Trochę to biedne. I wątpliwe, żeby to była inicjatywa tych dzieciaków. No i przede wszystkim widać, że coś nie pykło.
- 737 68
-
2022-09-23 12:18
To zależy ...
ile zapłacisz?
- 76 6
-
2022-09-23 14:07
(2)
Też mam wrażenie, że połowa tych dzieciaków jest wkręcona przez rodziców. A dzieciaki wiadomo łykają takie rzeczy jak pelikany.
- 67 5
-
2022-09-23 15:23
(1)
Łykają i realizują to co jest modne, a o kapitalizmie to ewentualnie coś tam może słyszeli a na pewno nie znają mechanizmów działania i zależności.
- 42 5
-
2022-09-23 16:21
No no, na pewno.
To mówiłeś że jaką skuteczność mają przewidywania profesjonalnych ekonomistów? 50/50?
- 7 6
-
2022-09-24 08:36
eko
Nie ma pieniedzy na opal to robi sie propagande za pomoca mlodych. ze trojemy planete. .W gdansku jest tyle miejsca mozna stawiac wiatraki zamiast domow dla obcokrajowcow. oraz wieszac na budynkach panele sloneczne . A chodzenie i pokrzykiwanie bez inwestycji w eko nic nie da.
- 7 1
-
2022-09-24 11:08
Czyli nie ma problemu
Bawmy się. nie muzea gra, na Titanicu ..
- 0 8
-
2022-09-23 12:16
Czasami protest po odmowie sprzedaży alkoholu "na zeszyt" ma więcej uczestników...
... i wyższy poziom IQ.
- 211 12
-
2022-09-23 12:16
Fajna mapa ;) (4)
"Dwór Artura". Tak martwią się o klimat ale zapomnieli martwić się o znajomość swojego miasta.
- 179 1
-
2022-09-23 13:01
Chyba, że te bojowniczątka są z importu :) (1)
- 30 1
-
2022-09-23 18:07
Lempertpierunki z Wszawy
Mają pompowane lokale w Trójce i innych strategicznych miejscöwkach. Jak bety się wietrzą na balkonie to wiadomo, będzie protest. I kasa leci, Tusk płaci.
- 9 0
-
2022-09-23 13:17
Ankieta też fajna - "czy oszczędzasz prąd" - oczywiście że tak, żeby się zmieścić w 2000 kWh
po czym wsiadam do swojego elektrozłomu i 30 kWh/100km na A4.
To jest jedna wielka hipokryzja i wciskanie kitu, UE i politycy uzależniają nas od gazu z Rosji, wymuszają energochłonne technologie, zarabiają na tym w ..uj siana natomiast My mamy ponosić tego koszty i jeszcze wysłuchiwać, że to nasza wina i mamy czuć się winni haha
Może jeszcze mam przepraszać za wyłączanie atomówek i Nord Stream 2?- 27 3
-
2022-09-23 23:56
dwor artura jest na Oruni
- 2 2
-
2022-09-23 12:17
protest :) (3)
Protestujący zmieścili się na Targu Drzewnym, czy trzeba było wyburzać kamienice, żeby dla wszystkich starczyło miejsca?
- 183 9
-
2022-09-23 12:22
6 osób to nie protest
- 26 4
-
2022-09-23 15:45
Zmieścili się na jednej płycie chodnikowej...
- 9 0
-
2022-09-23 15:52
To zależy kto liczył - jeśli tvn i um, to napewno były tłumy...
- 8 0
-
2022-09-23 12:17
Do protestujących: wywalcie telefony, wszelki sprzet elektroniczny i plastikowy (9)
Zamieszkajcie na pustelni. Doczekajcie zduszenia gospodarczego Europy.
Patrzcie jak całą resztą czyli Ameryka płd, usa, indie, Chiny, Rosja i cała reszta będzie szła naprzód robiąc Z Europy zaścianek.
Przeczytajcie książkę Klausa schwaba. Ten gość to mistrz przy Orwellu. Zrobią wam korporacyjne obozy. Zobaczycie.- 287 15
-
2022-09-23 12:22
CHiny akurat pomimo dużej emisji są najszybciej idącym w stronę zielonej energii krajem na świecie (4)
już dawno pod tym względem na osobę prześcignęły zachód. Z 15 największych nowo budowanych elektrowni szczytowo pompowych na świecie 8 jest w Chinach, do tego atom, wiatr, słońce, geotermnia + węgiel i gaz dopóki się to opłaca
- 3 40
-
2022-09-23 12:25
Co ty bredzisz popatrz ile oni otwieraja weglowych elektrowni (1)
Czasem poza krajem np w rosji, kto ci tak czerep spral
- 30 3
-
2022-09-23 16:20
Owszem. Jako kraj rozijają się bardzo szybko.
Ale jednak zwiększając produkcję energii (goniąc per capita jakie my już mamy) bardzo dużo inwestują w OZE. Może to mieć sporo wspólnego z faktem że to oni produkują np. panele forovoltaliczne i dzięki temu partia ma lepszy dostęp, ale jednak.
- 1 9
-
2022-09-23 12:26
Poczytaj ile chiny buduja elektrowni weglowych w tym poza swoim krajem np w rosji
To tez najwiekszy importer kopalin na swiecie.
Koniec bajek- 29 1
-
2022-09-23 14:52
Chiny mocno redukują produkcję CO2, ale nie dlatego że mają zieloną energię, tylko że na hipertrujące węglem kominy nakładają filtry (takie najprostsze). I teraz są tylko supertrujące, a nie hipertrujace.
- 2 2
-
2022-09-23 12:48
Dokładnie
ci zmanipulowani młodzi ludzie nawet nie zadadzą sobie trudu przeanalizowania faktu że każdy filmik oglądany na "sfajfonie" to praca niezliczonej ilości Switchy, Routerów, Serwerów i tak dalej a one akurat na powietrze nie pracują
więc ratowanie planety proponuję rozpocząć od rezygnacji z telefonu komórkowego.- 46 4
-
2022-09-23 14:01
W UE 30 do 40 % energii jest ze źródeł odnawialnych i wartość ta rośnie. To jakim cudem wzrasta spalanie gazu i węgla ? (1)
- 2 9
-
2022-09-24 10:13
Bo rosnie zużycie prądu
Wzrasta zużycie prądu w gospodarstwach domowych - grzanie prądem zamiast gazu,pojawiają się samochody na prąd.
- 4 0
-
2022-09-23 21:50
No nie rozumiesz
O co chodzi.
- 0 1
-
2022-09-23 12:18
Odnośnie pytania czy oszczędzam prąd. (6)
Po co mam oszczędzać, skoro Energa sobie wyrówna różnicę w rachunku wszelkiej maści opłatami? A to, czy zużyję 1kWh mniej nie ma wpływu na produkcję prądu przez elektrownię, bo straty w przesyle prądu są dużo większe niż te moje oszczędności.
- 174 9
-
2022-09-23 12:55
Oplata handlowa na przyklad.. az szkoda gadac
- 24 1
-
2022-09-23 13:24
Nie chodzi o straty. (3)
Żeby zużyć prąd, trzeba go najpierw wyprodukować. To czy zużyjesz 10 kWh więcej czy mniej nie ma żadnego znaczenia, bo węgiel i tak już został spalony. To nie działa tak, że elektrownia sprawdza bieżące zużycie i dopasowuje ile węgla na tę chwilę dorzucić.
Młodzi douczcie się jak działa elektrownia. Czy wiecie, w ogóle w jaki sposób spalanie węgla zamienia się na prąd? Już tłumaczę - za pomocą węgla podgrzewa się kotły z wodą, a ta parując napędza generator. Bezwładność takiego procesu jest ogromna, więc nie ma możliwości odrobinę zmniejszyć zapotrzebowania na węgiel, bo Kowalski zgasił światło w przedpokoju.
W jednym za to młodzi mają rację - węgiel należy zastąpić atomem, ale na razie nie ma na to żadnych szans.- 23 1
-
2022-09-23 14:05
Zgadza się. Nie wystarczy raz wyłączyć światła w łazience po wyjściu. (2)
Ale jeśli wyrobisz sobie zwyczaj wyłączania światła to już będzie cegiełka brana pod uwagę przy decydowaniu ile węgla ma zostać danego dnia spalone, ponieważ przez ostatnie miesiące zużycie prądu było mniejsze.
Stary doucz się czego się od ciebie oczekuje- oczekuje się stałego zmniejszenia konsumpcji które jak najbardziej przełoży się na zmniejszenie zużywanego przez elektrownię prądu. Masz dołożyć swoje 5 groszy do statystyki zużycia, a nie że sobie raz oszczędzisz i będziesz zadowolony.- 3 2
-
2022-09-23 15:41
Nie musisz mnie edukować, bo wiem jak to działa (1)
Teoretycznie masz rację, ale nie wychodzisz poza ramy teorii. Nawyk gaszenia za sobą światła to dobry nawyk, żeby oszczędzić parę groszy, ale nie da się w ten sposób zmniejszyć ilości zużycia węgla. Nikt tego nie zauważy na tych twoich wielomiesięcznych rozliczeniach, które wg ciebie są analizowane.
Uruchomienie i rozruch generatorów to skomplikowana sprawa, nie można tak sobie ich włączać i wyłączać, dlatego ogrom energii produkowany jest w nocy, gdy ta nie jest zużywana.
Problemem nie są ludzie, którzy zapomną zgasić światło, tylko rządzący, którzy blokują rozwój innych form produkcji energii względem węgla. Wybraliście złego adresata tych protestów i dlatego ludzie tego nie popierają.
Tak przy okazji, czy wiesz, że elektrownia z Żarnowcu zużywa więcej prądu niż produkuje? I na dodatek to jest ekonomicznie rozsądne? Dzieje się to właśnie dlatego, że zużywa prąd w nocy, a produkuje w dzień.- 10 2
-
2022-09-23 16:16
Wow, elektrownia którą wszyscy w kraju znają ze zdolności magazynowania energii zużywa prąd? I to nie ze 110% skutecznością?
Widzę że masz mnie za i**otę.
Gaszenie światła miało być łatwym do zrozumienia przykładem a nie całym zakresem tego co należy zrobić ani tym bardziej tylko twoja decyzja o gaszeniu nie miała wystarczyć żeby ktoś się tym przejął. W dodatku czemu mnie tu edukujesz z włączania/wyłączania elektrowni? Jakim cudem zwykłe zmniejszenie poboru miało by do tego prowadzić? Proszę, zdecyduj się czy oszczędność z wyłączenia światła jest niezauważalna czy prowadzi do wyłączania elektrowni "na chwilkę".- 0 4
-
2022-09-24 00:05
Odpowiedzcie sobie ile trzeba miec chciwosci zeby ciagle budowac i betonowac gdansk?
Pod biura dewloperow sie udajcie. To oni zuzywaja najwiecej zasobw naszego miasta.
- 1 1
-
2022-09-23 12:18
zdziwienie (5)
szok i niedowierzanie, żeby młodzi tak się pieklili.
Młodzi nie wiedza co to komuna i tera maja wszystko pod nosem. Wegiel to polskie złoto i trzeba je szanowac. te kolektory sloneczne to zostawmy niemieckiemu oprawcy,- 200 20
-
2022-09-23 13:26
Prawda jest taka, (4)
że trzeba odchodzić od węgla. Nie ze względu na "ekologię", a ze względu na to, że kiedyś się skończy...
Im szybciej odejdzie się od węgla, tym mniej jego brak zaboli w przyszłości.
Zwłaszcza, że technologia w energetyce już istnieje, kosztowo tańsza od węgla, bardziej niezawodna i czystsza dla środowiska - atom.- 13 6
-
2022-09-23 14:09
Nie zgodzę się. (2)
Te "kiedyś się skończy" nastąpi długo po tym jak częśc ekologiczna nam ostro utrudni życie. Od paliw kopalnych trzeba odchodzić TERAZ, albo nawet lepiej- z pięć dekad temu.
- 1 9
-
2022-09-23 22:57
Tak czy owak (1)
Od paliw kopalnych trzeba odejść
- 2 1
-
2022-09-24 09:47
Im szybciej
tym mniej zaboli ich brak.
Mamy teraz przykład jak boli brak węgla i gazu.- 0 1
-
2022-09-24 20:46
Odchodzić od węgla? Dlaczego?
Co w tym węglu takiego złego? Świat - w tym nasz sąsiad - Niemcy - zużywają coraz więcej węgla. złoża Uranu też nie są z gumy a poza tym, jest to pierwiastek bardzo rzadko występujący, rzadziej niż złoto. OZE - przecież wojna już pokazała, że OZE to tylko ściema dla wyrwania kasy z budżetu. No i nabicia jej dla producentów paneli FV...
Czy wiecie, że Niemcy emitują do atmosfery dwa razy więcej CO2 niż Polska?
Czy wiecie, że afera climatgate jasno pokazała, że powiązanie emisji CO2 z wzrostem temp. na Ziemi to kłamstwo?- 0 0
-
2022-09-23 12:18
No (3)
A Tedzie i jie powinny być w szkole? Bo jak pewnie ich zapytać wieczorem po co tam były to raczej odp... By była jedna. cyt. nie wiem.
- 121 13
-
2022-09-23 12:21
Czytasz swoje wypociny zanim je wyślesz?
- 6 10
-
2022-09-23 12:23
Co ty robisz dla innych?nic!! (1)
Siedzisz sobie w domku,pobierasz socjal,pijesz piwko i masz wszystko w nosie
- 4 16
-
2022-09-23 13:29
Oni też nie robią niczego dla innych
Poza tym w przeciwieństwie do tych dzieci autor komentarza nie zmarnował papieru (czyli drzewa) na jakieś bezsensowne hasełka, a siedząc w domu minimalizuje swój ślad węglowy.
- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.